Mä voisin lauantaina lähteä näyttämään impparin polkuja. Ajattelin vaihteeksi käydä siellä lenkillä.
Printable View
Mä voisin lauantaina lähteä näyttämään impparin polkuja. Ajattelin vaihteeksi käydä siellä lenkillä.
Hei te pyöräilijät, tulkaa tänne Itään. Täällä on teille polkuja eikä tarvii välittää laduista ;)
Harmittaa kun olis lomaa ja hyvät kelit mutta ei viitsi lähteä ajamaan kun flunssan jälkeiset vielä painavat hiukan päälle.
No me oltiin Impparissa siksi, että vein autoni huoltoon Rieskalähteentielle. Tarttee varmaan tulla ihmettelemään niitä itäpuolenkin polkuja. Ehkä seuraavaksi kuitenkin ajellaan näitä ihan omia polkuja täällä.
Kunto on muuten järkyttävän huono, mutta mitä muutakaan voi odottaa, jos ei tee mitään.
Torstain porukkalenkki meni mainiosti. Mukana olivat mää, itte ja vielä minä. Polut ovat nyt parhaimmillaan. Metsään kannattaa nyt mennä.
Ajelin Jäkärlän polkuja sen, mitä WXC 2.2 renkaiden päällä olleella valottomalla pyörällä ennen pimeän tuloa pystyin ja ehdin. Keskiosan polut jäivät vielä kartoittamatta:
https://lh4.googleusercontent.com/-z...rla-lenkki.jpg
Uimakuopan ympäristössä (ja auratuilla metsäteiden päälinjoilla) pysyy polulla kuka tahansa, mutta tästä kauemmaksi mentäessä polut vaativat tarkkaa ajoa ja kuskilta kokemusta. Nousuissa tahtoo pinta murtua, joten menee helposti tunkkaamiseksi, kuten pätkivästä käyrästä voi päätellä.
Normireittien joukossa oli aivan tuolla etelässä lisänä muutama ylimääräinen mönkkäriura, jotka kantoivat pakkasen jäljiltä, mutta menevät ajokelvottomaksi, mikäli konevoima käy niitä uudestaan mylläämässä. Paluuperät johtivat yleensä joko liian pehmeälle ajokelvottomalle uralle, pihaan tai tien laitaan. Osa näistä oli sellaisia, että alamäkeen pystyi ajamaan, mutta takaisin pääuralle paluu meni tunkkaamiseksi. Samoin kertaalleen yhteen suuntaan ajettu ura saattoi mennä hankalaksi, kun siitä oli pakkasen kovettama pinta jo mennessä rikottu. Esim. Rajakalliolle nousu etelästä pääosin tunkaten juuri tuon pinnan murtumisen ja kapean uran takia, fättiksellä olisi ehkä voinut nousta.
Pahkalaukkaatieltä tulevalta hyvin auratulta metsäautotieltä oli aurattu haara myös pohjoiseen, pellon laitaan, mutta tuossa pohja oli petollisen upottava kapealle renkaalle.
Katotaas, saanko huomenna aikaiseksi loppujen urien koluamisen...
Oisko kellään fiveten freerider (tai impact) kenkiä kokoluokassa 42-43 sovitettavaksi turun alueella? Hankalaa ostaa kun ei löydy kivijalkakaupoista edes sovitettavaksi..
Eilisen jäljiltä pari polkua lisää Jäkärlästä. Jäi vieläkin kesken, meni takakiekosta pinna... :rolleyes:
https://lh6.googleusercontent.com/-j...rla-lenkit.jpg
Kävin ajamassa noita Paven polkuja Maariassa. Isot pääpolut ovat todella mainiossa kunnossa ja matkalat noukin myös kuvarastin. Aamulenkkiä tuli kaikkiaan n. 5 h, josta idässä vain Vakken pikis ja Järvenkierto. Muuallakin näyttää polkua nyt riittävän.
*kops päätetty*
Mun kuntoni on tosiaan entistäkin huonompi, niin että paljon vaatetta sitten päälle, ettei sulle tule vilu...
Liityn myös seuraan klo 10 tolpalta.
Hiipimisvauhdit teillä on näemmä päällä kilometrikisasta päätellen. :D Joutu tänään oikein urakoimaan ettei homma ratkea liian aikaisin :)
Noo. Me vähän ootellaan säälistä perässä tulijoita. :P
Mä tuun kans tolpalle. Ellei sitten jotain kummallista estettä tule.
