Tänään tuli tilattua kulutusosia wanhaan sotaratsuun.
Nopeesti tuli viimeeks tavarat perille... Saas nähdä miten käy tällä kertaa.
Printable View
Tänään tuli tilattua kulutusosia wanhaan sotaratsuun.
Nopeesti tuli viimeeks tavarat perille... Saas nähdä miten käy tällä kertaa.
Crc hoiti tilauksen matkaan heti samana päivänä tilauksesta, mutta Dhl onkin ollut hiukan hitaampi. Paketin noutivat viime maanantaina ja nyt sunnuntai iltana näyttää vihdoin pääseen jo Turkuun. Sitä ennen oli Hollannissa keskiviikko aamusta asti... Josko tänään jo tulisi.
On tullut aika googlettaa.
Chain Reaction Cycles toimittaa pikaisesti kaiken sen mitä varastossa on. Jos on.
Takuuasioiden hoito on retuperällä. Vastausaika maileihin on yli viikon, jopa kaksi. Palautuksien maksatus tökkii. Refund -politiikka on valitusperusteinen. sain palautusta vain kun CC oli kuluttajaviranomainen.
CRC myy palautettua tavaraa. Tyttäreni trailer bike tuli koeajokäytöstä, kun valitin hidasta toimitusta. Nopeutettua roskapostia.
CRC ei vastaa. Se pistää vastuun toimitusketjussa taaksepäin. Aikaa palaa ja paljon, jos toimitettu tavara on roskaa.
CRC ei myy uutta halvalla. Eikä aina vanhaakaan. Laatutavaran takuumerkeiltä saa aina muualta halvemmalla.
CRC on peribrittiläinen kauppa. Osta vain jos tiedät tuotteen ja se on yksikäsitteinen. CRC on vieläkin velkaa minulle myytyään S-koon Bell kypärän. Vaihdossa tuli M mutta palautuskulut ovat saamatta. Niitä ei koskaan tule ellei peri kovemman kautta.
Tulee ihan mieleen elektroni.fi
Joo noi takuuasiat on kyllä aika retuperällä. Fiksuimmat on kertonut että kannattaa Crc:n fb-sivuille kirjoitella niin vastaus tulee pikemmiten. Kokemuksella sanon että kyllä toimii. Vastaavat taikasanan facebook sisältäviin viesteihin aika nopeasti. Saas nähä nyt kuinka käy nyt uusimmassa tapauksessa Iron Horsen rungon kanssa.
Alkaa pikkuhiljaa menemään maltti CRC:n tunailun kanssa.
Tilasin noin viikko sitten tavaraa CRC:ltä ja maksoin samantien Paypalilla. Valitsin toimitustavaksi DHL expressin. CRC lähetti sitten tavarat Parcelforcella. Noh, viikko meni odotellessa ja tänään soitin DHL:lle, että missä paketti viipyy. Sanoivat, että lähettäjä on pyytänyt paketin takaisin.
Hyvin jännää toimintaa CRC:ltä taas kerran. Onhan se varmasti tuottavaa myydä samat tavarat uudelleen, olisi tietysti kiva saada omat rahat takaisin kun tilaamiani tavaroitakaan en kerran tunnu saavan. Kohta alkaa olemaan sellainen vitutus tämän kaupan kanssa, että marssin poliisin puheille ja nostan paikkaa kohtaan syytteen petoksesta ja vaadin kompensaatiota omien rahojen lisäksi myös ylimääräisestä vaivasta ja viivytyksestä.
Syyttäjä syyttää! Sun tehtävänä on vain rikosilmoitus...;)
Itseäni ottaa päähän putiikin salasanan resetointi. Olen nyt muutamaan otteeseen yrittänyt resetoida salasanaa, sivu ilmoittaa että salasana lähetetty s-postiini, mutta ei vaan tule ei edes roskapostiin.
Intensestä löytyi murtuma swingistä ja otin yhteyttä CRC:hen 18.7.
Warrantyn vastausnopeus oli todella hidasta ja pelkäsin että takuuvaihdossa kestää puoli-ikuisuutta.
Loppuen lopuksi CRC ja maahantuoja Extra-UK halusivat vain kuvat murtumasta, ostokuitista ja runkonumerosta.
