Kyllähän sitä moikkais vastaantulevia pyöräilijöitä, mutta yleensä olen niin ajatuksissa, että huomaan pyöräilijän vasta kohdalla..
Printable View
Kyllähän sitä moikkais vastaantulevia pyöräilijöitä, mutta yleensä olen niin ajatuksissa, että huomaan pyöräilijän vasta kohdalla..
toivottavasti et ole autoilija :DLainaus:
Alkujaan tämän lähetti Elaiza
En nyt kuitenkaan autoilija..
Juuri kun ajattelin tulla palstalle hehkuttamaan, että moikkaukset ovat huomattavasti lisääntyneet, jopa tuntematon pikkutyttökin moikkasi, niin sitten maantielenkin loppupuolella vastaan ajaa joku ******** ***** maantiepyörällään. Vaikka moikkasin todella hyvissä ajoin, niin ******* ei viitsinyt liikauttaa mitään ruumiinosaansa. ***** *****!!! Ensi kerralla nouseekin ***** keskisormi hyvissä ajoin :mad: :mad: :mad:
(tää oli siis ei-tosissaan kirjoitettu, mutta perustuu tositapahtumiin n. puolen tunnin takaa ;) )
Mä oon tunarin näköinen enkä yhtään cissa, joten ei mua kukaan tervehdi.
Tuo en ollut minä kun en ollut tänään siellä päinkään......Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Wile
Jos joku ärkeleen pitkätukka partahippi nostaa iloisesti lapaa vastaan fillaroidessaan niin se on aika varmasti mä. Mulla kun on huano kotikasvatus ja muutennii ankee lapsuus ni nyt ukkona hupi pitää hakea lapaa heiluttelemalla :)
Eilen kun olin ekaa kertaa uudella fillarilla lenkillä niin tervehdyksiä tuli oikein kolmin kappalein kaikki olivat liikkeellä maantiefiloilla. Ilmeisesti pyörän vaihto auttoi tossa tervehtimisessä koska olen koko kevään ja kesän ajellut lenkkiä ns. fitnesspyörällä eikä kukaan ole tervehtinyt, nyt kun alla on eka maantiepyörä niin 40 km matkalla tosiaan kolme iloista tervehdystä.
Huomasin ite ihan saman ostettuani maantiepyöräni. Tosin häkellyin siitä että myös moottoripyöräilijät moikkailee ainakin täällä Lahdessa!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Giallo
Hauska oli myös yhden vanhemman herran tokaisu "tota ei varmaan tarvii edes polkea kun on niin kevyt" johon vastasin että näillä letkuilla (meikän jalat) valitettavasti joutuu polkemaan. Kaveri ajeli hetken rinnalla jutellen ja katosi sitten maisemaan vanhalla upeassa kunnossa olevalla olmollaan
Itse moikkaan näitä PROita jotka tulevat maastossa vastaan ylensä maastossa tarvitsee kumminkin molempia käsiä niin ainakin "Moi!" kuuluu tms.
Kaikki varmasti aattelevat: "Kukas naski tossa nyt riehuu, mitäh! eihän sillä oo ees kunnon jousia... en v*tussa moikkaa takas" tai sitten positiivisemmin "Kappas on uusia naamoja täälläkin päin. MOI VAAN!"
Äskenkin kun pyöräilin kaupungilta oikealle tulin tuttuun risteykseen josta autot tulevat ylensä 80 km/h mäkeä alas valmistauduin pysähtymään, mutta ystävällinen vanha mies antoi latua tälläiselle polkukoneen sotkijalle.
Tätä ketjua samalla miettien nostin käteni kiitoksen merkiksi ja tuulilasin läpi näkyi kyllä tyytyväinen ilme nousihan täälläkin hymy korviin kun jopa moikattiin takaisin.
Eli täytyykin tätä perinnettä jatkaa taas...
Tänään lenkillä kaikki kolme vastaantullutta pyöräilijää morjestivat :)
Nonni, eiku lapaa pystyyn ja meilllä on kaikilla kivempaa! :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Kajaanin Lance
Joo ehdottomasti :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Shimaani
Mua ei vaan kukaan tervehdi.
Ei muuta kun lapaa pystyyn,niin varmasti tervehtii.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti samooja
Eilen pari italialaista retkipyöräilijää pysähtyi vastaan tullessaan jutskaamaan. Tuntui mukavalta.
Hetkeä aiemmin joku oranssi pakettiauto tööttäsi - en tiedä tervehtikö hyvällä vai pahalla.
Kajaanin Lance Lainaus:
Alkuperäinen lähettäjä: samooja
Mua ei vaan kukaan tervehdi.
