Suomen Postin huomassa täälläkin yksi paketti. Ei näköjään riitä viikko Helsingistä Tampereelle. Harmittaa vaan penteleesti, kun maantieajot jää ilmeisesti tänäkin viikonloppuna väliin puuttuvan vaihtajan korvakkeen takia.
Printable View
Suomen Postin huomassa täälläkin yksi paketti. Ei näköjään riitä viikko Helsingistä Tampereelle. Harmittaa vaan penteleesti, kun maantieajot jää ilmeisesti tänäkin viikonloppuna väliin puuttuvan vaihtajan korvakkeen takia.
Odotan talvea ja oikein paljon lunta että pääsee hankeen hiihtämään ja laskemaan, ei olekkaan tullut talvea odotettua moneen vuoteen.
Sama. Tulispa 2m lunta heti ja pääsis hiihtämään. Vois mennä hiihtofoorumeille...
Ootan, että nuhakuume menis. Pääsis sisäsoutamaan ja toivottavasti pyöräilemään (riippuu ilmoista). On mullakin joku ihme mieltymys tuohon lumeen vaikka en viime vuosina ole enään hiihtänyt. Tykkään lumitöistä ja lumikenkäkävelyllä on kivaa. Varsinkin aurinkoisena kevättalvena.
^ ^^ ei piruvie sentään ei lunta!!! viime talvi oli ihan kamala....mä odotan että pääsen Nakkilaan ensi viikolla ja vien paistamolle raporttia viime kerran käynnistä ....
Ihmettele vaan. En todellakaan halua talveksi lunta. Olen ennenkin todennut, että vaikka olen syntyperäinen suomalainen ja suonissani virtaa varsinais-suomalaista ja kanta-hämäläistä verta, niin usein tunnen itseni kaikkea muuta kuin suomalaiseksi. Kaikki nämä lumet, hiihdot, saunat, kesämökit, makkarat, tanssilavat, joulupukin maat, akankannot, ryyppyjuhlat jne. jne. eivät ole minua varten.
Mulle kelpaa lumettomuus hyvin jos on sitten ympäri vuoden parikymmentä astetta lämmintä ja valoisaa yli 12 tuntia vuorokaudessa. Eli sellainen etelän keli. Mutta tässä pimeässä kylmässä otan kyllä sateen ennemmin lumena kuin vetenä.
Paskempaa ei ainakaan etelärannikolle niin kovin tyypillisinä talvikuukausina tarvitse hakemalla hakea: +2 laskee muutamaksi päiväksi -5 asteeseen ja saadaan kunnon kaatokeli - tai jos mennään nollan alapuolelle sen verran että sade tulee lumena eikä vetenä tai räntänä, palataan kuitenkin heti plussan puolella ja lumi on enää pelkkää likaista loskaa.
Jostain kumman syystä rupesin oikein innolla odottamaan sitä että olisi miltei pakko vaihtaa nastarenkaat. Osin siksi että ne kerran vaihdettuaan ei tarvitse enää kytätä sääennustuksia tai arvailla, osin siksi että silloin fillarilenkit mitä todennäköisemmin lyhenevät ja harvenevatkin ja tekevät tilaa sauvakävelylle ja -rinteelle (joita jonkin aikaa tehtyään huomaa odottavansa kärsimättömästi hiihtokauden alkua eli omalta kohdaltani sitä kaunista päivää kun latukone ilmestyy meitsin hoodeille...
Lunta kaivataan täällä(kin) Lumen puutteesta kärsii koko kroppa, sen sain kokea eilen la. puusavotassa. Mutta ajattele positiivisesti -kuten paikallisen panimon slouganissa sanotaan.
Tulipa samalla hyvä ahkion vetoreeni :)
Lunta kaipaa myös luonto. Kysy vaikka kotimaista ruokaa tuottavilta viljelijöiltä.
https://lh3.googleusercontent.com/pw...-no?authuser=0https://lh3.googleusercontent.com/pw...-no?authuser=0
Oiskohan voidevalmistajilla jotain apuja tähän keliin....:cool: fluorivapaata tietenkin.
Seven Bikesin toiminnan alkamista Rtechin vanhoissa tiloissa Lahdesjärvellä.
