Älkää vaan tilatko noita xxl tarjous nortwaveja. Laaduttomat tekeleet vanhempiin Northwave Celsius Arctic 2 GTX kenkiin verrattuna. Oikeasti.
Printable View
Älkää vaan tilatko noita xxl tarjous nortwaveja. Laaduttomat tekeleet vanhempiin Northwave Celsius Arctic 2 GTX kenkiin verrattuna. Oikeasti.
^ Kokemusta näistä?
Eikö sama varoitus pitäisi kohdistaa *kaikkiin* Raptor Arctic 2:iin, tilasipa ne mistä tahansa?
Vai oletko sitä mieltä että XXL:n myymä malli sittenkin eroaa oleellisesti eli oikeasti muiden kauppojen myymistä?
Vai haluatko oikeasti vain muistuttaa että Raptor Arctic 2 ei ole Celsius Arctic 2:n veroinen Suomen oikeisiin talvikeleihin (jos sellaisia ensi talvena tulee) sopiva talvikenkä, koska Celsius Arctic 2:sta vastaava kenkä Northwaven nykymallistossa on Yeti?
Vähän aloin jo miettimään, olisiko xxl oikeasti teetättänyt halvemman mallin, mutta tuskinpa nyt kuitenkaan. Nuo raptorithan muistuttavat kuvien perusteella aika paljon celsiuksia, mutta ero laadussa ja rakenteessa on tosi iso, kun kenkiä pääsee katsomaan lähempää. Celsiukset ovat jämäkät ja laadukkaat kengät, kun taas noissa raptoreissa on pohjan päälle vain lätkäisty sellainen luttero kangas. Esimerkiksi vieressä olleissa japanthereissa on kuitenkin jo yritystä. Ihan toisen tasoiset popot, vaikka ne eivät omaan jalkaani istukkaan. Laken nahkaiset 303 kengät ovat sitten jo lähes italialaista käsityötä raptoreihin verrattuna. Niin ja xxl:n raptorit olivat ainakin itäkeskuksessa vielä tylsän mustia.
Minusta celcius articitkin ovat vielä välikelin kenkiä. Ainakaan minä en noilla kovin pitkään tarkene -5c pakkasessa. Pohjan ja nilkan lämpöeristys on noissa aika huono. Yeti vaikuttaa selväsit paksummalta.
Tuossa on juttua noista nw:n uusista kengistä. Tämä minua järkyttänyt :) luttero rakenne on ilmeisesti tarkoituksella tehty, vaikka edelleenkin se on minusta vain halpaa bulkkia. On celciuksissakin se joustava yläosa.
https://www.bikerumor.com/2017/09/04...-winter-shoes/
X-cross GTX ja Yeti ovat jutun mukaan ne oikeat talvikengät nw:n mallistossa.
X-cross näyttää itseasiassa aika paljon celciukselta, mutta pohja näyttäisi olevan pehmeämpää ja toivottavasti paremmin kylmää eristävää matskua. Voisi olla hyvä kenkä.
XXL teettää tuotteista halvempia malleja/ostaa valmistajalta riisuttuja versioita, mutta halvallahan niitä saa...
Kannattaa muuten talvi/rapakelikengät suihkuttaa suojasprayllä het uutena, niin on helpompi pitä puhtaana, kun ei ime kaikkea likaa heti huokosiin.
Hyvä toista pyöräliikettä mainostava Sisu, tiedätkö onko tämän tuotteen kohdalla näin? Vai onko lähes kaikki tähän saakka tänne kirjoitettu teksti pelkkää mutuilua.
Ihan heti en kyllä uskoisi Northwaven kokoisen valmistajan antavan pilata imagoaan kakkoslaadun tuotteilla. Tosin parempi vaihtoehtohan tuokin olisi. Minä en kyllä tilaa näkemättä enää yksiäkään uusia nw:n kenkiä.
