Itse tuli eilen ajettua yhdistelemällä Rane takana (1,8bar) ja edessä Barzo (1,7bar). Kuskin paino 90 kg. Maasto märkää, juurakkoa ja kivikkoa. Barzo piti kyllä hyvin, mutta takapää luisteli ihan omia kuvioitaan.
Printable View
Itse tuli eilen ajettua yhdistelemällä Rane takana (1,8bar) ja edessä Barzo (1,7bar). Kuskin paino 90 kg. Maasto märkää, juurakkoa ja kivikkoa. Barzo piti kyllä hyvin, mutta takapää luisteli ihan omia kuvioitaan.
Magic Mary (26x2.35 Trailstar) etusena, ja Maxxis Minion DHF (26x2.35 3C MaxxTerra) takana. Pitoa tuntunut olevan kelissä kuin kelissä, ensin loppuu miehestä pidot.
Parin lenkin perusteella sanoisin, että 2.5" DHF Maxxgrip pitää ihan hyvin :)
Kietaisin 30mm sisäleveälle MTB kehälle Spessun Purgatory Control:n litkujen kera. Ajopaineet jossain 1.5-1.7bar tienoilla. Toi kyllä vakuuttavuutta Kaupin rantapolulla ajamiseen kun koko kesän lipsutellut Rocket Ronilla vaan. Vielä voisi vaihtaa takarenkaankin vähän jyyhkympään versioon, Spessun Slaughter odottaa asennusta.
olisko jotain mahdollisimman kevyttä rengasta entiset oli 2.4 leveät contit ja ainakaan x-king ei pitänyt takana märällä kauhean hyvin
^ Vittoria Barzot taitaa painaa muistaakseni 660 g 29 x 2,25 TNT versiona. Minun mielestä helkkarin hyvät yleisrenkaana, ainakin pitävämmät kuin aiempi Contin Mountain King/X-King kombinaatio. Barzot on 2,25 koossa aavistuksen kapeammat kuin noi 2,4 Contit. Barzot rullaa hyvin ja pitää märälläkin kohtuullisen mukavasti. Jarrutuspidossa ja mudassa eivät ole parhaimmillaan, mutta se ei ole paljon haitannut meikäläisen ajoissa.
Mutta varsinkin X-Kingiin verrattuna Barzoissa on parempi pito. Kuvioltaanhan ne on aika samanlaiset. Aiemmin 26" täpäriin tuli vaihdettua järeämmät kumit kevään ja syksyn ajoihin, mutta tuolla 29" täpärillä on ajettu Barzoilla viime kesästä asti syksyn ja kevään märät kelit mukaan lukien ilman luistelua. Kestävyyskin Barzoilla on ollut hyvä. Kyljet kestää mukavasti Contin Protection versiohin verrattuna. Contin kyljet oli aika häijyn näköiset 500 km:n ajon jälkeen. Takarenkaalla tuli ajettua sekalaista maastoajoa n. 1000 km ennen vaihtoa ja eturenkaalla on nyt ajettu n. 1500 km ja ainoastaan sivunappuloissa on pientä murtumaa, joka ei ainakaan vielä haittaa menoa.
Barzosta on näköjään tulossa 2,35 leviä versio, paino 720 g kaksysi koossa.
Multa saat michelin wild rock'r 2.4 halval ;) edessä toimii mulla ainakin hyvin, ei ole vielä lipsunu. Taakse vaihan 2.25 samanlaisen kun tuo 2.4 ei oikeen mahtunu.
Täytyy tähän palata sen verran, että Heinäkuussa laitoin On-Onelle notification-pyynnön, että ilmoittavat kun Chunky Monkeytä on tullut varastoon, nollaa kun näytti. Olikohan sitten toissapäivänä, eli lähes 3kk myöhemmin olivat noita saaneet. Enpä ollut jaksanut odotella, vaan ostin ensin kaavailemani Schwalbet (Magic Mary + Hans Dampf) ja niillä on nyt hetki ajeltu. Eipä tää syksy ole tosin vielä märkää nähnytkään, mutta plussapuoleksi voi sanoa, että ainaski nuo tuntuvat ihan kelvollisesti rullaavilta. Odotin huonompaa.
