Alkujaan tämän lähetti
orc biker
Ei, mutta kuten sanoin, niin olisi kiva olla. Olisi kiva lyödä rengas johonkin penkkiin ja pyöritellä, mutta minulla ei ole mitään sellaista. Ei tuo heitto nyt ihan älytön ole, joten katsotaan, jos näin amatöörikin sen saisi kuntoon. Ei viitsisi lähetellä rengasta takaisin, eikä ole sille laatikkoakaan. Tietysti voisi kysyä, että maksavatko, jos vien paikalliselle osaajalle. Mutta kokeilen kuitenkin ensin itse.
Pitäisi varmaan metsästää hiomapaperilla tuota satulaputken naarmuttajaakin. Siellähän ei kummoista metallinypylää tarvitse olla, että vetää kunnon naarmut. Itse asiassa siellä on kaksi, kun kummallekin puolelle teki hienot, paksut viirut. Tai voihan siellä olla vain ihan metallisirujakin työstön jäljiltä.
Edit. Taisin saada vanteen varsin suoraksi. Se penkki olisi ollut kiva. Toisen puolen pinnat tuntuivat olevan lähtökohtaisesti huomattavasti löysemmällä, siis huomattavasti. Ovat varmasti vieläkin aika paljon, mutta nyt silmämääräisesti heitto on omasta mielestäni normaalin rajoissa, eikä ole mitään yksittäistä suurta nytkähdystä. Jarru kyllä ottaa edelleen samasta kohdasta kiinni. Onkohan roottori vähän kiero? Tai sitten vieläkin tuo kiekko kiertää jotenkin ovelasti liikaa, oikein pitkällä loivalla kaarella. Takaakin kuuluu jotain outoa ääntä, helähtää yhdestä kohtaa kierrosta. Toivottavasti vain ottaa sielläkin jarru kiinni. Vanne on siellä ainakin suora. Ei tämä nyt ihan mennyt kuten Strömsössä, että olisi vain päässyt ajamaan.
Edit2. Piti keskittää kummatkin jarrut uudelleen. Nyt hävisi etupään rahina, kun sain palat asettumaan vähän edemmäs (tunkemalla säätäessä paperia väliin, ilman sitä en mitenkään saanut rahinaa pois) ja takapään helinä hävisi samalla metodilla. Jäi vähän arvoitukseksi, mikä tuossa nyt on kieroa. Voihan noita myöhemmin vielä yrittää hienosäätää, mutta jospa nyt akuuteimmat ongelmat olisivat ohitse. Koeajo on vielä tekemättä. Odotan minun tuurillani jotain epämääräistä naksumista :D