Tää on muuten niin totta ja ei rajoitu ainoastaan tälle palstalle vaan läpileikkaus yleisestä ajattelusta ja ns oman järjen käytöstä tai sen puuttumisesta.
Printable View
Tää nyt ei enää liity metsästykseen mitenkään, mutta mun pointti tuossa ylempänä yritti olla, että ilman paikallistuntemusta on ihan mahdoton sanoa jonkun kartan perusteella, onko jonkin pihapiirin läpi ajaminen ok, vai ei.
Esim ne mökkimatkan pihat ei ole millään mökkitiellä, jonka kautta ajetaan vaan mökille, vaan siinä on läpiajoa ja varovastikkin arvioiden 50 taloa ja mökkiä niiden pihojen takana.
Kartalta näyttää ihan samalta kun tuo Loojärven ongelmapiha.
Eli se, että pidemmällä lenkillä/retkellä tulee ei-hyväksyttävä piha vastaan, ei välttämättä ole laiskuutta tai välinpitämättömyyttä, vaan ehkä ennemminkin seikkailunhalua ja löytöretkimeininkiä, kun ei aina haluta ajaa isoja teitä
Lähetetty minun SM-A525F laitteesta Tapatalkilla
No näinpä juuri. Enkä voi käsittää miksei olisi ok juttu jos ne omat, tai muiden ajamat "huti" kohdat voisi flagata reitille.
Heti ollaan uusavuttomia eikä osata käyttää omaa järkeä
Kuinkahan monesti oon ajanu jostain ajatellen, että "selvä tapaus" mutta sit se ei kohteessa ookkaan.
Periaatteessa läpikulkutie, mutta sinne taakse pääseekin jotain toistakin kautta ja piha sellainen, ettei läpi kehtaa mennä. Joskus jopa jotain lippusiimaa ja kylttejä lisäksi.
Lähetetty minun SM-A525F laitteesta Tapatalkilla
Metsästys halajaa yleisön hyväksyntää. Nousukauden jälkeen hyväksyntä on kääntynyt alamäkeen eli jokaiskyselyissä vastustajien osuus kasvaa. Laittomien kylttien pystyttely jokaisia vastaan ei varmaan ole toimintaa, jota pääosa metsästäjistä tai metsästäjäjärjestöt kannattavat. Ryhmäjahdeista tiedottaminen esimerkiksi tievarsivaroituksin on asiallista ja suotavaa, mutta jatkuva ja tarpeeton jokaisten mielen aseella uhkaaminen ei edistäne metsästäjäyhteisön päämäärää. Yleisö odottaa metsästyksen olevan heille vaaratonta.
Jos metsästyksessä on kyse elinkeinon harjoittamisesta, liikkumisrajoitukset varmaankin löytyvät paikallisen Elyn antamasta luvasta. Tällöin kyltissä luulisi myös viitattavan siihen eikä asiaan kuulumattomiin lakipykäliin.