Messiaaliset odotukset maantiepyörähuollon pätevyydestä ja tarkkuudesta.
Sähköasentajaa. Pitäis tulla kohta korjaamaan pari juttua.
Talouden vastuuhenkilönä tytärtä kotiin... Tokihan neiti on jo ollut 2 viikkoa täysi-ikäinen,
mutta muut terveydelliset asianhaarat vaativat vielä(kin) lisävalvontaa. Voisi melkein heittää
samalla "Vituttaako?"-topickin puolelle lennosta...huoh.
Huomista. Kakkosluukku.
Oikein innolla odottelen 3.rokotteen jälkiseuraamuksia...
^^ jäsen "Köfte", täysi-ikäisyys ei ole tae yhtään mistään ( paitsi voi asioida alkossa )..kun miettii vaikka itseäni, koskaan kasva aikuiseksi.
edit. höh, mitään oireita ole, ei edes käsi kipeä.
edit2. eikä vieläkään mitään klo 16.45, ja mä varauduin..
Odotan ennustetun lumisaderintaman saapumista klo 13 aikoihin.
PS Jollain tasolla, mutta kuitenkin vähemmän intensiivisesti, odotan myös jonkinlaista suurempaa sotilaallista toimintaa tapahtuvaksi Ukrainan suunnalla. Tai siis en odota tilanteen purkautuvan ja palaavan siihen jo normaaliksi muuttuneeseen joka vallitsi puolisen vuotta sitten.
Että normaalit ajat palaavat takaisin: että korona on latistunut nuhakuumeeksi, että ihmiset unohtavat maskin, että voi varata matkan ja lähteä, että voi istua baarissa.
Että ei ole sodan uhkaa.
Että kevät tulisi ja leskenlehdet puhkeaisivat kukkaan. Että kärpäset ja muut lentävät otökät heräisivät. Että aurinko paistaisi. Haavan lehtien havinaa.
Aurinkoo odotan myös... ei näy vielä
Kevättä, kesää ja erityisesti syksyä. Talvi voisi jäädä pois kokonaan.
Että tuonne itänaapuriin saataisiin joskus täyspäinen johtaja.
Edellisen lisäksi, että jalkapallon UCL:n loppuottelu siirretään pois Pietarista.
Kahden viikon päässä siintävää kesälomaa. 8 työpäivää vielä tänä aamuna alkaneen viikonlopun korvaustoiminnan jälkeen.
Huomenta.
Muutamia paketteja odottelen. Ja kuten jo aiemmin laittelin, syksyä - kututalkoita ja nahkiaiskautta. Lomaviikko siihen saumaan viikolle johon osuu päivä 16.8.
Kesä on käytännössä jo ohi, jo kellastuneita lehtiä ja pimeitä öitä.
25`ttä päivää ja silloin tapahtuvaa toimenpidettä.
^ joo, kunhan kututalkoot on lapioitu niin toimenpidettä ( isoa sellaista) odottelen minäkin. Muuten varaisin aikaa jo nyt, mutta vaarantaa talkootyöt.
Lähtöä kesäretkelle. Jos kävisi tuon ajamassa.
https://pic.useful.fi/oAxXrVzMO.jpg
Virallista ilmoitusta vihreän siirtymän peruuttamista. Ensi talvea varten ajetaan ylös sammutettuja ydinvoimaloita ja rakennetaan uusia hiilivoimaloita ainakin Keski-Euroopassa. Ydinvoimako vihreätä :rolleyes:
Eläkkeelle pääsyä: 4v, 10 kk 9pv. Noin.
55 v on suunnilleen se ikä millo alkaa "hourimaan" et on vanha, äitimuorille sanoin usein että äläs nyt kun se sanoi karjalan murteella mieku oon jo vanha. Aattelin että itse en ikinä moista suusta päästä, minä, vanha.
Nyt ikää 60 ja (valitettavan) usein sana pääsee suusta. Sillo helvetin hyvä tilanne jos voi aatella jotta pääsis kortistoon, on ollu järkee ja hyvät tulot sun muuta (=rahaa piisaa) :D Tälläsillä tyhmillä kuten minä se on eri.