Murtumia oon yrittäny etsiä taskulampun avulla mutta päällepäin ei mitään näy
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Murtumia oon yrittäny etsiä taskulampun avulla mutta päällepäin ei mitään näy
Eli siis ketjupiiskalla ääni tulee aina mutta samassa koetilanteessa polkimista ei tuu. Paitti jos on ajellu paikat lämpimiks? :D
Jotta natinoita kuuluu, niin tarvii ajaa joka tapauksessa se 1,5h. Kun ottaa ketjun pois niin ääntä ei saa kuulumaan kampia vääntelemällä, joten keskiön seudusta ei ole kyse. Kun taas kokeilee ketjupiiskan avustuksella niin saa tuon natinan aikaiseksi. Näin uskoakseni natinan aiheuttaja löytyy pyörän takaosasta mutta se ei ole pinnat, vaihtaja, jarrut, eikä myöskään taka-akseli, joka on rasvattu ja kiristetty useaan otteeseen. Mitä jää jäljelle?, mahdollisesti runko mutta mitään muttumiakaan ei ulospäin näy.
Voiko takanavan laakerit oireilla tuolla tavalla?, vaikka nekin tuntuvat pyörivän kyllä ihan hyvin.
Jos löytyisi jostain toinen takarengas akseleineen kokeiltavaksi.
Mulla piti välillä Grand Canyonin takapakka samantyylistä natinaa, ei noin kovaa kuitenkaan. Nyt on Sunracen pakka takana niin ei ole ääntä kuulunut. Vakiopakka oli Deore 11-36.
Näin minäkin tekisin koska rungon halkeamien tms, etsiminen on hiton hankalaa varsin talvikeleillä.Toisaalta komponenttien ostaminen puoliksi arvaamalla on turhaa
jos runko onkin rikki.Sitten huomaa uuden/takuurungon budjetista onkin jo poltettu fyrkkaa varaosiin joita ei tarvitse pitkään aikaan.
(Jos joutuu maksamaan rungonvaihtotyöstä kivijalkakaupaan itse???)
Btw esim Farleyn säädettävät drop-out aiheuttavat rutinoita, irti,puhdistus,asennuksessa toiset käyttää tahnoja ja toiset ei mitään ylimääräistä.
Ehkä joku kuiturunko PF keskiöille sopiva aine voisi olla passeli?
Myös takavaihtajan kiinnitys korvakkeeseen saataa löystyä vaikka niissä pitäisi olla lukitetta tehtaan jäljiltä.
Täytyypi koittaa tänään ottaa pakka irti ja tarkastaa kiristys. Ja kiitoksia vaan kaikille naksumistalkoisiin osallistujille, ehkä se natina saadaan vielä kuriin[emoji3]
Jos se ääni tulee pakasta, niin ensin tosiaan täytyisi tarkista, että pakka oikasti kiristyy kunnolla, siis että vaparin ja pakan väliin jää kiristysvaraa. Aika varmastihhan tämä on kuitenkin kunnossa. Tuon jälkeen et kyllä varmastikkaan tule huomaamaan silmillä mitään vikaa. Ovatko ne isommat rattaat niitattu toisiinsa? Ehkäpä ääni tulee tuolta.=>Toinen pakka testiin.
Sramin takapakka?Jos toi oli 2015 mallin 11spd XD niin en yhtään ihmettele jos rutisee.
Uudempi versio on kestänyt huomattavasti paremmin.(ei rutise )
Jos tuo ääni tosiaan tulee pakasta, niin menee saat varmastikkin uuden pakan takuuseen.
Dropoutit on putsattu ja vedetty kunnon rasvat väliin. Takavaihtajan korvake on vaihdettu, eikä se ääni tule sieltä, koska äänen sai kuuluviin ketjupiiskan avulla ilman ketjua. Tuo takapakka on vielä katsomatta mutta muut lähteet on käytännössä katsottu.
Mitäs jos kuitenkin tigillä tai epoksilla kiini tuollaiset Sram rataspala hässäkät on sen verran epäilyttävän näköisiä.
