Hyvä pojat :)
tehdään tästä hommasta toistuva talvikauden peekoolenkki....
itse tosin olin kotona parantelemassa kurkkuani, mutta ensi lauantaina tai sunnuntaina olen jo mukana menossa...jos ja kun sellasta on luvassa ;)
Printable View
Hyvä pojat :)
tehdään tästä hommasta toistuva talvikauden peekoolenkki....
itse tosin olin kotona parantelemassa kurkkuani, mutta ensi lauantaina tai sunnuntaina olen jo mukana menossa...jos ja kun sellasta on luvassa ;)
Jep, lenkki oli oikeen mukava ja vauhti ihan sopivaa mullekin. Kiitos vaan lenkkiseurasta ja siitä kahvista kans :D Täytyy ottaa uusiksi heti vaan kun on taas mahdollista, kyllä tuo porukassa ajelu yksin ajamisen voittaa ainakin 5-0. Ja tuli kuljettua sellaisia reittejä missä ei aiemmin ole tullut käytyäkään.
Mä kävin Japoo ja pekkis1 ajelemassa sen Bisan lenkin sunnuntaina: Japoo oli oikeassa: sieltä pellon takaa se lähti, mutta yllättävän pitkä pätkä meni metässä ennen kuin tuli siihen haarautuvaan risteykseen. Aika vetistä oli, mutta muuten oikein kliffa reitti. Suosittelen, ellette jo ehtineet käydä siellä!
Kuulostaa siltä että hauskaa oli, hyvä homma! Lokaritkin lähtivät tilaukseen joten ensi kerralla on sitten vain hurrikaanivaraus.
Näin minäkin sen tulkitsin, kun lauantai-illalla kartaa katselin... Mutta pyörällä en paikanpäällä käynyt, vielä... Eilen ajelin ristiinrastiin Vuosaarta ja Uutelan pyötäteitä. Olin varmaan jalankulkijoiden ja koirankusettajien ylin ystävä tällä reissulla. Sen verran ne joutu noilla reiteillä väistelemään... Ehkä sunnuntai-iltapäivä ei ole paras aika ko. reiteille :rolleyes:
Jos keliä on, niin ens lauantaina voisi taas jonkun lenkuran käydä vetäsemässä. Samaan reissuun voisi yhdistää CC-kisan katselun Haltialan-tilalla Vantaanjoen varressa.
Mä olen ensi viikon lauantaina poissa kaupungista. Mutta vetäkää hyvä lenkki. Sunnuntaina back.
Olisko tässä hyvä reitti lauantaille...
eli lenkki menis äpaut näin:
lähtö Vuosaari (Mustavuori), Mellunmäki, Länsimäki, Rajakylä, Kivikko, Myllypuro, Herttoniemi, Viikki, Vanhakaupunki ja sit joenvartta pitkin Haltialaan ihmettelee mutaisia miehiä ja naisia :eek:
(sais ainakin ajella "rauhallisia" hiekkateitä)
Juu, tuo reitti toimii hyvin mitä nyt Kivikon tienoilla on niitä ainaisia rakennusukkoja. Itsekin tulee aika usein tuolla akselilla mentyä - ihan KLV:ää pitkinkin pääsee melkein koko matkan jos sikseen tulee. Kun siinä näyttää olevan kolmisen tuntia aikaa, voisi tuohon vielä viritellä jotain pientä lisälenkkiä johonkin kohtaan. Kivikossa tietysti taitaa olla jotain mäkeä sun muuta jossa voisi olla hauska leikkiä?
Parasta tosiaan jättää tuo kisatapahtuma sinne häntäpäähän jos jollakulla on poistumisvelvoite. Se alkaa kello 13 joten vähän tuolla reitillä ehtii smurffailemaankin jos kympiltä lähdetään. Lopuksi vaikka vielä lyhyempi kierros jos ajohaluja riittää.
Olen muissa maisemissa viikoloppuna, toki sitten seuraavana lauantaina ja Joulun tienoolla kinkunsulattelulenkki on paikallaan jos vaan väkeä on paikalla. Vaikuttaa kyllä aika mukavalta tuo ensilauantain lenkki, samaa vois sitten myöhemminkin ajella.
Hyvältä näyttää ilma, täytyy vaan pistää yksi ylimääräinen paita vissiinkin...poljen sinne parkkikselle toivottavasti hieman ennen kymppiä.
Dodi, kotona. Kahdella hengellä mentiin kun kahdeksaa yli ei ollut muita mailla/halmeilla. Suristeltiin aika lailla tuota ylläolevaa reittiä vajaa puolitoista tuntia hyvin PK-henkisesti, käväistiin Haltialan kahviossa lämmittelemässä (juomapulloni oli täynnä jäätä tässä vaiheessa) ja sitten ajettiin VPCX:n reitti hissukseen - oikein mukava vaikka yksi tekninen pätkä löytyikin. Tämän jälkeen erosimme, jäin itse katselemaan kisaa jonka Batman lopulta voitti melko huimalla 13-14min. kierrosvauhdilla eli noin 25km/h keskareilla. Ajoin siinä vielä yhden kierroksen muiden mukana kun tuli katsomossa kylmä, ja kisan ratkettua suuntasin hetimiten takaisin Vantaanjoen rantaa kotiin.
Saldoksi jäi kokonaisaikaa n. 5h 15min., josta ajoaikaa n. 3h 35min. Matkaa kertyi 65km tjsp.
Tuossa on karttadataa varsinaiselle reitille ilman alkusiirtymää: http://connect.garmin.com/activity/20404516
Onko kukaan käynyt tällä viikolla katsomassa kuinka hyvin on aurattu Uuden Porvoontien ja Lahdentien varressa olevat kevyen liikenteen väylät?
Äsken kävin ja huonosti on aurattu. Lahdentien varren pyörätietä ei pystynyt ajamaan=>siis tielle. Itäsalmen sivalta yritin lähteä helsinkiin päin, ei onnistunut=>siis u-käännös ja takaisin samaa reittiä mitä tulinkin.
Tien reunaa oli sitten helpompi ajaa....
Ja jos nyt ne pyörätiet jätetään auraamatta, niin pakkasten tultua ne on kynnöspeltoa. Ehkei ne pyörätiet ole ensimmäisenä aurauslistalla....
Eilen ajoin CC:ltä koko pyörätieosuuden Itiksestä Söderkullan taakse ja takaisin. Surkeaa taapertamista, Helsingin uuden rajan jälkeen auraa ei ollut näkynyt aikoihin ja autotien aurauksesta oli lentänyt pehmeää sössöä pyörätielle. Joku moottorikelkkasankari oli möyhinyt pitkän pätkän reitistä telaketjulla pehmeäksi. Pysyn lähireiteillä jatkossa.:mad:
http://connect.garmin.com/activity/21149140
strands data
garmin-reittinä
Pääradanvarsi Käpylä - Rautatieasema hyvin aurattua, Keskuspuistossa aurattu hiekoittamaton väylä Sanoma-talolta Pitkäkoskelle. Pitkäkoskelta ei pääse itään Haltialaan latujen takia, joten kurvasin Paloheinään takaisin. Sieltä tulin sitten huonokuntoisia ulkoiluteitä Itä Pakilan ja Pihliksen kautta Viikintielle, joka oli suht OK.
Minkäslaisessa"iskussa"esim.toi itäväylän vartta menevä kevyenliikenteenväylä on?
Ja vanhan lahdentien varsi...?Pakkanen laskenu,jos uskaltautus ulos...
mutta pinta on aika "mössönen", nyt kun lämpötila on laskenut. Varmaan voitaa "sisäpyöräilyn" kuitenkin?
No täytyy käydä kokeilemassa,tulee ainakin pyöränhallintaa treenattua,jos ei muuta...
itäsuunnallakin pitää ruveta ajamaan viikonloppuisin vai ryhdytäänkö liisteröimään suksia? Espoolaisilla tuntuu ainakin onnistuvan!
Cyclolla voisi vielä jonkun lenkin heittää jos ei lumipeite vielä ala sulamaan. Slikseihin ehkä vielä pari viikkoa :p
Mä kävin tänään hiihtämässä taas tuolla Sotungintien kupeessa pelloilla ja kattelin että tie alkaa olee todella kuiva. Siis se tempotie. Kyl siellä voi vetää melkein maantiefillarilla, jos vaan sinne semmoisella pääsee....
käydä vähän autolla tsekkaamassa teiden kunto. Luulis, että Nikkilän suunnalla pystyy jotenkin ajamaan jollain pelillä? Itäväylän pyörätie on kyllä ihan syvältä vielä ja kun pehmenee, niin joutuu pöyrää kantamaan....
Ajatte vaan tempoa :D
Boxintietä ajoin aamulla. Se on vielä paikoin jäässä. Öljytie ja Nikkilästä Korsoon on sen sijaan ihan sulia. Nikkilästä Söderkullaan näyttäis olevan paljasta asvalttia.Pientareet tietty lunta täynnä.
Kyllä se täytyy ajorataa pitkin mennä,tai esim.autolla Sotunkiin,jos meinaa maantielenkin Itä-Helsingistä heittää...taida krossarillakaan päästä kohta,kun rupee pehmenee noi kevyenliikenteenväylät.
