Kiitokset vaan kaikille seurasta, hyvin tuntuu nuo läskit kulkevan.
Printable View
Kiitokset vaan kaikille seurasta, hyvin tuntuu nuo läskit kulkevan.
^ en tuu enää ikuna teijän kans ajamaan ku nuin läskiks alatte haukkua
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ajelitte vissiin Syvässäoojassa kun ei Kettukallion ympäristössä / linjojen alla näkynyt ketään eikä edes renkaan jälkiä. Olimma siellä Rouvan™ kanssa parisuhdesauvakävelemässä Bongasin Haikalan ympyrästä pari uutta polunpäätä. Täytyy käydä phillarilla tutkiskelemassa.
Heitin likan aamulla ratsastamaan Hongisojantien varteen ja lähdin sieltä skouttaan maastoa. Tavoitteena oli päästä Aittakalliontielle ja käydä siellä tsekkaas se kartassa näkyvä motocross-rata. No enhän mä sinne asti ehtinyt, ku osuin matkalla aivan loistaviin enskapolkuihin. Poistuessani alueelta törmäsin paikalliseen kuskiin. Hän kertoi, että heillä on siellä enskaspooria noin 16 km!!!! Spooria on ilmeisesti sekä crossiradan pohjois- että itäpuolella. Mä ehdin ottaan näytteen vaan itäpuolelta, mutta ihan namipätkää. Pitäs vaan olla tehokkaampi moottori, nyt nousee paineet punaselle muutamissa mäissä :rolleyes: Mulle tuli ihan semmone deja-vu, että kmw olis joskus noista poluista jotain maininnutkin?!
Enskaseuralla on ajot lauantaisin, joten se ei ole hyvä päivä tutustua alueeseen. Mä laitoin kalenteriini, että mä olen ensi sunnuntaina jumppaamassa tuolla. Siis jos keittiöhaltija niin suo.
Tää vois tulla kans, mikäli kynnelle kykenee
Onhan siellä ollut tuo enskaspooriverkosto jo melko pitkään.
Siirtymäyhteydet vaan pitää keksiä Lähilammen takaa, niitä oli joskus vaikea löytää, mahtaako nyttemmin olla tilanne muuttunut.
Kompsis.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti mutanaama
Tervehdys! Onko Klaukkalan alueen pyöräilijöillä näkemystä mikä pyöräilyseura on henkisesti lähinnä Klaukkalaa? Tarkoitus olisi ensi vuonna ajaa noin 10 pyöräkilpailua, joista suurin osa on maastopyöräilyn SM-cup osakilpailuja, mistä johtuen pitäisi löytää sopiva pyöräilyseura. Hyvinkään pyöräilijöiden toiminta, varsinkin maastopuolella, vaikuttaa erittäin aktiiviselta. Espoossa majaa pitävä IK-32 tuntuu panostavan enemmän maantiepuoleen. CCH:kin voisi olla yksi vaihtoehto. Kotona on 8-vuotias maastopyöräilijän alku, joten aktiiviselle junioritoiminnallekin laitan jotain arvoa.
Kokemuksia, mielipiteitä?
"Meidän" CCG on vasta sen verran alussa, että mitään toimintaa ei oikein voi sanoa vielä olevan. Maantieteellisesti vaikutetaan aika laajalla alueella, muutama toki klaukkalan suunnalta.
MTBFC voisi olla ehkä suurin maastoseura, paljon tapahtumia ja ajoja. Kapu tietää niistä enemmän. Mä en kisaile koskaan muusta kuin itseni voitosta, ja etten ihan viimeisin ole.
Mutta yritetään tällä sivustolla parantaa/lisätä paikallista maastoajelua järjestelemällä kimppalenkkejä kotimaisemissa.
HyPy on mun suositus. On maantietä ja maastoa + seuran junnutoiminta on A1 luokkaa. Lecce voipi kysellä veli Lansivelta enempi.
@kapu
Mistä kautta kannattaa lähestyä sitä 16km enskaspooria? Marsun linkki ei aukea mun koneella, prkl.
Kiitos vinkistä. MTBFC:n sivut näyttivät olevan tällä hetkellä epäkunnossa...
Olen tosian ketjua lukiessani huomannut, että täällä on varsin aktiivista yhteislenkkitoimintaa. Voisin tulla ensi sunnuntaina mukaan, jos lenkki toteutuu.