Juu Sramin pakka on ja -15 mallia. Oon kanssa kuullu et saattaa pitää rutinoita mutten aatellu et natisis tolla tavalla.
Minkäslaiset takuut Sram:lla on ku pakka on n.1,5v ja 6000km vanha[emoji57]. Jos nyt siis pakasta on kyse
Kysäsin Canyonilta tuosta uuden 8.0 painosta.
Kuulemma pitää paikkaansa. Tulee voimansiirrosta ja iridiumin putkiosista.
Sain pakan irti ja tarkastelun tulos oli tämä.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2017...d1b032135a.jpg
Kuva ei ole minun pakasta mut vika sama. Eli taitaapi olla uuden pakan osto edessä.
Mitenkäs muuten ton takuun kanssa tässä tapauksessa. SRAM lupaa kahden vuoden takuun osille ja mielestäni tämä voisi kulua takuun piiriin, koska ei ole normaalia kulumista, vaan enemmän tai vähemmän tiedostettu vika suunnittelussa. Kannattaako yrittää?
Epäilen vahvasti että menisi takuuseen kun on kuitenkin ihan kulutusosa, eri asia jos olis viikon vanha. Itseasiassa mun mielestä ihan hiton hyvin kestänyt jos 6000km takana..
Joo ei välttämättä mene takuuseen mut 6000km tuon tasoselle pakalle on mielestäni järkyttävän vähän. Muut pakat kestäny säännöllisellä ketjun vaihdolla reilusti yli 10tkm.
En muista missä mutta olin joskus lukevinani, että tuon pakan pitäisi kestää 12-15tkm. Voi olla liioittelua mut silti.
Kulutusosa hampailtaan johon ketjut ottaa. Ja nekin pitäis kulua, ei murtua tai katketa tms. Ei noi vaparia vasten olevat hampaat kuulu kulua eikä varsinkaan saa murtua tai muuten hajoilla. Takuuasia se noitten osalta pitäis olla.
Mulla on pari tommosta niitattua sramin 10-42 pakkaa, toinen vipatti niin ettei vaihteita saa säädettyä hiljaseks, vaihdettiin takuuna ja vipotus puolittu eli vaihteet toimii jo paremmin. Mut ei herätä hirveesti luottamusta. Sais kait pakka sentään suora olla.
Onko tuo pakka ollut tarpeeksi kireällä, eli oikeaan momenttiin kiristettynä?
Näyttää nimittäin siltä kuvassa, että olis ollu hiukan löysällä ja päässyt kilometrien karttuessa hiukan nitkumaan.
Niinkuin ylempänä mainitsin, niin kuva ei ollut minun pakasta. Itse sain tehdä sen verran töitä oman pakan irroituksen kanssa ettei ainakaan löysällä ollut. Ja naksunnan aiheuttajaa etsiessä pakkaa on väännelty ketjupiiskalla, eikä löysyyttä ole ollut havaittavissa kyllä mihinkään suuntaan. No, soitan huomenna canyonille ja tiedustelen asian laitaa. Sittenpä olen viisaampi asian suhteen.
Kaikki on suhteellista, ei 6000km välttämättä ole kauheasti jos ajetaan jotain työmatkaa kelvejä pitkin mutta maastossa rypemistä se minusta on. Mulla kesti Praxiksen takapakka alta tonnin, en kyllä aja muualla kuin maastossa. 15tkm maastossa on kyllä huikea määrä.
Suhteellistahan se on. Itekin ajan pelkästään maastossa ja miellän et pakka on vaihtokunnossa kun ei syö enää uutta ketjua ja vaihteita ei saa kunnolla säätöihin. Kyllä mulla on yleensä ottanut neljät ketjut ja jokaisella ajettu 2-3tkm tai .75 venymä, niin shimanot kun sramitkin. No..tästä ei kannata alkaa väitteleen tässä ketjussa[emoji3], mut samaa mieltä volvospeden kanssa et toi ei oo normaalia kulumista.
Eipä oo Simpan XT-pakassa moista ongelmaa kun ei oo niittejä. Paljon järkeenkäyvämpi rakenne eikä kairaannu vapariinkaan niinkuin Srami.