Mulla on just allelaitetut ja vuorokauden venyneet 36 thunderot 39mm leveät ja 35 korkeat. Ovat scribe gravel ++ kiekoilla, jotka ovat 25 sisäleveät.
Printable View
Mulla on just allelaitetut ja vuorokauden venyneet 36 thunderot 39mm leveät ja 35 korkeat. Ovat scribe gravel ++ kiekoilla, jotka ovat 25 sisäleveät.
Ja minä innostuin vaihtamaan 43 mm Gravelkingit tuohon mun 29” flat bariin. Entiset oli siis 2.25” Race Kingit.
Wateista ja vastuksista ei tiedä mitään, mutta kyllä fiilis muuttui. Ihan eri tarkkuus ja napakkuus tuli ajamiseen, kun kävin asfaltilla testilenkin heittämässä. Ja keskarikin nousi suht helposti yli 25 kmh:n.
Välitykset kyllä meinaa loppua, kun kehämitta pieneni. :)
Mulla kävikin nyt niin, että kiekot vaihtuivatkin 5mm matalampiin, sisäleveys kasvoi 25mm mittaiseksi, navat ovatkin newmania ja kiekkosetin paino laski n.200g. Maksoi 27€ enemmän, kuin nuo tilauksessa olevat mistä kerkesin vielä ilmoittaa myyjäliilkeelle, että eivät vielä lähetä niitä. Nyt sitten perun tuon tilauksen kokonaan.
Ja samalla perun varmaan myös nuo 40mm swamperot, koska 40mm nanotkin nuolivat chainstayta putkelta runtatessa. Kiitos mittatiedosta
Ainoat kokemukset on muksukärryä vetäen tuolla latupohjilla. Pelkäsin etäkäteen että ylämäkeen takarenkaasta vetopito loppuisi, mutta sehän piti oikein hyvin. Siis kun perässä on 20 kg poikaviikari ja se Thulen kärry.
Minkälaisia kokemuksia porukalla Challenge getaway pro tlr renkaista? Ilmeisesti saattavat olla hankalat asentaa. Mitä eroja terra speedeihin verrattuna? Sopivuudesta hookless-vanteille ei löydy tietoa.
Aikaisemmin tässä ketjussa oli viesti jossa oli Challengen aspasta varmistettu kaikkien htlr renkaiden sopivan hooklessille.
Nyt on ajossa samalla rungolla oleva 36mm gravel grinder, hyvä kumi ollut ja kestänyt hyvin ajoa kohta 5000km. On zipp 303s kiekoilla, 23mm hookless ja todellinen leveys 38 reunanappuloista, 37 rungosta.
Toimiva painealue on melko kapea, vähän liikaa niin täristää, liian vähän niin nuljuaa putkelta ajettaessa.
Paineet kohdilleen (mun painolla ja mittarilla 2,0-2,2 Bar) niin on nopea ja mukava.
Mantelilta tulossa nyt getawayt, oli hyvä hinta siellä ja ilmaiset postit yli 175 tilauksille.
Oletan että tuossa on enemmän pitoa märällä pehmeällä ja paksumman kuvion myötä myös pikkaisen mukavuutta lisää verrattuna gravel grinderiin.
Kaikki nuo htlr:t on tiukkoja asentaa kun jäävät levyksi vanteen päälle sen normaalin pyöreän muodon sijaan. Malttia ja vähän liukastetta niin onnistuu kyllä.
Mun kokemukset Getawaystä on hyvin samantyyppiset. Rullaa hyvin asfaltilla, mukavuudessa kuitenkin häviää Steilacoomeille, joten yhtään karkeammalla alustalla nopeuseroa ei varmaan juurikaan ole, kestää kilsoja hyvin, jopa asfaltilla (kova kulutuspinta?)) ja liukkaat märillä kivillä ja juurilla. Soralla kovalla alustalla vetopitoa on juuri ja juuri riittävästi, mutta esim. Nuuksion töppyrämäkien kiipeämiseen putkelta ei vetopito oikein riitä. Tämä löytyy suoraan Challengen www-sivuilta: ”Tubeless Ready (marked TLR) tires can be mounted with or without inner tubes. TLR tires are designed to be used tubeless only with a sealant. Tires are hook-less compatible according to ETRTO standards for rim width and pressures (max pressure 500kPa/5 bar/75 psi). This only applies to Handmade Tubeless Ready (H-TLR) tires from 33mm and up. For further information, please check our support section/FAQ.”
https://www.challengetires.com/uploa...-14-103110.png
Tasan viikko tilauksesta ja renkaat kotona, suoraan tufolta tilattuna. Vaaka näytti 427g ja 429g. Pikainen 50km. monipuolista alustaa ja kyllähän nuo mukavalta tuntui, kiven ropinaa ainakin uutuusestaan oli, muuten kivan hiljainen, verrokkina schwalben g one bite 45mm.
Oiskohan Swamperoissa eri runko vai onko vaan kyse siitä, että mihin noita vertaa, kun mä vaihdoin just Swamperot pois alta ja Grifo TLR:t tilalle ja meno muuttui huomattavasti mukavammaksi. Swamperot olis olleet kaikin puolin muuten kivat, mutta ne on kyllä tosi epämukavat ellei aja niin pienillä paineilla, että ajaminen ei ole enää muuten kivaa.
Mikä on 44-millisen korkeus vanteen ulkoreunasta mitattuna ja minkä levyisella vanteella?
Aika tasan 40mm on korkeus vanteen reunasta, zipp 303 firecresteillä, taitaa olla 23mm. sisäleveys. G onet tuntuu kyllä kovin muoviselle noihin verrattuna.
Tänks :)
(viestinpidennysmerkkejä..)
Eikö 303 firecrest ole 25mm? Olettaen että se on niitä uusia zippejä. 303S on kyllä 23mm
Oikeassa olet, niinhän nuo taitaa olla. Nuo on muutaman vuoden vanhat.
^ Heh…kyllä mä ne loppuun ajan jossain :)
Vähän offaria, mutta kaivelin rengasvarastoa ja löysin yhden käytännössä ajamattoman parin Clement(!) Crusade PDX:iä ajalta, jolloin tubless-CX oli tulevaisuutta tai vähintään erikoismieshommia. Sisuriasentelin ne yksille kiekoille ja ajelen huomenna töihin niillä ihan vaan mielenkiinnosta, muistin virkistämiseksi ja vertailun vuoksi. 21 mm sisäleveällä vanteella venyvät 36 mm leveiksi ja 35 mm korkeiksi. Paino n. 330 g. Kyljissä ei ylimääräistä tavaraa ole..
47mm Terreno Zero TLR G2.0 jonkin verran kilsoja nyt alla. Luja rengas on kyllä, ei ole kivikoista moksiskaan. Rullaa varsin hyvin vaikka onkin aika paksu kumi keskeltä. Kyljet on melko ohuet. (Painot 533gr ja 501gr, järeemmän laitoin taakse)
Reunanappulasta tykkään myös, kuivalla kelillä ainakin mun ajoihin ihan riittävä pito mutkissa, eikä aiheuta asvaltillakaan kanttaillessa mitään yllätyksiä.
Odotin että ois ollut asvaltilla hiljasemmat, aika hurina käy. En tiedä pitäiskö ajaa vielä kovemmilla paineilla että sais reunanappulat kokonaan irti tiestä niin hiljenisi, sillon kärsii kyllä näillä kivisillä sorapätkillä mukavuus rajusti.
http://imgur.com/oXo1Chx.jpg
http://imgur.com/7Uy8TOe.jpg
Tuo g2 oli muuten juuri brr:n testissä.
