.
On mulla maastoon lipallisia kypäriä, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa niitä gravelin kanssa päähän. Jotenkin ihan tyhmän näköistä olisi.
EDIT: IMO
Printable View
Minusta on aina hienoa, kun joku osaa arvostaa foorumille antamaani panosta!
Mutta onnistut samalla herättämään uusia kysymyksiä:
Miten tyhjänpäiväinen liirumlaarumini erosi siitä tyhjänpäiväisestä liirumlaarumista, jota kommentoin?
Vai koitko MRe:n kommentin oivaltavaksi, avartavaksi ja puheena olevaa asiaa selvittäväksi tai muusta syystä tarpeelliseksi?
Entä koitko todella tarpeelliseksi tulla kertomaan meille kaikille, että pidät MRe:n esittelemiä pyöräilyhousuja erinomaisena ratkaisuna? Eikö se ole aivan yhtä yhdentekevää lukijoiden kannalta kuin se että minä tulisin kertomaan ettei moisilla ole minulle käyttöä senkään vuoksi etten aja maastopyörällä?
(NB minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku kertoo tykkäävänsä tai ei-tykkäävänsä jostain,vaikkei se mitään asiasisältöä tai lisäarvoa keskusteluun toisikaan, sillä sen kaltainen tyhjänpäiväinen liirumlaarum on olennainen osa aktiivisena pysyvää keskustelufoorumia.)
PS Nyt voimme kenties päätellä, ettei nure aja maantielläkään kovin matalassa ajoasennossa? Lippahan rajoittaa näkökenttää ikävämmin kuin mitkään ajolasien kehykset!
Spandeksi ei näytä koskaan tyylikkäältä missään.
Nyt en ymmärrä, rajoittaa näkökenttää?
https://i.imgur.com/WlQOcom.jpg
^ Puhe oli lipallisesta kypärästä, jollaista nure kertoi käyttävänsä maantielläkin.
Jos nyt jotakuta rupesi askarruttamaan eikö pyöräilylakin lippa myös rajoita näkökenttää, niin kuva antaa selityksen miksei se niin tee, vaikka pitäisi sitää maantiepyöräilijöiden tapaan oikein päin päässään.
En kokenut tarpeelliseksi kertoa teille kaikille yhtään mitään. Toin vain esille oman ongelmani shortsien suhteen, ja että tämä MRe:n esiin tuoma tuote voisi olla ratkaisu.
Ja tämä menee jo omalta osaltanikin off-topiciksi (anteeksi siitä), mutta nuo sinun mussutukset voisit käydä ulostamassa vaikka naapureillesi/muille lähimmillesi. Tai ehkä tuolla esson baari-osiossa voisi olla sinulle sopivaa seuraa.
En tiedä sinun päättelyketjuista, mutta kyllä ajolasien kehykset rajoittaa näkökenttää joskus aika ikävästi.
Niin, kyllähän se oli meille kaikille tai ainakin ajosortseja käyttäville tärkeä ja oleellinen tieto että ne ahdistavat sinua joskus ikävästi vyötäröltä. Tai ehkä hiem
Noista pehmustealkkareista tulikin mieleen, löytyy Vauden tuotokset. Kai bibsit ovat samalla mitoituksella että uskaltaa niiden perusteella tilata?
Täällä yksi joka ajaa CC:llä ja joskus roadilla lipallisella kypärällä. Toimii sateella helkkarin hyvin kun mun lippa on portaattomasti säädettävä (oiva keksintö) ja sen voi laskea laseihin kiinni. Itteäni en ajaessa kattelle ja se, että näytän hölmölta onkin sitten muiden päänsärky. On mulle ajokaverit asiasta joskus kuittailleet
Ihan uskomattoman hyvää asiaa pyöräilyhousuista viimeiset pari sivua. Kuka vielä kehtaa väittää, etteikö fillarifoorumi olisi muka voimissaan.
Tuo yks lässyttäjä saa paskottua topicin kuin topicin.
