Aijai, kyllä nyt on 160 ED 7.0 halvalla. Pitäisiköhän pistää jo tilaukseen vaikka vielä Trek myymättä.
Printable View
Aijai, kyllä nyt on 160 ED 7.0 halvalla. Pitäisiköhän pistää jo tilaukseen vaikka vielä Trek myymättä.
Onkos suvanto taikka joku muu b-d:stä tilannut maksanut paypal:illa, ja jos on niin kuinka nopeesti on maksu mennyt läpi? Näkyy olevan edelleen pending tilassa tuo maksu tilauksessani.
Itselläni oli todellisia ongelmia Paypalin kanssa ja jouduin lopulta soittamaan B-D:hen, jotta homma selvisi. Pyörän osuus meni ihan ok, mutta pikkuhilkkeistä mulla näkyi maksun menneen ihan ok, mutta he eivät saaneet niitä rahoja Paypalilta. Niin ja tosiaan mulla näkyi lähes välittömästi Paypalissa maksujen tilanteena "Completed".
Pistin tilauksen sisään 21. syyskuuta ja 23. päivä tuli tilausvahvistukset seurantakoodeineen. Tänään tulivat nuo pienemmät hilut eli noin 2,5 viikkoa kesti. Fillari on tosiaan tällä hetkellä DHL:n seurannan mukaan perjantaina ollut Hampurissa, joten toivottavasti saapuu vielä tällä viikolla.
Näillä kokemuksilla sanoisin kyllä, että hieman varauksella maksaisin Paypalilla tuonne, mieluiten pistää suoraan tilisiirtona. En sitten tiedä, että mikä tossa mahtoi klikata mun tapauksessa. Suurella osaa on kuitenkin tuntunut kaikki menevän ihan ok, joten ilmeisesti mun kohdalle osui vaan se paskamainen yksittäistapaus. Tarkempaa tietoa tosta mun tapauksesta voi lukea Kaupat-osiosta Bike-Discountin ketjusta.
Edit. Tsekkasin ketjua vähän taaksepäin ja olet näemmä eilen vasta pistänyt tilauksen. Tässä on menossa vasta ensimmäinen arkipäivä, joten odottelisin rauhassa vielä pari päivää.
Torilla (http://www.fillari-lehti.fi/tori.aspx) on myynnissä mainospuheiden mukaan vähän käytetty 2010 vuosimallin Radon Slide ED 7.0. Voi olla hyvä diili jos koko täsmää ja saa vähän tingattua tuosta hintapyynnöstä
-Lauri
Perjantaina tilailin Slide am 140 7.0. Maksoin tilisiirrolla samantien ja tänään tuli jo kuittaus suoritetusta maksusta. Nopeaa toimintaa siis. Nyt aivan malttamattomana odottelen pyörää. Suvanto, miten pitkään sulla kesti tilauksesta siihen, että pyörä lähti matkaan? tai siis siitä, kun olivat saaneet maksun?
Pyörän osalta maksu oli perillä 23. syyskuuta ja DHL:n seurannan eka merkintä on 5.10 eli kyllä tossa meni lähemmäs kaksi viikkoa. Tällä hetkellä näyttää, että fillari on saapunut jo Suomeen. Olo on kuin penskana jouluaattona, kun odottaa, että pääsee avaamaan paketteja :D
Sellanen juttu muuten tosta vielä, että itselläni ei ainakaan toiminut tuo DHL:n seurantalinkki, joka tuli tilausvahvistuksen mukana. Näyttää edelleen, ettei pakettia löydy tietokannasta. Kun menen dhl.de-sivustolle ja syötän sinne saman seurantakoodin, niin se löytyy.
Jaa te ootte saanu ennakkomaksusta jonkun maksukuittauksen? Itse maksoin viime tiistaina, eikä mitään vahvistusta ole tullut.
