Joskus kysyin tuota Discountin lähetyksien hinta-eroa. Täällä itäisen Suomen haja-asutusalueella missä Itella eli Posti hoitaa kotiinkannon ei noilla ole mitään eroa.
Printable View
Joskus kysyin tuota Discountin lähetyksien hinta-eroa. Täällä itäisen Suomen haja-asutusalueella missä Itella eli Posti hoitaa kotiinkannon ei noilla ole mitään eroa.
Tilaus torstaina sisään, paketti tänään (ti) kädessä .Yllättävän nopea toimitus.
Ke-Ma kesti eli nopsaan tuntuu tulevan. Kannattaa muuten ottaa se yksi vihreä neliö tosissaan niissä varastosaldoissa. Itsellä parikin tuotetta olleet juurikin niitä viimeisiä. Klikkauksen jälkeen mennyt heti "to be ordered" -tilaan. Vihreä väri hieman hämää mielestäni.
Torstaina tilaus sisään.
Maanantaina paketti Suomessa.
Tiistaina yritetty toimittaa?
Keskiviikkona Itella kantoi pakettikortin kotiin.
Nopeaa palvelua tosiaan. Vielä kun tuosta Itellalle päätymisestä tulisi tekstiviesti puhelimeen. Niin voisi hakea samana päivänä. Unelma tietysti olisi, että DHL soittaisi ja sopisi toimitusajan kotiin.
Discountilla kyllä nopeaa palvelua. Viikossa on tulleet kaikki kamat mitä on tilattu. En muista onko DHL tuonut bd:n paketteja, mutta jostakin sen kautta olen saanut ja ei voi kyllä senkään toimintaa moittia. Ne tosiaan soittavat, että missäs meet ja mihin tuodaan. Ja toimitusosoitettakin on joustavasti saanut vaihdettua(mm. fillarin kasasin töissä pukkarissa...) Mutta Suomen Itella.... mitä siihen voi sitten enää sanoa. Hinnat on kaksinkertaiset ja eipä soitella vaikka numerot on paketin päällä. Konttorilta vielä erikseen kysyin et mitäs jos soittasitte, voisko sitä esim tuoda töihin tai toiseen osoitteeseen. Ei kuulemma onnistu. Eikö tuo toiminta nopeutuisi jos paketit saisi asiakkaalle eikä konttoriin takaisin? Saati sitten kun näitä pienempiä konttoreita täältä Jyväskylästäkin on muutamat lähtenyt.. Keskustan konttoriin onkin kiva mennä asioimaan, varsinkin kun on maksanut tuosta kotitoimituksesta.. :D
Tulipas avauduttua perjantain kunniaks. BD Rokkaa ;)
Onko kenelläkään tietoa, että miksi pyörää ja tavaraa tilatessa tulee tuo delivery cost 5,95, vaikka tavaraa on (pyörän lisäksi) yli 250 euron edestä. Pyörähän saa joka tapauksessa aikaan tuon 34 e bulky good lisän:
delivery costs
5,95 €
bulky good: 34,00 €
to Finland
Pelkkä pyörä (Radon ZR Race 5.0 799 €) toimitettuna Suomeen kaikkine kuluineen 838,95 €. Eli näyttäis tulevan tuo 5,95 lisäks. Mulle tuli pelkkä pyörä.
Kun laitoin koriin pelkät varusteet, niin ei tullut toimituskuluja, mutta heti kun löin pyörän siihen päälle, niin kulut tuli takaisin (siis 34 + 5,95). Ihme juttu...
Ekan kerran ei pelitä postitussysteemit, koodi ilmeisesti väärä, kun DPD:n seuranta ei reagoi siihen. No pikkupaketti vaan tuli tilattua, kyllä se tällä viikolla perillä on. Seurannasta vaan on se hyöty, että kun paketti rantautuu Suomeen, niin seuraavana päivänä menee jakeluun. Nyt pitää vähän arvuutella.
Ihan oikeassa olet, nythän se siellä näkyi. Paketti lähti matkaan siis eilen aamuna ja yleensä se DPD:n koodi on pelannut jo samana iltana. Mutta nyt paketti on Unnassa, jossa DPD:llä on joku hubi, ja eiköhän se saada näihin maisemiin torstaina,viimeistään perjantaina.
"Both transporting companies need the same time for the delivery (in general 1 or maximum 2 working days within Germany; for bulky cartons (among these are bike-transport suitcases and complete bikes) this deadline might be extended to up to 6 working days). DPD however only delivers from Monday to Friday, while DHL also delivers on Saturday.
In general, for a delivery within the EU, DPD needs about 3 to 4 days to deliver the parcel, while DHL needs up to two weeks. In the majority of cases, DHL is less expensive, but then they need longer for a delivery - please bear this in mind for your choice."
Tämä on on otettu BD:n sivuilta. Kuinka kauan pyöräni toimitus kestää DHL:llä? (6 päivää vai pari viikkoa?)
