HePon keskiviikkolenkki 20.7
30+ ryhmässä oli lähtiessä 14 kuskia, 1 jättäytyi sivuun alkumatkasta. Keskari oli mulla K-mäestä Porvoontielle noin 32,6; kärjellä mäkien vapaan vauhdin jälkeen varmaan 33. Aika reilu "+", mutta kun sen tietää, ei se ole minusta suuri ongelma. Mun tämänhetkiselle kunnolle ollaan aika ylärajalla, mutta ajaminen on kuitenkin kivaa - ja porukassa vielä kivempaa. Fiiliksen mukaan jättäydyn hitaampaan ryhmään, jos haluaa keskustellakin tai ottaa iisimmin. Ei seniori-iässä jaksa stressata; silloin hommasta katoaa helposti mukavuus ja ilo.
QUOTE=kuovipolku;2561141]Pari huomiota HePo.n keskiviikkolenkiltä.
(2) Vapaavauhtisen jälkeen Pekka kuulutti lähteväksi 35:n ja sitten 34:n. Kumpaakaan ei ollut ainuttakaan lähtijää. 33+ sitten kelpasi yhdelletoista kuskille (ja kahdestoista taisi liittyä porukkaan matkalla) ja Uudelle Porvoontielle ajettiin Stravan mukaan keskarilla 35,5 km/h. Eli on näköjään asioita jotka eivät muutu.
Minä en kelpaa heittämään ensimmäistä kiveä (koska en itsekään "murtanut jäätä" vaikka olisin varmasti saanut muita tempautumaan mukaan) mutta eiköhän meidän olisi syytä hiukan ryhdistäytyä tässä suhteessa? Jos tarpeeksi vetovahvaa ryhmää ei synnykään, ajetaan sitten - kauhistus sanoakin - nimelliskeskaria hitaammin tai laitetaan hetkeksi kampi suoraksi ja jäädään porukalla odottamaan takana tulevaa ryhmää. Tai jos omat vetovuorot vievätkin punaisella, pudotaan sitten mies tai nainen kerrallaan. Sellaistahan se maantiepyöräily on.
PS Ryhmä muuten ajoi mielestäni erinomaisen siististi eikä vetokaan ollut tempoilevaa ja ryhmä pysyi hyvin koossa joten vauhtia ei ollut kenellekään liikaa. (Omista vetovuoroistani en sano mitään, yritin vain pitää alamäessä ja myötätuulessa sellaista vauhtia ettei takaa kuulu liikaa vapaarattaiden ääniä.)
PPS Kolmantena huomiona voisi olla sitten se että keskustelu siitä miten ryhmä on ajanut ja miten sen olisi pitänyt ajaa on tyystin kadonnut. Se voi varmasti olla enemmänkin hyvä kuin huono asia - ja onhan se aina parempi että vain ajetaan kuin että vain keskustellaan1[/QUOTE]