Tosiaan perjantaina maksoin ja pistin viestiä, että jos voisivat ilmoittaa, kun rahat on saapuneet. Vastasivat: "we'll automatically send an Email as soon as we received your payment. Also you'll automatically receive an email, after we shipped your order." Tänään tuli sähköpostiin viesti zahlungseingangs-benachrichtigung, jonka liitteenä oli pdf-muotoinen kuitti (zahlungseingangsbestätigung). Itse pistäisin s-postia tai soittelisin, jos ei ole mitään kuulunut. Onko sulla kuitenkin rahat lähteny tililtä? Mulla nettipankki rupes epäilee, että joku on kaapannu mun nettipankin. Kerroin sitten pankkitädille puhelimessa ihan itse tekeväni siirtoa, jonka jälkeen rahat vasta lähtivät. Tämä kuulemma johtui normaalia suuremmasta siirrosta ulkomaille.
Voihan hohtimet. Meniköhän toi maksupuoli nyt kumminkin käsille, kun Osuuspankki ei hyväksynyt tilausnumeroa viitenumeroksi vaan kirjoitin sen viestiksi maksun saajalle...
Lisäys: rahat on lähtenyt ja oikealle tilille. Piti sekin tarkistaa kun pukkas epäilyksen peikon.
Vastaan tähän viestiin uudemman kerran, kun tein eilen illalla klo 21:41 uuden tilauksen parista ulkonakista. Tänään klo 9:21 tuli BD:ltä tilausvahvistus seurantakoodilla ja samalla PayPalin tilanne on näyttänyt muuttuneen Pendingistä Completediin. Fillarin osalta kasauksessa menee joitain päiviä, joten tuo PayPalin tilanne muuttunee vasta siinä kohtaa, kun fillari on kasattu ja pistetty eteenpäin.
Selvä homma, ei tässä viellä mikään hoppu ole, vasta toinen arkipäivä menossa minun tilauksen kohdalla. Pohdin vain että onko tuo normaalia että se jää "pending" tilaan. Kiitokset neuvoista :)
Edit.
Tulipas sitten tännekkin tuo tilausvahvistus+pdf ja paypal maksu siirtynyt tilaan completed.
Tilanne ohi ja fillari matkalla. Olin vaihtanut omiin tietoihini sähköpostiosoitteen ennen tilauksen tekemistä. Uuteen osoitteeseen tuli tilausvahvistus, mutta ilmoitus rahojen vastaanottamisesta ja alkuperäinen seurantakoodin sisältävä posti olivat menneet vanhaan osoitteeseen.
Jos joltain löytyy 20" Slide EDiä koeajettavaksi niin voisin tulla kokeilemaan, pienihän se varmaan on mutta saisi edes tietää. Olis hyvä jos olis 130km säteellä Kouvolasta tai sitten Jyväskylän hoodeilta.
Löytyisiköhän apua kun näyttäisi, että täältä löytyy yksi "välimallin jätkä". Ajatuksissa pyörii vaihtoehdot AM/ED Slide 7.0 ja jo näiden välillä päätöksen tekeminen tuntuu hankalalta. Lisäksi myös koko tuntuisi olevan jotain juuri sieltä välistä.. pituutta noin 183cm ja sisäsaumaa n. 83cm. Radeonin taulukolla saisin rungon kooksi tietysti 19"... tarjolla kun on 18" ja 20". Olisiko heittää mielipiteitä/kokemuksia tähän kokoasiaan, olen lukenut 185cm kaverin olleen tyytyväinen 20" ja toisaalta taas 181cm ajajan kiitelleen 18" runkoaan.. Muuten kai molemmat pyörät ovat ihan hyvää vastinetta rahalle, eli ei kai pahasti mene pieleen kumman tahansa valitseekaan?
Itse olen kallistumassa tuohon EDiin koska nykyisessä 120mm joustavassa pyörässä tuli nopeasti rajat vastaan ja tuntuu että ne voisi vielä tullat tossa 140mm kohdillakin. Vanhempia juttuja kun tästä ketjusta luki niin muutamat ainakin kehuivat että toimii täysin myös vähän rennommassa ajossa. Eli jousitusta ei tunnu olevan liikaa vaikka ajelisi muutakin kun enduroa. Sitten vielä tuo että EDiin saa ketjuohjurin, AMiin ei.
