Topic ylös! Uusi vuosi!
Olisiko joku lähdössä kenties ensi lauantaina Bömböölestä ajelemaan? Aamuisin on ollut tien pinnat hieman jäässä mutta tuskin enää lauantaina kympiltä.
Printable View
Topic ylös! Uusi vuosi!
Olisiko joku lähdössä kenties ensi lauantaina Bömböölestä ajelemaan? Aamuisin on ollut tien pinnat hieman jäässä mutta tuskin enää lauantaina kympiltä.
Moi! Vaimo on järjestänyt itselleen kilpailutoimintaa La, joten meikä on
kotona :( Sunnuntaina on tarkoitus kyllä lähteä ajelemaan, kelit taitaa vain olla sellaiset, että maasturi ja nastat on kova sana.
No ters. Mäkin voisin lähteä sunnuntaina. Oletko tosissasi nastojen suhteen? Olen sotkenut työmatkaa jo viikon suvipyörällä. No, aamuisin on saanut vähän varoa. Paitsi tänä aamuna jolloin Espoo-Hki akselilla oli täysin sulaa, eli siis märkää.
Kuis tehdään?
Jää tässä sunnuntain lenkki väliin muiden kiireiden vuoksi, mutta viime viikkoisen menestyksen innoittamana saattaisi sunnuntaina myös Vantaankoskelle ilmaantua muutama ajaja, elleivät olosuhteet muutu kovin epäedullisiksi.
Seuraavakin viikonloppu menee tsekkiläiseen terassikulttuurin tutustumisen merkeissä, mutta parin viikon päästä lauantaina (31.3.) voisin olla tulossa seuraavan kerran Bemböleen.
Joo, nyt kelit menivät aika epäsuotuisaan suuntaan. Jätetään maantiepyörä vielä talliin odottamaan suopeampia kelejä.
Kerro vähän mikä on meininki huomenna Vantaankoskella. Siihen Vantaankosken ulkoilumajalleko kokoonnutaan? Maasturilla metsään? Kuinka pitkä siivu?
Viime sunnuntaina ajettiin Vantaankoskelta maantielenkki cc-pyörillä, 4 osallistujaa. Voisin ehkä lähteä huomenna ajamaan maantietä cc:llä Bembölestä. Tämä kyllä riippuu kropan kunnosta ja säätilastakin, joten ei kykene lupaamaan mitään.
Edit: Maasturillakin vois tietty ajaa, mutta sitttenkin lähinnä tasamaalla. Maastossa olosuhteet taitaa olla vielä aika surkeat. Rypeminen ja kropan rikkominen maastossa ei nyt kiinnosta.
Vantaankoskelta (Kuninkaantien ja Vanhan Nurmijärventien risteyksestä, King's Corner kioskin edestä) on kesällä perinteisesti klo 10 sunnuntaisin lähdetty maantielenkeille. Aiheesta enemmän löytyy mm. säikeestä "Prologin maantielenkit". Tulevan kesän kausi avattiin viime sunnuntaina, mutta huomenna taitaa olla ennusteeen mukaan vähän heikot maantiekelit, joten voi olla parempi odotella rauhassa parempia ajokelejä.
Onneksi tuli ajettua lenkki eilen illalla (ymmärsin vihdoinkin ottaa napadynamon käyttöön, eikä ollut kiire kotiin akun tyhjenemisen vuoksi). Nyt voi ihailla räntäsadetta sisätiloissa - ehkä trainerilla kevyttä pyöritystä illemmalla.
Edit: Gynis ennätti edelle, muut olivat viime sunnuntaina CC-kalustolla, mutta kyllä minulla oli alla aito maantie-Bianchi (17 v), jossa lokasuojat tietysti vähän hämää.
Huomasin kyllä jo silloin että olit Stepe maantiepyörällä liikkeellä. Renkaiden suhteen näytti olevan myös vaihtelua, itselläni oli silloin vielä nastarenkaat alla. Kiitos vielä reittineuvoista, löysin Riihimäelle helposti.
