Ai hitto ku axs himottelisi. Oisko siinä joululahja itselle?
Printable View
Katselin televisiota.
Tsekkasin mikä on tilanne Giron päivän etapilla. Mainoskatkon käytin siihen että harjoittelin talven aikana kadonnutta taitoa taittaa sadetakki tyylikkäästi ajopaidan takataskuun laittamista varten:
Lainaus:
1. Take the jacket by the arms
2. Fold in half and bring the arms in
3. fold in half again with arms on the inside
4. Fold in half length-wise and tuck in all the loose bits
5. Fold again
6. Put in rear middle pocket with half of jacket sticking out.
Eiks sen voi aina antaa huoltoautoon?
On se kyllä mainio vaikka tuossa uudessa pyörässä ei orkksis voimansiirtokaan vanhentunut kuin 100 km:iä. Hieman hirvitti ajaa alkuun kurakossa missä koko takavaihtaja melkein ui mutta ajattelin ettei Sram voi suunnitella sähkövaihteistoa joka pelkää vettä. Eikä tuo kyllä mitään siitä välittänyt
Eli vastaus kysymykseen, on hyvä joululahja jonka voi lunastaa jo vaikka nyt.
Tuli kuin tulikin "roskapäivä" - grrr sama paikka kun viimeksi oli taas sotattu, mutta sain nyt laajemmalta alueelta kerättyä roskia, autoon ei mene kun kolme jätesäkkiä ( pieniä) ja jotain isompia irto-osia. Pari tuntia siivosin.
Hivenen turhauttaa kun samaa paikkaa, ja onko niitä roskia pitäny pikku puroonkin heittää...no tuleepa ulkoiltua, venyteltyä ja kyykisteltyä ja ainakin teen jotain luonnon hyväksi.
Siivottiin talon varasto. Pidettiin hallituksen kokous.
Lankutin keitiössä. Tarkemmin ottaen viinyylilankutin köksän lattian. Samoilla tulilla vaihtui kaikki keittiön kalusteet. Viimeisiä nuoluja vaille valmis, eli se viimeinen lista laitetaan joskus paremmalla ajalla...
^ Seuraavaksi vinyylilevyttämään [emoji4]. Itse sujautin maahan 800kpl männyntaimia.
^
Hyttysmyrkkyä ei vissiin pahemmin kulunut? Omalla kohalla osu kelit kohilleen remppahommissa. Ei harmittanut yhtään kun aamulla mittarissa +5 ja vettä viskoi.
Oli paaaljon mukavampi kömytä keittiön lattialla kuin tunkata kajakkia & fillaria jossain risukossa.
Vettä ja aurinkoa vuoronperään, hyttyset ei onneksi vielä heränneet.
Täytyypi olla kyllä hiano kyökki, jotta rymyämisen pusikoissa voittaa [emoji16].
Enkä kyllä eppäile etteikö olis, ammattimies asialla [emoji1303]
Lisäsin puolijoukkueteltan kaminaan puita.
^ ja paljastit ammattisi, niinkö...otaksun kuitenkin että katsastutit autosi?
Tein pienen aamulenkin 31km ( kylmää oli) Kävin kaupassa, lähetin paketit, kävin keräämässä roskia ( kääk! kaksi tuntia ja noin kilometrin matkalta yhdeltä puoleta 5 roskapussia, jotka laitoin yhteen jätesäkkiin). Vaihdoin lasten maskeihin pidemmät kuminauhat, kiva että nämä tuli mutta eri tavalla tehty kuin aiemmilla kerroilla joten piti muokata...
Kävin kaupoissa, sitten yksi kuvaprojekti-yritys ja roskien keruuta Jasperintieltä ( 2 isoa jätesäkillistä ja palkkaakin tuli 8 panttitölkkiä) eli ne hommat kun olin suunnitellutkin.
Vastasin vieraaseen puhelinnumeroon. Meni suunnilleen näin. Minä, nimi. Soittaja, nimi ja yritys hyvää ilt, päivää. Minä, no en mä nyt oikein tiedä onko se hyvä, sä varmaan kaupittelet jotain? Soittaja, tuut tuut tuut... :)
Epäkohteliasta mun mielestä lyödä luuri korvaan ;)
Maalattiin aita loppuun. Nyt se on vihdoin valmis. Tiukille otti...
Luin palstan sääntöjä.
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/..._faq#faq_rules
Hyvin lempeä on meidän mode, tulkitsee sääntöjä pehmeästi, ei paha juttu ollenkaan, mutta sääntöjä met tarvimme, en lähtis liikenteeseenkään jossa ei sääntöjä ole.
Nakkikeiton.
^ Aliarvostettu herkku!
Jonkinlainen koulukuntaero taitaa olla olemassa sen suhteen saako nakkikeittoon laittaa perunan lisäksi makaroneja. Ja tietysti niin kokkeja kuin syöjiäkin jakaa sekin pitääkö sellerin kuulua keittojuuresten joukkoon vai pitääkö se ehdottomasti jättää pois. (Itse olen makaroni- ja sellerimiehiä.)
Putsasin (ikkunoiden yläpuolelle asennetut) korvausilmaventtiilit ja vauhtiin päästyäni myös kylpyhuoneen poistoilmahormin.
^Same the same. Vaimo ei tykkää makaronista, joten tällä kertaa jäi pois. Ja selleri tietysti kuuluu.
^^ ? mitäh, makaronia nakkikeitossa? en ole ikinä kuullut tällaisesta ainesosasta nakkikeitossa.