Se piti muuten vielä erityismainita Swamperoista, että niissä on ihan tajuton sorakaarrepito. Kuvio on renkulan kokoon nähden leveä jo nousee aika ylös reunalle, joten vaikka kuinka kanttaa, riittää kuviota maahan ja kun profiili on matala, niin ne ei taitu alle. Hauska rengas kurvailla kepun ulkoilureittien mutkia.
Ainakaan terreno haulla ei löydy Zerosta kuin TNT versio, eli se paksummalla harmaalla kyljellä oleva.
http://imgur.com/1pY1Xdd.jpg
Lainaus:
Vittoria TNT
With the TNT technology (Tube - NoTube) the tire features an additional sidewall layer and is suitable for tube or tubeless riding.
Vittoria TLR
The future of the folding tires at Vittoria. TLR means "Tubeless Ready" without additional sidewall reinforcement for supple and smooth rolling characteristics.
Mä laitoin kanssa just samasta paikasta tilaukseen Lutteroa varten 36 mm Getawayt ja Grifo HTLR:t syksyn krosseja varten. Ajoin tosiaan kyljen rikki yhdestä Steilacoomista. Ei mennyt ratki eikä alkanut vuotamaan, mutta rupesi viipottamaan omituisesti. Vähän on ollut myös sellainen olo, että menee pyörien käyttöpotentiaali liian päällekkäin, kun Lutterossa oli alla Steilacoomit ja Stigmatassa Hurricane Ridget.
^ Jaa nämäpä tulikin jo. Siltä varalta, että ”levymitat” kiinnostaa, niin venymätön 36 mm Getaway on littanana 101 mm leveä.
..jatkan yksinpuhelua :)
Swamperot on littanana n. 5 mm kapeammat. Kuvion leveys on suunnilleen sama, joten siitä tulee se Swamperon mataluus. 36 mm:n Getawayn kuvio on kyllä melko nimellinen.
Ajelin tänään ekan pidemmän ja omiin kykyihini nähden vähän vauhdikkaamman lenkin noilla 36 mm Getawayllä ja perstuntuma oli se, että ne ovat asfaltilla nopeat, mutta eivät ehkä soralla mitenkään poikkeukselliset ja kotona Strava kertoi samansuuntaista: kaikki pb:t oli asfalttipätkiltä ja vähän yllättäen ei yhtään sora-pb:tä.
Mulla on taas se kausi vuodesta, kun tekisi mieli ajaa roadilla myös gravellia. Vähän pitää kateellisena katsella näitä uusia fillareita, jotka nielevät 32mm conteja sisäänsä.
Aika siistiä vaihtelua ajaa gravelli pätkää maantielenkillä, mutta tosiaan vielä se maantiepyörän vauhti ja keveys on kivaa, eli gravelli ei pyöränä kiinnostele vielä lainkaan.
Mulla taas meni niinpäin että maantiepyörällä ei vaan tullut ajettua. Nekin lenkit mitä ajoi asfaltilla niin enimmäkseen cx:llä/gravelilla 36mm gravel grinderit alla.
Niinpä myin pois.
Maanriepyörä oli toki kevyempi ja kiihtyvämpi/reagoivampi, mutta 25mm kumeilla jäi suosiolla välistä sorapätkät kun ei vaan ollut kivaa edes oikoa sellaisten kautta. Reititkin alkoi huolestuttavasti mennä samoja ratoja.
Nyt onkin haussa kapeahkot sorarenkaat joilla voisi ajella myös pelkät, nykyään harvinaistuneet maantielenkit tyytyväisenä.
Pähkäilyssä sopiva kompromissi yksille kiekoille 30-33-36, kaikissa hyvää ja huonoa eri alustoilla..
Tuossa toisessa (hiljaisessa) sorarengastopikissa jo arvasinkin samaa pohdintaa aiemmin, sorry tästä spämmistä!
https://anatoli.kuvat.fi/kuvat/Filla...ic/_medium.jpg Nyt sain ”tekosyyn” tilata thunderot speederon tilalle