Ok, tällä puheella ilmaannun Bemböleen klo 10 huomenna sunnuntaina. Katotaan mitä ajoa syntyy vai lähdenkö Pirttimäen suuntaan rypemään keskenäni. Otan maasturin ja nastarenkaat, varmuuden vuoksi. Aamuksi luvattiin vielä pientä pakkasta. Kolme-neljä tuntia olisi mukava ajaa.
Ja en sitten aja kovaa kun en jaksa.:rolleyes:
Voi helvata sentään! Hitaat aamutoimet sekä kaluston ja vaatetuksen pohdinta veivät liikaa aikaa ja myöhästyin pahasti tosta kympistä. Lähdin kuitenkin Pirttimäen suuntaan, mutta totesin pian tien liian liukkaaksi nastarenkaattomalle cc-pyörälle. Käännyin sitten takaisin ja ajelin 2 tuntia lähinnä pyöräteitä. Aurinkoinen sää, mutta kylmä tuuli hieman häiritsi menoa.
Nou hätä, ajelin ittekseni Pirttimäessä pari tuntia. Yllättäen Pirttimäen latu-urat olivat ihan pyöräiltävässä kunnossa nastarenkailla. Ladut oli jo kävelty tuhannen rikki ja siinä keskellä oli ihan hyvä ajaa. Pari muutakin maasturillista tuli vastaan.
Odotellaan rauhassa kunnon maantiepyöräkelejä. Tehtiin juuri äsken pojan kanssa tonne pihalle lumilinna...:cool:
Eipä tullut katsottua forumia ennen viikonloppua, kun lupaili niin surkeeta keliä.
Käväisin sitten kuitenkin sunnuntaina cc:lla Bemböle, Siikajärvi, Kylmälä, Kirkkonummi, Kivenlahti -lenkin ennen lumituiskua. Ei näkynyt muita.
Tuli käytyä Sunnuntai aamusta maasturilla ajelemassa hiekkateitä reilut pari tuntia, nastatkin oli vielä monin paikoin tarpeen.
Ensiviikonlopuksi lupailee +7 joten, ehkä pääsee maantiepyörää ulkoiluttaa.
Illalla meillä tulikin sitten lunta 20cm 4h aikana! Olis nyt p.kle satanut talvella, jolloin niitä olis todella tarvittu latuja varten :(
Pitääköhän vanha sananlasku paikkansa enään: Uusi lumi on vanhan surma. Minkä vanhan?
Ensi viikonloppuna ajamaan! Tosin lauantaina lenkki jää lyhökäiseksi kun on perhemenoa. Sunnuntaina pidempi siivu, kenties. Eikä millään sviiddun maasturilla, johan tuota on tullut tahkottua. Tänäänkin sohjossa perskeles.
Mulle voisi kanssa alustavasti sopia lauantaina vähän lyhempi siivu. Pitää olla kahden maissa kotona, joten sellaisen kolmetuntisen ehtisin hyvinkin jos kympiltä startaa. Kuntokaan ei taida riittää kovin kovaan tai pitkään lenkkiin. Ajattelin tulla vielä CC:llä, kun Olmossa ei ole vielä osia kiinni (olemassa)
Ok, kuulostaa passelilta. Minunkin pitää olla 4v synttäreillä jo kahden maissa. Lauantaina siis.
Minäkin taidan päästä, kolme tuntia on ok.
Ilmatieteenlaitos lupaa +12 ja heikkoa tuulta koko viikonlopuksi:) :) :)
Mukana ollaan.
En ole tulossa mukaan, kun IL lupaa niin surkeeta keliä viikonlopuks ja pyöräily on muutenkin ihan perseestä. ;)
Todettiin tossa välilevyn repeämä:mad: jota aattelin parannella kiltisti ainakin huhtikuun loppuun asti.