Taitaa muuten tuo sumutekauppakin olla pelkkää ostajan sumutusta, muilla kuin nahkakengillä. Lähes kaikki nykykengät ovat jollain muovipinnoitteella. Celsiuksillakin olen juossut suossa useita kertoja ja letkulla peseminen riittää hoidoksi.
Minä olen aika varma, että näiden raptoreiden kuuluukin olla tuollaiset lutterot. Voivathan ne olla ihan hyvät kengät ajaakkin, ja saahan ne aina palautettua xxl:n jos ajattelee samoin kuin minä kengät nähdessään. Ne ovat tosiaan välikelille ja varustetti samanlaisella kovalla ja liukkaalla pohjalla mitä celsiukset. Itse katselisin mieluummin noiden x-crossien suuntaan.
https://www.bike-discount.de/en/buy/...r-shoes-644825
Vielä klippi tuosta nw:n ohjeesta sukille, vai olisiko tämä Bike-Discountin oma ohje? Eli ohuet tekniset sukat gore kengille?
Lainaus:
Sock Tips
The sock you put on with your Gore-Tex® footwear is very important. Although highly padded socks can seem like the natural choice to protect your feet from cold, they tend to absorb the sweat produced by the foot, creating an uncomfortable sensation of moisture and wet. This is not related to the shoes, which are completely waterproof. We recommend you to use only reduced thickness socks, made with specific technical yarns which expel the moisture, in order to facilitate the evaporation through the membrane’s breathable pores.
^ Minä olen mieltynyt bambusukkiin myös G-Texin kanssa.
Tiedä häntä teknisyydestä, mutta käyttömukavuus on mainio.
Sitähän tässä jo ehdin pohtia yllä, mutta toistetaan se lopputulema: speksejä vertailemalla muuta eroa ei ole kuin erilainen väritys. Joskus aikaisemmin kun ihmettelin eräitä XXL:n myymiä Castellin ajopaitoja ja lyhyitä housuja, sain mielestäni uskottavan vastauksen että omalla mallilla voidaan hakea hintavertailun kiertämistä.
Joo, tässä menin kenkiä itse tuntematta sikäli mönkään että Celsius Arcticin "päivitys" on X-Cross GTX ja Yeti on aivan uusi malli jolla ei ole ollut edeltäjää Northaven mallistossa. Kummankaan talviominaisuuksista en luvannut mitään; kommentin varsinainen sisältö oli (tai oli tarkoitus olla) että Raptorin haukkuminen siitä että se ei ole (edes) Celsius Arcticin veroinen kenkä suomalaisissa talvioloissa oli vähän väärin, koska Raptoria ei ole sellaiseksi tehtykään.Lainaus:
Minusta celcius articitkin ovat vielä välikelin kenkiä. Ainakaan minä en noilla kovin pitkään tarkene -5c pakkasessa. Pohjan ja nilkan lämpöeristys on noissa aika huono. Yeti vaikuttaa selväsit paksummalta.
Jotenkin toi Paattoman lainaus kuulostaa siltä, että se on tarkoitettu enemmän tuonne keski-Euroopan markkinoille. Täten tuo ohke toimii ehkä siinä plussan tuntumassa OK, mutta ei enää kunnolla pakkasilla, kun sukalta kaivataan myös eristävyyttä.
Itse olen kokenut, että kylmällä kelillä ainoat toimivat sukat ovat merino sekotteita, jotka lämmittävän ja toimivat hyvin myös hieman kosteina. Hiemankin kostea tekninen sukka rupeaa puolestaan tuntuumaa ainakin mulla itsellä vilpoiselta/kalsealta heti kun mennään pakkasen puolelle.
Jos eristesukat haluaa puolestaan pitää kuivana mm. pitkillä reissuilla kannattaa koittaa vbl-kosteussulkua ohuen alusukan ja tukevamman eristesukan välissä. Sen avulla eristesukka tai kengän oma eriste ei pääse kostumaan vaikka jalka itsessään hikoaisikin.
