Mulla on Sidin kesäkengät numeroa 42 ja talvikenkä numeroa 43. Talvikenkään mahtuu tarvittaessa kahdet sukat tai yhdet paksummat.
/ Panu.
Printable View
Mulla on Sidin kesäkengät numeroa 42 ja talvikenkä numeroa 43. Talvikenkään mahtuu tarvittaessa kahdet sukat tai yhdet paksummat.
/ Panu.
Kiitti. Tuli tilattua saman kaavan mukaan eli 46 kesä sidi ja nyt 47 talvi.
Ps. mites noilla on tarjennu polkea?
Pps. Probikekitissä on nyt halvalla noita diabloja 126e.
Noniin, vihdoin ja viimein noita LAKEja saa euroopan mantereelta myös kokoa 50. Yritin pitkään ja hartaasti ostaa näitä kenkiä suomesta, koska olisin halunnut varmistaa niiden sopivuuden. Vähäisen menekin takia ei yksikään suomessa toimiva liike pitänyt hyllyssään kokoa 50 eikä halunnut tilata yhtäkään paria siltä varalta, että joku haluaisi ne ostaa.
No, nyt niitä saa taas ROSElta!!
http://www.roseversand.de/output/imp...1/811996_1.jpg
Pistin tilauksen vetämään ja odottelen innoissani talvilenkkejä joiden aikana ei tarvitse kärsiä kylmettyneistä (jäätyneistä) varpaista:)
Onkohan kellään tällaisista kokemusta?
Vai onko tämä hinta-laatu (lämmin?) suhteeltaan varmempi valinta?
Lähikaupassa olisi Shimanon MW80 kengät eikä muita vaihtoehtoja. Kengille hintaa reilu 200eur, mutta alennuksen jälkeen jotain ~180eur vissiin. Hieman tuntuu pahalta katsoa CRC:n 119eur + 10e pk -hintoja. Kuitenkin lähikaupan palvelut ovat niin hyviä, että vissiin pitää tuo "marginaali" maksaa ja elää näkkärillä tovi sit. Eivät noi kesäkengät enää sadesuojienkaan kanssa pidä varpaita lämpiminä...
Onko kellään pääkaupunkiseudulla Shimanon MT-90 kenkiä koossa 42 - 44? Tulisin mielelläni sovittamaan kokoja ennenkuin tilaan verkosta.
Musta tuntuu, että asiakkaan tarpeet huomioivat ja asiakasta kuuntelevat yritykset osaavat markkinoida itseään tarpeeksi hyvin... Tähän lähikaupan etuun kun myös kuuluu se, että voin keskustella ja pohtia avoimesti siitä mitä tarvitsen, enkä vain summamutikassa ostaa jotain nettikaupasta. Lisäksi takuu ja huolto toimivat omalla paikkakunnalla, eivätkä postin välityksellä.
Noh, loppuviikosta menen kenkiä sovittelemaan viimeistään, eiköhän sieltä popoot kouraan tartu.
Pitävätkö nämä talvikengät esim. Shimano MW80, niin sukat kuivina? Kaupunkiajossa kenkäsuojat toimivat hienosti, mutta vesi pääsee kuitenkin kengän sisälle klosseille tehdyistä reistä eli kengän alapuolelta.
Onko tuo samainen Shimanon kenkä hinta/laatu-suhteelta hyvä valinta?
@Nappis
Mulla ovat toistaiseksi jalat ja sukat pysyneet kuivina. Mikä sitten lieneekään kalvon elinkaari? Hankin omani viime talvena.
Hinta ja laatu kohtaavat hyvin. Pikku miikkana jalkaan vetäessä ylimmäinen tarra jumittuu sukkaan (on tosi tarrautuva tarra), mutta ehkä syynä on puuttelinen pukeutumistekniikani?
Vuoden kokemuksella voisin sen näistä sanoa, että mitenkään lämpimät kengät nuo eivät ole. Varmaan johtuu siitä, että eivät hengitä - vedenpitävyydeltään ihan ok:t - mutta varmaankin tästä syystä sisältä päin tuleva kosteus ei myöskään pääse ulos. Lisäksi eristettä ei taida Gore-kalvon sisällä olla juurikaan. Nyt jos olisin kenkiä hakemassa, niin tuskinpa päätyisin tähän kenkään.
Saisikohan tuon kerrospukeutumisen laajennettua jaloille/varpaille asti? :seko:
Tyyliin: kosteuden siirtävä sukka, kenkä lämmin (eristettä lisää?) ja vähän hengittävä, päällimmäisenä tarvittaessa vedenpitävä kengänsuoja. Onko ainut vaihtoehto sitten sähköpohjalliset? Olisi hyvä selvitä 2-3h lenkistä -15-(-5)C pakkasissa.