Maanantaina 11.2 tilaus sisään illalla ja tiistaina 19.2 paketti tuotiin kotiovelle Postin toimesta heti aamulla. Viikonlopun paketti makasi Helsingissä lajittelukeskuksessa. Toimitustapana DHL, koska A. DPD ei Tampereella soita (ei tietysti Postikaan), vaan jättää lapun oveen ja B. Postin toimipiste on huomattavasti lähempänä kuin DPD:n jos ei satu olemaan kotona.
Yleensä aina tilannut halvemmalla toimituksella ja hyvin on tullut perille. Kerran kokeilin DPD:n toimitusta ja eipä menny jakelu nappiin. DPD:ltä sanottiin että eivät päässeet toimittamaan koska ovikoodia ei tiedetty. Ovikoodia ei tosin ole meidän rapussa, eikä lähistölläkään.
DPD:n varastolta kävin sitten paketin koukkaamassa.
Mulle on DPD:stä soitettu seuraavana aamuna, ja kysytty koska olen himassa, jos toimituspäivänä ei jakelu ole onnistunut.
Itsellä varusteet tulossa dpd:llä ja pyörä Dhl:llä (bd:n vakiovalinta, muita vaihtoehtoja ei edes ollut tai ei ainakaan annettu mahdollisuutta valita). Siksi vaan mietin, että miten tuo teksti pitäisi tulkita. Tarkoittaako että Saksassa sisäisesti 6 päivää ja ulkopuolelle jopa kaksi viikkoa. Nuo kaksi kappaletta menee mun logiikalla vähän ristiin, mutta mitä mieltä olette.
Ensimmäinen tilaus koskaan täältä äsken. 19min tilauksesta lähetyksen seurantakoodi sähköpostiin. Varastosaldokin piti paikkansa vaikka vain yhtä vihreää neliötä näytti varastosaldo ja tuokin poistui
heti tilauksen jälkeen.
Mihinkä kellonaikaan nuo päivän tarjoukset lähtee pois? Eli milloin on viimeinen hetki tilata?
Joskus puolilta öin Saksan aikaa.
Mulla kävi ekan kerran että tilaus lähti liikkeelle tunneissa napin painamisesta ja nytkähti puolessa vuorokaudessa exporttiin saksin maalta. Samalla päivittyi status että Itella jakelee... josta kesti sitten vain neljä päivää että ilmeistyi seurantaansa.
Ilmeisesti hinnat alkaen toimitustavan ominaisuus... jonka lopulta joutuu hakeen itse postista.
Mulle koittaa Itellakin tuoda noi B-D:n paketit kotiin. Jos eivät onnistu, niin sitten joutuu hakemaan postista. Tämä siis Espoossa.
Tänään kello 12:28 tilaus sisään ja 14:37 tuli lähetysilmoitus. Omien tilausten ehdoton nopeusennätys.
Sama juttu. Olen pari kertaa sanonutkin postissa kiireellä töiden jälkeen asioidessani, että olisi se kiva jos nää kotiovelle maksetut lähetykset sais sinne kotiovelle koska töissä käyvät ihmiset harvoin on arkena kotona aamupäivällä klo10-11.
Menee rahat haaskuun.
Vaikkakin siis hinta on se perus BD-vitonen, mutta eihän ne sitä siellä tiedä.
Ei ole oikein tullut kommenttia, muuta kun tyyliin että "niinhän se varmasti olisi" :rolleyes:
Sä oot tasan maksanu siitä, että se paketti tuodaan ovelle ennen klo 14. Laitat lisää rahaa tiskiin, niin saat 21-tuotteen, jossa jakelu sovitusti. Se ei tosin onnistu BD:ltä tilatesta, joten tästä itkeminen onkin taas jo ihan toinen tarina.
Ne pakettien jakajatkin on töissä eikä ne sitä työtä ilmaiseksi tee. Kyllä ne niitä iltaisinkin tosiaan jakaa jos siitä asiakas maksaa, jolloin saavat palkkansa.
Onneksi en kuitenkaan ole. Olen valinnut DLH-toimituksen, firman/kuskin joka soittaa pihasta ja joka voi ottaa valtuutuksen puhelimessakin. Eli firman jolla ainakin jollain perustasolla homma toimii omalla kohdallani, eikä päiväänsä tarvi pilata olemalla passissa oven takana.
Nämä on tietty paljon asumisteknisiäkin asioita, mutta kuten sanoin niin omalla kohdallani.
Nuo ovat jotakin "hinnat alkaen"-palveluita joiden ehdoissa sanotaan että viimeisen mailin hoitaa yhteistyökumppani. Juuri tästä syystä olen tilannut tavarat aina työpaikan osoitteeseen kun sinne käytännössä kaikki firmat hoitavat toimituksen omalla jakelullaan. Kotiosoitteeseen on tullut aina joko Itellan tai Matkahuollon kautta, joten se ei ole mikään vaihtoehto tavaroissa jotka eivät mahdu postilaatikkoon.