Eikö tuollainen olisi halvempi ja selkeempi muistuttamaan?:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...tin-2000020751
Printable View
Eikö tuollainen olisi halvempi ja selkeempi muistuttamaan?:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...tin-2000020751
Pitää laittaa lanka sormeen että muistaa asentaa muistuttajan paikoilleen :)
Entä jos joku varastaa tuon muistuttajan? :)
Lauantaina aamulla oli joku heppu kävelemässä Kampissa kahden maasturikiekon kanssa ja poliisin puhuttelussa. Eivät vaikuttaneet omilta kiekoilta. Varmaankin jostain tien varteen pysäköidystä pyörästä.
Piritorilla kannattaa pitää silmät auki. Talvella tuli kuljettua sillä seudulla ja aamuisin kuuden seitsemän aikoihin siellä näkyi yllättäviä kulkijoita. Kummallisin näky oli, kun joku liimapääporukka tuli metrosta pinarellon kilpurin kanssa. Asema on siihen aikaan kohtuullisen täynnä vartijoita ja torillakin on usein poliisi: en nähnyt miten tarina päättyi.
Minulta varastettiin varastosta Lahdesta toukokuussa 2019 Merida One Twenty hiilikuitutäpäri ja josta laitoin tuolloin viestiä foorumille. Pyörääni myi viikon päästä Jan Heikkinen Orimattilasta niminen henkilö Tori.fi sivuilla. Tämä on varma tieto, olen jopa feikkiprofiililla yrittänyt ostaa pyörääni häneltä takaisin. Henkilöstä en tiedä muuta kuin puh.numeron ja sähköpostiosoitteen. Ilmoitin poliiseille että tuolta henkilöltä voitte käydä hakemassa pyöräni, minun osalta ostoyritys meni puihin. Kerroin myös että kyseessä ei ole parin sadan euron Jopo. Tuolloin pyörän olisi saanut vielä varkaalta, tuskin enää. Pari kertaa olen käynyt poliisilaitoksella kysymässä, ovatko löytäneet pyöräni. Vastaus aina sama, ilmoitetaan jos pyörä tulee vastaan jonkun muun etsinnän yhteydessä. Poliisilla oli tuolloin antamieni tietojen pohjalta myös myyjän salainen osoite tiedossa, mutta eivät anna sitä minulle. Ei myöskään väestörekisterikeskus.
Toisaalta asia ei minulle enää kuulukaan, koska sain vakuutusyhtiöstä 2800 € korvauksen. Itse fillarista korvaus olisi jäänyt pieneksi ikävähennyksen vuoksi, mutta pyörä oli täysin päivitetty uudehkoilla pro-osilla. Myyjä myi pyörää tori.fi sivulla 500 eurolla, mutta olisi varmaan tyytynyt paljon pienempäänkin. Niinhän narkkarit aina, jotka eivät tiedä mitä ovat myymässä.
Pyörä on tämä https://www.rowerymerida.pl/produkt5...er-merida.html. Kuvasta poiketen omassani oli Deoren mustat vanteet, mustat Deoren jarrusatulat ja toiset renkaat tietenkin sekä pientä ei-näkyvää eroa. Myynti-ilmoitukseen narkkari oli naamioinut pyörää siten että etuhaarukasta oli poistettu Foxin tarrat, takahaarukka oli teipattu tai maalattu valkoiseksi ja runkoputkea värjätty mustaksi. Jos oli maalannut, niin todellakin tuhosi arvokkaan rungon. Saattaa olla että tämä on ainoa Suomessa koska tätä väriä myytiin vain 2011 enkä ole nähnyt silloin enkä myöhemminkään vastaavaa samanlaista missään. Eli jos tulee vastaan niin ottakaa siitä itsellenne pyörä. Annan lisää tuntomerkkejä tarvittaessa. Rungon numero keskiön vieressä WC 642242E, mutta varmaankin poistettu.
Pyörävarasto josta pyörä vietiin oli vuoden vanha kerrostalo ja rauhallista porukkaa. Eniten olisi kiinnostanut tietää, kenen talon asukkaan kautta tieto oli mennyt tämän pyörän olemassaolosta ja kenen asukkaan avaimella ovi oli avattu. Kadulta tai mistään ei näe mitä pyöriä varastoon viedään. Eli kuka talon asukas oli tietoisesti tai tietämättään narkkarin kumppani.
Onkohan joltain kateissa täysjäykkä On-One Jyväskylässä? Bongasin eilen illalla eräässä taajama-alueen pyörätelineessä ilman mitään lukkoja.
^^Minulla aivan samanlainen kokemus, löysin entisen pyöräni tori.fi:stä ja tein toisen rikosilmoituksen. Liitteenä ilmoitus jossa myyjän puhelinnumero, nimi ja kaupunki kaupunginosineen. Puolen vuoden jälkeen tuli kirje jossa sanotaan että tutkinta keskeytetään (taas) koska ilmoitus ei ole enää tori.fi:ssä. Tämä on vielä salaiseksi leimattu tämä kirje. Ensi kerralla pitää järjestää tapaaminen myyjän kanssa, ja soitto poliisille että tulevat mukaan jos haluavat.
Tutun Pelago Airisto, tummanvihreä S-koko kadonnut keskustasta.
https://www.pelagobicycles.com/media...l_midres_1.jpg
Ikämies sai kyllä erittäin hyvän hinnan pyörästään, olisin melkeempä vaan iloinen, myydessä varmaa max tonnin ois saanu. Tuolla saaki sit jotain kivaa modernia tilalle. Toki varkaudet aina harmittaa silti.
Näin minäkin sovin poliisin kanssa, että soitan ja sovin tapaamisen ja kun olen nähnyt pyöräni, niin soitan partion paikalle. Siinä kävin kuitenkin niin että myyjä oli sen verran varovainen että sanoi juuri myyneensä pyörän. Rungossa oli minun nimi - halusiko tarkistaa ensin mistä numerosta soitto tuli. Minulla oli kuitenkin samaan aikaan feikkiprofiili - Halutaan ostaa. Pari päivää tuon jälkeen hän myi tälle feikille (minulle) pyörääni. Se ei kuitenkaan edennyt eri syistä johtuen.
Joo, olihan tuo vakuutusyhtiön korvaus 26" täpäristä kohdallaan. Mutta jos olisi mennyt orkkispyöränä niin hinta olisi jäänyt satasiin. Korvaus oli siksi hyvä koska hyvä runko oli lähes kokonaan päivitetty parhailla osilla. Osista laitoin selvitykset ja kuvat, enkä huijannut millään lailla. Päivitysosien hankintahinnat tosin ohjehinnoilla. Ja tuossa 2800 € korvaussummassa oli parilla satasella myös lukot ja työkalut.
Toisaalta ei tässä tiliä tehnyt. Vitutus oli ankara ja tein paljon duunia että olisin saanut pyöräni takaisin, mm. neljä kertaa poliisilaitoksella jonottamassa ja käymässä. Lisäksi tässä oli kuukauden "karenssi" vakuutusyhtiöltä, eli jos pyörä olisi löytynytkin ehjänä. Toinen kuukausi meni sopivaa pyörää haarukoidessa, nyt Santa Cruzin hiilikuitutäpäri ja säilytys asunnossa. Ja kaiken lisäksi meni 2 kk parasta pyöräilykautta.
Vakuutusyhtiön korvausperuste tosin oli erikoinen. Olivat ottaneet verrokkipyöräksi markkinoiden halvimman hiilikuitutäpärin ja josta jäännösarvoksi jäi 20 %. Perusteluna oli se, että koska kyseistä Meridan mallia ei enää valmisteta. Eli kyseessä vastaava tilanne jos olet vakuuttanut Mersun joka menee lunastukseen, mutta koska juuri sitä mallia ei enää tehdä niin verrokkina käytetään uuttaa Ladaa ja josta ikävähennyksen jälkeen Ladan (eli Mersusi) arvoksi jää 20 %. Perusteluna se, että molemmat ovat autoja. Näin se meni fillarin osalta, mutta kuten sanottua, niin päivitysosien vuoksi pääsin kokonaisuutena omilleni. No, 26.sia nyt ei enää hankita kuin lapsille. Tuolla pyörällä tuli tehtyä myös TransAlp. Oli kevyt kantaa viikko selässä.
Vakuutusyhtiön korvauksessa selvisi myös sellainen asia, että olin ylivakuuttanut pyöräni. Fillari oli mukana ulkomaan reissuilla vuosittain ja jatkuvassa matkavakuutuksessa sen arvo oli 4 000 € (hinta sisälsi myös muut matkatavarat, joilla ei juuri arvoa). Tämä pyörä tosin korvattiin kotivakuutuksesta.
https://www.facebook.com/groups/Hame...62831/?app=fbl, mun kommentti tais hukkuu.. Mutta tosiaan Hml, ja viimeviik loppupuolella oli hävinneet, tuossa linkki, jossa kuva pyörästä : kiekkomallista, saa jakaa..