Eristesukkien kanssa tulee toki aina huomioida se, että kengässä on riittävästi tilaa, jottei jalka tai eriste painu kasaan. Osittain tämän takia mulla on eri kengät:
*välikeleille +5..-10C (Shimano mw81 napakka istuvuus)
*pakkaskeleille -5C...-25C (Bontrager OMW väljä koko)
Miettiny talvikenkiä pyöräilyyn talvella myös. Onko mieltä hankkia joko NW.n X-crossit tai Yetit jos ei välttämättä ajele talvella lukoilla.?
Onko sillä väliä sitten ajeleeko normi talvikengillä fläteillä vai oikeillä pyöräilykengillä.
Joka tap lukkojen käyttö ei ole täysin poissuljettukaan.
Väittävät että samankokoiset kuin arkikengät pitäisi sopia koon puolesta jalkaan noi Northwawet. Uskoisko sitä vai onko millaisia kokemuksia?
Kiitos
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Ei sillä ole väliä. Toi sun pitää itse miettiä. Sehän on ihan makuasia, lukot vs. flätit.
Itse en tosin ymmärrä jos muuten ajaa lukoilla miksi juuri talvella ei ajaisi. Toki flättipolkimilla voi ajaa lämpimimmillä kengillä, joillain moonboontseilla vaikkapa, kuin lukkopolkimilla.
Pääosin lukkokengät toimii huonosti tai todella huonosti flättipolkimien kanssa. Joten lukkokenkä-flättipoljin yhdistelmä ei ainakaan ole kovin optimaalinen.
Flättipolkimille on varmaan helpompi löytää talvikenkiä, mutta kyllähän noita lukkovaihtoehtojakin rupeaa olemaan oikein mukavasti.
Mä oon palelluttanu varpaani sen verta hyvin nuorena pakkasilla ravintolan jonoissa seisten, että ei ole sellaista kenkää mikä sellaisenaan riittäisi pitämään varpaat lämpimänä. Päädyin ratkaisuun Shimano MW81 kenkien kanssa asentaa sähköpohjalliset, mitkä rokkaa. Merinosukkaa käytän. Mulla on myös paksut vuorelliset kengänpäälliset, mitkä on sit todella kylmille keleille kera sähkölämmpärien ja MW81 kanssa.
Joudun käyttää jo 10C lämpöjen tuntumassa kengänpäällisen kanssa maantielenkillä sähköpohjallisia.
Ensisijaisesti tämä kauppaketjun oma malli on keino tehdä hintatakuulupaus tyhjäksi. Kun eksaktisti samaa mallia ei myy kukaan muu, hintatakuuasioista ei tarvitse edes keskustella. Ihan samalla tavalla maailma pyörii esim. elektroniikkakaupassa.
^ Minäkin tilasin NW:t ja palautinkin jo takaisin postiin. Olipahan tehty kengän saaminen jalkaan vaikeaksi. Helpompaa olisi tunkea HK:n Sininen takaisin kuoreensa. säxsäxällässä oli Diadoran kenkää hintaan 99, jotka sopivat omaan kapiaan jalkaani huomattavasti paremmin.
Sent from my AGS-W09 using Tapatalk
Mulla aivan sama homma, nämä korvaa jo elämää nähneet Celsius Arcticit. 2 lenkkiä takana ja ihan positiivinen vaikutelma ja sanoisin että eristävyys samaa luokkaa kuin Celciukset. Se neopreenikaulus tuntui ensituntumalta hankalalta mutta itse asiassa se on oikein hyvä - ei mene vesi ja lumi kengän kauluksesta sisään samalla tavoin kuin celciuksista menee. Koosta voisi sanoa sen verran että mulla Shimano 45 on oikea koko, Lake303:sista on 46 samoin kun Celciukset on 46:set. Tilasin näistä 46:set mutta ne oli aivan liian isot ja oikea koko on 45. Raptorin 45 on pidempi kuin Shimanon 45. Sattui tulemaan asiaa XXL kivijalkaan tilauksen jälkeen ja siellä sovitin 45&46 ja tuli huomattua pummi tilauksessa ja kannoin ne 45:set kotiin sieltä ja nyt 46:sten laatikko odottaa palautusta ovenpielessä. Jos joku haluaa 46 koon Raptorit XXL alehintaan (120€) niin täältä löytyy vielä viikonlopun ajan (Lempäälä).