Mitkä on lökäribibsit? Jos tarkoitat lökäshortseja, joissa on ”sisähousuina” pehmusteelliset alus-shortsit, niin ne taitaa kaikki olla henkselittömiä. Sitten enduralla on tuo fast-click (tjsp), jossa päällishortsit saa teoriassa kiinni enduran alusbibseihin neppareilla. Muuten hyvä, mutta ei toimi kuin vahingossa.
Tai sitten nuo uswen ”yhdistelmähousut”.
Mutta siis mulla on alla bibsit ja päällä jotkut lökäshortsit, ilman että ne on mitenkään kiinni toisissaan.
Olisko ongelmalähtöinen ratkaisumalli sellainen, että jos laittaisi henkselit sellaisiin kombohousuihin? :)
(Tai mihin tahansa housuihin, jotka valuu tai ahistaa vyötäröltä?)
Henkselit on hyvät. Jos ne on hyvät.
Monet henkselimallit on nimittäin sellaisia että niissä on teräviä kulmia kiinnitysosissa - täytyy siis vähän tasoitella etteivät aiheuta ongelmia. Toinen vaihtoehto olisi askarrella housuihin henkselinpidikkeet tai napit .
Tanskalaiset henkselitkin joutuu hiomaan kulmista.
Tiedostan kyllä mitä tämän ketjun otsikossa lukee, mutta kun alettiin puhua ajolakeista ja lipallisista kypäristä, niin en malta olla kehumatta Sealskinzin "Waterproof All Weather Cycle Capia". Pitää minkä lupaa, lippa suojaa laseja ja hengittää sen verran hyvin että voi pitää kesälläkin sellaisina päivinä kun sateen mahdollisuuteen yleensä kannattaa varautua.
Koot ovat pikemmin pieniä eikä materiaali ole kovin venyvää, joten on syytä valita isompi koko, jos on lähellä suosituksen ylärajaa. (Omani on pre-owned; ensimmäisen ostajan päätä se kiristi.)
PS Ajokaverit jotka kuittailevat kun siihen on pienikin tilaisuus ovat parhaita! Ja sen näyttääkö hölmöltä vai ei ratkaisevat ihan muut tekijät kuin se onko kypärässä lippa tai ovatko ajolasien sangat siellä missä niiden joidenkin mielestä pitää olla. (Minä esimerkiksi näytän yhtä hölmöltä kuin aina silloinkin kun kaikki on tip top ja sääntöjen mukaan...)
Fast-click ei toimi edes vahingossa, täysin surkea toteutus ja markkinoidaan toimivana ratkaisuna. Toisenlaisilla kiinnikkeillä voisi yhdistää bibsit ja shortsit tai pitkät ennen pukemista, nykyisillä leluneppareilla ei mitään mahiksia, kuten ei niitä saa edes puettuna kiinnitettyä.
https://fatladattheback.com/collecti...l-baggy-shorts
Toi takaläskien maastosortsi voisi myös olla ratkaisu. Korkea spandexvyötärö pitää aen paikallaan.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Mihin viedä pyöräilyhousut korjattavaksi Helsingin/Espoon alueella? Tästä onkin ollut aiemmin keskustelua täällä, mutta mietin onko ompelimovalikoimaan tullut parannusta viimeisten vuosien aikana. Googlella urheilu-/teknisiin vaatteisiin erikoistuvia ompelimoita ei oikein löytynyt (onko edes olemassa?). Haluaisin kuitenkin, että korjaus olisi laadukas ja jotenkin säilyttäisi housujen vettä- ja tuultahylkivyyttä. Käännynkin siis foorumilaisten kokemusten puoleen, kiitos avusta!
Korjausompelu Leppävaara. Siellä oli housut modauksessa, hyvä tuli ja hinta edullinen. Tekee myös Gore-Tex korjauksia.
Itsellä tuollaiset Enduran shortsit ja ihan ok nuo fast-clickit toimii, kylläkin käyttänyt noita alusosia muidenkin kanssa ilman kiinnitystä.
Mistä löytyisi Castelleja ja muita hyviä merkkejä pk-seudulta niin ja saa palvelua?