Aamulla kävin vähän roskia keräilemässä, kuvailin ( yritin) pari nukkeprojektia, sain aikaseksi varata silmälääkäriajan ja sitten kävin ottaan aurinkoa pari tuntia ja heitin talviturkkini. Olipa yllättävän lämmintä, tai ei siis kylmää, vettä. Ja jotain rusketusta ihoon tarttuikin, nykyisin en yhtään tykkää olla vaan loikoilla rannalla mutta aattelin että jos nyt kerran. Muuten saa rusketusta tulla muun ulkoilun yhteydessä.
Päätin myös korjauttaa autoni pienen lommon. Isäni mukaan ihan turhaa...mutta asia vaivaa minua ja olen saanu säästettyä hyvin rahaa ja auto ansaitsee tämän, ja minä ansaitsen kärsiä rahassa töppäyksestäni.
Pyöräilin :eek: .
En ollut minäkään kunnes kuulin. Tai siis sain eteeni lautasellisen nakkikeittoa jossa oli makaroneja.
Tosin se ei minulle kovin mullistava kokemus ollut, olinhan varusmiehenä ollesani syönyt pataljoonakeiton nimellä tunnettua kenttäkeittiöruokaa, jossa oli sekä perunaa että makaroneja. Nakkien tilalla vain oli sikanautaa.
Mutta en minäkään siskonmakkarakeittoon makaroneja laittaisi!
Kävin kääntämässä kaksi kuivaustelineelle laittamaani mattoa, jotka olin tarmonpuuskassa aamulla pessyt perinteisesti mäntysuopaa ja harjaa käyttäen.
Suunnitellut päivän hommat: satasen lenkki ja tunti ( jäi hieman vajaaksi) rannalla. Sitten kolarikorjaamolla näyttämässä mazdaani ja sovin korjausajan. Seuraava etappi ostaan paistettuja muikkuja+perunoita ja 2 valkosipulikastikejuttua. Vielä ostaan raparperijuomaa ja muutamat päivittäistarvikkeet.
Vilkkaan autoliikenteen kanssa paikoin tuskaista, kun oli lähtemässä kaupasta ja kääntö vasemmalle niin sai kyllä odottaa että pääsi!
Mä tässä taannoin sadattelinkin että oli pska päivä kun töppäsin. Ajoin marketin parkkipaikalla toisesta ruudusta toiseen, ja meni vinoon ( naapurilla vähän paha päästä ovesta...) ja aattelin että suoristan ja peruutin vähä - no joku oli sillä sekunnilla ajanu takana olevaan ruutuun, ja tuuttasi. Mä pelästyin ja menin ihan paniikkiin enkä pystyny reagoimaan jarrulla. Osui. Ja voi nolouden nolous sentään, että hävetti.
Katsoin ensin että mulle ei tullu mitään. Tein kuitenkin ilmoituksen vakuutusyhtiölle, ja annoin siis yhteystietoni sille toiselle. Puhelun aikana kävi ilmi että mulla onkin joku kevytkasko joka EI kata kolarivaurioita, no herrajumalla nehän ne on tärkeimmät ja otin sitten siinä oikean kaskon. Isän mukaan ihan turhaa, mutta mun mielestä ei todellakaan ole.
No sitten myöhemmin ....onhan siinä perunan kokoinen lommo rekisterikilven alapuolella. Ei se mitään haittaa, isäni mielestä ei kannata korjata - mutta autoni on minulle rakas ja tärkeä ja tuossa kun on pihassa niin näen sen lommon koko ajan.
Senverta paljon on ollu töitä ja olen saanu säästettyä rahaa että päätin, korjataan. Ihan oikein mulle että kun kerta töpeksin, joudun maksamaan.
Korjauksen hinta on 500e + mazdan merkit satasen per merkki, ja mä kyllä haluan merkit. Ei paha, varauduin tuhanteen euroon.
Mutta olipa mukava korjaamomies! ja tuossa ihan lähellä se korjaamo. Vien juhannuksen jälkeen, fillari takapenkille ja haku parin päivän päästä.
Otan tämän hyvänä asiana sikäli että jos olisi tullut joku oikeesti iso peltivaurio, eikä kasko olisi kattanut sitä. Pääsin tosi vähällä nyt. Ja mulla oli joku bonusturva, että bonukset ei menny - tosin bonusturva meni. Selkeesti varovaisemmin olen ajanu nyt parkkipaikoilla, ajan suosiolla vähän kauemmas jos on tiivistä.
Lämmitin palkkariksi lounaisen porolätyn jämän.
Jalkojen ihosta päätellen varmistin osaltani seuraavan sääskisukupolven olemassaoloa hyvinkin vahvasti...
Kävin keräämässä roskia, 3 jätesäkillistä. Kääk! kuumaa on, en kyllä viihdy näin tuskaisen kuumassa.
^ Kirjaimellisesti? Siis ei kannullista tai keittimellistä? Eli keitit sellaista oikeaa vanhanaikaista pannukahvia? (En ole ihan varma osaisinko enää semmoista keittääkään tai siis onnistuisinko saamaan siitä juomakelpoista.)
Itse olen cafetièren eli pressopannun ystävä.
Äsken lopetin eilisen illan ja tämän aamun aikana kertyneen tiskin sijoituksen niille kuuluville paikoille. (Keittiössä pitää olla tiukka järjestys ja kaiken on oltava tiptop, muuten voidaan olla kuin Ellun kanat.)