No on sitä märkääkin ollut, yks päivä oli kuin luistelua kengilläkin kalliolla :D Nykyään on vähemmän yllättäviä lipsumisia ja kaatumisia tullut, en tiedä onko taidot parantunu vai toimiiko michelinit hyvin, varmaa vähän molempia ja tuuria :D
Suositelkaan 29er Cuben Stereoon märän syksykelin renkaita, ja niin leveitä kun vaan ikinä löytyy ja alle menee ?!?
Kovasti ne fiksummat väittävät, ettei liiasta leveydestä ole pehmeässä mudassa mitään hyötyä, jos sen mudan alla on vain kovaa pohjaa.
Maxxiksella esimerkiksi muta renkaat ovat vain 2" levyisiä.
Olen vain noissa ardenteissa pysynyt, koska olen pähkäillyt alhaisten paineiden vaikuttavan enemmän pitoon, mitä reilujen nappuloiden. Liukkaalla kalliolla nappuloista ei taida ainakaan etua olla ja juuressakin rengas taitaa pitää ainoastaan silloin, kun se poksahtaa nätisti vannetta vasten ja kumi kiertää juuren. Minulla ovat vauhdit sen verran maltillisia, etten ole kyllä kaarteissa tai jarrutuksissa kaivannut lisää pitoa korkeampien nappuloiden muodossa.
Itsellä lähti juuri Contin 2.2 Race Kingit vaihtoon kun kaaduin viikonloppuna polulla jossa oli märkiä lehtiä (etupyörä alta). Tilalle tulee nyt 2.4 Trail Kingit koska olen ollut erityisen tyytyväinen Conteihin muuten.
Raportoin tänne niiden tomivutta Suomen syksyssä, kunhan vaan saapuvat ja ensimmäiset lenkit alla.
Varmaan noi Magic Maryt Trailstarina ois aika rouheet. Maxxilselta DHF saa 29:iin 2.5". On ilmatilaa, mut ehkä pidoltaan ei yhtä hyvät ku Marjukka? Ite tosin en oo 3c:tä takana koittanu. Maxxiksen Shorty on kuulemma kans hyvä, mut ilmatila ei oo niin hyvä ku 29 ei oo ku se 2.3" saatavilla.
Ja joo, syvässä mudassa kapee rengas ja iso nappula puree hyvin. Mut Suomen olosuhteissa ei varmaan hirveesti yhtenäistä pehmeetä mutaa ole, vaan kosteus pehmemtää vähä neulaspolkuja, missä levee rengas kyllä ajaa mukavammin. Samaten ku isolla ilmatilalla saa paineita pudotettua, niin ehdottomasti hyötyä juurakoissa, ku tasasempi veto, vähemmän pomptusta ja isompi tarttumapinta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxxiksen 3c ei rullaa näillä nollan tuntuman lämmöillä yhtään mihinkään. Schwalbesta ei tietoa.
Ainakaan oma maxxterra.
Ei schwalben trailstar tai vertstar seoksetkaan rullaa mihinkään lämpötilan lähestyessä 5 C tai menessä sen alle. Ne rullaa niin huonosti kylmässä että vaihdoin nastarenkaat alle jo 3 viikkoa sitten kun ne rullaavat paremmin kuin nuo triplecompund seokset. Vertstar ei nyt tietenkään rullaa muutenkaan mihinkään:).
Jos joku tietää jonkun pullevan hyvän syysrenkaan sellaisella seoksella mikä ei lakkaa rullaamasta kylmällä niin kertokaa ihmeessä.