Tämän viikon tiistaina tuli postia että että CRC on saanut swingin ja laittaavat sen tulemaan mulle asap.
Yllätys oli melkoinen, kun toimituksena oli DHL express worldwide ja ovikello soi tänä iltapäivänä.
Eli loppuen lopuksi melko nopea takaswingin takuuvaihto. Ja ainakaan vielä eivät ole halunneet vanhaa takaisin...
Joopa joo. Avaudutaan nyt tähänkin. Tilasin tavaraa DHL Express Worldwide kuljetuksella keskiviikkona. Paketti lähti tulemaan torstaina. Se jäi jumiin Belfastin tulliin ja siellä on vieläkin. Se on ollut nyt siellä jo eilisestä aamupäivästä lähtien. Meileihin vastataan tosi nihkeästi. Puhelimella saa kiinni mutta jonotus kallista. Aluksi vastasivat että voivat lähettää paketin vasta kun se tulee takaisin sieltä tulllista ja poistavat "vaarallisen esineen" lähetyksestä. Soitin äsken tosi vihasen puhelun ja tyttö lupasi laittaa sen erillisessä paketissa tänään tulemaan. Pakko varmaan ostaa gyntteriltä jatkossa.
Jaaha, Royal Mail toimitti paketin taas alle viikossa, mutta tuote olikin poimittu naapurihyllystä pykälää tilattua isompana kokona. Katotaan miten palautus & vaihto toimii.
Tarkasta saatko rahat postikuluistasi. Vaativat mukamas seurantaa, eivät maksa jos on käytetty Itellan versiota missä se on.
Laita palautteeseen pankkitilisi IBAN +BIC.
Kerro toki, mikä on nykyisin vasteaika palautteeseen. Kesällä oli yli viikko. Käsittelyaika oli pitempi.
Ensimmäistä kertaa tilaus kestänyt nyt yli yhden työviikon. Tilaus sisään 18.8 ja oli lähtenyt 19.8 perjantaina. Vielä ei saapunut. Yleensä on sen 6 työpäivää ottanut. Niin juu ja perus Parcelilla laitoin taas tulemaan.
Tarina jatkuu. Tavarat on lähtenyt tänään Royal mailillä. Eli maksoin DHL Express Worldwiden ja tavarat lähti Royal mailillä. Sanoin kuvaamattoman pettynyt tähän CRC:n sekoiluun.. Tänään ensimmäisellä soitolla sanoivat että eivät ottaneet maksua tuosta Royal mail:stä että ole tyytyväinen. Hetkin mietin että mitä perkelettä ja soitin takas visa tapahtumat selattuani. Tokalla puhelulla sain vasta ne hyvittämään nuo postikulut. Viime perjantaina asiakaspalvelu sanoi että paketti lähti perjantaina varastolta. Asiakaspalvelusta on kokoajan valehdeltu päin naamaa. Kehtasivat tarjota 10 punnan voucheria hyvitykseksi. Teki mieli kertoa mihin sen voi tunkea, en takuulla tilaa täältä enää ikinä mitään.
Itselläni paketti saapui tänään hieman yli parin viikon toimitusajalla :seko: eli ehkä hieman pitkä mutta sitä selittänee osaltaan että heiltä puuttui yksi tuote varastosta. Pudotin puuttuneen tuotteen tilauksesta ja sovin sähköpostitse korvaavista tuotteista, tässä homma toimi sitten ihan hyvin :).
Täälläkin meni tilaus sekoiluksi. Puoli-ilmaiset aletuotteet eivät, yllätys yllätys, olleetkaan varastossa. Vaihdoin tuotteet toisiin. Sitten alkuperäiset yhtäkkiä olisivatkin olleet varastossa. Nyt kun paketti tuli, niin ei ollut paketissa kumpiakaankaan. :)
Kahdestoista tilaus ja nyt ensimmäisen kerran näyttää homma kusevan. 12 päivää sitten tilattu paketti on edelleen Prosessing-tilassa. Kyselyä läks just liikkeelle. Onneksi tilauksessa ei ole mitään elintärkeää.
