Joulupukkia.
Printable View
Joulupukkia.
Loppiaisen jälkeistä aikaa.
Sitä hetkeä kun tämmöinen kyber-palvelunestohyökkäys jumiuttaa kaikki e-reseptit. Kukaan ei a. pääse omiin tietoihinsa käsiksi eikä b. reseptejä näy eikä voida toimittaa. ( yksi tällainen tapaus on tullut jo vastaan, potilaalla oli e-resepti, mutta apteekki ei saanut sitä esille).
Jolloin olisi erinomaisen hyvä asia että myös tavallisia paperisia reseptejä olisi vielä mahdollista käyttää. Ehkä tämä mahdollisuus säilyykin? ( vrt. käteinen raha/ vs. maksaminen kortilla ).
Tai että ylioppilaat pakertaa kokeensa ja sitten kas! kaikki hävisi tai vastaukset menee sekaisin :p
Ainahan on puhelin resepti. Olen kyllä myös hieman huolissani tuosta e-reseptistä. Kuulemani mukaan tietokanta on yhdellä palvelimella ja yhdessä paikassa. Ei tarvita kuin kaivinkone.... Toki tuo palvelin on varmistettu jne, mutta ne yhteydet. Apteekki väki on kertonut, että ruuhka-aikaan ei reseptit aina aukea.. Tyypillistä made in Finland IT toteutusta. Kuinka moni käyttää siruhekilöllisyystodistusta verkkopalveluihin. Siinähän tehtiin semmoinen mukava väärennös hankintahinnoissa tms, en muista ihan tarkkaan. Joka tapauksessa Männistö joutui lähtemään Valviran johdosta, hyvä-veli verkosto järkkäs YTH:n johtajan paikan ja nyt herra on jo Kevan ylijohtaja. Jotenkin noi kuviot syö miestä kun liittyy meikäläisen lähdettämiseen virasta (osittain).
Järven jäätymistä. Kerran se jo jäätyi, mutta suli uudestaan. Melkein olisi voinut lähteä melomaan, mutta nuo rannassa olevat ahtojäät ja 15 asteen pakkanen eivät suuremmin houkuttele.
Kevättä. Ensi talvena täytyy kyllä kunnostautua myös talvipyöräilyn saralla, sillä ei tämä pelkkä juokseminen nyt niin jännää ole.
Perjantaita. Skippaan duunit, lähden baanalle...
Lomaa. Alkaa väsyttää nää hommat.
Odotan, että löytyisi parempi ratkaisu mielestäni huonon tilalle. Mielestäni sähköposti on luotettavuudessaan postikortin tasoa. Lähettäjäosoitekkin on kuulema väärennettävissä. No itseä riepoo kun asiakkaat pakotetaan hyväksymään sähköinen laskutus eikä paperista saa edes vaikka siitä suostuisi maksamaan. Ymmärrän, että ei asiakas voi vaatia vaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää etsiä palvelu muualta, mutta ongelma onkin silloin jos kys. palveluntarjoaja onkin miltei monopoliasemassa oleva monikansallinen yhtiö. Tai verottaja joka vaatii hankkimaan katso-palvelutunnukset, että pääsisi omiin verotietoihin.
#NytEnPainaHyväkyNappia
L O M A A
Nightwishin levy tulee eka ja ...kyllä se on kesäloma jota tässä odotellaan!
Mä voin varmaan jo sääennusteenkin laatia, juhannuksen jälkeen koleaa ja vesisadetta, mutta se on kuitenkin lomaa. Ei tartte tehdä mitään järkevää.
Chainreactionin lähetystä, uutta Bkoolin moottoria:)
Lunta. Vaihtoehtoisesti kevättä.
Kesää. Loppuu tämä liukastelu.
Kevättä -> auringonpaistetta ja sulavia maanteitä -> kevään ensilenkkiä maantiepyörällä :cool:
Sturmfist 4:ia saapuvaksi tänään.
Jossain maailman äärissä jo yli kuukauden seilanneita paketteja ....ja
http://www.co2-raportti.fi/imagebank...a_Urbaniak.jpg
Lomaa .
Että mitä urheilulääkäri sanoo
Potkuja ja niiden jälkeistä vapaata.
Takatalvea tietenkin.
^takatalvi näyttäis olevan tulossa ainakin lämpöin puolesta, mutta onneks ei sateita ole luvassa ainakaan tän viimeisen ennusteen mukaan
Itse odotan kevään tuloa, ja niitä ekoja +15 kelejä, kun voi lähteä ajaan lyhkäsillä ensimmäisiä maantielenkkejä... Nautiskelemaan lämmöstä ja ottamaan väriä nahkaan , hankkimaan rusketusrajoja :o
:rolleyes: ^ jonkin aikaa saat odotella.
Sensijaan enää 11 päivää Nightwishin levynjulkistamiseen.
Single lupailee hyvää, ja tämä näytekappalekin: ( varsinainen HS.linkki ei halua kopioitua, niin täältä löytyy se sivu) http://nightwish.com/fi/news#2556
Olen kieltänyt itseltäni tuon kuuntelun.
^ ei kansii pantata! Minä olen kuunnellut Élan- ja Sagan -kappaleita miljoona kertaa elikkä tykkään tosi paljon. En vaan ymmärrä sanoja ( vaikka lukisin ne).
Yleensä Nightwish vaatii useemman kuuntelukerran ennenkun kappaleet "oppii", ja kohta saa oppia enempi :) ja nyt näitä on kiva kuunnella kun solistin ääni on näin upea, ja vahva ( toisin kun Anetten...).
FWIW edellinen kertoo mäkihypystä (lentomäessä) ja jälkimmäinen pyöräilystä (maantiellä).
Nyt odotan takatalven sijaan selvyyttä siihen onko tämä ahtauden tunne jossain keuhkoputkien tienoilla vain reaktiota maantiepölyyn vai jonkin hengitystietulehduksen ensioire.
Noo .. kuuntelen sitten kun levy tulee ;)
täytyy koettaa kääntää sanoja kunhan saa näppeihinsä (se on tietty vain 1 tulkinta, ei niistä ota aina selvää .. ei ole 15 vuoteen kaikista ottanut, ennenkö saa tietää taustoista jne. No ei sittenkään.)
^Opettelin Nemon ja Sleeping Sun, While Your Lips Are Still Red ( no nämä nyt tuli mieleen) suht helposti ( lenkillä opettelin) mutta nämä uudemmat on mahdoton oppia!
https://www.youtube.com/watch?v=8gNUjv1iB-0
Ok, ymmärsin "asian" mutta ei tota opi mitenkään, koska siinä ei ole semmoista "tarinaa".
Kuulin, ja haluan kuulla "Come, taste the wild" - eikä "wine". ..ihmettelen myös kun ".. guide your FROM the light" ?
Mutta alussa on niin tosi asia "Let the springtime talk". Vaikeeta sitä on sanoiksi pukea, Tuomaksen musiikki auttaa kyllä asiaa...
ei malttaisi odottaa! :)
Ny ei tarviikaan enää odottaa, kas kun levy tuli jo.. :eek:
?! Mä meen huomena ostaan ( jos on) kaupasta.
- mutta kuolemaa taas odotellaan, EI JAKSAISI elää -
Tsemppistä, tää levy jos mikä taas auttaa .. 78 minuuttia ei tunnu yhtään liialta.. huh huh..