Komppaillaan tätä. Viime talvena täällä jo tuota kenkää hehkutettiin useammaltakin taholta eikä tilanne taida olla siitä muuttunut. Loistava kenkä, pysyy jalat kuivina ja lämpiminä. Parhaimmillaan taisi mennä 1,5h lenkkejä 15 asteen pakkasessa, pari hyvää sukkaa alla eikä palellut.
Löytyy ainakin tuolta:
http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/No...ts/5360032088/
Simpan MW80 ei sinällään ole lämmin, kandee ostaa niin isot että mahtuu folio/karvapohjallinen ja parit sukat (mulla silkki + villa). Ne orkikispohjalliset ovat ihan kesävermettä.
Kiitos, todella paljon kaikille vastanneille :) Pärjäsin viime talven ihan hyvin kesäkengillä ja suojilla. Silloin ajamisen keskittyi vielä puhtaasti kevyenliikenteenväylille ja ainoa ongelma oli tuo loskan tunkeminen alakautta kenkään -> sukat märät ja sen mukana tuoma vitutus ja jäätyneet varpaat... Teippaamista kokeilin huonolla menestyksellä. Täytyy teipata paremmin seuraavalla kerralla.
Nyt kun olen hurahtanut tuohon maastossa ajamiseen, niin tuleva talvi tulee pitämään sisällään myös paljon sitä. Jossain keskutelussa haukuttiin kenkäsuojien kestoa maastossa ja oikeastaan pelkästään sen takia olen katsomassa noita talvikenkiä. Onko järkeä, koska tällä hetkellä käytössä maastossa SH-m075G ja cyclossa SH-M121G, molemmat kesäkenkiä ja kokoa 41.
No, mutta mä palaan taas tuon koemateriaalin kimppuun. Täytyy katsella jossain vaiheessa.. Kiitos, vielä kaikille :)
Kokojen sopivuutta muistaakseni vertailtiin tässä ketjussa myös viime talvena. Itsellä shimanon kesäkenkä kokoa 43 ja ohuella sukalla sopiva. Celsiukset kokoa 45 ja alle mahtuu pari lämmintä sukkaa, ei kuitenkaan mummon villasukkia.
Sen verran vielä tarkennusta, että omat kokemukset on maastoajosta. Maan-/pyörätiellä toki vilu tulee nopeammin.
Minkäslaiset noissa Northwaven Celsiuksen maastotalvikengissä on pohja? Pitääkö mutaräntäloskapaskassa?
Pitää kohtuullisesti. Kumiseos on kyllä melko kovaa, mutta kuvio on kohtuullisen järeä. Edessä olevat mutanappulat kului käytännössä sileäksi talvessa, mutta kaipa siihen voi laittaa esim sidin piikit tilalle. Tai ihan mitä vaan minkä kierteille saa.
Mikäs tämä Merlinillä myytävä celsius-malli on? Onkos joku vanha malli? Siis kuvassa on erinäköinen celsius gtx kuin yllä olevassa linkissä.
http://www.merlincycles.co.uk/mounta...lsius-gtx.html
Ei tuo Celsius ihan täydellinen ole mutta tuntuu kuitenkin pyöräilykengältä toisin kuin vanhat Shimanon W-sarjan kolhot kalossit.
Nauhankiristyssysteemi tuntuu aukeavan koko ajan ja kangaspinta kerää kaiken paskan mutta muutenpa ei noista paljon moitittavaa löydy.
Mulla tuppaa celsiuksissa varpaat jäätämään n. -15 asteen tienoilla. Pistän kyllä ainakin osittain tämän kengän tiukkuuden piikkiin. Pykälän verran isommat olisivat saaneet olla (mahtuu 2 sukkaa, mutta hiukka liian ahtaasti). Hyvät popot muuten, vesi on pysynyt erittäin hyvin ulkopuolella.
Kiitoksia vain.
Löysin jo saksanmaalta tuohon Celsiukseen varanastojakin. Probikessä näyttää olevan vielä alennusmyynnissäkin. Eiköhän noista saa talvikengät cyclocrossikäyttöön. Ostaa vaan riittävän suuret, että mahtuu sukkia parit.
Celsiuksiin kannattaa sitten vaihtaa alkuperäisiä lämpimämmät pohjalliset talveksi.
Sähköpohjalliset on musta hyvät. Useita talvia on tullut ajeltua Therm-ic:eillä eikä koskaan ole tarvinnut pakkasen takia jättää ajamatta. Pitää vaan muistaa laittaa lämmöt päälle jo lähtiessä -kylmentyneitä jalkoja noilla ei enää herkistä. Ihan kesäkengällä ja kengänsuojilla tuntuu pärjäävän. Viikon ajot menee pikkupakkasilla hyötyajoissa/ lataus, mikä lie samaa kulutusta lampun akkujen kanssa.