Itse itseäni lainaten:
Selvisi tämäkin ongelma. Mulla näyttää olevan tuonne kaksi tiliä eri sähköpostiosoitteilla. Yhdeksän ensimmäistä tilausta on mennyt samalla osoitteella, mutta jostain syystä viime vuoden joulukuussa olen ilmeisesti luonut tuonne uuden tilin ja sieltähän ne pari edellistäkin tilausta löytyivät. Mää oon vallan pal kauhia hämmästyny! :seko:
Jotenki tosi nihkeetä tää asiakaspalvelu taas. Olivat hyvittäneet väärän summan. Eivät ole vielä mitään osanneet tehdä oikein tämän viimesimmän tilauksen kanssa. Noh jos jokin lohduttaa niin se että tolla sähläyksellään ovat moneen kertaan polttaneet tilauksen katteet :D
Minä tein CRC:lle kaikkien kilkkeiden osalta In Stock -tilauksen torstai-iltana 18.8. Viime perjantaina (26.8.) lähetin kyselyä, että miksi tilaus on edelleenkin Processing-tilassa. Pari tuntia sähköpostin lähettämisen jälkeen lähetti toi paketin minulle. :o Samana iltapäivänä Chris vastasi, että tietojemme mukaan sinä olet jo vastaanottanut paketin, voitko vahvistaa, että näin kävi. Kyllä kyllä, mutta tiedoksenne, että järjestelmässä lukee edelleenkin Processing tämän tilauksen kohdalla, ei Dispatched. Chris lupasi selvitellä asiaa. Tänään 30.8. tämä tilaus on asiakastilini mukaan edelleen Processing-tilassa. Paketti sinällään oli ookoo; kaikki tuli, mitä pitikin.
Itselleni vielä nihkeempi keissi. Saumasta murtunutta runkoa ei suostuta korvaamaan millään tavalla. Kyseessä konkurssiin menneen Iron Horsen Bootleg 3.0 runko. Vaakaputken ja emäputken alasaumasta lähtenyt ja levinnyt ympäröivään putkeen. Ekana tuli yllätyksenä että takuuta konkurssin takia ainoastaan vuosi ja runko ostettu tietenkin 13kk sitten. Eivät suostuneet tulemaan vastaan kuin 15%, jos ostan uuden rungon heiltä. Enpä taida. Euroopan kuluttaja-asiamiehen kanssa keskusteltua sain selville että Briteissä on MYYJÄLLÄ 2 vuoden virhevastuu ja tämän heille kerrottua loppui yhteydenpito heidän osalta täysin. Viimeisessä vastauksessa mainittiin että takuu oli 12kk ja jollei ole mitään uutta sanottavaa niin asia oli tässä. Toki lähetin aikaisemmin useita viestejä joissa pyysin käyttämään maalaisjärkeä ja pelisilmää. Kyseessähän on kuitenkin "pennejä" heille. Seuraavassa viestissä kun kyselin tuosta myyjän virhevastuusta niin vastausta en enää saanut. Noh, heidän FB-sivuille laitoin kyselyä asiasta ja mainitsin tuon myyjän 2 vuoden virhevastuun (ilmeisesti yleinen muualla Euroopassa) niin viestini poistettiin eka pari kertaa. Näihin olin jopa saanut kommentteja (joku sanoi että saattaisi Briteissä olla jopa enemmänkin) ja tykkäyksiä täysin tuntemattomilta suomalaisilta ja ulkomaalaisilta. Eikä ihme.. Jos käy vaikka katsomassa tuolta sivuilta löytyvän palautekohdan niin ei ole hirveän mairittelevaa. Kolmannella kerralla (viime torstaina) vastattiin että joku vastaisi minulle ASAP(ilmeisesti tässä tapauksessa as SLOW as possible?). Vastausta en ole vieläkään saanut. Vastaukseen perään kyselevät viestit on poistettu ja vastaukseksi sain taas kolmannella kerralla että valmistelevat perusteellista vastausta ja lähettävät kun saavat valmiiksi. Odotukset eivät ole korkealla tällä hetkellä. Suoraan sanottuna aika mulkkuja tuntuvat tuolla reklamaatiopuolella olevan. Aikaisemmin sain vääntää monta viestiä kun eivät tahtoneet uskoa että olivat lähettäneet väärän mittaisia puolia. Kahta eri mittaa tilasin ja ilmeni että tais olla peräti viittä eri mittaa.