Raahaudun myös väsyneenä ja raihnaisena paikalle hiippailemaan. Jalassa tulee olemaan koon 42-43 Fiveten Impactit.
Aamun ajolenkin jälkeen kävin rvan kanssa kävelemässä Järven ympäri vastapäivää. Ensin Rantatiellä Frankin ryhmä käntyi juuri edestämme Ristikallion koulun suuntaan. Komean näköinen letka.
Sitten China tuli vastaan uimalaitoksen paikkeilla. Vesijohtolinjan kohdalla tuli vastaan minulle tunnistamattomaksi jäänyt partainen kuski ja vielä Hiekkarannalla pari kuskia piti tauko rantakivillä.
Pyöräilijöitä riittää, hienoa !
Avasin edellispäivänä talven maastoajokauden, eikä sieltä metsästä tänäänkään pystynyt poissa olemaan. Polut on tosiaankin huikeassa kunnossa. Bongasin aamupäivällä melko tuoreen näköiset tunkkausjäljet Piikkiön pappilan takaa ja jos oikein tunnistin, niin rengastuksena kuskilla oli ollut Ice spiker pro. Tunnustaako kukaan?
Vesitornin takaa löytyi mukavan leveää polkua:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...7&d=1361704660
Olisit hihkassu niin oltais jääty turisemaan.
10 kuskia lähti tolpalta todella komeaan keliin. Polut parhautta ja seurakin vallan mukavaa. Kierrettiin ihan peruspolkuja Pääskyvuori-vakke-Litsa-Lauste akselilla.
Törmättiin myös erääseen väärällä jalalla sängystä nousseeseen koiran ulkoiluttajaan pariinkin kertaan. Ensi ajettiin Jaaninojan laaksossa perässä kun ei väistänyt vaikka meidän huomasi kyllä. Jatkoi suoraan ja me käänyttiin aidan viertä ylös. Tuli sitten sivulta mäen päällä ja käveli suoraan eteen, vaikka olisi voinut odottaa sen sekunnin että koko letka pääsee ohi. Vielä vakkella törmättiin kerran Y-risteuyksessä. Hän tuli suoraan meitä vastaan je me käänyttiin toiselle polulle. Eikä taaskaan odottanut vaan katkaisi letkan. Siinä tuli sitten pientä sananvaihtoa.
Onneksi loput kävelijät pelastivat päivän olemalla iloisia ja kohteliaita, mehän olemme aina kohtelijaita kävelijöitä kohtaan.
Kivaa sunnuntaiajelua=) Tälle äkäpussille vois suositella kaalimatoa. Niillä on nyt toimituskulut vaan 1.90 ja huomaamattomat paketit =)
Onko vesijohtolinja siinä pitkospuiden paikkeilla, jossa hiihtolatu laskee mäeltä järvelle? Itse ainakin ajelin siinä parta huurussa ja muistan, että pariskunta tuli niillä nurkilla vastaan. :)
Muuten kävelijöitä näkyi järven kierroksella yllättävän vähän, kun teidän? lisäksi ei tainnut näkyä kuin yksi koiran ulkoiluttaja. Hiihtäjiä järven jäällä meni lähes katkeamattomana letkana.
Mää oon taas niin onnellinen! P*ska kunto, mutta loistava lenkki! http://www.millan.net/minimations/sm...pydancsmil.gif
Loistava lenkki! Kiitos :)
Juuri siitä vedettiin aikoinaan vesijohto Mustavuoren säiliöltä järven pohjaa pitkin Littoisten vesilaitokselle. Pitkokset siihen tehtiin ehkä kolmisen vuotta sitten.
Rva ja minä siinä tallusteltiin.
Hieman mekin kummastelimme kävelijöiden vähäistä määrää, kaikki olivat joko suksilla tai pyörällä liikeellä.
Täs ois tää mun uusin julkaisu:
http://www.youtube.com/watch?v=S9CAGC1ak2M
Se nyt on vaan tyhmää.
Erä-Veikkojen metsästysmaja - Juvankoski - Oripää - Riihikoski - Aura - Lieto as - Paattinen - Moisio - Yli-Maaria.
Maastovälityksellä.
Onneksi keli oli paska! :cool:
Kilometrejä kymmenen vaiko enemmän?
