Hitaasti tuntuu tulevan tavarat kotomaan kamaralle tällä hetkellä. 16.7 postitettu paketti näyttäisi olevan Turkusessa. Mää sain sentään DHL:n koodin, vaikka ilmainen toimitus oliki. Tämä ei tietenkään CRC:n vika ole, että muilla kestää.
Printable View
Hitaasti tuntuu tulevan tavarat kotomaan kamaralle tällä hetkellä. 16.7 postitettu paketti näyttäisi olevan Turkusessa. Mää sain sentään DHL:n koodin, vaikka ilmainen toimitus oliki. Tämä ei tietenkään CRC:n vika ole, että muilla kestää.
25/7 eli perjantaina oli postiloota täynnä.
Mulla taas tuli ilmainen etanaposti tasan viikossa tilauksesta lähipostiin. Riittävän nopeaa. Tänään taidan hyödyntää tuon 15e alen yli 100e tilauksista ja tilata Park Toolin PCS-10-ständin...
Harmillisesti ennätin tilata seuraavan vain CRC:ltä löytämäni romppeiston ENNEN kuin noita tarjouksia tuli.
Toisaalta, hyvin lyhyen asiakkuuteni perusteella näyttää siltä, että CRC:ltä tulee jatkuvalla syötöllä "ainutlaatuisia" tarjouksia. Itselleni tuli ensin Shimano-koodi ja ilmaiset alle 50e kuljetukset Suomeen viikon ajan, sitten uuden asiakkaan etu, sitten ekan tilauksen yhteydessä £5:n kuponki, nyt tuo 15e alennuskampanja ja mailiin tulee joka toinen päivä jotain... Eli veikkaan, että näihin pitää tottua, ettei osta parilla tonnilla "kaikkee kivaa ku saa alella" :D Mutta juu, tilasinpa äsken tuon PCS-10:n. Lukemani mukaan hyvä ständi.
Perushintataso CRC:llä on varsin tyyris esimerkiksi Saksan kauppoihin nähden mutta loistavia alennuksia löytyy aika paljon vastavuoroisesti. Toisaalta kaikki takuuasiat on hoitunut ehdottomasti parhaiten verrattuna mihinkään paikkaan missään ikinä.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Kylläpä nyt kestää. Kaksi viikoa sitten tilatusta paketista ei ole kuulunut mitään. Toinen seuraavana päivänä tilattu satsi tuli perille mutta paketti rikki ja geelit levinneet pitkin poikin, joten en ottanut sitä vastaan vaan panin virkatietä takaisin. Kovin on pehmeää kierrätyspahvia CRC laatikot kun vertaa muihin.
Mikä mahtaa olla DHL:n politiikka. Sieltä soitettiin aamulla tuntemattomasta numerosta, enkä tietenkään voinut töiden takia vastata. Enkä voi ottaa kuljettajaan itse yhteyttä. Miksi tuo paketintuontiajan sopiminen on aina niin hiton hankalaa... Mihin puketti mahtaa seuraavaksi mennä ja milloin? Helsingissä asun.
Postilaatikkoon tipahtaa lappunen, jolla romppeet saa lähipostista. Näin ainakin täällä pohjan perukoilla.
Hmm, eipä tipahtanut, vaikka seuranta väittää että "Yritetty toimittaa. Vastaanottajan toimipiste suljettu.". No, ehkä joku joskus ottaa asian tiimoilta yhteyttä.
On kyllä perhanan huonosti toteutettu nämä aikataulujen sopimiset. Joulun alla mulle ei soitettu, kotona ei käyty ja seuranta väitti että on yritetty tavoittaa. Sitten ASPA vastasi Ruotsista, todettiin että voin hakea paketin toimipisteestä. Siellä taas todettiin, että paketti ei olekaan siellä, vaan toimitettu jonnekin Siwa-Postiin. Vitutuksen määrää ei voi kuvailla :)
Juu, Sale-posti se täälläkin, on aamuseiskasta iltakymppiin auki, parempi ku orgguposti. Ensiluokkaisen hyvin lukemattomat kerrat ulkomaanlähetykset tulleet, niin sakuilta kuin briteiltäkin. Eivät tosin koskaan soitelleet, mutta tavarat tulleet melkoisella kellon tarkkuudella.
ps. Jokainen tullut matalimmalla mahdollisella toimitusmaksulla, CRC rahtivapaasti ja BD 5,95 e/toimitus. Rutiininomaisin toimitustapa koko ketjun pituudelta on toiminut hyvin.