Jos ei edellä mainitusta synny mitään niin Euroopan kuluttaja-asiamieheltä on tullut maili missä kysellään mm. vikakuvausta englanniksi ja tilinumeroita. Näiden lisäksi on ilmeisesti vielä keino saada luottokorttifirmankin kautta rahat takaisin vaikka firmat ovatkin pääsääntöisesti omissa ehdoissaan lisänneet jonkin enimmäisajan tälläisiin korvaushakemuksiin (nämä eivät kuitenkaan kuluttaja-asiamiehen mukaan ole lakikelpoisia ja niistäkin voi valittaa). Vakuutukseenhan nämä valmistusvirheet eivät mene.
Niin ja tämän lisäksi menivät vielä poistamaan minut "tykkääjistään" jotten pääsisi kommentoimaan ja jakamaan tätä tarinaa sitä kautta. Tämän asian saatua päätökseen niin oisin tehnyt tuon itsekkin, mutta kun tuo tuntuu olevan ainoa tapa saada yhteyttä kyseiseen firmaan. Perusmailiinkin menee se pari päivää niin hyvä sit hoitaa tällästäkin keissiä.
Joo huomasin Facebookissa sun kommentit ja olin yksi niistä tuntemattomista suomalaisista tykkääjistä :O)
Joo nää mun ongelmat on vielä pieniä, vaikkakin menetin nyt ainakin viime vkl lopun kivat ajokelit ja varmaan ens vkl.Eniten tässä puljussa ärsyttää asiakaspalvelun valehtelu. Toiseksi eniten ärsyttää asiakaspalvelun irkku englanti ja "'Ello mate" ja "Aye mate" heitot :D
Jotta toi homma oikeesti toimis niin siel pitäs olla dedikoitu käsittelijä per ongelma, eikä sellasta että sieltä vastaa kuka sattuu ja ne ihmettelee aina että mikä on ongelma ja vastaa mitä sattuu kysymyksiin. Tämä on ymmärrettävää puhelimella asioidessa toisaalta, mutta kun meilillä ei saa kiinni niin minkäs teet. Tuntuu siltä että aina vastataan että kaikki kunnossa jotta pääsevät vaan eroon susta.
Itse laitoin eilen tilauksen sisään ja kaikki tuotteet in stock kamaa. Odotellaan koska paketti tulisi. Perjantaina?
Kyllä siellä ilmeisesti sama kaveri käsittelee asian alusta loppuun. Itse olen kymmenkunta viestiä vaihtanut Brett-nimelle kirjoittelevan kanssa. FB-porukka on tietenkin erikseen ja heidän tapansa on kuitata noi asiat tyyliin että työn alla on tjsp.
Itselläni muutenkin jäänyt hämärä kuva tuosta reklamaatiopuolesta. Ihan sama mitä itse mainitset asiasta niin joka viestin vastauksessa on toistettu että takuu 12kk. Valmistusvirhettä eivät ole kommentoineet millään tavalla vaan sanoneet "harmi kun meni rikki JUURI takuuajan ulkopuolella". Tuota myyjän kahden vuoden virhevastuuta ei kommentoitu millään vaan vastattiin että emme voi tehdä mitään kun takuuaika on ummessa. Ihmetyttää että kuinka ihmeessä kyseinen heppu voi sivuutta tuon virhevastuun täysin jos se on ainoa asia mitä olen edellisissä viesteissä olen maininnut. Virhevastuukin varmasti on johkin lakipykälään kirjattu niin luulis että edes jotenkin puolustaisivat itseensä tämän osalta.
Olipa kyllä melkoista vuodatusta edellisissä viesteissä! Jos firmalla on noin huonot tavat reklamaation hoitamisessa, niin tässä ilmoittautuu sitten entinen asiakas. Tähän asti homma on toiminut, mutta enää en riskeeraa. Vien rahani kivijalkaan, Kiinaan tai Saksaan. Siirtykööt CRC:llä vaikka perunakauppiaiksi minun puolestani. Melkoista sontaa on sekin, että kauppaan näköjän saa parhaiten yhteyden facebookissa.