Se linkki on mullakin pimeänä. Taitaa olla kansainvälisissä yhteyksissä ongelmia, kun ei naamakirjaakaan saa päivitettyä.
Höhkele, mää wanha puusilmä ole huomannut että oikein karttaankin on merkittynä moottorirata. Sinne huomenna aamulla ihmettelemään.
Tässä vähän isompi kartta
Hiio-hoi, me käytiin kaverin kanssa ajelemassa tuolla suunnilla (kaveri on paikallinen enska kuski tai ainakin vanha sellainen ;-) ).
sports tracker linkki (jos vaan palvelu sattuu toimimaan).
Jos mettänpuolella rymistelee, niin mun mielestä kolmesta on valiten: HyPy pohjoisessa, Korson Kaiku idässä ja MTBCF etelässä. Itse ajelen MTBCF:n väreissä eikä Korson/HyPyn toiminnasta ole omakohtaisia kokemuksia. Käsittääkseni molemmilla on kuitenkin enemmän kisa-/ valmennuspainotteista toimintaa, kun taas MTBCF:ssä ajellaan pääsääntöisesti itseä vastaan ja lenkeillä ollaan lenkin sekä hyvän seuran eikä niinkään suorituksen takia. Toki meilläkin on varsin aktiivinen endurohenkinen kisaporukka ja hyviä DH-kuskeja. Saattaa myös olla, että Klubin ajot ovat hivenen keskimääräistä teknisempiä. Junnutoimintaa Klubissa on keväällä ja syksyllä järjestettävän Fillarinappulakoulun verran eli 7-8 kertaa kummallakin kaudella ja lisäksi toisinaan on järjestetty junnuretkiä. Ja jos haluu aina välillä pitää renkaiden alla pientä hajurakoa maahan, niin onhan Klaukkalassa oma pyöräilyseurakin eli DH Tornarit.
Lansive varmasti osaa kertoa paremmin HyPyn toiminnasta, mutta mä sanoisin että enduro/trailhenkiseen chillailuun MTBCF ja kisakuskeille (varsinkin XC) Korso/Hypy.
Ainakin nyt mulla MTBCF:n sivut aukeavat ongelmitta.
Marsun linkinpäästä löytyy Pihkaniskojen Numlahden suunnistuskartta. Tsekkaas konees Java-asetukset, saatat saada sekä kartan näkyviin että ison pöpöriskin kerralla :)
Jos mä olisin tulossa Klaken suunnasta, niin ottaisin varmaan siitä Ketunkallion länsipuolelta / Luhtajoen (?) itäpuolelta sen metsäuran. En oo sitä itte ajanu, mutta siitä kuulema pääsee hienosti spooreille. Eikä tartte kuluttaa kumia asfaltilla. Jos mä en sattus ens sunnuntaina oleen hevostelijankuljettaja, niin voitas vaikka alottaa retki Rusakontien ja Mäenrinteen risteyksestä. Mut voi olla, että teen ensin moottorisiirtymän Hongisojalle ja lähestyn aluetta pohjoisesta. Aika näyttää. Mut sen verran enskareitillä on jumppaa, että kannattaa laittaa pikkasen tavanomaista tiuhemmat vällärit, jos meinaa yhdellä vaihteella pärjätä. Tai mistä kukin siten nauttii :p
joojoojoo. Niitä välityksiä on ny Puksuttimessa 14kpl. Kaikki made in Germany. Kompensaationa Rostsekki on nyt fix-moodissa = zen :)
Vaikka olenkin tämmönen vähään tyytyväinen ja melko pinttynyt sinkuleeraaja niin täytyy sanoa että kyllä se ingengööri oli viisas kun pyörän vaihteet keksi.
Jos Kapu meinaa pollkua joka alkaa pauttia tuosta ja kulkee jokivartta pohjoiseen niin huomenna pakkasyön jälkeen siitä voisi ajaa. Yleensä se on v*ttumaisen mutakurainen pätkä. Heinikkopöheikköäkin on keskivertoa enempi. Vaihtoehto on päräyttää ylempää sähkölinjaa alas ja Aittakalliontietä mopopaanalle ja sitten eksyilemään. Kompassi on mukana ja jos printteri pelittää niin kartta myös.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tarkoitus olisi panostaa ensi kaudella kisaamiseen xcm/xco-kisoissa. Maastopyöräilykokemukseni on vielä vähäistä, mutta halu kehittyä sitäkin suurempi. Kuvauksesi perusteella oikea seura olisi siis joko HyPy tai Korso. Olisi mukava tietää miten kummassakin seurassa suhtaudutaan ei-elite kilpailijoihin (ja paljonko heitä seurassa on). Korso ilmeisesti korvaa kaikkien lisenssikuskien kilpailumaksut, mutta HyPyn sivulta ei selvinnyt onko heillä vastaava käytäntö.
Pitääpä tiedustella Lansivelta ja seuroista minkälaista tukea sieltä löytyy kaltaisilleni myöhäisherännäisille wannabe-urheilijoille :D
HyPyn junnutominta vaikutti kilpailuhenkiseltä ja seuran tarjoama pyöräkoulu oli hintava (140 euroa). Sisältää toki kausilipun paikalliseen rinnekeskukseen, mutta tätä etua ei klakelaisena tulisi varmaan käytettyä. MTBCFn junnutoiminta ja erityisesti rento asenne vetosivat itseeni. Pitääpä katsoa ensi keväänä, jos poika haluaisi lähteä toimintaan mukaan.
Sattumalta bongasin tämän aiheen, DHT tosiaan toimii Klaukkalassa, toiminta painottuu alamäkeen mutta ajaa meillä porukka muillakin pyörillä. Junnukoulua ollaan pidetty nuorille alamäkikuskeille, joskin tänä kesänä jäi välistä kun Tornikeskuksen toiminta loppui. Tarkoitus olisi kuitenkin taas ensi kesänä jatkaa jollain tavalla. Mutta jos XC-kisat ovat päätarkoitus niin sitten ehkä uskallan suositella myös Hypyä, siellä on kuulemma myös junnutoiminta todella hyvää. Korson Kaiussa itse olin aikaisemmin eikä mitään pahaa sanottavaa siitäkään, joskaan en kovin aktiivisesti ollut toiminnassa mukana. Tosta nyt kuitenkin linkki vielä meidän sivuille: http://www.dhtornarit.com/
Pikkasen penkomalla löytyi tuo pohjakartta suoraankin ilman Jawaa.
Siellähän on vaikka mitä. Korkeuseroja on enskapaanalla niin paljon että vaihteet on oikeasti tarpeen (pl. PaH). Pauttia tuossa enskaspoori tekee u-käännöksen ja minä jatkoin motouraa itään ja löytyi unelmaneulaspolkua, uudempaa ja vanhempaa motouraa, hauskoja ei-polku -spotteja, pusikkorisukkoa ja kaikkea. Olin esksyksissä melko pitkään kun polku hävisi lehtien alle ja aurinko meni piiloon. Tuli melkoisesti ryynättyä ihan umpipöpelikössä (onneksi oli vaelluskengät). Muutaman kerran pitää vielä käydä eksymässä niin eiköhän se siitä selkene. Paitti jos Marsu lähtisi karttoineen liidaamaan niin ehkä nopiammin reitit hahmottuisi.
Wow, luvassa siis ajatusta nopeempaa vaihtamista vaikka veto päällä :) Ja juu, tota polkua mä meinasin, mutta toisaalta oon jo niin tottunu savessa ja nokkos- tai vadelmapöheikössä rämpimiseen, että itteeki joskus huolestuttaa. Toi sun ehdottama reitti on kanssa ihan jees. Jos vielä ottaa siitä jostain Sammalkaaren ja kevarin välistä pohjoisen puolelle polkua alas montunpohjalle ja sitten tunkkaa sitä kivikkoa ylös kalliolle sähkölinjan alle, niin saa heti alkuun käsityksen mitä on jatkossa odotettavissa... Hämärä mielikuva (ajalta ennen Ketunkallion parturointia), että jos tulee sitä pohjoisenpuolesita sähkölinjaa alas ja ottaa siitä pellon/niityn kupeesta sinne vasemmalle vanttuulle, niin päätyy jollekin poluntapaselle, jota seuraten pääsi jollekin metsäniityn ladolle. Se saatto olla jossain muuntoaseman lounaispuolella. Se lato ei siis oo se Ketunkallion pohjoispuolella oleva. Mutta ikinä en oo siitäkään menny eteenpäin ja tämän päivän tilanteesta ei todellakaan oo tietoa. Ehkä sitäkin kulmaa pitäis joskus tutkaista uudelleen?
Juu, totta. Eikä ihan ilman menestystä sielläkään :D
Toi on itse asiassa just se ura mistä mä tulin spoorille. Olisinko körötellyt sitä puolisen kilsaa, tulin pohjoisesta semmosen pikku mökin kohdalla tolle uralle. Idän puolella oli hakkuuaukeeta.
Marsun kartassa näkyy siinä urasta pohjoseen semmonen hassu tienpätkä keskellä mettää. Mun piti ajaa se päästä päähän varmaan kaks kertaa ennen ku uskoin, että se ei todellakaan jatku kummassakaan päässä. Jos siinä keskellä ei olis ollu semmosta hirrenpökäleistä kasattua sillan teketellä, olisin ollu melkeen valmis lähteen optikolle tai spykolookille. Nyt se vaan oli hyväksyttävä: parisataa metrii tietä ja silta keskellä mettää ja peuranpolkuja :seko: Tarttee jossain vaiheessa koittaa uhrata aikaa ton metikon skouttaamiseen. Marsun kartta on hyvä lähtökohta, tänks!
Hellapoliisi muistutti, että mää olen luvannut sille ens sunnuntaina pääsyn AHH:n lenkille. Siis jos sää on kuivahko ja sopivan lempeä, niin se menee ulkoiluttaan Keppanaansa. Mä heitän plikan enstex hevosteleen Hongisojantien varteen. Sen pitää olla siellä n. 11:40. Sen jälkeen olis varmaan semmonen parituntinen vapaata käytettäväksi mettärymistelyyn.
Pötkö kävi kylässä ja kierreltiin Numlahden enskapaanaa. On turhan hapokasta meikälle. Niin jyrkkiä ylämäkiä ettei ajamalla mene millään. Ja niitä mäkiä on melko tiheässä. Mutakurarapaakin sileen että pystyssäpysyminen ei ole ihan helppoa.
Se itään johtava motouran vieressä kulkee ylempänä toinen polku ja se löytyi!! Marsun kartassa se on kuin viivottimella vedetty, luonnossa ei ihan. Mukavaa pätkää kummiskii. Vähän olisi harvennuksen jäljiltä rankoja raivattava niin tulee hjuva.
Kuis se sunnuntai? Mää voisin olla lähdössä n.10.00. Entäs muut?
Bemaksiskabat on siirretty suntaakille ja mä meen sinne.
Meiä nuorimmainen sai puhuttua ittelleen enemmän aikaa talleilla, se siis pääsee lapioimaan pas*** ja mun lenkkiaika pitenee :). Emmä silti klo 10 kerkee, mut 11.30 olisin jo varmaan hoodeilla. Ne enskapolut pitää jossain vaiheessa vaikka tunkata läpi ja nyt sunnuntaina ne ei ainakaan olis jäässä niinku viikko sitten.
Mut olisko siin sit ekax niitten moto/neulaspolkujen siivous/raivaus/skouttaus ja polkukaahailut ja jätetään ne kirsikat sinne loppuun vai miten päin?
Moi, voiko sunnuntain lenkille lähteä mukaan (onko kieli vyön alla menoa)?
Putosin kelkasta, että mistä olisi tarkoitus startata ja mullekkin tuo 11.30 olisi ok aika aloittaa (ja koska olen sokerista niin sateella skippaan).
11.30 menee mulle liian myöhäiseksi. Nyt näyttäisi siltä että menen het'silleen kun on valoisaa. Suunnasta ei vielä haisuakaan.
Sitähän varten täällä huhuillaan, ettei tarttis yksin ajella. Eli mukaan vaan. Vauhti säätyy hitaimman mukaan, kärki venttaa aina välillä, ettei perä putoa.
Mä heitän pojan ensin Serenaan softaamaan ja sitten tytön hevostelemaan. Mites olis startti motocross radan parkkikselta klo 11.40? Siihen mennessä mun pitäs ehtiä sinne. Voidaan alkuun kierrellä/etsiä noita motouria ja polkuja ja sitten lopuksi voi tyhjentää reisiin jääneen ruudin enskaspooreilla. Mun pitää lopetella klo 14.30 tienoilla, että ehdin kerätä jälkikasvun harrastuksistaan.