Mistä pk-seudulta löytää Northwaven (ei XXL) ja Laken talvikenkiä? Lakea on Hi5-bikes'issa mutta onko muualla? Kengät ostan vaan äärimmäisessä hädässä nettikaupoista :-)
Onko jollain kylmä varpaisella kokemusta tuosta 45 Wolfgar:ista? (400g Primalof ja aerogel varpaita ympäröimässä) http://45nrth.com/products/boots/wolfgar
Itsellä ollut useamman vuoden Laken 303 talvikenkinä ja niissä saan varpaat varmasti jo hileeseen noin -10 laskettelu merino sukilla+ paksuilla merino villasukilla. Sempätakia olenkin niissä monta vuotta käyttänyt Lenz:in akku pohjallisia aina -5 alaspäin ja näin ei jäädy varpaat pidemmilläkään lenkeillä. Lenzien akut alkaa olla tiensä päässä ja 303 alkaa pikkuhiljaa luovuttaa.
Joten nyt onkin mielessä, että tarkenisinko Wolfgareilla ihan luomuna ilman sähköä? Lenkit on yleensä +2 tuntia ilman pakkasrajaa, joten varpaat pitää pysyä sulana vaikka +neljätuntia kelin ollessa -20 tai kylmempääkin mitä, nyt luoja sattuu suomaan.
Jos jollain kylmävarpaisella kokemusta, että varpaat jäätyy Wolfgareissa, niin sitten ne jäätyy minullakin ja jos kerran sähköä tarvitsee avuksi on turha ostaa näin isoja kohloja kenkia/kalliita, kun kevyemmilläkin sähköistettynä pärjää.
Lisäksi näissä paksuvartisissa Wolfgar ja Lake 400 joutuu sukkismalliset talvihousun lahkeet luultavasti laittamaan kengän sisään, koska ei veny päälle. Lumet saattanee mennä sisään varresta ilman säärystimiä.
Kaverin Wölwhammereita (200g primalof) mallailin viimetalvena, mutta ne ei vakuuta vaikka hivenen 303 lämpöisemmiltä vaikuttiva. Koe-ajo jäi suorittamatta pakkasella. 45 koko olisi tuossa Wölwissä sopiva koko minulle tuolla vakio sukka kombolla tosin kapeampi oli lesti, kuin minun 45 Wide Lakeissa. Mitenhän tuo Wolfgar onko se oikeasti leveälestinen, niin kuin mainostetaan ja tarviiko ne ylipäätään kahta sukkaa kylmävarpaisellakaan?
Sittenhän on vielä Laken MXZ400 (400g 3M Thinsulate) minkä uskon olevan toisiksi lämpöisimmä nyky valikoimasta Wolfgarin jälkeen https://lakecycling.com/products/mxz...nt=19604898949
Wölhammerista hieno special edition:
http://45nrth.com/files/products/SH0160-01.png
^ Tuommoiset nahkaversiot voisin Laken 302:n tilalle hommata!! Hienot.
^^ ja ^, Mitenkäs Laken MXZ400:set?
^Hintalappu näyttää olevan integroitu mallimerkintään.
Lake 400=299€
Wolfgar 389€
https://www.bikeshop.fi/Talvipyorail...ekauppa/c8250/
Ohoh, no eipä tuo nyt aivan mahdotonta.. Myös noi Laken 200:t voisi olla ihan passelit vaikka vähän matala varsi, perinteinen nauhakiinnitys voisi toimia talvikengässä kun Boat joskus vähän ahdistaa. Ehkä vielä tämän talven huristelen wanhoilla Lakeilla kun ei ne minkään hajoa.