Kohtalotoveri siis. Minulta repesi vastaavat tiedot reilu puolitoista vuotta sitten, ja vielä vaan selkää joutuu jumppaamaan ja säätämään että saa tehdä mitä huvittaa. Jahka kipu hellittää niin Kamppiin Selkä-Centeriin hakemaan hyvää ohjetta. Auttoi mulle.
Eikun koetahan jaksella. Ehjäselkäisemmät huomenna Bömböleen.
Käsittääkseni repeämä ei ole yhtä paha juttu kuin pullistuma. Tai ainakin repeämä voi olla pieni sellainen ilman että itse välilevy liikkuu paikaltaan.
1. Kuusijärvellä on 24.-25.3. CCH:n järjestämä, kaikille avoin maantieleiri. Molempina päivinä klo 10 lähdetään. Huoltoauto seuraa, ja omankuntoista ajoseuraakin luvataan löytyvän.
2. Pk-seudun pyöräilyseurojen yhteislenkkikausi käynnistyy Vantaankosken kioskilta (Vanhan Nurmijärventien ja Kuninkaantien risteyksestä) palmusunnuntaina 1.4. (ei, ei ole aprillipilaa, ellei takatalvi sitten iske :eek: ) klo 11. Viime kevään tapaan IK-32:n Pasi Ahlroos vetää 3-kympin keskariryhmän, (tavalliseen tapaan huonokuntoinen) allekirjoittanut ajelee 25-ryhmässä (sen minkä jaksaa) ja 22 km/h retkiryhmäkin on tarkoitus saada aikaan. - Uutuutena käytetään (em.) keskarinumerolappuja ryhmien johtajilla, jolloin saadaan pidettyä vauhti luvatunlaisena.
Tervetuloa mukaan länsipuolen(kin) kuskit :)
No mulla on tossa kyseissä lannerangan välilevyssä ollut muutama vuosi sitten prolapsi (pullistuma) jossa siis sitä levyn ydinainesta on päässyt ulkopuolelle. Tuo prolapsi on sittemmin kadonnut mutta levy on tuon seurauksena madaltunut ja tietenkin herkempi vaurioitumaan uudestaan. Tällä kertaa siitä löytyi tuo ulkoreunan repeämä, eli ainakin näin maallikon näkökulmasta lievempi vaurio. Leikkausvaihtoehtoa ei mun tapauksessa ole ollut missään vaiheessa. Nyt pitäs vaan jaksaa olla iisisti tarpeeks kauan jotta toi repeämä rauhoittuis. Pyöräilyn kannalta ajoitus oli aika huono, mieluummin olisin lepäillyt esim. tammi-helmikuun.
Anyway, ei muuta kuin kovaa ajoa Espoon lenkeillä. Liityn mukaan sitten kun siltä tuntuu.
Mulla on vähän samat ongelmat. Todettiin helmikuun alussa kaksi pientä prolapsia ja madaltumaa nikamien välillä, ei vaadi leikkausta vielä ainakaan. Pitäis parantua kevyellä liikunnalla itsekseen. Itse olen ainakin pystynyt hiihtämään ja kevyesti pyöräilemään. Uintia, vesijuoksua ja jumppapallon kanssa treenaamista saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää. Tosin en tiedä olisiko kivut helpottaneet jo tähän mennessä, jos olisin jättänyt pyöräilyn ja hiihdon. Nyt vielä jatkuva jomotus ristiselässä varsinkin toimistolla istuessa.
Aion kuitenkin huomenna kokeilla vähän pidempää lenkkiä ja jos oireet lisääntyy, niin pitää lopettaa kesken. Käskikö sun lääkäri/fysiatri/fysioterapeutti pitää kokonaan taukoa pyöräilystä tai liikunnasta yleensä?
