Huollan juuri rs xc30 solo airia, kysymys kuuluu laitetaanko tässä 6ml 15w öljyä ilmapuolella yläkautta ? En sieltä kaatamalla mitään ulos saanut.
Printable View
Huollan juuri rs xc30 solo airia, kysymys kuuluu laitetaanko tässä 6ml 15w öljyä ilmapuolella yläkautta ? En sieltä kaatamalla mitään ulos saanut.
Selitykseni taisi olla huono, tarkoitin siis että tuleeko ilmakammioon öljyä, sieltä ei ainakan mitään valunut ulos kaatamalla. Pikaisella haulla ovat jotkut laittaneet muutaman millilitran öljyä sinne. Alajalkoihin tuli valmistajan ohjeen mukaan 5 ja 10 ml 15w:tä. Vaahtokumit pesin ja öljysin uudelleen sekä rsp slick kick rasvaa käytin tarvittavissa kohdissa. Kylläpä muuttui meno herkemmäksi :) , taisi olla huollon aika.
Kyllä ite olen aina käyttänyt ilmajousien voiteluun rasvan sijasta muutamaa tippaa öljyä. Eipä ainakaan tuki tuota ilmakammioiden paineentasauskanavaa rasvan lailla.
Voiko Reba RL solo airiin heittää uudet voiteluöljyt ilman paineiden pois laskemista ilmajousesta? Iskaripumppu vasta tulossa...
Joustokeulaa tulisi ilmeisesti voidella jonkinlaisella öljyllä? Kuinka usein teette tämän? Minkä tyyppinen öljy olisi paras RockShox XC 30 haarukalle?
Samaa öljyä, kuin siellä on sisälläkin, eli voiteluöljyä rättiin ja putket liukkaaksi.
jousipyörässä on takahaarukka puoliksi poikki mutta huolto ukko laittoi sen nippuun ja kokeillaan kepillä keväistä jäätä..
Tuota on hyvä laittaa niihin liukuputkiin https://www.rosebikes.fi/tuote/bruno...oil/aid:555559 ei se toki mitään pakollista ole, mutta ei hintaan ainakaan pitäisi kaatua.
Kiitos paljon hyvistä vastauksista! :D
Jeesatpaakas kokeneemmat;onko kauhee synti laittaa Rebalaisen(dual-air team) alajalkoihin moottoriölppää voitelemaan niit holkiloit siel.Paksumpana pysyis siel seinämil paremmin ja tiivisteitähän tuolla ei ole.
Vai joutuuko tosta kadotukseen yms.
Ilmakammioihin kait pikkasen vaimenninöljyä 5W.
On joskus tullut käytettyä 5w moottoriöljyä voiteluöljynä alajaloissa ja kyllä se siellä asiansa ajoi..
Terve.
Olen aika nöösi näissä iskariasioissa, joten pahoittelen mahdollisesti tyhmää kysymystä. Hommasin uuden täpärin jossa keulana 3 asentoinen Foxin Performance Float 32, joustoa 120mm ja takaiskarina 3 asentoinen Foxin Performance Float EVOL RE:activ. Onko normaalia, että päästävät ilmaa jonkin verran itsestään? Keulassa pidän paineina n. 95 psi ja takaiskarissa 195 psi, itellä kun on painoa se 85 kg. Huomaan kuitenkin aina ennen ajoon lähtöä, että paineet ovat edellisestä päivästä pudonneet aina sen 10-20 psi... Joku sanoi, että on ihan normaalia, mutta kysynpä nyt kuitenkin. Lisäksi keula tuntuu ääntävän melko lailla, kun keulan painaa pohjaan ja päästää ylös...
Katso se paine sägin eli jousituksen painauman perusteella. Oletan siis, että tarkastat paineen iskaripumpulla. Tällöin tuo 10-20 psi:tä menee helposti iskaripumum letkun paineistukseen, kun letku kytketään paikalleen.
Paluuvaimennuksen ääni lienee normaalia. Johtuu öljyn liikkeestä vaimenninpiirissä.
Iskareiden ilmasylintereiden tilavuudet on pienet ja paineet melko korkeat, erityisesti takaiskarissa. Vähän ilmaa voi falskata venttiilistä pumppua irrottaessa. Vähän ilmaa siirtyy pumpun letkuun kun pumpun suulakkeen kiertää kiinni.
Sitten saa olla luvan kanssa huolissaan jos paine laskee säännönmukaisesti 10-20psi päivässä, eli esim. kolmen päivän aikana vuotaisi 40psi. Muutoin en stressaisi kamalasti paineista. Kannattaa tarkkailla painumaa ja säätää painetta sen mukaan.
Minkäslainen keppi toi Rockshox Revelation RC3 150mm on?
Semmoinen näyttäis olevan kiinnitettynä Rhyme FSRään.
Ihan kelpo keula perus polkurymistelyyn.
^ Ok, harkitsen nimittäin erittäin vakavasti Rhyme FSR Compin (tulikohan se nyt oikein, liian monia versioita) hankintaa.
On tuon isoveljeä eli stumpjumperia tullut jonkun verran ajettua ja onha se hauska laitos polkukaahailuun.
Juu, varmasti. Olihan tuokin ison näköinen laitos Caliin verrattuna. Ja junamaista fiilistä jäykkäperän jlk korosti minulle hiukan liian leveä (72cm) tanko ja s-koon pidempi ajoasento vrt Cali. Se xs on mitoiltaan Calimaisempi ja sen kera helpompi vertaillakin. On kyllä tosi mielenkiintoinen pyörä ja odotan erittäin innolla pienen koon koeajoa.