Harald ja Ikämies kirjoittivat tuolla aiemmin poliisin haluttomuudesta lähteä hakemaan heille tarjottimella tuotu varas. Tuttuni sai vakuutusyhtiön tutkijan mukaansa, ja pyörän väkivallattomasti pois varkaalta. Pyörä oli jo korvattu. Sitä kautta poliisikin lopulta kiinnostui tekijästä.
Pyörän olisi entinen omistaja voinut lunastaa vakuutusyhtiöltä, mutta uusi oli jo alla.
Vantaa Ilola 9.4.2020
Miesten Turkoosinvärinen Radon Scart levyjarruilla, koko ~56, XTR osat, wellgo polkimet 44 milliset Schwalbet. Maali yms. jälkiä yläputkessä (ainakin mustaa),
Jarruosat kaikki ei alkuperäisiä.
Sairaalan (OYS) liepeillä taas aktiivisia varkaita. Kollegan 29" Cressu otettiin kantoon 5 min. pakkaamisesta. Valvontakameran kuvissa hupparihemmo mallia Kenny...
edit. Eipä tähän ollutkaan mitään
Varastettu Helsingin Laajasalosta Pivot Mach 5.7. Väriltään grafiitinharmaa/musta, valkoisella etuhaarukalla. Etuvanteessa punainen logo, en muista merkkiä.
Tuntomerkkinä etupumpun lukitus ei toimi.
Vinkit: hannes PISTE hamalainen AT gmail PISTE com
^Laajasalossa vaikuttaa toimivan kyllä joku paikallinen aktiivipitkäkyntinen, paikallisen naamakirjaryhmän postausten perusteella pyöriä viedään lukituista varastoista joka viikko melkoista tahtia.
Turku Verkatehtaankatu 5
Timeless Six Stable lähtenyt sisäpihasta vieraan matkaan. Punaisia osia josta voisi apua olla tunnistukseen mm. polkimet ja gripit.
Jos joku sattuu bongaamaan myynnissä jossain tai muuten tulee vastaan nii mielellään ilmotusta mulle puhelimeen 040 5741448
Jos näette jossain kaupattavan Shimano Sc-e8000 näyttöä, niin laittakaapa viestiä. Sellainen nimittäin oli pöllitty omasta sähkäristäni.
Ja kun tiedetään miten paljon OYS:n alueella on pyöriä varastettu, niin sitä enemmän ihmettelen miksi OYS ei ole järjestänyt parempia pyöräpysäköintiolosuhteita. Ja sitä enemmän ihmettelen miten huolettomasti siellä lukitaan pyöriä - etuvanteesta telineeseen ja muu pyörä ilman lukkoa. 😱
Naamakirjasta pks varastetut pyörät-ryhmästä löytyy hyvin erikoisen näköinen X-treme merkkinen vahvasti kustomoitu pyörä. Jos soittaa kelloja etsi Petri Myllysen postaus 11.4.
^ No, se on tietysti täysin totta, että pysäköinti on työntekijöiden ongelma, sillä eihän työnantajalla ole velvollisuutta sitä järjestää. Kuitenkin itse miellän tämän myös ympäristöasiana eli jos pyöräpysäköinnistä tehdään huokuttelevampaa ja turvallisempaa pyörävarkauksien kannalta, niin madaltaisiko se sitä pyöräilyn kynnystä eli vähemmän saasteita ja vähemmän kitinää autopysäköinnistä? Monessa työpaikassa oon kuullut miten eivät kulje pyörällä töihin, koska eivät halua ostaa sen hajonneen ritsan tilalle uutta, koska se kuitenkin varastetaan.
Otappa yhteyttä jos sinulta on pöllitty Trek Farley 5 2016 M.koko.
Sähköpyörä varastettu :)
https://www.ts.fi/uutiset/paikallise...aksikkoa+takaa
https://www.aamulehti.fi/a/61c295b9-...c-d29a6dc56316Lainaus:
Mikäli varastetuksi epäiltyjä polkupyöriä tai muuta omaisuutta havaitaan, on oikea menettelytapa ilmoittaa havainnoista poliisille. Poliisi pyrkii aina reagoimaan näihin ilmoituksiin, jotta omaisuus saataisiin palautettua oikealle omistajalleen