Minäkin saavun siis Vaakunan rantaan
Printable View
Minäkin saavun siis Vaakunan rantaan
En tulekaan, polvet sanoi 5km kohdalla että turha yrittää normipohjallisilla, ei muutakun kotiin hakee tukipohjallisia. Kassellaan sitten jos ensiviikolla kerkeäisin.
Parolan xc-radalla havaittu mm. muutama kaatunut puu pitkän alamäen puolivälissä. Kolmisin niitä hetken aikaa katseltiin mutta eivät siirtyneet, joten kantohommiksi meni.
-Tuomas
Rengasrikosta selvisin ystävällisen omakotitalo pariskunna avustuksel kotiin. Pitää nyt kattoo mikä sen oikeen rikkoi. Ilmeisesti vannenauha :(
Voisko joku hieman auttaa tekniikka puolen kysymyksiin? Alamäessä kovassa vauhdissa, jossa juurakkoa, kun laskee ilman polkemista rupee kuulumaan nopea resonanssista "jurinaa", ilmeisesti vapaarattaasta ja sieltä luullakseni kynsistä. Koitin eilen putsailla ja herkistellä kynsiä, vika korjaantui hetkeksi, kunnes taas jatkui. Onko erimerkkisten napojen vapaarattaat/kynnet toisiinsa sopivia jos ne on Shimanon pakoille tarkoitettu. Eli kun mulla on Mavicin navat, sopiiiko siihen esim Shimanon navan vapaaratas.
Ja jos ei sovi, niin mistä saa Mavicin osia Hämeenlinnasta tai lähialueelta?
Jos jollain 29" kuskilla sattuu lojumaan ylimääräiset 26" levyjarrukiekot jouten, voisin olla kiinnostunut ostamaan. Roseella näyttäis olevan Crossridet alle 190€, ei taida keretä enää lauantaiksi Messilän MTB:n.
Ei taida muiden merkkien vapaarattaat sopia. Minulla on tallissa ylimääräisenä uusi Mavic Crossmax SLR 29" vapaaratas 10-pakalle. Täytyisi jostain Mavicin manuaaleista kaivaa onko sama kuin sinun kiekoissasi.
Parhaat neuvot taidat saada jos laitat kysymyksen tuonne vaihteet vanteet yms -osioon.
Parolan XC-skabasta, paikalliset frolffaajat pitävät viikkokisansa tänään Hattulan radalla:
http://discaajat.viuhka.fi/
En pääse paikalle, mutta koittakaa sopia ettei tule törmäilyjä.
Aika hiljaista oli kuudelta puomilla. Käytiin sitten ajamassa kunnon juurakkoa 2,5h kolmestaan. Me, myself and I. Tultiin hyvin juttuun.
Vähän turhaan tuli juomapullot mukaan. Vettä riitti ihan kivasti muutenkin.
Oli muuten mukavat ajot eilen Hattulassa. Enemmänkin olisi ajajia sopinut radalle. Jatkoa kuulemma seuraa ja ensi vuonna vielä enemmän. Jos oikein ymmärsin. Siitähän ei oikein ole takeita. Siis siitä meikäläisen kyvystä ymmärtää.
Oon muuten ajanut nyt muutaman lenkin Skinsin housuilla. On kyllä iso parannus aiempiin, jotka nekin on ollut laatuhousuja. Ainut harmi niissä on, että vanhat menee hukkaan kun ei ne enää noiden jälkeen kelpaa. Skinssejä saa Hämeenlinnastakin, jos kiinnostaa niin annan mielelläni yhteystiedot. En saa provisiota markkinoinnista eli mielipiteeni on äärimmäisen luotettava. Niin kuin aina.
Olisiko viikonloppuna pyörän ulkoiluttajia mitenkä liikenteessä?
Mahdollisesti maantielle
Eli launantaina maantielle ja sunnuntaina maastoon. Kun keskustelu on kerran avattu niin mikä kellon aika teille sopisi? Minulle käytössä mihin aikaan vain käy...
Moottoriradanpuomilta maantielenkkiä lauantaina Klo 11:00?