Ainakin WTB Ranger light pelitti ihan kivasti Thunder Burttien jälkeen kun pikku pakkasessa ajoin lumilla töihin.
Seuraavana päivänä alla oli Michelin Wild Racet ja vaikka pitivät melkoisen hyvin märällä jäällä ja lumessa niin eivät rullaa sitten yhtään kovalla pinnalla.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Mahtaisko tuollainen Nobby Nic 2,6" versiona mahtua vielä normi 29er täpäriin. Tuttu rengas niin näkisi senkin hyvin tuoko pelkkä leveys jotain lisää kun rengas pysyy samana :)
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...686/wg_id-8914
Ja tosiaan ilman mitään järki perusteita tekis mieli kokeilla mahdollisimman muhkua rengasta täpärin alla. Ehkä se on sitä kun kaikki läskeilee tai ajaa vähintään jollain plussilla :)
Cx-renkaiden seokset toimivat myös kylmällä ja märällä. Tiedä sitten mitkä valmistajat mtb-renkaita siitä tekevät.
Ainakin tän perusteella Contin der Baron Projekt black chilillä pitää kylmellä kelillä, eikä kovetu. Itse en ole kokeillut, kiinnostaisi. Varsinkin jos ja kun Magic Mary ei toimi kylmässä.
http://wheelsizeagnostic.com/review-...4-ride-report/
Jep, Magiikka Maryt 2.35 on rouheet! Trail-pyörän tekee leikkisäksi ja hauskaksi, kun Maryn laittaa keulille. Saa märälläkin kantata niin paljon kuin sielu sietää. Ylämäkeen saakin sitten mennä hissukseen.. Mulla takana Hans Dampf. DHF on myös hyvä rengas, enuduropyörässäni kaipaan jotenkin välillä Maryn kanttinappuloita. Tosin niin tyytyväinen olen myös DHF:n etten sitä pois vaihda. Ei venkoile märässä kivikossa 2.5 leveänä. Kaveri väittää tuon 3C Maxxterran olevan pitävämpi märällä kivellä kuin trailstarin. Shorty/Dirty Dan alkaa olemaan jo ylilyönti trail-renkaiksi, vaikka hyvä olla endurossa jos mutakelin iskee.
Hyvin tuo xc-pyöräkin tuli märät juuret/kivet Fast Trak 2.2 Control-nakeilla. Muuten hyvät renkaat, mutta eturenkaassa täysin olematon kanttauspito kun ei ole sivunappulaa. Olen samaa mieltä, että meillä ei edes ole kunnon mutaa. Itä-Suomen metsät märkiä neulaspolkuja ja täällä pärjää ihan millä vain renkailla. Kyse on vain siitä mistä itse nauttii. Vauhdista, kovista kanttauksista, rajuista viime hetken jarrutuksista, mäkien nousemisesta jne jne...
2,6" nobby nic trailstar seoksella pudottaisi nykyisestä spessun 6fattien kiekoista ainakin paperilla 300g verrattuna 3" purgatoryyn ja GC:een. Ovat oikein kelpo renkaat kuivalla, mutta näin syksyn limaisissa juurakoissa loppuu pito vauhdissa kesken. En tiedä olisiko trailstar seos sitten pitävämpi kuin control spessulla.
Nuo Control mallit poistuu kokonaan mallistosta. Spessulla on nykyään oma tehdas mistä renkaat tulee ja ovat alkaneet käyttämään uutta gripton kumiseosta. kaikki plussagummit ovat jatkossa grid versioita.
Viime viikonloppuna ajettiin kaverin kanssa ja hänellä oli nuo vanhemmat control versiot alla ja itellä oli purgatoryt grid versioina, niin kaikki märät kallionousut mistä ite menin kuin kuivalla kesäkelillä niin kaveri jåi paikalleen sutimaan. Ihan hyvä pito myös märässä juurakossa, eikä myöskään tunnu kovettuvan pakkasella tosin kuin tuo schwalben trailstar seos.
