720/25 Answer
Printable View
720/25 Answer
75 senttiä
740 mm tällä hetkellä ja pituutta 175cm, seuraavaksi voisi kokeilla miltä 760 tuntuu.
Itsellä kaiketi tulee 740 millinen.
740/20 renthal
Vähä leveempiä kun hartiat?
780/20 boobar.
Kehiksi tulee wtb i25 29".
Tiedätkös Marko milloin saat kehät?
Joo taitaa jäädä korjaamatta tuo vanha fillari. Mitä raati suosittelee uudeksi pyöräksi kun tuo vanha vm.09 foxy ei ollut ehkä ihan tarpeeksi järeä 140/150mm joustolla, hintaa mielellään noin 2000€ tai alle. Käytettyjäkin olen vähän zuumaillut mutta seuraavassa pyörässä pitää olla takuuta jäljellä muutama vuosi nyt ainakin, ettei kohta olla taas ostamassa uutta. Vaimolla on vuoden ollut radon slide 150 ja se on kyllä ollut ihan laadukkaan oloinen peli, mutta toisaalta tekisi mieli ostaa ehkä vähän järeämpi pyörä. Onkohan tuo Swoop 175 jo liioittelua jos pääasiassa mennää kuitenkin ylös ja alas polkien eikä hissillä?
http://www.bike-discount.de/shop/k18...p-175-6-0.html
Ei ainakaan tulisi konkurssia tuon kanssa, tietenkin houkutus herää noihin vähän kalliimpiin malleihin myös. esim:
http://www.bike-discount.de/shop/k18...p-175-7-0.html
Vai mitä tässä kannattaisi ostaa? Ei huvittaisi millään vaihtaa 27.5'' pyörään kun on hirveä kasa noita 26'' kumeja keliin kuin keliin.
Miten jos ostat vaan järeen, laadukkaan ja kestävän maineessa olevan rungon ja siirrät muut vanhasta?
torilta joku oranke tms. Rahaa jäis varmaan silti hiukan päivittää osia tai uusia kulutusosat.
M-kokoa olisi vielä jäljellä wanhanmallisesta Spicystä halvalla:
http://www.skiperfo.com/lapierre-spi...,4,0-43307.cfm
Jos koko natsaa, niin fillaritorilla näyttäis olevan varsin soivaan hintaan Orange Alpine 16" runko (ei ole mun). Siihen palikkaa kii ja kovaa ajoa. Onhan noi vähän raskaita, ei nyt ihan älyttömiä kuitenkaan ja eipä taida ajamalla rikki saada ihan heti.
Homma tais ratketa. Kävin katsomassa käytettyä santa cruzin nomadia --> http://www.fillaritori.com/index.php...s-endurotykki/ ja sen verran rupes puskemaan pyöräkuumetta, että saa budjetti joustaa tarvittavan verran. Eikös tuo nomadi ole kuitenkin ihan kestävän pyörän maineessa? ja rungon takuutakin oli vielä muutama vuosi jäljellä.
Tulee kuitenkin ajeltua tuolla täpärillä varmaan 70% kaikista ajoista niin ehkä ei kannata kaikista halvinta laittaa kuitenkaan... Tai näin koitan ainakin itselleni uskotella Ja saanhan minä noista mondrakerin hilppeistäkin nyt pari euroa ja mikä parasta vaimokaan ei suuttunut vaikka ilmoitin pistäväni fillariin pari euroa lisää :D
Ihan pätevältä vaikuttaa toi kyseinen Nomad ja kestävä pyörähän se on. Itse kyllä vaihtaisin Hammerschmidtin johonkin kevyehköön kampisettiin, vaikka käytettyihin XTR:iin tai X0 Carboneihin. Toi Hammerschmidt oli muistaakseni aika överipainava.
Eiköhän toi Santa Cruz Nomad hyvä pyörä ole myös Bronson lienee varteenotettava jotka on myös mulla valinnoissani mukana. En usko että huonon päätöksen Nomadin suhteen oot tehnyt :)
Oma pyöräprojekti meni uusiksi kaikkien vaiheiden jälkeen ja alotan alusta kaiken joten katsotaan mitä saan kasaan
Osa osista oli vm.12 pyörästä jonka maalivikainen runko oli vaihdettu vm.13 runkoon ja iskarit kanssa viime vuodelta. Hintaa tuossa on tietenkin käytettylle melko paljon mutta toisaalta iskarit ovat melkein uudet ja mukaan tulee toiset vanteet. +Tuo Hammerschmidt on kanssa melko kallis jos sille näkee hyötyä, itse uskon jopa pitäväni siittä. En tosiaan vielä ostanut pyörää eli jos on ideoita paremmasta paketista niin tässä on vielä aikaa harkita. Kyllä tuossa on mielestäni hintaa lähtenyt uuteen vastaavan verrattuna pyörän hyvään kuntoon nähden aika paljon, mutta toisaalta tuurilla voi löytyä joku uusi kovalla alennus prosentilla jostain...
Väri oli mielestäni livenä ihan kiva, varsinkin kun vanha pyörä oli harmaa.
Endurosta mittään tiiä, mutta Nomadi on mun saavuttamaton ensirakkauteni. Hammersmittiä uskallan suositella, joskin meteli vaatii musaa kuulokkeista. Ostaisin ihan hitokseen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itselläkin ratkesi pohdiskelut jo. Rungoksi siis ibiksen mojo hd 140. Uudet limbo chipit ja iskarin hommaamalla perän saa 160mm jos haluaa. Kokeillaan tuolla nyt ensin kun pyörä on kuitenkin tulossa jokapaikanhöyläksi. Keulana 160mm foxi ja iskarina rp23. Palikoiksi on tässä vähän speksattu easton havenia, xt:tä, jne. Katsotaan mitä syntyy. Jos kalustopäivityksestä saisi taas vähän lisämotivaatiota.
Nomadi on kyllä hieno! Vaikka se ei ole kuin 160 millinen, niin se tuntui kyllä pantzerwaagenille ajossa. Oli jotenniin jyrkevämmän tuntuinen kuin yksikään muu ajamani pyörä noin 150 milliä joustavassa luokassa. Jos en olisi näin vässykkä kuski niin itsekkin ostaisin :D
Kun tuo freeride bronssonin mainitsi, niin tuskin kuitenkaan pyörät kovin samanlaisia on. Nomad on vissiin reilusti jytkympi. ???
edit: Oli varmaan all time fastest budjetin näpeistä karkaaminen. :D
Tilailin jo ibiksen sivuilta nuo 160 limbo chipit ja tuohon voisi elkaa harkita järeämmäksi iskariksi. Myös db air olisi mukava testata. Siitä sai alkuaikoina lukea melko hyviä arvioita, mutta viimeaikoina en olekaan seurannut kehitystä.