Poudan tullen kerään luuni puomille kello 11.00
Mikä aika teille kelpaisi huomenna sekä lähtöpaikka???
Finlandia puolikas ajettu :) 2,5h meni aikaa, kalusto kesti mutta paukut vaan loppu. Keli oli sopiva, kuraa lensi ja vettä tuli matkalla :) edu kanssa ens vuonna ajamaan ;)
Tänään takana myös Finlandia täysmatka 70km. Tavoite oli ajaa 4 ja puoli tuntia, aikaa kului 4:05, sijoitus oli tuloksissa puolen välin kohdilla, joten tähän päivään ei voi olla muuta kuin todella tyytyväinen. Tässä ST tallenne http://www.sports-tracker.com/#/work...digf3brh4birr8.
Keli muuttui varsinkin toisen kierroksen alussa sateen vuoksi todella kuraiseksi, oli kyllä ukko ja pyörä maalissa kuran peittämät. Lisäksi ilmeisesti vapaarattaan jurina voimistui koko kisan ajan alamäkiröykyissä. Loppu matkasta se rupesi jo lyömään tyhjää laskujen jälkeen, joten joitui alamäissä jarrupaikoissa yhtäaikaa jarruttamaan ja polkemaan jottei vapaaratas lyö tyhjää laskun jälkeen.
Joo, siellä oli jo oman maaliintulon aikaan ihan sopivan kurasta ;) mitenkä se mutamäki meni toisella kierroksella (viimesen huollon jälkeinen)?
Poistuin paikalta 45km kohdalla autolla ketjut takataskussa. Muuten olis voinut olla ihan mukavaa, vaikka ajo kyllä sujui varsin kehnosti. Se täytyy kyllä sanoa, että ketjujen katkeamisen jälkeen pyörittäminen muuttui varsin kevyeksi, matka ei vain oikein enää edennyt. Sää ei ainakaan minua haitannut yhtään.
Mutamäki oli kuin saippuassa olisi ajanut, työntö hommiksi meni.
Vaikka Finlandian polut oli sateen jälkeen kuraisia, niin kuitenkin pahimmatkin notkopaikat oli ajettavia (paitsi mulla ennen mutamäkeä oleva savioja), jos vertaa kesäkuussa ajettuun Laajavuoreen missä mentiin akseleita myöden kurassa.
Huominen maasto taitaa jäädä väliin sitten vannenauhan takai. Katsoo nyt jaksaako sitä muutenkaaan siihen säähän lähtee....
Pyörä taas kunnossa. Enäään puuttuu se sade huomiselle. Siis paikalla, jos vain mies jaksaa jaksaa sateessa puuskuttaa
Mä lähden kanssa tänään mukaan, ei kai pieni sade mitään haittaa :)
Mää oon sen verran poikki jotta väliiin jäää
Vaakunalla oli hiljaista, mut tuli sentään muitakin lenkkeilijöitä vastaan illan hämärtyessä :)
Kävin ajamassa molemmat Turengin frisbeegolfradat läpi fillarilla kun kaverit heitteli kiekkoja pitkin metsiä.
Tänään voisi koittaa jo jaksaa ulkoiluttaaa pyöräää
Huhuillaan nyt täälläkin, että olisko ketään innostunut lähtemään ajamaan Poron polkua (http://www.poronpolku.fi/) ensi viikon sunnuntaina eli 18.08.2013 jos on poutaa tiedossa säiden suhteen?
Matkaa tuossa tulee about 40 kilsaa ja maastohan on upeaa harjupolkua pääosin, joskin suht jyrkkiä mäkiä on aika paljon, joten nousumetrejä kertyy yli 2000. Jonkin verran juuria ja kiviäkin löytyy, mutta ei mitään hullun teknistä.
Ja tarkoitus ajella ihan rauhassa ja aina mäen päällä kyllä odotellaan kaikkia. :) Myös jollain kodalla voisi makkarat paistaa.
Palauttelen vielä loppu viikon. Ensi viikolla sitten täysi rähinä taas päälle...