RM
Paul laitteli vastausta ja seurantakoodia, jonka mukaan paketti on laitettu liikkeelle heti seuraavana päivänä. Paketti on saapunut Turkuun 25. päivä ja on seuraavana päivänä siirtynyt paikallisen kuriirin haltuun, joka ei ole löytänyt oikeata osoitetta (täällä on tehty tietöitä joskus kymmenen vuotta sitten, josta johtuen jotku navigaattorit ja myös Google Maps näyttää edelleen tiet persiilleen). Kuriiri on maanantaina aamulla yrittänyt soittaa ollessani nukkumassa ja puhelimen ollessa äänettömällä. Olisi tietysti voinut jättää vaikka vastaajaan viestin... Yleensä aina selvitän numerot, mutta tämä tapaus pääsi jostain syystä unohtumaan.
No, huomiselle on luvattu toimitus.
CRC:n tilausseuranta on tämän paketin kohdalla edelleen Processing-tilassa. Veikkaanpa että paketin pakkaaja CRC:llä on unohtanut merkitä jonkun täpän koneelleensa paketin valmistuttua. Muilta osin viivästys menee DHL:n piikkiin.
Aikamoista peliä kyllä ko. kaupan suunnalta. Ilmeisesti haluavat hiljentää mut täysin... Ovat poistaneet osaltani fb-sivujen kommentoinnin kun huomasivat liittyneeni takas. Liityin takaisin jotta voisin keskustella asian etenemisestä, koska sähköposti puoli ei toimi. Tuolla netissä kun on hieman tuo yhteisön paine helpottamassa asiointia niin on yleensä tuottanu tulosta. Kysyin muistaaksein tiistaina että missä mennään ja nyt kun tuli VIIKKO täyteen(oma viesti laitettu vielä päivää aikaisemmin) siitä kun sanoivat vastaavansa ASAP niin aattelin kysellä että koska meinasivat vastataa. Kommentointi olikin poistettu minun osalta käytöstä.
Parashan tässä on se että mitään vastoin lakia tai mitään pykäliä en ole tehnyt. Olen tuonut tämän asian vain muiden tietoisuuteen ja kaikki kommenttinit ovat olleet ihan asiallisia.
Täytyy ilmeisesti täytellä ne kuluttaja-asiamiehen kyselemät tiedot tässä tulevana viikonloppuna
Lähetin palautetta heti maanantaina ja kun mitään ei kuulunut niin uudestaan keskiviikkona, jolloin Robert vastasi tunnin sisään ja pahoitteli tapausta (ja viivästynyttä vastausta) ja lupasi, että tavara lähtee pikimmiten liikkeelle.
Viime aikoina on ollut aika paljon asiaa tuonna as. palveluun. Omalla kohdallani palvelu on toiminut ihan kiitettävästi kunhan jaksaa kysellä asiallisesti ja rautalangasta vääntämällä. Varastonpojille ei kyllä voi antaa kiitettävää arvosanaa. :(
Tilaan kyllä jatkossakin, mutta jos on kiireempää tarvetta niin suosin bike-Discounttia, jonka nopeus/laatu on viimeaikoina ollut esimerkillistä. Hinnat kohdillaan, mutta valikoima pienempi.
Jaahas, oma reklamaatiokeissikin saatiin päätökseen. Vaati toistakymmentä mailia, muutaman fb-viestin, pari puhelua ja uhkailua Euroopan kuluttaja-asiamiehellä. Nyt ovat laittaneet uuden rungon tulemaan. Runko ei valitettavasti ole ihan käyttötarpeen mukainen, mutta tuon väännön jälkeen en jaksa siitä enää välittää vaan tyydyn tähän. Loppupeleissä ratkaisevaksi tuli kontakti takuupuolen vastaavaan Garyyn. Siis henkilö kenen mailia koitin kysellä jo puoltoista viikkoa sitten, mutta Brett kieltäytyi vastaamasta. Eilen iltapäivällä päätin sit soittaa vielä kerran kun oli jo viikko mennyt siitä kun heidän piti antaa minulle lopullinen vastaus. Soittamalla sain sitten yhteyden tähän Garyyn ja illalla laittoi mailia että tälläinen runko olisi tarjota, että varmistatko kumpi väri ja mikä koko. Tänään aamupäivällä viesti, että runko on lähteny.
Pannanpa välillä positiivista kommenttia: reilu viikko tilauksesta tulivat aivan oikeat ja ehjät ja sopivat kamat perille.