"
Countries where Galaxy S9 Android Pie update is rolling out
- Germany
- Switzerland
- Italy
- United Arab Emirates (UAE)
- Netherlands
- Turkey
- Poland
- France
- Spain
- Vietnam
"
UAE ja Vietnam on tärkeempiä maita Samsungille kuin Finland. Ei yllätä.
Printable View
"
Countries where Galaxy S9 Android Pie update is rolling out
- Germany
- Switzerland
- Italy
- United Arab Emirates (UAE)
- Netherlands
- Turkey
- Poland
- France
- Spain
- Vietnam
"
UAE ja Vietnam on tärkeempiä maita Samsungille kuin Finland. Ei yllätä.
Posti toi meille kirjeen, jonka oikea vastaanottaja osoitteen mukaan oli n. 6 km päässä.
Tein päivän hyvän teon ja vein sen perille kun samalla sain hyvän syyn käydä lenkillä.
Olisi ehkä menny muutama päivä till jos olisi vienyt Ärrälle takaisin.
No se toki. Onhan tuolta toisaalta vielä monta isoakin maata pois listoilta, esim UK ja USA.
Uudet maat listalle tullut yön aikana:
"
Israel
Hungary
"
Mut on se kumma kun ei kerralla voi pamauttaa jakoon kaikkialle. Kait sitä nyt serveritehoa riittää perkele. Jengi kattoo Netflixiä varmaan miljoona gigaa enemmän per vrk mitä Samsung S9 omistajat latailisi käyttistään.
MT:n vaalikeskustelussa, jos kuulin oikein, eräs poliitikko halusi löytää ongelmia ratkaisuhin?
No mähän sanoin että Billin ampuja ei ole kukaan ilmeinen tai ennalta arvattava henkilö. Ei olekaan, Billiä ampui Taylor Hayes. Sekään ei ihmetytä että palaa sarjaan, kaikkihan ne vanhat hahmot on jossain vaiheessa palanneet, ja muutama "rajan takaakin"
selvennys; Kauniit ja Rohkeat
Se, että puhtaaksi nuollun ajoradan vieressä olevalle kelville on jätetty 5cm ohut kerros suolahiekkalumimuhjua jossa tulee yllättäviä sivuliikkeitä leveämmilläkin kumeilla. Tuo uraelma kun jäätyy niin hip ja hei!
Se, etten edelleenkään osaa pukeutua sääoloihin sopivasti tahi edes varautua mokoman muutokseen riittävästi. Äiti pitäisi olla poikaa vahtimassa. Onneksi repussa kulkee mukana "nakkirotsi" joka on seivannu meikäläisen takaisin maitolasin viereen tosi monta kertaa.
Aamulehti. On kyllä niin ankeeksi lehdeksi menny ettei tosikaan ( joo ei tarvi sanoa...tykkään lukea jotain aamukaffella, aamupala ei mene ilman lehteä) nytkin 5 sivua Dannya, ja näistä sivuista kolmessa kokosivun typerä kuva. Sääennuste oli ihan pielessä, aamulla -3 astetta eikä ole kun -10. Ja typerä sunnuntaisarjis "Villimpi Pohjola" alkoi taas, tavalliset vanhat ihmiset ei kertakaikkiaan tajua sarjakuvan ikiopiskelijoiden juttuja.
Eikä yllättänyt sekään että jälleen huimaa aamulla niin paljo että ei tartte tänäänKÄÄN lenkille lähteä. Tai samapa tuo ajaako sen tunnin vai ei....mutta pienikin ulkoilu tekee kyllä hyvää.
Noiden kuvien tuottaminen lehtiin on nyt niin halpaa, että täyttävät jopa asiaan huonosti sopivilla kuvilla sivunsa. Toimittajan tuottama teksti jo maksaakin jotakin, kun sitä ei voi ihan tietokoneälyllä pelkästään tehdä ja muiden tiedotusvälineiden tekemiäkin on soviteltava ettei ihan suoraa kopiota olisi. Nopealla selauksella tosiaan menee paikallinen Kalevakin aamuisin. Noista kuvien käytöistä olen heille joskus yrittänyt jotain laittaakin, mutta huti on tullut.