Tuli ajeltua tossa aamusella parntunnin lenkura, hienosti oli pakkanen kovettanut polkuja. Koska keli oli ja on mitä parahin, niin pitihän sitä mennen tullen ajella pitkänsalmen jäällä, oli mielenkiintoista huomata kuinka ihmisiä huvitti tai jopa kummastutti polkumakone merenjäällä. Lähestulkoon kaikki vastaantulijat ja ohitettavat antoivat tietä, ja kun vielä kiitti nätisti niin aina sai mukavan hymyn kyytipojaksi. Paljon oli fillarinrenkaan jälkiä maastossa, joten on siellä tainnut joku muukin ajella. Oma fillarointi on taas jäänyt talviaikana melko pineksi, koska lasten harrastukset ja työ vie suuren osan ajasta, tosin taitaa olla osittain myös saamattomuutta. Noin kun ottaa pyörän muutaman kuukauden seisonnan jälkeen varastosta, niin pitäisi varmaan tarkastella säätöjä sillä keula ainakin oli tänään melkosen jäykkä. No ei kai sitten muuta kun pajalle ja lisää ajoa.
Mukavaa kevättä kaikille!
Pave painaa ihan omassa luokassaan, onse kova.
2,49 x mun kilsat, vaikka itseltä on jäänyt vain 2 päivää kokonaan ilman ajoa.
Heijaa heijaa.
Näin on. Mun loukkaantuminen leikkasi ikävästi mun kilsoja, mutta Pave puolustaa silti sinnikäästi hurjalla saldolla meidän kärkipaikkaa. Meinasin koittaa pikkuhiljaa hilata itseni takaisin keskiarvon yläpuolelle. Yhdellä kädellä ajoa koitin tänään ja onnistui sekin jotenkin. Ainakin piristi mieltä jos ei muuta.
Aijuu, marmarille http://www.millan.net/minimations/smileys/getwell.gif!
Onko kilometrikisasta mahdollista vetäytyä pois? Mystinen sairastelu on tehokkaasti estänyt kaiken ylimääräisen hikiliikunnan harrastamisen, ja mun saldoksi on jäänyt vain kevyet työmatkapyöräilyt. Tänään fysioterapeutti kehotti lopettamaan työmatka-ajelutkin, ainakin vähäksi aikaa, koemielessä. Ei sairastelun takia, vaan siksi kun selkä on ihan romupaskana.
Seuraavat viikot koitan siis kulkea kävellen töihin ja kouluun. Siitä vaan ei tuossa kisassa kukaan hyödy mitään. (Paitsi kilpailevat joukkueet tietysti...)
Muakin harmittaa tuo että kävelykilometrejä ei hyväksytä. Mun mielestä kaikki lihasvoimin taitettu pitäisi hyväksyä. Kai se aika pian selviää alkaako pahenemaan vai paranemaan, kun kävelee. Ei kai tämä niin haudanvakavaa ole. 2-kaveria viikon rampana ja silti 60 km johtoasema. Pave ja Lehis urakoineet kunnolla. Minä en ainakaan osannut alkuun arvata, että olisimme vielä kuukauden päästä 10% johdossa ja yli 50% edellä tehosarjan kolmossijaa.
Kävin tänään ulkoiluttamassa kuvarastin perässä pyörää 33 km. Teki pelkästään hyvää kädelle pieni liikunta ja lämpökäsittely (hanska ei mene kipsin päälle, joten sormet paljaana). Selkä ja takapuoli hieman kovilla, kun veivaa yhdellä kädellä tuollaisia matkoja. Sellaine fiilis jäi, ettei kipsi estä millän lailla ajamista, eikä ajaminen haittaa paranemista, vaan pikemminkin päinvastoin. Jos tiukaksi menee ja uusi kipsi ei ratkaise ongelmaa, niin hankin ja ruuvaan sen aika-ajotangon kiinni ;) Tosin kaatumiseen ei ole varaa.
Maastonastakumit, maastopaineilla autioilla kelveillä tuntui kyllä turvallisemmalta, kuin käveleminen autolta kirurgisen sairaalan ovelle, kun ulkona oli hieman heikosti hiekoitettu väylä.
Tän tekstin kirjoittaminen sattui käteen enemmän, kuin tuo 33 km lenkki. Käsi ei tykkää paikallaanolosta, saatikka näppiksen naputtelusta.
Kyllä kipsillä ajaa voi, olen sitä harrastanut aika paljon. Minulla on hyllyssä sellaiset normaalitankoon kiinnitettävät aika-ajokahvat. Jos tarvitset niitä, tai toista niistä lainaksi, niin ilmoita. Itse käytän niitä vain kipsin tai lastan kanssa ja juuri nyt ovat molemmat kädet kohtuullisen hejiä ;)