Cyclon hankinnasta innostuneena tuli tahkottua itä-Vantaan hiekkateitä urakalla parin tunnin ajan. Sää oli hieno ja pakollisilla asfaltti osuuksilla liikenne sujuvaa (mm. Lexus kuski antoi tilaa). Parasta oli tietysti syksyn värit!
Printable View
Cyclon hankinnasta innostuneena tuli tahkottua itä-Vantaan hiekkateitä urakalla parin tunnin ajan. Sää oli hieno ja pakollisilla asfaltti osuuksilla liikenne sujuvaa (mm. Lexus kuski antoi tilaa). Parasta oli tietysti syksyn värit!
Joo ihan pakko oli kaivaa vielä Bianchi talviteloilta takaisin ja tahkota 3 tuntia Tuusulajärven ja lentokentän ympäristöä. Kirpakka syyskeli. Syksyllä mukava ajaa, voi ottaa vähän rauhallisemmin ja pyöräteillä tosi hyvin tilaa.:) Jokohan tuon hifistelypyörän malttaisi jättää talviteloille.
Nastarenkailla on kiva rouskuttaa mennä kevyenliikenteenväylää. Nastojen rapina ja sepelin ropina lokareihin kertovat edellä käveleville että täältä tullaan! Eipä tarvitse kelloa kilistellä!
Tuusulantien pyörätien töyssy Ruskeasannantien alikulun pohjoispuolella on viimein korjattu. Valitin siitä muistaakseni ensimmäisen kerran viitisen vuotta sitten, kun olin sitä jo muutaman vuoden kiroillut. Alamäessä oli ehkä puolen metrin levyinen kumpare, varmaankin routavaurio huonosti perustetussa pohjassa. Päällyste oli sentään ehjä, mutta aina siinä sai jarruttaa, etenkin peräkärryn kanssa. Päällyste näytti muutaman viikon ikäiseltä.
Lokakuun viimeinen.
Pilvetön taivas, tyyni ilma. Lämpomittari nollassa. Tiet kuivia ja puhtaita.
Aurinko laskemassa horisonttiin. Täysikuu nousemassa vastakkaisesta suunnasta. Viimeiset keltaiset lehdet loistavat puitten oksilla.
Pyöräteillä reilusti tilaa. Sitten hitaasti kruisailemaan pittoreskin pientaloalueen kaduille, ja sieltä metsään hiekkateille. Välillä pieni pysähdys kosken yli menevällä sillalla. Hiljalleen katulyhdyt alkavat syttyä tienvarsilla. Muutama innokas rullahiihtäjä vielä teillä - taitavat kohta joutua ottamaan rullat pois.
Vielä mäen päälle ihailemaan maisemia, ja sitten loppumatka kotiin onkin alamäkeä.
Kuluvan viikon maanantaina oli aivan kerta kaikkiaan upeaa käydä hakemassa pyörä keskustasta pois. Poljin rauhallista vauhtia takaisin kotiin ja noin 80-90 %:lla pyöräilijöistä oli jonkinlainen etuvalo pyörässä! Hämmästelin ja iloitsin yhtä aikaa tätä. Hyvä Oulu!
Naisten pylly on nätimpi , kuin miesten :p
Kuulin tuon sanan kun pimputin kelloa koiranomistajalle (flexin kera) joka katseli toiseen suuntaan ja oli ylittämässä kvl risteystä, ei huomannut kun olin tulossa toisesta suunnasta. Omistaja hymyili ja minä hymyilin takaisin. Aurinkoinen aamu :)
Tuo on tosi positiivinen asia. Kesällä tuosta kerran ajoin, kun olin viemässä uutta Bianchia kotiin. Uutuuden vimmassa tykitin sitten sitä mäkeä alas niin paljon kun jaloista lähti, ei olis uskonu että maantiepyörällä voi tehdä niinkin pitkän hypyn. :D Onneksi alastulo oli hallittu, hyvän adrenaliiniryöpyn sai silti. Jälkeenpäin kun ajattelee, niin olishan siihen voinu päättyä koko ajokausi.
Äsken tulin kotiin mukavassa myötätuulessa ja vauhti oli aika haipakkaa välillä ja se sai hyvälle tuulelle.