^ ja puolet lehdestä on typeriä mainoksia. Timo Liitiä tuntuu kyllä saavansa tekstarinsa aina lehteen. Tänään oli ihan "mukavia" yleisönosastojuttuja, että me köyhät ja vanhukset!!...tosin me mikään yhteiskunnan voimavara ja rikkaus olla, pelkkiä ihmisroskia. Jotkut roskat on vaan aika sitkeitä...
Ensin lauantaina taas lottokupongin laitto...
Hölmöt mainokset kaupallisesti toimivassa lehdessä menettelee joten kuten, mutta hölmöt suuret valokuvat noissa lehden omissa jutuissa, joissa olettaisi jotain tiedon tapaista, ainakin häivähdys jostain lukemisen arvoisesta olevan tulossa, vaan kun otsikoksi jää mitä noista irtoaa.
Mainostoimistot väsäävät noita mainoksia ja toimittavat sitten lehteen päämiestään laskuttaen. Nuo on helppo ohittaa mikäli ei kiinosta pätkääkään.
^ joo aika paljon menee ohi. Vähän huvittaa että on noinkin ohkonen lehti ja uudistuksen myötä kuulemma B-osaan laitetaan siihen alkusivuille "mielenkiintoisimmat jutut" että lukija paremmin huomaa. No ne on just ollu noita isojen kuvien henkilöjuttuja, ei kyllä pätkääkään kiinnosta Santtu-Matias Rouvalin rakkaustarina tai tää Dannyn juttu. Tai juttu jostain "hyvinvointi-onnellisuusvalmentajasta".
Usein huvittaa noi luontaistuotemainokset, ikäänkuin ihminen tarvitsisi vähän kaikkea - muistin tueksi, nivelten hyvinvointiin, sydämen hyvinvointiin, lihasvoimaa, parempi uni...pelkkää hömppää. Ruokaohjeetkin menee ohitte; joskus on semmoisia reseptejä että kenelläkään ei ole niin paljo mausteita tms. kotonaan, ja kuka oikeesti käy 5 eri kaupassa jonkun yhden halvemman elintarvikkeen takia?
Aikoinaan kun Aamulehden koko puolittui, väittivät että lehden sisältö ei muutu vaan juttuja on jopa enempi. No ei todellakaan ole, lehti on entistä ohkosempi ja taso todellakin huonontunu. Isossa lehdessä oli hyvää se että riitti maalausalustaksi ja pakettien kääreeksi, nyt saa teippailla liitoskohtia...
Samoin Kalevan koon pienentäminen pienensi kiinnostavuuttaan, hupaissa sinänsä, Hesari sen sijaa kesti pinennyksen eikä heillä valokuvatkaan vie leijonanosaa, mainoksia sitten heilläkin!
Eipäs solvata Dannyä, Danny on påp!Lainaus:
nytkin 5 sivua Dannya, ja näistä sivuista kolmessa kokosivun typerä kuva.
70-luvulla silloin Lottotyttö aikaan puuhastelua Dannyn kanssa isävainaan matkassa keikoilla. Videotallenteista yleisöreaktiotutkimusta. Ukkeli kävi meillä myös kyläilemässä ja on muistellut kirjassaan isävainaata lämpimästi isävainaata useamman sivun edestä.
Joskus tehnytkin mieli käydä morjenstelemassa häntä ja ”muistelemassa vanhoja” :D, kun sattuu kulmilla käymään.
Suuri Rock-sankarini voimalla 7x7 miehen on siis hän :)
*lähtee ostamaan Aamulehden*
^ en mä Dannya solvannu, vaan Aamulehteä.