Itse kaavailen kooksi tuota 20" kun suurempaakaan ei saa, ja jos 186cm 20" on ollut hyvä kun on vaihtanut lyhyemmän stemmin niin en luulisi että tulee mun 190 pituudella ongelmaa tuosta koosta. Koko nyt muutenkin on aika ajajasta kiinni. Itse tällähetkellä ajelen 18.5" täpärillä ja mittariin on 3kk aikana kertynyt n. 1300km enkä ole missään vaiheessa katunut että otin tuon kokoisen rungon. Satulaputkeahan siinä on jonkunverran kyllä esillä, sitä en kiistä mutta itse ajamiseen pyörän koko ei ole vaikuttanut.
Oma 20" Slide AM tuntuu oikein passelin kokoiselta, pituutta löytyy 187cm. Stemmistä en osaa viellä sano pitäisikö vaihtaa sentin taikka pari pienempään, tuntuu ainakin toistaiseksi ihan hyvältä.
Itselle tuntuu ainakin riittävän tuo 150mm edessä ja 140mm takana tänne pääkaupunkiseudun juurakko-kivikko poluille.
Eipä kestä. Kyllä tolla ED:lläkin kelpaa polkuja rymistellä rauhallisempaankin tahtiin;)
Oiskohan se nyt niin, ettei tuota Radon Stage 5.0 saa enää halvemmalla http://www.bike-discount.de/shop/a46851/stage-5-0.html ? Tuolla pyörällä taitaa päästä kuitenkin ihan hyvin tutustumaan täpärin saloihin...
Ei taida tämä täpärikuume lähteä kuin hankkimalla se täpäri...
Minä väijyin muutaman viikon Stage 5.0:n hintaa ja odottelin lisäalennusta, mutta kun sellaista ei tullut, niin pistin Slide AM 6.0:n tilaukseen kun sen hinta laski. :)
Vielä kun saksan poijjaat saisivat fillarin liikahtamaan Suomea kohti. *huoh*
Tässä on kyllä hyvä pointti.
Nyt pakkaa sekoittaa vielä tuo stage 6.0 ( http://www.bike-discount.de/shop/a46864/stage-6-0.html ). Onkohan se tuon 240€ arvoisesti parempi kuin tuo stage 5.0? Keula on Fox ja voimansiirto on sramin x9, mutta eihän tuossa 5.0:ssa ihan huonot palikat ole kiinni (reba, slx/xt). Voimansiirto varmaan tuossa 5.0:ssa ihan hyvä ja eikös tuo Reba ole myös ihan kelpo keula.
Itsellä on tällä hetkellä omassa pyörässä foxin F100rl ja xt- osasarja. Nämä on mielestäni hyvät palikat. Noita sramin palikota en ole vielä missään pyörässä omistanut, joten niistä en osaa kokemuksesta sanoa mitään.
Eli kysymyksen ydin oli se, että onko kannattavaa laittaa 240€ enemmän ja ostaa tuo stage 6.0 vrt. stage 5.0 ( http://www.bike-discount.de/shop/a46851/stage-5-0.html )?
Edit: Ja lopuksi vielä tyhmempi kysymys: onko noissa stageissa tilaa pullotelineille? Kuvista päätellen ei olisi...
Noiden lisäksi eroa on kiekoissa. Mavic Crossride vs DT Swiss X1800. Eivät ole kuraa kummatkaan.
Reba on kelpo keula ja SLX/XT-palikat kelpo palikoita. Omassa Canyonissani on nuo osat (mukaanlukien Crossride-kiekot) ja en ole vuodessa vielä keksinyt niistä mitään marmattamisen aihetta.
Puolisivistynyt arvaukseni on, että käytännön erot 5.0:n ja 6.0:n välillä ovat aika marginaalisia. Jos 240 Eypoa on sulle marginaalinen rahasumma, osta 6.0. Muussa tapauksessa osta 5.0.