Koskelantien varren pyörätietä (varsin leveä, jalankulkupuoli erotettu viivalla) Lahdenväylän jälkeen tullessani näin ajoradalle jätetyn, varoituskolmiolla varustetun auton - jota ei siis ollut työnnetty kevyen liikenteen puolelle matkan katkettua!
Vaimo ja minä lähdimme eilen samaan aikaan himasta duuniin, vaimo autolla, minä fillarilla (vaimo vei pojan eskariin).
7km päässä tavoitin vaimoni liikenneympyrässä. Taisi olla hieman ruuhkaa pääväylillä :D
mistä näitä punaisia palloja oikein tulee...?
siis se "munkin mielestä" kommenttiin vastaamani "nunnan mielestä" jne
EI OLLUT TARKOITETTU LOUKKAAMAAN KETÄÄN!
Eli anteeksi julkisesti arvoisa nimetön punaisen palleron pukkaaja;
Ei ollut tuo nunnavitsi tarkoitettu Jumalanpilkaksi, josta minua syytit.
Siunausta Sinulle ja Silleen :D
Ei oikeastaan ihanaa hetkeä kevyen liikenteen väylällä, vaan ajoradalla. Tässä pari viimeisintä lenkkiä on pitänyt ajaa pääosin ajorataa pitkin, kun tuo pyöräväylillä loikoileva tappajasepeli muutoin puhkoisi renkaat. Mutta siitä huolimatta, yksikään autoilija ei ole tööttäillyt torvellaan tai edes mitenkään kiilaillut. Ihmeellistä, mutta en todellakaan valita :)
Eilen töistä kotiin pyöräillessä oli kyllä ilo huomata, että lähes kaikki vastaan tulleet pyörät oli varustettu edes jonkinlaisilla valoilla. Yhden ohittamani Sarda-miehen pyörässä ei valoa ollut, mutta respectit tälle kaverille silti sillä ajeli paljainpäin ja ilman hanskoja ;)
Oli jotenkin letkeetä lasketella töistä kotiin lumikelillä ja katsella muiden liukastelua kun itselläni oli nastat alla.
Itse taas odotan täpinöissäni huomista työmatkaa, kun eilen illalla vaihdoin nastat alle. Tänään kun oli sitten tietty ihan pakko mennä autolla töihin :mad:.
Mutta oli se eilisiltainen 100m:n testilenkkikin jo melko ihana hetki klv:llä. Tuntui taas pysähtyvän kuin seinään, kun pohjalla oli muutama epätoivoinen kesiksillä sinnittelyreissu liukkaalla kelillä. Ei se W106 nyt niin onneton ollutkaan, miltä se lopputalvesta aina alkaa tuntua.
Parikuukautta sitten ilmoitin Espoon "liikennevalokeskukseen" viallisista valoista ja samalla esitin toiveen, että Kalevalantien ja Kehä I:n risteyksen kväylän valot voisivat toimia ainakin ruuhka-aikoina ilman nappia painamatta. No tällä viikolla nappilaatikoissa on palanut valo eikä ole nappia tarvinut painella. Joko paikalla on joku muu käynyt aina jo nappia painamassa tai sitten toiveisiini (varmasti myös monen muun) on vastattu. Odotusaika on ainakin tuntunut lyhyemmältä...
Edit.
Vai johtuiskohan se muutos siitä, että joku alotteleva aurakuski oli ajanut yhden painonappitolpan kumoon...? :seko:
Piti jo eilen ilakoida, kun olivat Vantaalla(ainakin Pähkinärinteen seudulla) putsailleet tappajasepelit pois ropisemasta. Kertakaikkiaan loistavaa!! Sai kuunnella vai omien übertarpeellisten nastojen kevyttä rapinaa... :rolleyes:
Laajasalon koiranulkoiluttajat oli tänään valppaalla tuulella! Kaikki koirat pysy tiukasti remmissä ja tyypillisesti jopa omistajan takana väylän reunassa.
Piti oikeen kiittää jokaista esimerkillistä ulkoiluttajaa erikseen.
Ehkä jos vielä laittais niitä heijastimia omaan pusakkaan ja miksei koiran pantaankin, niin sit olis asiat vielä paremmin.