Minä taas pärjään oikestaan kesällä takana 4" JJ noin 0.68bar paineella. Alemmilla alkaa lyödä läpi, mutta rullauskin huononee omaan makuun alle mentäessä liikaa.
Edessä taas tuli eilen todistettua 4" se, kun on tottunut 4.8" isompaan halkaisijaan-> olin jo tangolla menossa yli ja meno loppu siihen paikkaan, kun 4" ei pyörähtänytkään ylös sieltä kivimontusta mistä 4.8" tulee tökkäämättä.
Lisäksi 4.8" edessä antaa minulle ainakin kivasti lisäjoustoa. Sitä ajelen noin 0.42-0.45bar paineella kesällä. Koitan nyt silti vielä hetken opetella taas ajamaan pienempihalkaisijalla olevalla edessä.
Takana 4.8" JJ ajan noin 0.65bar paineilla alle mentäessä rullaus taas kärsii. No möyrintä retkillä paineet voi olla mitä vaan alle, mutta sekalaisessa lenkki ajossa tahmaa jo liikaa.
Kyllä Dude on ketterämpi 4" selkeästi, mutta 4.8" oikeen kiva, mutta enemmän päin ja yli tyyppinen. 4" tuntuma on selkeästi nopeampi. 4.8" taas pahoissa tekniikka paikoissa vie voiton.
4.8" etu ja 4" taka seka rengastus on vielä Dudessa ajamatta, mutta se on hyväksi havaittu kompromissi jo pitkältä aikaa.
4" kumeilla alu tangolla ja tolpalla aika kivireki, mutta nyt taas omat lempparit kiinni eli Answer 20/20 ja Syntacen P6 hiflex, ni johan on eri maasta:).
Onhan 4.8" paljon huolettomampi paineille, kuin 4". 4" alkaa kolista herkästi liian lussuna.
Kilon paineilla esim JJ ajelee asfaltilla helposti yli 20km keskarilla. Sunnuntaina ajelin 4" JJ mökiltä kotio 80km josta hiekka tietä noin kolmannes. Keskariksi tuli 25km/H ja vastatuulta oli kivasti ja nousumetrejä 750m, 147 keskisykkeellä, jos olisi ollut pelkkää asfalttia tuo 25km/H keskari olisi tullut helposti.
Kuski kamoineen lähentelee 100kg ja menopelinä täysjäykkä Dude ja Mukluk.