Mulla oli edellisessä Spessun täpärissä tuo Revelation ja ihan hyvä keula se oli. Vähän tukevammalta tuo nykyinen Pike tuntuu, mutta tuskin sun painolla kauheita eroja huomaa. Se ero tukevuudessa ja ohjauksen tarkkuudesta johtui varmaan eri paksuisista liukuputkista.
Mulla on tuo sama Revelation Stumpin Evo-mallissa ja ei ole haarukasta moittimista. Helppo tehdä itse alaöljyjen ja tiivisteiden vaihto, oikeat öljyt ja voiteet löydettyään. Toisen ilmatilaa pienentävän "tokensin" lisäsin, kolmatta ei ole ollut tarve kokeilla. Kunnon pannutuskin otettu ja Flow-vanne väännetty haarukan selviessä rytäkästä...
Eli siitä ilmakorkista/venttiilistä kun päästät ensin ilmat pihalle, niin voit sen avattuasi(oisko ollu joku 24 mm hylsy) lisätä/poistaa tokenseja ja pelleillä ilmatilan kanssa. https://www.bike-components.de/en/Ro...Argyle-p44521/
En tiedä onko vakiona kierteet ilmakorkissa tokenseille, mutta aina ei ole ollut, siinä tapauksessa https://www.bike-components.de/en/Ro...le-RCT-p43447/
^^ + ^
Nice, kuulostaa hyvälle.
Olen yrittänyt kovasti saada itseni katselemaan noita esim 120 joustavia, mutta päädyn kerta toisensa jälkeen kuitenkin koeajamaan 150-160 juustoisia ja eilen taisi naksahtaa jokin Rhymevipu päässä vaikka ajo oli aika lyhyt. Ei kai tässä pian auta muu kuin hyväksyä kohtalonsa. 😃
Meinasin juuri ehdottaa että mitenkäs tosiaan tuo Rumor lyhyempijoustoisena vaihtoehtona mutta siinä alkaa koot vasta S:stä ja on näköjään "veljensä" Camberin tapaan vielä huomattavan pitkällä rungolla kokomerkintäänsä nähden eli joo ei, sitä ei kannata edes harkita.
Juu, Spessut tuntuu olevan melko pitkiä. Jos ei ole ylipitkä tilannetta voi tasoittaa vähän lyhyemmällä stemmillä ja tangon joudunkin kaventamaan, kun kätöset ei riitä leppoisan tuntuisesti 72 tangolle.
Olen kyllä tuon nykyisen 66 hiilaritangon lisäksi totta puhuakseni harkinnut hommaavani hieman leveämmän muovipötkön, ehkä 69-max 70 voisi minulle olla se "leveä" tanko.
sori ot
Miten usein lisäilette ilmaa ilmakeuloihin? Voipi olla tyhmä kysymys, mutta kun omassani on ilmat pysyneet niin hyvin, etten edes muista millon viimeksi olisin lisännyt.
Vasta toissapäiväisen keskarilenkin jälkeen huomasin, että sagia on liikaa. Keula upposi paikallaan nojatessa puoliksi sisään. Lisäsin toki ilmaa, mutta rupesin miettimään, että miksi se noin reilusti oli pudottanut painetta yllättäen. Erityisen töyssyisestä lenkistäkö johtuen?
Voin olla hätävarjelun liiottelija mutta aina ennen lenkkiä tsekkaan paineet. Menee se 3min.
Pitänee alkaa tarkemmin seuraamaan.
Tuo on niin uskomattoman hyvin pysynyt paineissaan toistaiseksi, vaikka, (tai ehkä juuri siksi 😃) en ole tehnyt sille muuta kuin huolellisen putsauksen joka lenkin jälkeen.
sit ku kolahtaa niin hitunen lisää. :D
Katson, jos tuntuu, että voisi olla tyhjentynyt. Eilen katsoin ekaa kertaa kuukauteen, mutta turhaan.
^^ 😃 suurinpiirtein
Vitsi mä odotan sormet syyhyten sitä pikku-Rhymen koeajoa. Ai että se saa kyytiä jos tänne muuttaa, sit Rhymistellään.
Kuuluisat viimeiset sanat lienee "Nyt Rhymistellään".
Heipä hei! Tällainen aloittelevan haarukan säätäjän kysymys.. Haarukka on Revelation RLT 2011. Olen ihmetellyt miksi en tunnu saavan kaikkea joustomatkaa (150mm) käyttöön.
Säädin tänään paineita alemmas(rock shoxin dual air ohjeen mukaan) ja huomasin että vaikka kaikki paineilma on päästetty pois, liukuputket eivät mene koko matkaa sisään, vaan noin 50-60mm jää ulos.. Eli juuri sen verran mitä olen ajatellut jäävän käyttämättä! Se tuntuu pohjaavan siinä kohtaa.
Eli kysymys: Mikä voi olla vialla? Nythän haarukan jousto ei ole 150mm vaan 90-100mm..
Kiitos avusta!
^^ Veikkaisin että on vaimentimen öljyt valunut alajalkaan. Toimiiko sisäänpäin-/paluuvaimennus?
Toimiiko lukitus,jos ei --> öljyt valahtanu alajalkaan
Ei toimi lukitus.. Kiitos vastauksista!! Eli öljyt on valunut alajalkaan.. onkohan siellä sit tiivisteet uusimiskunnossa? Eli huoltoa vaan vai onko jotain pikakonstia?