VEsaP: Pyöriä ei punnita; ei ole kilpailu, eihän... :rolleyes:
Kuskit sen sijaan voitaisiin punnita, ja pituuskin mitata, niin saataisiin mielenkiintoista taustatietoa, esim. painoindeksi. Ja jonkinlainen alaraja, noin 19 :seko: vois kyllä painoindeksillä olla... (muttei ylärajaa ;) )
j.k. SEllainen 5-kiloinen velo mulle!!! Ja painoindeksi 21 olis kiva kanssa... :D
Lauantaina oli Kahvituvalla 7hlö, sää oli upea, käytiin Kirkkonummella kahvilla.
Paluumatkalla minä ja hiilari oikaistiin vähän, siinä tuli pikku laskuvirhe ja piti vielä heittää sakkolenkki Bodom:in ympäri, että sai reilu 3h ajettua, muille tuli
kilometrejä enemmän?
Ensi sunnuntaina Vantaankoskelle, joten minulta jää La lenkki väliin(perhesyihin vedoten)
Poikkesimme nelistään Masalasta Veklahteen ja takaisin aamun tuloreittiä Bemböleen. Mulle tuli mittariin nafti 120km tuvalta-tuvalle.
Ensi la lenkki on tosiaan vielä avoin, koska sunnuntaina on joka tapauksessa herättävä Vantaankoskelle klo 11:ksi. Viime pyhänä nukuin pommiin klo 10:stä, typerä keksintö tää kesäaikaan siirtyminen...
Oli hyvä lenkki, ja läskikin nippa nappa pysyi eri-ikäisten urheilijanuorukaisten vauhdissa :). Paljon hienompi ajokauden avaus kuin vuosi sitten, kun mukulat eivät ole tuoneet ihan niin montaa flunssaa tarhasta kotiin. Vielä toiset viisi kiloa jenkkakahvaa veke niin ei tarvitse enää jarrutella alamäissä niin paljoa....
Ensi sunnuntaina olisi mukava kokeilla tollasella 25 keskarilla pidempää siivua, tyyliin pari sataa. Vaikka Lohjanjärven ympäri tai jotain. Jos keli huononee siihen mennessä (kuten vähän lupailivat) niin sitten satasen kurjistelu kolmeakymppiä.
Hyvin vähän yhteislenkkejä ajaneena tiedustelen, minkä pituisia lenkkejä on tavattu ajaa milläkin keskariporukalla? Olisin myös kiinnostunut mahdollisista reittisuunnitelmista palmusunnuntaille.
Palmusunnuntain avauksen reitistä: Pasi A. suunnittelee reitin ja kertoo sen meille. Hän on ammattilainen ja osaa asiansa ;) Veikkaisin, että jonnekin pohjoisen suuntaan lähdetään. Hitaammat ryhmät ajelevat samaa reittiä (ainakin alkumatkasta). Lyhyemmän lenkin saa myös ajaa, jos ei halua/ jaksa/ viitsi itseään rasittaa pidemmän kaavan mukaan. (Itsellänikin varmaan "noutaja" tulee jossain vaiheessa, kun ei ole juurikaan kilometrejä alla.)
j.k. Palaan reittiin ym. yksityiskohtiin tarkemmin viikon loppupuolella, kun saan niistä lisää tietoa. Nyt näyttää siltä, että kolmessa keskariryhmässä ajellaan, ts. 3-kympin, 25:n ja 20 km/h vauhteja. Ja matka olisi pisimmillään (3-kympin "eliitillä") 120-150 km , mutta hitaammilla ryhmillä selvästi vähemmän.
j.j.k. Nostin aiemman aiheen Kevään avaus pk-seudulla pk-vauhtia? taas esille. Keskustelun reitistä (ynnä muun spekulaation) voinee siirtää sinne. Kiitos.
Ja eikun huomenna Vantaankoskelle klo 11. Olikohan kukaan tänään Bömböölessä? Mä olin lapionvarressa ja pallogrillin katveessa.
Toisin sanoen tein aivan oikein, kun lähdin oikasemaan kohti Vihtiä silloin, kun käännyitte Moksiin. Mullekin tuli mittariin 193km. Siinäkin on vähintään 50km liikaa ajatellen huomista. Saa nähdä, kuinka käy...