Uudet kiekot maantiepyörään
Jos ajaa tuubeilla niin mukana porukkalenkeillä on aina varatuubi, ihan samoin kuin avokkailla ajavilla sisägummi. Minä en ainakaan jäisi katselemaan litkusähläystä porukkalenkillä, varatuubi alle ja eteenpäin jollei ole niin bye bye.
Itse en ymmärrä miksi ajaisin esim zippin 303 avokkailla kun tuubiversio on 200 grammaa kevyempi ja keveydestä sitä kai maksetaan aerodynaamisten etujen ohella.
Tänä vuonna tuubeilla 5000 km litkutettuina ilman yhtään rikkoa lenkeillä, toisin kuin viime kesänä jolloin 6 rengasrikkoa avokkailla.
Tuubien paremman kestävyyden takana on kaksi seikkaa. Niihin ei tule snakebitteja ja ne voi litkuttaa etukäteen. Muuten niissä on ihan tyypillisesti samat pistosuojat kuin avokkallakin, tietty.
Itsellä ainakin sekä maastopuolen tubelekset ja maantien tuubit kestänyt aivan käsittämättömän hyvin litkujen kera.
Onneksi olkoon jos vaihdat avokkaaseen sisurin minuutissa, olet tosi nopea ja taitava.
Itse vaihdan varatuubin tienpäällä nopeammin kuin avokkaaseen sisurin, etenkin kun jättää venttiiliä vastapäätä 5 senttiä liimaamatta.
Tosin ainoa kokemus on cyclocrossin dugatista joka puhkesi loppusyksystä, mutta sitä en ollutkaan litkuttanut etukäteen ja sekin alkoi jälkeenpäin pitämään litkutettuna. Muutenkin se oli sellainen nakinkuori että ihmettelin että se kesti kymmenenkin lenkkiä. Tulivat käytettyjen kiekkojen mukana, muuten ei moisia kisagummeja alle laittaisi.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
kontio
Eiköhän se sama massan hitaus ylläpidä sitä vauhtia kuolleiden kohtien yli joka tapauksessa...
Millä tavalla jos pyörässä on vapaaratas?
Jos on kadenssi luokkaa 10 niin ehkä sitten...