Nuo uudet Purgatory Gridit ovat parin viikon aikana osoittaneet toimivuutensa märillä ja kuuraisilla juurilla. Kumin pinta pysyy mielestäni yhtä 'nahkeana' vielä -15 asteessa.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Cube LTD 29:n etuseksi ajatellut Continental Mountain King II ProTection 2.4" tai -RaceSport 2.4" rengasta.
Mitä muuta eroa, kun että RaceSport on kevyempi? Kumpi eturenkaaksi?
Race sportissa ei ole suojausta --> eturenkaaksi.
Varmaan taas kohta alkaa olla alkuperäisen aiheen mukaisia kelejä vaikka vielä nyt nasta on ehkä nastoin valinta.
Eli onko joku ajellut Schwalben Magic Marylla jonka versio on Supergravity Vertstar? Bikeradarin (muistaakseni) vertailussa oli supergravity mutta Trailstar. Ja se käytännössä oli eniten testaajan mieleen. Ja testissä oli myös arvioitu ominaisuuksia aiheen mukaisissa olosuhteissa. Vertstar on vielä pehmeämpi kuin Trailstar joten luulisi toimivan? Ainakin jos ei laske toimivuudeksi rullausta... Ilmeisen tahmea kun se Vertstar on.
Mutta onko siis kellään kokemusta siitä ihan ajossa?
Mulla on kokemusta Muddy Mary Snakeskin Vertstarista eturenkaana. Tossa vertstar seoksessa on sellanen huono ominaisuus että kovettuu todella liukkaaksi jo n. +5C lämpötilassa. Kesällä pitää todella hyvin, rullaa raskaasti ja kuluu nopeasti.
Mulla on myös kokemusta paristakin Magic Mary snakeskin trailstar versiosta eturenkaana. Rullaa kevyemmin, pitää hyvin, kestää kulutusta huomattavasti paremmin kuin vertstar.
Tilasin juuri supergravity trailstar version ensikesäksi eteen, kun edellinen rengas rikkoutui ja halusin kokeilla tuota supergravity kylkeä edessä. Takana rockrazorissa se on todella hyvä.
Mulla on ollut raskaampina kumeina Muddy Mary edessä, Hans Dampf takana (trailstar). Nyt kumit näyttävät olevan aika haperoina, muuta vikaa ei ole ollutkaan, eli pitäisikö ostaa samaa tilalle vai kokeilla uutta?
Servius Tulliuksen etruskeista saaman voiton vuosipäivä. Ilmanpaine 1006 hPa, tuuli 310°, 2,2 m/s.
Schwalbe Magic Mary 27,5"*2,35" Evo Trailstar @1,9 bar.
Lapsena mummolassa (siellä maalla) saimme keittiöstä kynttilänteosta ylijääneitä talikokkareita joilla oli oivallista silata suksiin ja kelkan jalaksiin luistoa.
Muuan lauantai-ilta naapurin nuori kanttori tuli vaarin kanssa saunomaan. Jalmari keksi siinä sitten jotta voidellaanpa nuo porstuaan jättämiensä jatsareiden nahkapohjat keliin sopiviksi.
Ensimmäisen kerran kävi pyrstöllään hangessa heti siinä portin pielessä, ja vielä kolmasti kylänraitilla, riiuureissulle kun lähti. Oli se kai sahtiakin maistellut.
Niillä rengastehtaan tädeillä täytyy olla sitä samaa talia.
http://i.imgur.com/UnsUFnB.jpg
Se on tuo mieletön 1,9bar paine, joka tekee renkaasta liukkaan. Ainakin Schwalbe Hans Dampf 27,5*2,35" Trail star pitää märälläkin hyvin, kun ei pumppaa rengasta kivikovaksi.
Yleensä mikä tahansa rengas pitää parhaiten sen jälkeen, kun pinta on kulunut hiukan, uutena renkaat eivät ole parhaimmillaan.