Kyllä täällä Kyröskoskella ainakin löytyy Pinelineä Tokmannista .
Printable View
Kyllä täällä Kyröskoskella ainakin löytyy Pinelineä Tokmannista .
Onneksi ei tullut hukkareissu stadiin, vaikka Kaisaniemen Tarjoustalo olikin vesiperä. Solmasterin jälleenmyyjäsivuilta Kalevankadun RTV suunnaksi, eihän siellä tosin sitä AS40:tä ollut, mutta sentäs Pinelinea vajaan 9e litrahintaan. 4L kanisteri olisi ollut 30e!, joten laiskana ja skottilaisena jätin hyllyyn. Huomenna vielä Eurobikerilta Muc-Off suihkepulloineen testiin, kun sitäkin oli näissä topiceissa kehuttu. Saa suoraan vertailla Pinelinen kanssa.
Onkos tämä Pineline kotimainen keksintö? Ei tunnu löytyvän Saksasta vaikka Saksalaisesta firmasta kyse.
Puhutko Würthistä vai Pinelinesta?
Eikös Würth hoida vain logistisen ja jakelupuolen..
Jess, Turun Tarjoustalosta löytyi iso kannu Pinelineä 15€! Viikonloppu pelastettu!
Kuinka laimeaksi olette pistäneet AS40:n noihin Bilteman jne käsipumppuihin?
Vantaan Porttipuiston Tarjoustalosta löytyi Pinelinea, hintaa tais olla about 16e/4L kannu ja painepesurilitkua oli kans.
Työkalusarjan mukana tuli tommonen ketjupesuri. Voiko tonne sisään laittaa ihan vaikka fairy- tai mäntysuopaliuosta vai pitääkö olla nimenomaan Pinelineä? Mitens Tolu?
Hyvin se fairykin ketjut putsaa. Pesurissa tuskin kovin hyvä kun tuppaa vaahtoamaan niin paljon.
^ Ainakin on tehokas rasvanpoistaja. Pitää alkaa käyttää tota pesuria säännöllisesti uudemmissa pyörissä, niin tilanne ei pääse niin pahaksi kuin krossarin ketjujen kohdalla, menee tukkoon koko pesuri, jos ne siitä läpi vedän. Putsataan ne muilla, tästä ketjusta opituilla keinoilla.
En ole kuullut mitään, ettei voisi. Tolua en ole kuullut kenenkään käyttäneen.
Eräs huoltomies kehotti välttämään ketjupesuria, perusteli sen poistavan nivelistä voiteet. Olen silloin tällöin käyttänyt, ja voidellut ketjun nivelet huolellisesti, ja hetken päästä ylimääräiset voiteet tietty pyyhkinyt rättiin.
Pineline hyväksi havaittu myös täällä varsinkin voimansiirtoon. Joskus ketjupesuriin puhdasta Pinelineä, muutoin suihkuttelen laimennettuna pintaan. Tai sitten samaa ainetta kuin auton pesuun (DiamondBrite TFR). Kerrostalossa asuvana Mobin kannettava akkukäyttöinen painepesuri on tähän asti ollut hintansa väärti. Toimii kätevästi myös maastopyörän pesussa heti lenkin jälkeen ennen autoon siirtoa (ei ole vetokoukkua joten pyörä kulkee kontissa/takapenkillä). Työmatkapyöräkin näppärä huljauttaa kurakelillä ennen varastoon vientiä, kun ei vaadi suuria operaatioita, ainoastaan pesurin noudon eteisestä.
Tässä käsittääkseni tismalleen sama laite kun tuo Mobi V-17 mikä itseltä löytyy, tosin halvemmalla ja Suomesta.
Foam lance:
http://www.projectech.fi/projectech.html#PT-FL
Bilthamber:
http://www.projectech.fi/bilt_hamber.html#BH-AF
autobrite snowfoam:
http://www.autobritedirect.co.uk/ind...snow-foam.html
Noilla on aina lähtenyt puhtaaksi ja pesurilla (kränzle 10/120) oon kauempaa huuhtonut. Jos oikein hifistellä haluaa, niin lehtipuhaltimella lähtee vedet kuikkaan aika kätevästi.
Olen pessyt pyöräni muutamaan otteeseen pinellä ja puhdasta on tullut. Katsoin tuossa videon pyörän pesemisestä (jalka paketissa sohvalla makaamista, niin mitä voit oletta :p ) ja siinä sanottiin, ettei pesuainetta kannata päästää kosketuksiin jarrupalojen kanssa. Saattavat kulua siitä. Olen huoletta suihkutellut jarrusatulaan (ja oikeastaan ihan kaikkialle pyörään). Olenko toiminut väärin? Onko pyörässä kohtia jonne pinelineä kannata suihkia?
Just joo :)
^ Videolla ajassa 7,30 laittoivatko öljyjen jälkeen jotain vaseliini tyyppistä suojaa ketjuihin käsistään ?
Pineline laimeana sekoituksena täällä käytössä. Se on eka joka pesee anodisoidun rungon puhtaaksi ekalla yrityksellä! Ja nimenomaan kylmällä vedellä.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Jos se aine on tarpeeksi laimeaa niin ei hätää. Veikkaan että tiivisteet on ekana tulilinjalla, ennen jarrupaloja.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Ok. Kiittää ja kumartaa.
Mistä kaupasta/kaupoista Helsingistä löytyy Pinelineä? Voiko sillä suht' huoletta pestä koko pyörän: rungon, ketjut, renkaat, vanteet jne?