Joo, siis tiellähän saa ajaa, kun olosuhteet sitä edellyttää. Tietäisi vaan autoilijatkin tämänn1
Pari viikkoa kun otetaan, niin päästään sulille pyöräteille ja teille.... tai sitten ei. Nyt vielä hiihdetään. Jos Itäsalmesta ajaa Itäväylää Söderkullaan tietä myöten, niin sitten varmaan helpottaa... No näinhän Galakin sen jo kertoi.
Japoo, meitsi on melkein ihan pakko hommaa samanlaiset kilpasauvat ku sulla... jäi kaivelee... meno oli ihan erilaista :)
No, niin kyllä Sotungintie ja siitä eteenpäin on ihan ajettavia. Pitäisi vaan päästä pizzerian kulmalle hengissä! Jotkut siellä jo painelikin MTB:llä.
Eilen illalla kävin yrittämässä Kehä III varren pyörätietä => ei onnistunut, sohjoa n. 10 cm. Joten ajelin Hakunilan kautta Östersundomiin ja sieltä Landbon tienhaaraan tien reunaa myöäten. Ei ensimmäistäkään tööttäystä tai valojen vilkuttelua. Joku tuli vastaan CC:llä tai aidolla maantievehkeellä Sotungintiellä Porvoon motarin alla. Terkut sille... Muitakin oli näköjään liikkeellä....
Huomenna meinasin käydä hiihtämässä, mutta sunnuntaina (jos keli sallii) ajattelin ajella Söderkullaan ja sieltä Nikkilään tien reunaa myöten. Lähtöajasta ei näin pe-ilatna ole tietoa, mutta vauhti on joka tapauksessa hiljainen....
lähteä sunnuntaina. CC ja nastat etc. Voitelutouhut alkaa jo kyllästyttämään! Katsotaan lähempänä!
Nyt Porvoontien pyörätietä on edes yritetty kunnostaa. Paikoin putsattu ihan asvalttiin asti. Minusta Sotungintien risteyksestä eteenpäin ei kuitenkaan. Onkohan Marek saanut aurat liikkeelle? Maanteitä pystyy ajamaan ihan ongelmitta, kun vähän katsoo mitä tekee. Nastat ja alhaiset rengaspaineet ei ole pahitteeksi varjopaikoissa. Kylmät yöt pelastaa tilanteen nyt ainakiin aamupäivän osalta. Sitten kun tulee lämpmät kelit, niin kahlataan kyllä sohjossa taas jonkin aikaa? Näin ollen ajattelin lähteä huomenna sunnuntaina CC:llä katsomaan miltä tuntuu. Ehkä Sotungintietä, Kuninkaantieta Nikkilään ja Hindsbyn kautta takasin. Muukin reitti kelpaa, jos on ideoita? Kehä 3 pyörätie oli myös ihan ok ainakin Hakunilan ja Porvoontien välillä. Olisko kympiltä Mustavuoren alaparkilta?
[QUOTE=japoo;1356810]Eilen illalla kävin yrittämässä Kehä III varren pyörätietä => ei onnistunut, sohjoa n. 10 cm. Joten ajelin Hakunilan kautta Östersundomiin ja sieltä Landbon tienhaaraan tien reunaa myöäten. Ei ensimmäistäkään tööttäystä tai valojen vilkuttelua. Joku tuli vastaan CC:llä tai aidolla maantievehkeellä Sotungintiellä Porvoon motarin alla. Terkut sille... Muitakin oli näköjään liikkeellä....
Huomenna meinasin käydä hiihtämässä, mutta sunnuntaina (jos keli sallii) ajattelin ajella Söderkullaan ja sieltä Nikkilään tien reunaa myöten. Lähtöajasta ei näin pe-ilatna ole tietoa, mutta vauhti on joka tapauksessa hiljainen....[/QUOTE
Mä voin tulla vesterskogin M-Marketin kohdalle kävelysauvoilla vilkuttamaan nyyh....
Sunnuntai on periaatteessa ok. Pieni varaus täytyy jättää.... Tämä ilta on lastenhoitoa ja emäntä kasaribileissä. Jos sillä yömyöhään menee, niin hoito jatkuu aamulla... Mutta Tulen jos pääsen.... Eli klo 10 Mustavuoren parkkisella.
Kyllä sääkin majis vielä mukaan pääset.... Vaikka hengessä mukana olemalla.
sään puolesta. Lumisadetta kai lupaavat vaihteeksi
Voisin lähteä ainakin kääntymään siellä kun ei tästä vissiin nukkumaankaan pääse. Ei ole aavistustakaan missä kunnossa tiet ovat matkalla jos vaikka siirtymä pistää ihan kanttuvei.
Ajellahan voi vaikka Kivikkoon päin jos tiet muuten näyttävät heikoilta.