Miten kiinnität akut? Pitäisi nimittäin keksiä ratkaisu jatkuvasti paleleviin jalkoihin.
Kai täällä on jo informoitu sen tamperelaispuljun, mikä sen nimi nyt oli...? Ootas ny..................... www.urheiluareena.fi , josta löytää mitä mainioimmat kengänsuojukset ja jalanlämpöisenäpitäjät. Mulla on ne neonkeltaiset joissa on sisävuorena sellainen nukkapinta ja kintut ei oo palellu enää pariin vuoteen. Kuuma mun kintuilla itte asias on. Klossille tarttee itte leikata sopiva reikä ja tilattuakin saa, ainakin ennen sai. Koko on se mikä mononkin koko on, kun puhutaan Shimanon popoista (mulla sekä maasto, spinning että maantie-kengät).
Kyseisistä kengänsuojista ei ole kokemusta, mutta itse ainakin totesin hyvin nopeasti että maastoajossa suojat ei oikein toimi. Jalkautuessa suojat siirtyy pois paikaltaan, täyttyy lumesta/kurasta ja kuluu puhki. Tämähän ei toki koske niitä, joiden ei tarvitse jalkautua ;) Hommasin oikeat talvikengät ja koin valaistumisen.
Yllättävän kevyesti kulkevat mukana. Aiemmin pidin tukevan sukan varressa akkujen kiinnitysklipsillä, mutta parempi paikka on kengän päällä olevassa kiristysnauhassa johon akku kiinnittyy tukevammin ja jää loskalta ja lialta suojaan löysän kengänsuojan sisään. Veikkaan, että kalliimmat Li-Ionit olisi vielä kevyemmät ja pienemmät, mulla on NiMh-akut. Uskoisin että niissä on sisällä kolme AA-kennoa.
Mie kietasin eilen ensimmäisen lenkin noiden Therm-ic pohjallisten kanssa. Kesäkengät verkko kuosilla, päällä kengänsuojat ja hyvin pärjäsi ihan ykksös asennolla. Tosin ulko mittari näyttikin vain nollaa. Jonkinlaiset talvikengät on kuitenkin hakusassa kovempia pakkasia varten.
Pohjallisten(tai siis akkujen) manuaali kertoo akkujen(max+ powerpack) kestoksi ykkösasennolla 16h, kakkosella 7,5h ja kolmosella 2,8h.
Minä ostin samoin tein pidemmät piuhat, saa akut kätevästi housun kaulukseen kiinni.
Onkohan ketään siirtynyt Northwave Celsius J GTX:stä Shimanon MW80:iin tai toistepäin? Tai päässyt testaamaan molempia. Kummat on lämpöisemmät?
Sidin kenkäin kanssa harrastettu lukkopoljintestausta nyt yhden pikkulenkin verran. Ihan kivalta tuntuu kun vielä ymmärrän, kuinka pyörittää. Jos on vinkkejä pohjallisista niin kiitos. Nääs kun ne siniset, hieman muotoillut sisäpohjalliset ovat viileät, jos tämä tästä vielä kylmenee.
Tietty kenkien päälle voi hankkia suojatkin. Ja sisään kenkään voi mahduttaa hitusen paksummat sukat.
Nonii... keväästä asti polkenut vanhalla räppänällä duuni matkat ja nyt sitten ajattelin panostaa pyöräilyyn myös harrastuksena.
Nyt sitten hommasin uuden pyörän (joka varmaan lentäs jos olis siivet :D) ja siinä näyttäs olevan lukkopolkimet, eli nyt on kenkien hankinta edessä. Luin tämän ketjun ja näyttäs siltä että on kaks vaihtoehtoa nyt talveks:
Shimano MW80 tai Northwave celsius J GTX.
Hinta noilla olis suunnilleen sama. Kumpi kannattas tilata? Olen lisäks ymmärtänyt että kannattaa ottaa reilu koko. Mitä koko suosittelisitte kun normaalisti tepastelen 44 kengillä? Shimanoa toki voin käydä kokeilemassa, mutta mistäs liikkestä löytys pääkaupunkiseudulta tota celsiusta?
Minulla on Shimanon maantiekenkä kokoa 44 ja tilasin viime talvena nuo Northwaven kengät kokoa 45. Juuri sopivat, mahtuvat jalkaan myös paksumman talvisukan kanssa. Supertyytyväinen olen kenkiin ollut. Todettakoon, että minulla on noista tuo maantiemalli. Eipähän ole maastokengän rautainen klossi hohkamassa kylmyyttä kengän pohjan läpi.