Voi pestä. Eräs arvostettu pyörämekaanikko tosin sanoi, ettei kannattaisi ketjuista tehtaan vahoja putsata. En totellut, putsaan ketjutkin ja voitelen sopivasti. Laimenna sopivasti (olikohan 1:20) ja suihkepulloon tai pehmeään sieneen, vetelet pintaan ja annat vaikuttaa pari minuuttia.
Itse olen myös käyttänyt pinelineä, noin 10 %:n liuoksena. Nyt huomasin etta kammet (Campan centaur, power torgue kupit) "nitisee". Nitinä ei tule laakereista, koska kammet pyörii kuitenkin kevyesti.
Itse mietin, voisiko tämä johtua liian vahvasta pinelinesta joka liuottaa tai vairioittaa kampia/kuppeja? Oikean kammen puolella kupin ja kammen väliin tulee sellainen jousimainen muoviprikka. Onko mahdollista, että pienline liuottaa tuosta osasta jotain pois tai poistaa pinnoitettan tai vastaavaa?
Muuten kyllä aine poistaa liat hyvin ja pitää ketjut ja pakan kunnossa.
Mutta kertokaa, oi tietäväiset, mistä ihmeestä tuota ihmelientä saa ostettua Helsingistä?? Vai tyydynkö Toluun?
Ei nyt aivan Helsingissä, mutta lyhyen pyöräilyn päässä eli omat Wurthin Pinelinet olen ostanut Porttipuiston Tarjoustalosta.
Itse samaa jokin aika sitten kyselleenä, mainitaan nyt vielä, että 1L pullo löytyi Kampin RKV:ltä ja myöhemmin skottilaisena kävin autolla hakemassa Petikon Tarjoustalosta 4L pönikän samaa taika-ainetta ja oli melkein puolet halvempaa kuin RKV:llä (29e vs 16e tms.) :eek:
Jos Pinelineä halajaa, niin suosittelen käymään Tokmanni-konsernin myymälöissä ja varsinkin suuremmissa sellaisissa ja niitä on ympäri maata.
Näitä liikkeitä on mm. Tokmanni, Robinhood ja Tarjostalo. Noissa paikoissa hinnat kohdallaan ja saatavuus yleisesti ottaen melko hyvä. Voi olla, että keskustojen pienistä liikkeistä sitä ei saa. Myymälät löytyvät helposti mm. täältä http://www.tokmanni-konserni.fi/
Kaisaniemessä ainakin on Tarjoustalo. Pitää kysäistä sieltä. Ja jos ei tärpää, niin sitten Petikkoon visiitille.
Vantaan Tammistossa on iso Tarjoustalo, josta (uskoisin) Pinelineä löytyvän.
Tampereella Lielahden Löytötavaratalossa oli ainakin muutama päivä sitten hyllyt pullollaan Pinelineä. Mukaan tarttui 4l pönttö hintaan 19,95€.
Pitäisiköhän Pinelinelle ja sen myyntipaikoille avata uusi ketju? Mahdollisesti sticky vieläpä.
Olikohan tässä topicissa vai muualla täällä foorumilla maininta noista akkukäyttöisistä "painepesureista". Tuli haettua muutama viikko sitten Clas Ohlsonilta tuo Cotechin akku/12V-käyttöinen pesuri testiin. Vaikuttaisi ulkoisesti olevan sama kuin CRC:n huomattavasti kalliimpi Mobi pesuri. Tositoimiin pääsee vasta kesälomalla, kun iskee fillarit kyytiin ja lähtee kiertämään Suomea. Mitä nyt kylppärissä testaili toimintaa, niin ei ei tuo noita käsin pumpattavia kummoisempi ole, mutta kyllä tuolla fillarin pesee reissussa mieluummin kuin järvessä.
Eikö pyörän pesu olekaan yhtä kuin Pineline.. :rolleyes:
Vielä kun saisi sen jälkeen porukan lukemaan ensimmäisen postauksen.. Täytyy sanoa, että itsekin syyllistyy siihen, että aloittaa uusissa topiceissa/foorumeilla lukemisen uusimmista, eikä sieltä vuosia sitten aloitetun topicin ensimmäisestä viestistä.
Sen verran pitää pyörän pesustakin sanoa, että prkl jäi pyörä pesemättä kunnolla, kun unohtunut pesuharja duunipaikan parkkihalliin, annoin sitten vain hetken Pinelinen vaikutta ja huuhtelut päälle.
Paikallisessa kaupassa ei myyty Pinelinen Tehopesua enää litran pulloissa, niin piti ostaa Wurthin vastaavaa ainetta, R1 Universal Cleaner. Biohajoava, ei sisällä liuottimia, eikä vaurioita kumia ja muovia. Ja hyvin on pyörä silläkin puhdistunut.
Mutta suurin helpotus pesuihin tuli siitä, kun lopetti monenmoisten nurkkiin jääneinen spray-öljyjen käytön ja siirtyi joka pyörässä Finish Linen Dry-tefloniin. Pesuharjat, ämpärit kaikki pysyy paljon puhtaampana.
Ps. Tässä jo vuosia pyöriä korjanneena ja puhdistaneena olen huomannut, että yleensä keskiölaakerit hajoaa ei-rattaan puolelta ja takanavassa on yleensä vettä siellä pakan puolen laakerissa. Olisikohan ylenmääräinen peseminen syynä?
Ja tästä syystä olen nyt pessyt pyörät ihan ämpärivedellä ja huuhtelut kastelukannulla. Helppoa ja varmasti pyörää säästävää. :cool: