Alkujaan tämän lähetti
Sivustakatsoja
Musta koko kysymys millä paineella rullaa parhaiten on vähän ristiriitainen. Maantiellä maantiepyörällä pitkään ajaessa mulla loppuu ensin jalat -> pitäisi varmaan olla aerompi, niin jaksaisi pidempään ja kulkisi kovempaa, rullaus ei ole isoin ongelma. Tuulella alttiilla osuudella vastatuuleen punnertaessa aerous tulee äkkiä etusijalle.
Gravelissa oikein pitkään ajaessani (+200 km) loppuu keskivartalon pito ja sitä myöten kädet -> joustoa pyörään ja renkaisiin, eli mukavuus. Lyhyesti tykittäessä loppuu joko happi tai luotto renkaisiin -> alustalle sopivat kumit ja paine. Kovaa ajaessa joustostakaan ei ole haittaa.
Eilen kun pyörin reilun satkun jäisillä ja uraisilla sivuteillä niin optimointi osui suoratankoiseen ja Piikkisikoihin: tehtävä ei olisi tullut suoritettua paremmin kulkevalla kalustolla. Leveät nastarenkaat ja rento ajoasento takasivat vähän hitaan, mutta varman etenemisen jäätyneessä sohjossa. Keskivartalossa tuntuu joten joustoa olisi pitänyt olla.
Maastossa mun ajot on hidasta etenemistä (täysjäykällä), niin mulla paineet ovat alhaiset, rullauksen kustannuksella. Multa loppuu maastossa ensin osaaminen.
Eli musta ensin asetetaan tavoite ja tehtävä ja sitten valitaan varusteet, paineet yms. että tavoitteeseen päästään.