7 x 7 koetellut on koura kohtalon 7 x 7 siitä sisu aina suunnaton vain noussut on....parempi versio oli siinä Speden Robin Hood-elokuvassa. Ei tartte ostaa Aamulehteä, mä voin antaa tuut vaan hakeen.
No, Aamulehdessä oli myös juttu jostain terveysmessuilta. Voimaeläinkortit. Höh, mulla on jo pitkän aikaa ollut tuossa 52 voimaeläinkorttia, joka viikolle yksi. Jokerina on - nahkiainen. Seinälläkin on voimaeläintauluja.
No niin, eipä tullu aamulenkkiä, odottelen että olisi vaikka aurattu ja teen yhdistetyn kauppalenkin.
Ja kas, mä katsoin naisten ampumahiihtoa ( takaa-ajon ja viestin) ja taas kävi huonosti Kaisalle. EN katsonu miesten takaa-ajoa, ja Bö voitti. Lauantaina kun katsoin, Bö oli toinen.
Suosikkiurheilijoilleni on siis hyväksi että mä EN katso sitä kisaa telkkarista.
Eipä yllättäny muuten uudet Tähdet, tähdet ( ? jaa mitkä tähdet...) osallisujalista. 10 artistia, ja 6 mulle täysin tuntematonta nimeä mm. Ilta, Aurora, Jonjon ( tai joku)...no, se on kiva ohjelma ja tuleepahan noi tuntemattomat sitten tutuiksi...
On kyllä vaikeeksi menny se ammattikorttijuttukin. Käsittääkseni saan kortin uusittua - töissä, koska se kortti ja lukija ovat siellä.
Katselin tuossa miten kortinlukijan saisi itelle....osoittautui kyllä niin korkeemman tason tietokoneasennustyöksi, ja sitä varten pitäisi sitten jossain tunnistautua, ja tarvitaan joko 1990 jälkeen myönnettu ajokortti, henkilökortti tai passi. Ei ole. Sitten sut ohjataan poliisiasemalle kuulusteluihin että saat sen henkilökortin, jolla voit tunnistautua rekisteröintitoimistossa....no just.
Meillä töissäkin tuli ukkeli asentamaan sitä ohjelmistoa ja kortinlukijaa. Ei todellakaan asennettu siittä vaan ite, toki mä opin kortin käytön ekalla näyttökerralla mutta ite en olisi osannu sitä ohjelmaa asentaa.
Ei ihmetyttänyt että on monimutkaista. Onnee vaan virolaiselle kollegalle kortin uusimisasiassa...
Lumisade. Menisi kyllä yhtä lailla tuonne vitutustopikkiinkin.
Tyhjän terraarion murheellisen lohduton vaikutus.
Urheilugaala. Maisa Torppa avautuu iltapskassa miksei hänen miestään kutsuttu...:p siis siinähän harmitti ettei Maisa ite päässyt esitteleen itseään gaalaan.
Joulukuun palkka, huikeat 503euroa. En mä ihan turhaan ole huolestunu. ( en mä tällä palkalla taksilla ajele..otan mieluusti vastaan ilmasen kyydin jos tarjotaan )
"
Peruspäivärahan määrä vuonna 2018 on 32,40 e/pv ja sitä maksetaan 5 päivältä viikossa (myös arkipyhiltä). Ilman korotusosia peruspäivärahan suuruus on noin 697 euroa kuussa bruttona (noin 557 euroa nettona).
"
Eli työttömät peruspäivärahalla olevat sillanalla elävät ansaitsevat Kisua enemmän? :seko: Vai vieläkö tuostakin viedään se parikytprossaa sitä vitun aktiviivisuuskikymitävitunpaskaa se oli jos ei oo aktiivinen ja hae 1000:tta työtä viikossa? Ja juu, samaa mieltä Kisun kanssa että jos olis liksa 503e/kk niin ei nyt taksi tulis ensimmäisenä mieleen.
