Tarkoittaner musiikkilevyjen kopiointia..?
Suurta osaa levyistä ei voi kopioida ilman kopiosuojauksen purkua. Sen purkaminen on nykyisen lain puitteissa kiellettyä, joten sellaiseen softaan tuskin saat linkkejä täällä.
Printable View
Kukaan ei siis auta... ok.. yritetään ite.
Voihan ne kopsata tietokoneelle mp3 muotoon vaikka windows media playerilla. Eipä tuo ole käsitykseni mukaan mitenkään kiellettyä.
http://rauhala.org/blog/index.php?/a...paus-EVVK.html
Ei kai tämä sentään totta ole? Minä olen niin ajastani jäljessä, etten vain tiedä. Sähköisesti olen ostanut vain DRM-vapaata kamaa ja semmosta CD:tä ei vielä ole tullut vastaan, jota en olisi saanut flaciksi ripattua (Sound Juicerilla).
Ollaan heikoilla jäillä nyt, kun osaamiseni tällä saralla on olematonta... Mutta itse olen käyttänyt edellä mainittua Windows Media Playeria menestyksekkäästi. Omat levyt tallennettuna tietokoneelle (ja ulkoiseen muistiin). Poltellut autoilukäyttöön media playerilla onnistuneesti musaa. Ja muutaman kerran orkkislevyn saatua damagea sen verran, että on mennyt toistokelvottomaksi, polttanut tallennuksesta uuden version. Helppokäyttöinen ohjelma, kun minäkin osaan käyttää.
iTunes? Kovassa huudossa olevan omppuyhtiön tuote.
Gramexin vinkit lailliseen kopiointiin:
Omaan yksityiseen käyttöönsä saa itse kopioida tekijänoikeudellisesti suojatuista äänitteistä muutamia kopioita.
Yksityinen käyttö koskee ainoastaan luonnollisia henkilöitä. Yrityksillä ja yhteisöillä ei voi olla yksityistä käyttöä. Yksityinen käyttö on omiin, henkilökohtaisiin tarkoituksiin tapahtuvaa käyttöä. Esim. äänitteiden kopioiminen oppilaitoksiin, harrastekerhoihin, kuntosaleihin tai tanssikouluihin ei ole yksityistä käyttöä. Yksityistä käyttöä ei myöskään ole esim. www-kotisivuille tapahtuva äänitteen kopioiminen.
Jos kopioit, muista nämä:
- Kopioinnin tulee tapahtua laillisesta lähteestä - laittomasta lähteestä kopiointi voi johtaa korvausvelvollisuuteen.
- Äänitteessä mahdollisesti olevaa kopiosuojausta ei saa purkaa tehdäkseen itselleen kopion. Suojauksen saa kuitenkin purkaa saadakseen CD-levyn kuultavaksi. Lisää aiheesta kohdasta Tietoa kopiointisuojauksista.
- Yksityiseen käyttöön ei saa kopioida äänitteitä niin, että antaa musiikkia sisältävän äänitteen kopioimisen ulkopuolisen tehtäväksi.
Liitiän mutu-tulkinta kopiosuojauksen purkamisesta:
Jos tyrkkään levyn tietsikkani luukkuun ja Media Player, iTunes, Nero tai vastaava suostuu kopioimaan sen ilman, että itse joudun tekemään tietoteknisiä kommervenkkejä (en tosin osaakaan), arvelisin ettei kopiosuojausta ole purettu vaikka levyn takakannessa mikromillin korkuisin kirjaimin mainittaisiinkin sen olevan kopiosuojattu.
Macille ehdottomasti paras ohjelma on XLD. Vieläpä ilmainen.
http://tmkk.pv.land.to/xld/index_e.html
Olen tilaamassa itselleni merinovillaista alusasua Partioaitasta. Miten osaan ottaa oikean koon? Kutistuuko villa pesussa? Täytyisikö minun valita L-koko M-koon asemesta?
Mulla on kolme Partioaitasta ostettua merinovillaista Icebreaker (luulisin, minä töissä, paidat kotona) -teepaitaa. Olen pessut niitä koneessa 40 asteen ohjelmalla eivätkä ne mielestäni ole kutistuneet yhtään. Luulisin siis, ettei kutistumisen pelossa kannata ottaa ylisuurta kokoa.
Hyvä, kiitos vastauksesta. Juuri tuo sama merkki on kyseessä. Tilaan sitten oman kokoiseni asun. Ei ole kiva jos asu on ylisuuri ja kryntyssä muiden vaatteiden alla.
Onko ABUS merkkinen lukko U-tyylinen hybridipyörääni varten hyvä ostos?? hintaa olisi alessa 30E
Oma lukkoni on Abus, u-lukoista en pidä, minun on ns. linkkuversio, jonka oletan olevan varkaille u-lukkoa hankalampi vastus. Toki hintaa on vähintää tuplat. (Muista, kaikki lukot ovat murrettavissa melko lyhyessä ajassa.)
Sellaiset 2 vuotta palvellut Mangnum UL2 lukko alkoi temppuilemaan, kun avaimella ei meinaa saada enää lukkoa auki. Olen paketin kaikilla avaimilla ja ei vaikutusta. Voiko näille tehdä jotain "huoltoa" kun seuraavan kerran saan tiirikoitua lukkoni auki, rasvaa/ruosteenpoistoainetta tms? Aika ilkeä meinaa olla, kun aamulla saa tapella sen 5 minuuttia että pääsee fillarilla liikenteeseen..
Ruiskuta avaimenreiästä rutkasti sisään TF2:sta, lukkosulaa tms., mitä tahansa notkeaa öljyä. Käsittele samalla aineella lukon kielet ja muut osat mitkä liikkuvat tai tulevat toisiaan vasten ja joihin kuvittelet aineen valuvan. Availe ja suljeskele.
Sen jälkeen pitäisi toimia. Sitten voit pyyhkiä puhtaaksi ja pohtia, mikä olisi parasta voiteluainetta seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Jokin notkea öljy, luulisin, joka ei kerää likaa.
TF2 on hyvä lukkoöljy, kunhan muistaa säännöllisesti laittaa. Break Free CLP-aseöljy ehkä paras öljy lukkoihin...
Nämä ajonesto/runko- lukot kaipaa heti uutena öljyä, tosi heikosti aukeavat. WD-40 sisään ja toimii sulavasti.
Mistä saisi edullisesti ISIS kiinnityksellä olevat 175 mm kammet dirttiin?
Aikaisemmin kyselin tuosta UL2 lukosta ja nyt taitaa olla tilanne se, että lukko on sulkeutunut viimeisen kerran. Öljyä laitettu ja annettu vaikuttaa yön yli, mutta ei mitään vaikutusta. Kokeiltu on hellyyttä, väkivaltaa, järkeä sekä Kalevalaista taikuutta mutta lukko on kiinni ja pysyy. Jotain on varmaankin mennyt rikki? Avaimen pitäisi kääntyä lukossa 180° mutta kääntyy vain sellaiset 100°. Ostetaan sitten uusi lukko.
Laittakaas ehdotuksia Creative commons musiikki sivustoista, josta sais videoiden taustaksi tai muuten
ilmaista musiikkia käyttöön ?
Olisko tää hyvä ? http://www.beatpick.com/player/index
Tarkoittaako tuo License song että pitäis maksaa jotain ? Musiikista ja latauksista mitään tietämätön :o
Asentelen ensimmäistä kertaa Hollowtech II kampia niin onko normaalia ettei nuo mene ihan heittämällä perille vaan vaativat aavistuksen voimaa?