Maanantai-aamulla kuuden aikaan on mun paketti lähtenyt Gatwickista, rekoilla tänne kauko-itään, uskon näin. Eka seurantanumeroinen CRC:ltä. Ja ensimmäinen joka ei mahdu postilootaan. Mielenkiinnolla seuraan, ainakaan äsken ei DHL tahi Itella tiijä sen kummempaa. Hmm, maanantaina olis joutilasta verstasaikaa hitsailla. Edellisen saaminen CRC:ltä kesti päivälleen 2 viikkoa.
On kyllä jännä tuo DHL. Eilisaamun jälkeen ei ole kuulunut ja tapahtunut mitään. En saanut lappua, viestiä, tekstaria, mitään tietoa. DHL:n seurannan mukaan paketti on jakelussa yhä...
Tänään sitten menin Itellan seurantaan. Normihaku ei löytänyt millään tunnuksella mitään. Sitten kokeilin ottaa viiteseurannan ja arvoin viitteeksi rahtikirjan numeron ja oman puhelinnumeroni. Ja OHO, paketti onkin lähipostissa.
Miksi ihmeessä mulle ei tule tällaisesta mitään tietoa, tai edes vihjettä että paketti onkin toimitettu postiin jne?
Meilläpäin tuo CRC:n DHL kuljetus toimii niin, että paketin tuo Itella kotiin. Käyvät ovella, jos et ole kotona niin jättävät sen pakettikortin postilaatikkoon, tai toki voit keksimälläsi tavalla väijyä paketin kulkua Suomessa. Mitään soittoja tai tekstareita ei Itella noista lähettele.
Noin se pitäisikin mennä. Joku tieto pitää saada asiakkaalle. Mä en saanut mitään tietoa mistään Itellasta, uudesta seurantanumerosta, siitä, että paketti on toimitettu lähipostiin jne. Kyllä, pistin palautetta DHL:lle.
Siellä on myös idioottimainen suomennos DHL:n seurannasa: "Lähetys on kuriirin kyydissä, toimitus käynnissä." Tuo antaaa ymmärtää, että pitäisi vain odotella. Mutta
englanniksi viesti onkin: "Forwarded for delivery". Eli siitä sitten voikin jo päätellä, että DHL on uudelleenohjannut lähetyksen. Mutta Itellasta ja uudesta koodista ei mitään mainintaa.
Toisaalta, kuljetus oli ilmainen, joten sain rahalle vastinetta :D
Itse olen saanut DHL koodit toimimaan Itellan järjestelmässä tällä sivulla:
http://www.posti.fi/itemtracking/pos...ence_and_phone
6 päivää kesti tulla ja seurantanumeroinen lähetys ekaa kertaa. Turussa siirtyi tai ainakin niin luulen Itellan hoiviin. Kaikki nummerot pelas Itellan sivulla oikein hyvin. Kalut on asennettuna, meniköhän tossa postiauton käymisesta 10 minuuttia.:D
Se on kuin joulupakettia avais, kun saa paketin käsiinsä ja välittömästi asennus.
Tänne ne saapuvat neljäntenä työpäivänä lähtöilmoituksesta. Lähtöpäivä mukaan lukien, vaikka lähtö olisi myöhään illala. Viikonlopun päivinä taitavat seisoa. Seuranta tietenkin toimii nykivästi netissä sitä mukaa kun kirjautuu uuteen pisteeseen. Briteistä tulleissa rahtivapaissa tänä kesänä seurantanumero ei ole toiminut, mutta tavara on tullut täsmälleen samalla nopeudella.
Tavallisen kansalaisen ei tarvitse huolehtia muusta kuin ettei osta varastettua tavaraa, sanoo Schumaher.
Minä tilaan kaikki aina duunipaikalle. Joku on aina paikalla eikä muija näe mitä on ostettu.
Tilasin viime maanantaina CRC:sta pikkuisen rompetta ja maksoin tilauksen luottokortilla saman tien. Mietin vaan, että kun valitsin kuljetustavaksi 'standard deliveryn' niin laittoikohan ne soutuveneellä tulemaan vai kuinkahan kauan siinä mahtaa mennä. Tilauksen status muuttui alle vuorokaudessa tilaan Shipped, mutta jatkoseuranta on hankalaa, koska 'not a tracked service'.. Tähän jos vielä ympätään ne ninjakuriirit, niin näenköhän koskaan pakettiani..? Tämän viikon olen vielä lomalla niin olen paikkakunnallakin vaihtelevasti ja puhelinkin ties missä nurkassa lojumassa..
minulla on paketit yleensä kestäneet 1½-2½ viikkoa siitö kun status on muuttunut tilaan "shipped".
Tilattu sunnuntaina 17.8. rompetta, paketti lähtenyt 19.8. ja Postisetä toi tänään maanantaina 25.8. paketin.
Pyörää olisin tilaamassa, mutta nuo toimitustavat hämmentävät. Bulky delivery on 29,90e ja DHL Express 99,90e. Ei tekisi mieli 100e maksaa... Millä tahdilla tuo bulky delivery toimii?
Itselle jäi vähän paska fiilis lähetyksestä. Ok, olihan postit ilmaiset, mutta myöhemmin sisään laitetut BD:n paketit tulivat päiviä ennen CRC:n pakettia. Oisko joku 9-10päivää mennyt. Esim. Wiggleltä kamat saattaa tulla 3päivässä.
Jos kokonainen fillari tulee satasella ~18-20 tunnissa tilauksesta kotiovelle, ei se minusta olisi paha! :) Tai siis postituksesta, en tiedä säätääkö noi kokonaisten fillareiden kanssa ensin päivän pari ennen postitusta mutta kuitenkin. Minä maksasin. Vähemmän aikaa olis loota hajotettavanakin kuriirifirman syövereissä. Eihän loota kerkee edes paskaantua alle vuorokaudessa.
Ja Toripolliisi, englannista lähetykset vain nyt kestääääää... Ennen tuli nopeemmin, nykyään se on sen pari viikkoa about ennenkuin nuo halvimman hintaryhmän paketit tulee. Jos Wigglestä olet saanut kolmeen päivään tilauksesta normipostikuluilla/ilmaiseksi, se on kyllä ihan vidun hyvin ja väittäisin että joku ihme poikkeus. Omat Wigglenkin paketit kyllä sen pari viikkoa kestäneet.
Ja joo, saksasta tulee kaikki viikossa aina.
Tosin ranska on paras, se on 2-3 päivää max ja paketit on kotona. Testattu esim Rue De Velo kaupasta käsin. Jos on The Kiire, eikä CRC:ssä ole (se on about ainut putiikki mikä tarjoaa express toimitusta) niin RdV on sit kakkosvaihtoehto heti CRC:n perään.
Voi perse...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mun viimeisin halvimman mukaan ilman seurantanumeroa lähetetty tuli tasan viikossa ja aivan kotio asti, tuttu postimies...
Siitä tulikin sitten pidempi tarina: http://viestitin.blogspot.fi/2014/09...os-kulkee.html
Tilasin paketin 22.9, eikä vieläkään kuulu mitään. Onkohan kaikki toivo heitetty? Onko sinulla tullut päivitystä tilanteeseen?
Jos joutuu laittamaan paketin asiakaspalautuksena, niin kannattaa tussittaa viivakoodit, ettei paketti vaihda suuntaansa kesken matkaa. Kun täällä vielä oli posti, niin se tussitus hoidettiin siinä tiskillä. Nyt en menisi vannomaan.
Kyllä se paketti vihdoin viimein takaisin CRC:lle tiensä löysi ja hyvitys maksettiin mukisematta. Uudet tavarat tilasin jo aiemmn Wigglestä joka on pysynyt yhtä nopeana kuin ennenkin. Primäärisyy ongelmiin oli että CRC:llä on pakkauspahvi käsittämättömän pehmeää kierrätyshöttöä, mistä olen ennenkin antanut palautetta.
Tilaus sisään viime perjantaina ja tänään keskiviikkona tipahti postilaatikkoon. Ikinä ei ole näin nopeasti tullut. Wau!
Tilaus sisään eilen klo 14:00. Tänään klo 16:00 oli kamat kourassa.
DHL international kuskasi.
17.11 tilaus sisään illasta, 18.11 tilaus lähetetty, 27.11 noudettavissa, tämä ilmaisilla posteilla. Taitaa tuo DHL olla kohtuullisen kova sana jos haluaa saada tavaran ns. nopeasti. Dealextreme nimittäin toimittelee nopeammin eu directillä kuin tuo brittiposti :D
Tilaus sisään sunnuntaina. Maanantaina lähti ja 25h lähdön jälkeen oli paketti kädessä Helsingissä. DHL Express kun oli taas kiire ja kivijaloissa eioota.