Tsemppiä! Ja hanki ihmeessä muuta työtä. Mäccärin kassalla saisit 3x(?) enemmän kokoajan per kk tasaisesti vaikka. Eikö sekin olis ihmisarvolle parempaa ja kivempaa mitä tuo nykyinen homma?
^ kansaneläkettä odotellessa se on 785e kuukaudessa. No kiva että VesaP sä ymmärrät....vihdoinkin. Onneksi on säästössä "pahan päivän varalle" ja se paha päivä tai aika on juuri nyt. No, ei mun tuloistani mene edes veroja, sain verokortin nollaprosentilla. Ja kun maksoin viime vuonna veroja 20 000e vuosituloilla, saan varmaan siitäkin sitten palautusta, jipii tulee parin kuukauden palkka. Tosin mä olen viimeisen puolen vuoden aikana ollut enimmäkseen työtön....ja siis joulukuussa oli 4 työpäivää.
Mä olen menettäny toivoni muista töistä, aika vaikeeta tämän ikäisenä ja tällainen koulutus saada yhtään mitään, en mä osaa edes hakemusta tehdä ja jos teen niin aika kökkö siittä tulee..... Helpompi saada lottovoitto kun töitä...pyysin mä meidän vastaanotosta töitä, mutta ei otettu....( olisin tietty varannu kaikki ajat itelleni ...)
Ja aina on vaihtoehto B, jota en todellakaan haluaisi toteuttaa mutta ei tässä sitten muu auta. Oon väsyny kitumaan. Olen kuitenkin iloinen että jaksoin vielä viime vuoden, sillä syksyyn mahtui mun elämäni kivoimmat päivät ja kokemukset joten kannatti odottaa. Edes jokusen päivän tunsin että mä kelpaan omana itsenäni ja elämässä on hyvääkin. Ne oli ihan elintärkeitä kokemuksia.
Ihme on jos oon täällä vielä 2020 jouluna.
Pahus. Tuumasin tuossa eilen illalla laittaissani vammautuneen vasemman jalkaterän ympärille kylmäpussia, että enhän mä voi mitään sellaista työtä jossa pitää seistä tai kävellä koko ajan. Vasen jalka ei semmoista kestä. Alkossakin se myyjä näyttää seisovan kassan takana, saa siellä varmaan hetken istuskella mutta pääasiassa seisoa ja kävellä.
^Mitä, et sitte ryhdykään Alkon myyjäksi, tästähän oli juttua aiemmin ja pidin asiaa jo sovittuna :(
^ sori, tuumasin kun katselin sitä toimintaa "sillä silmällä" että enhän mä pysty tämän vammautuneen jalkani kanssa seisomaan esimerkiksi viittä tuntia. Ja nyt tuli vielä oikeanpuoleisen persposken vaiva, julmetun kipee varsinkin kun sille puolelle varaa.
Ystävällismielinen huumoriksi tarkoitettu vittuilu meni ihan reisille.
Se että joku pitää omaa ystävällismieliseksi huumoriksi tarkoitettua vittuiluaan ystävällismielisenä ja huumorina, mutta jos saa samassa äänilajissa takaisin, ei kykene näkemään siinä mitään ystävällismielistä eikä huumoria.
Kuuntele tarkasti, sillä aion sanoa tämän vain kerran: "Relax!"
Eihän sun ystävällismielinen ja huumoriksi tarkoittu vittuilu olisi ollut yhtä hauskaa, jos sitä ei oltaisi oltu ottavinaan todesta! Itse asiapuolikin tuli siinä oman ja toivottavasti myös lukijoiden viihdyttämisen sivussa ymmärtääkseni selväksi.
PS Jos viittasitkin johonkin muuhun ketjuun ja keskusteluun jostain muusta aiheesta, niin minua ei yllättänyt että luulin taas väärin. Eikä yllättänyt sekään ettei JackOja osaa tai kykene vastaamaan suoraan ja kommentoimaan siinä ketjussa jossa hänellä ilmeisesti olisi ollut halua sanoa jotain:eek: