Valokuvauksellista keskustelua.
Mulla on e-m10 mk1 ja se on mainio kamera. Ei se ihan pieni ole, isosti riippuen toki paljon valitusta linssistä. Pienen pannukakkulinssin kanssa hyvin liikuteltava, mutta pyörän kanssa itselleni harkitsisin hyvää pokkaria, sony rx100 (käytettynä), canon g5 tms.
Valokuvauksellista keskustelua.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
stenu
..mutta kuvausergonomia kännyköissä on niin skeida, että mä olen pari kännykkää rikkonut pyörän päältä kuvatessa ja lopetin sen siksi.
No niinpä. Yhden asian (aina jotain pitää) unohdin viime kesälomareissulle ottaa ja se oli kamera. Kerran tippui kännykkä vauhdista kuvatessa, ja vain ihmeen kaupalla +quadlockin paksun kuoren ja suojalasin ansiosta luuri pysyi ehjänä.
Moneen kertaan kaipasin aiemmilla reissuilla olan yli roikkunutta e-m10:iä jolla oli kätevä napsia kuvia sen sijaan että räpeltää luuria irti telineestään. Itse pidän reissuilla e-m10:ssä mukana 14-140mm (x2 kinovastaavana) zoomia, sillä saa mukavasti yksityiskohtia kuvattua niin halutessaan. Pesee käytettävyydessä kännykän mennen tullen.
En vaan ole kokenut, että m4/3 rintamalla olisi tapahtunut oikein mitään, mikä itselle aiheuttaisi vaihtotarvetta. Sen verran hyvä jo tuo e-m10 mk1 on. Toivottavasti tästä ei nyt mitään kuumetta nouse, kun tuli dpreview.com avattua. Edit: lasiinhan kannataa aina sijoittaa, näköjään nyt olisi 12-200mm m4/3 tarjolla, hmm..