^30 piikkinen ja sekin voi tarvita 40/42 laajennuksen taakse riippuen kammen kääntäjästä. Kokemusta on, mutta ei Whitessä.
Printable View
^30 piikkinen ja sekin voi tarvita 40/42 laajennuksen taakse riippuen kammen kääntäjästä. Kokemusta on, mutta ei Whitessä.
Itse laitoin 28T pikkurattaan tilalle, ei tarvitse mitään takapakan laajennuksia, silkkaa rahan säästöä :)
Mulla on Singularissa 30-piikkinen edessä ja kymppipakka 11-36 takana. Poislukien kuivimmat eli nopeimmat kesäkelit on koko range lenkillä käytössä. Nyt kun on mutaa ja liukasta niin tuntuu ettei mikään riitä.
Mutta siis 30 on eteen hyvä.
Ilmeisesti ei tarvetta, vaan saan molemmat eturattaat käyttöön, mutta laitan vinkit korvan taakse. Kolmekymppistä oli torillakin myyty eniten viime aikoina noista.
Kuka oikeasti tarvitsee läskillä 30/11 välitystä ja millaisessa tilanteessa? Paljonko on kadenssi tuossa tilanteessa?
En mä tiedä. Mä olen saanut välitykset loppumaan (26 edessä, 36-11 takana) ainoastaan siirtymillä.
Tuollakin mennään jo aika kovaa ;)
Itsellä 30t edessä ja 11-36 pakka jossa e13 42t laajennus. Just passeli jokapaikkaan.
Näillä "reisillä" 42t on käytössä kohtuu aktiivisesti. 11-piikkinen harvemmin. Jos koskaan...
Siirtymien takia tiedustelua teinkin, ettei tartte nylkyttää 15km/h jos joutuu teitä pitkin ajelemaan enemmänkin.
Minä ainakin joskus, kun olosuhteiden pakosta joutuu siirtymään kovalla alustalla ripeämmin. Ylämäissä ja pusikossa selviää löysemmälläkin;). 30/36 Pienempää en ole tarvinut, ku se on vielä mailmalla postin hoteissa. Tulee lähinnä pitkiä reisuja ja kuormattua kalustoa varten testiin. Ainiin mullahan onkin nykyään 32 ovaali.
Sieltä se taikasana tuli , kun ei ole pienempää, noin vapaasti muotoiltuna :) harva meistä uskoakseni läskillä harrastaa siirtymiä +30km/h keskarilla, ennemmin läskillä mielestäni tarvitsee juuri noita kevyempiä välityksiä. Paskalokille: kaiva netistä välityslaskuri, se kertoo sinulle noin karkeasti, että 15km/h nopeuteen sinulle riittää 20T eturatas, eikä vieläkään jalat "käy".
Entäs kun alamäessä pitäisi saada lisää vauhtia, eihän sitä usein käy. mutta kuitenkin.
^^Se 30 piikkinen on vaan monesti pienin mikä mahtuu 2 lehden kampiin ulommas. Siksi varmaan monella on se eikä pienempi. Kyllä ite ainakin tulee runnottua välillä vähän vauhtiä läskiinkin hetkellisesti ja silloinkin niitä isoja tarvii. Itse tarvin ainakin yhtä paljon 30/11, kuin 30/42. Kukin tyylillään.
Mulla oli alkuun 22/36 rattaat kammissa ja sata varmasti ajoin enemmän 36, kuin 22 etu rieskalla pakka 11/36.
Jees, hyvä tietää ja hyviä tipsejä tuli, mutta asia n. kuukauden jäissä taas ehkä. Ei ole kampia Suomessa eikä hetkeen tule.
Ei voi olla totta. Varmaan 190 perän suht edulliset kammet jostain kotimaastakin löytyy, jos mailmalta tilaaminen ei käy.
esim. http://www.hi5bikes.fi/~PmMRx0000001...RF-CK12TUR190A
170mm kampia hyllssy(190perä)http://www.hi5bikes.fi/~PmMRx0000001...RF-CK12RXC190A
Race Face Atlas -läskikammissahan (ainakin uusimmassa) on irrotettava spider mihin saa asennettua direct mount -tyylisen eturattaan. Noissa on vaihtoehtoja ainakin 26 -hampaiseen saakka jos haluaa pienempää ratasta eteen ja tekee mieli pysytellä 1xN -voimansiirrossa.
Edit: Tarkoitin Race Face Turbine -kampia
En ymmärrä miksi ei Hi5Bikessillä kukaan ehdottanut noita kalliimpia, kun olivat puhelimen päässä, mutta kerkesinkin nuo spotata jo saitilta ennen tänne postaamista. Näyttävät sopivan.
Tarkoitus pitää molemmat eturattaat kyllä, mikä XXL:n huoltovastaavan tiedoilla onnistuu noissa kammissa.
Tästä sopivasta eturattaasta voinee kinastella hamaan tulevaisuuteen, meitä on moneksi ja tarpeita yhtä monia. Mutta se että 30T on ollut tähän asti se pienin 104bcd kammille sopiva ,ei lienee tee siitä sopivaa kaikkien jaloille ja kaikkiin pyöriin?
Whitessä tuo ulomman rattaan paikka on selkeästi liian ulkona, siksi aloin itse metsästämään pikkurattaan tilalle NW ratasta , Absolut Blackiltä löytyy 26,28 ja 30T kokoista tuolla pikku jaolla. Itselleni valitsin tuon 28T, koska sillä riittää normipakalla omiin tarpeisiini paremmin välityksiä juuri läskillä ominaisista ajoissa, kuin isommalla eturattaalla.
Mutta kuten totesin, kukin tyylillään ja tarpeillaan.
Peace :)
Mut hei, kaikilla ei ole tollasia reisiä :)
30-11 on työmatkatempon myötätuuliosuuksille. Tarvitaan ehkä kerran kuussa, mutta silloin on kyllä kiva olla olemassa.
No niin Oneupilta tuli postia. Joskohan tuota joku ilta ehtis säätää paikoilleen.
Niin on Fatboyn kammissakin. Ketjulinja vaan menee käsittääkseni niin perseelleen, että on lähes käyttökelvoton idea. Muuten olisin 28t direct-mountin hankkinutkin.
EDIT: Vai meneekö sittenkään? Joku asiaan paremmin vihkiytynyt voisi valaista?
http://bythehive.com/e-thirteen/trs-...atbike-cranks/
Siis verrokkina rallinaaman 30t, joka siirtää chainlineä sen 3mm sisäänpäin.
Ameriikan voorumeilta bongattua:
http://img.tapatalk.com/d/14/05/16/u6y7uba5.jpg
Luin MTBR:n foorumilta että ketjulinja Guidering M:llä olisi 66mm. Ei ole nyt läski lähellä että pääsisin mittaamaan mitä se on RF:n 30t:llä.
e13:n spider/bb -työkalut tuntuvat vaan olevan niin kiven alla, että menee kohtuuttoman vaikeaksi Guideringiin vaihtaminen...
EDIT: Race Face ilmeisesti suosittelee Fatboyhyn 170-perälle tarkoitettua Next SL:ää jossa on lienee 66mm ketjulinja myöskin, eli Guidering M:llä pitäisi toimia hyvin myös? Kaikki tämä vain foorumi-mututietoa...