Sukkikset pakkasessa ei missään tapauksessa ole tasapainossa Wölfgarien kanssa. Ite olen jo monta vuotta ajanut kiipeilyhousilla, joissa lahje on tarkoitettu kengän päälle. Ovat paksua softshelliä, ja vähän löysänä sallii aluskerrastonkin, eikä mene lumi nilkkaan. Onhan ne lämpimät kengät, mutta varsinkin kävely on aika raskasta jos joutuu tunkkailemaan hangessa.
Eka tuntuma noihin NW Raptoreihin XXL:ssä oli juurikin tämä sama että nämä ei mene mitenkään jalkaan, mutta sitten kun sain jalan sisälle niin olipas hyvät jalassa. Ongemia oli myös saada pois jalasta. Nyt reilun viikon harjoittelun jälkeen menee kohtuudella jalkaan ja pois ottaminen onnistuu jo helposti, harjoitus tekee mestarin.
Ajotuntumaltaan noi on loistavat kengät, ihan kuin kesäkengillä ajaisi mutta silti toi neopreenikaulus suojaa nilkkaa. Pistää miettimään miksi pyöräilykengässä pitäisi olla jäykkä varsi, edes talvella. Jalat on pysyneet lämpiminä pikkupakkasilla ja uskonkin näillä pärjäävän -10C asti, no sen näkee aikanaan.
Suosittelen tätä kenkää syksystä kevääseen jos ei ihan kovimmilla pakkasilla tarvi lähteä. Tai saattaahan nämä toimia kovillakin pakkasilla ja jos ei toimi niin sitten lämpöpohjallisia hankkimaan. Syksyn ajoissa näiden vedenpitävyys on kyllä paikallaan.
Laatutuntuma näissä on kyllä erittäin korkea verrattuna noihin Diadoreihin.
Edellisen talven ajoin Diadoran Polaris 1 kengillä jotka toimi ihan hyvin aina -15 asti, sen jälkeen alkoi varpaat kylmettyä reilun tunnin lenkeillä. Toinen ongelma mulla oli niiden karkea reunus joka välillä hankaa nilkan verelle silloin kun ei ollut paksua sukkaa estämässä. No näillä tarkoitus ajaa ensitalvenakin kovemmilla pakkasilla jos noille Raptoreille tulee pakkasraja vastaan.
Juu, lämmön eristävyydeltään nämä raptorit näyttivät vastaavilta mitä celciuc articit. Kylmyys tulee sitten sen kovan pohjan läpi 1-2h ajon jälkeen alle -5c keleillä.
Jalassahan nuo celciuksetkin ovat loistavat, koska se jäykkä varsi tosiaan puuttuu. Täytyy yrittää sinnitellä celciuksilla siihen asti, kunnes uusia x-crosseja saa alesta.
Juu kovilla pakkasilla on softsel laskettelu housut. Tosin nekin alkaa olla tiensä päässä. Mikä mahtaa olla sinun hyväksi toteama housu? Tänään villapohja sukka ja Shimano gore kengät ja varpaat totaali jäässä vaikka taidettiin just olla 0 lämpösemmällä puolella. Lake 400 olis tunkkaus ysvällisempi, mutta riittääkö lämpöisyys on? Muckboots pilkki saapaissakin jäätyy varpaat, jos on suht paikoillaan pidempään kaloja narraamassa.
Foliopohjallinen ja HylkeenNahka -sukat parantaa noiden Shimanoiden kylmänkesto huomattavasti (oletan että MW-80 tai MW-81 käytössä)
Minkäslaisia kenkiä porukka flättipolkimilla käyttää talvella. Minulla on nyt välikeleille ellut vaelluskenkä joka ei kunnon pakkasia kyllä toimi. Hieman löysä pohja myös fillarihommiin tuossa kengässä myös.
Jotain tarttis alkaa suunnitteleen. Onko ehdotuksia.
Jyri