Ei muuta kun lapaa pystyyn,niin varmasti tervehtii.
Lueppa aiemmat kirjoitukseni tästä aiheesta. Mutta eilen rupattelin pitkään kahden amerikkalaisen pyöräilijän kanssa!! Sillä toisella oli hieno riverdale?
Ettei olis ollut Rivendell ?Lainaus:
Nyt kaiketi uskotte että olen dami, daiju, dorka, dille..jne..juu rivendell se oli!! Kiitos oikaisusta.
Aivan hillittömän kauniita runkoja! :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Jarski
No niin. :< Itse en tajunnut tervehtiä maantiemisua, vaikka se tervehtia mua ylämäessä. Nolotti loppumatkan kotio. Katoin ensin, että pyöräilijähän siinä ja meinasin tervehtiä, mutta sitten huomasin, ettei se ihan normaalilta maantiepyöräilijältä näytä. Syyn tähän tajusin vasta kohdalla.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti munamangeli
Aina kun mulle käy näin, teen u-käännöksen ja ajan hirmuvauhtia sen ohi. Sitten teen uuden u-läännöksen ja tällä kertaa sitten muistan tervehtiä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pöri
Näinkin nolosti voi käydä kesälenkeillä: tulin Mahnalasta päin Miharin-Siuron risteykseen, ja rekisteröin harmaatakkisen pyöräilijän vasemmassa silmäkulmassa, mutta kun se näytti sunnuntaipyöräilijältä, niin en tervehtinyt... siitä tuli aika iso juttu, vastaantulija oli nimittäin anoppi joka oli lähtenyt vakiolenkillensä... no ei mitään isompaa draamaa, mutta ihmetteli kun en tervehtinyt.
Sieltä se tuli, väärät värit tai muuten vain ei "pro" niin ei tervehditä, jepjep.
Otankin saman tyylin itse, aina kun joku tervehtii jos ei ole alani ammattilaisia, olen viileän tyly.
Kova kohtalo sinulla :oLainaus:
Oikeasti on. Eiku ei. Mutta toisinaan harmittaa älyttömästi kun ei ole lenkki tms kaveria. Aika yksinäistä harrastustahan tämä on, että onneksi on tämä saitti voi sitten alan proo-osaston ja muiden nöösien kanssa rupatella.
Taisitkin tulla Kodisjoen puskissa (tiellä tosin) vastaan? 20km/h, lasittunut katse ja asenteena "prkl en varmaan tervehdi vaikka toi jotain huitookin, katson vain suoraan eteeni, ehkä se ei huomaa". Kuulostaa tutulta? :DLainaus:
Mutta oikeassa olit, eihän sellaista ammattilaistallia ole kuin Mercatone Uno! En siis tänään(kään) voinut olla Pro.
sain taas yhden tyhmistä idoistani!!!:
levitetään sanaa että kaikki pyöräilijät tervehtivät keskarilla, näin aiheutettaisiin yleistä hämmästelyä muiden tielläliikkujien keskuudessa; oi lapseni, ilonpäivä
Tökörösti lainattu, ku ei osaa.
kanttiinintollo sanoi:
Taisitkin tulla Kodisjoen puskissa (tiellä tosin) vastaan? 20km/h, lasittunut katse ja asenteena "prkl en varmaan tervehdi vaikka toi jotain huitookin, katson vain suoraan eteeni, ehkä se ei huomaa". Kuulostaa tutulta?
Mutta oikeassa olit, eihän sellaista ammattilaistallia ole kuin Mercatone Uno! En siis tänään(kään) voinut olla Pro.
Ja minä tähän että
NO sananmuoto on kai minulla varsin vääristynyt tuossa vastauksessani, kuten teillä hyvä herra. Sarkasmini ontuu.. En ollut siellä.
Mutta tänään otan sähköpampun mukaan jolla tökkään toisia pyöräilijöitä valoissa reiteen ja sanon kovalla äänellä, että TERVE HELVETIN HAUSKA NÄHDÄ TEITIN REAGOIVAN! :)
Sitten luette lehdestä kuinka sähköpampulla toisia pyöräilijöitä tervehtinyt pyöräilijä saatiin lipputangosta alas palokunnan avulla, kirurgi kummastelee kuinka sähköpamppu ja pyörä on joutunut miehen...
Tuo pyöräilijöiden välinen keskisormitervehdys olisi ehkä hyvä idea ihan koemielessäkin. Eihän sitä pientä keskaria voi nähdä jos ei näe suurempaakaan tervehdystä... tuleekohan ns. pataan jos kokeilee?