^ Kiitokset ! Täältä myös Köftelle myötätuulta Ouluun työelämän ristiaallokossa luovimiseen .
Johan tuo sapattivapaa synttärilahjaksi alkoi riittämään. Aikansa kutakin.
Printable View
^ Kiitokset ! Täältä myös Köftelle myötätuulta Ouluun työelämän ristiaallokossa luovimiseen .
Johan tuo sapattivapaa synttärilahjaksi alkoi riittämään. Aikansa kutakin.
Onnet täältäkin!
Myötälärvit - minulle ihan uusi sana, eikä ole toimintaakaan tullut harjoiteltua.
Kiitokset kaikille; on tässä viime vuosina tullutkin kakkaa tuulettimeen riittävästi.
Vastatuuli heikkeni hieman ja risujen välistä näkyi valoa:) Tässähän alkaa jo tuntea
itsensä taas yhteiskuntakelpoiseksi.
Bishops Finger, ensimmäinen ko. panimoon tutustuminen 90-luvun alussa; olin myyty.
^ Tuohon korvikkeiden käyttöön liittyy yksi raadollinen tapaus 90-luvun alkupuolelta.
Olin pysäkillä Railaston Shelliä vastapäätä odottelemassa lihavankkureiden saapumista.
Normikansalaisten tapaan julkisilla liikennevälineillä työpaikkaa ja -suoritetta kohti siirtyminen
tavoitteeena, olin jopa poikkeuksellisen aikaisessa, kun ehdin vielä sytyttää savukkeenkin.
Shell avautui klo 7:00; 7:01 viisi "alan miestä" marssii ryhdikkäänä jonona sisään myymälään.
Tovin kuluttua 4/5 ukkoa tulee ulos tyytyväisinä Lasolit käsissään, mutta viides poloinen juoksee
kollegoidensa perään lähes epätoivoisena huutaen: "Jätkät hei! Oottakaa! Mulle ei myyty!"
Hyvät Olutravintolat-konglomeraatti on tarjoillut Kentin panimon
tuotteita hanamuodossa säännöllisen epäsäännöllisesti.
Parin tunnin pyörälenkki tuntui tänään pitkästä aikaa hyvältä. Ennen joulua alkoi flunssailu ja pari lenkkiä jo vuoden vaihteeseenkin sain, mutta se ei vielä tuntunut hyvältä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f012468e0c.jpg
Jyri
^ Herkkullisen näköistä pätkää asiallisesti valaistuna! Näinhän se on, tervehtymisen jälkeen liikunnan riemu kokee arvostuksen nousun. Kokemuksen karttuessa terveyden tärveleminen ehdointahdoin hämmästyttää yhä enemmän.
Kohtalolle ei tietenkään mitään mahda, silloin on vain jaksettava, parhaansa mukaan, taistella.
No nyt tuli kyllä vuolasta ajatuksen virtausta, Tarkoitin vain, arvostan Jyri K :n fiiliksiä. Eikä tuo polkukaan huonolta näytä
Fillari kulki yllättävän kepeästi viikonloppuna. Toki oli kelitkin erinomaisen nopeat. Ja salilla käyntikin maistuu, sehän lupaa hyvää kesälle (jos terveenä olla saa)
Tämä tapahtui kyllä eilen. Kun töistä tullessani pysähdyin liikennevaloihin, huomasin että rouvani oli viereisellä kaistalla aivan samalla kohtaa. En viitsinyt soittaa torvea, joten ajattelin kiinnittää hänen huomionsa huutamalla. Mylvin autossani niin lujaa kuin jaksoin, mutta rouva vain tuijottaa yrmeän näköisenä eteensä. En tiedä, kuuliko joku muu. Huvitti.
Lumisade:)
Pojan elvistely nyt kun on perheen pisin. Yrittää katsella isäänsä alaspäin huiman 8 mm etumatkan turvin. Muutaman vuoden päästä se ihan oikeastikin onnistuu.
^Kuittaa sille, että kaadut korkeemmalta.
^Pitääpä muistaa tuo totuus. Kiitos!
Fat clampit Leftyyn kustantavatkin huomattavasti ajateltua vähemmän hyvän ajoituksen, tuurin ja ystävällisen kanssapyöräilijän ansiosta.
Univelan kuittaus ja ulkona näyttäisi olevan kiva lenkkisääkin.
Onnistunut aamulenkki :D
^ komppaan, liikunnan ilo raittiissa ilmassa.
Kylämme kaupasta löytyi yllättäen 2K Loctite Rapair Putty Universal liimaa :)
Mahdottoman kelpoainetta kiinnitettäessä vaikkapa kylppärin pikkukalusteita seinään. Pitää kuin tauti ja jos mieli muuttuu, niin kuumapuhaltimella lähtee irti. Aikaisemmin olen kiinnittänyt sillä suihkun seinään saippua / puteli hyllykön, pideesuihkun kannattimen ja lukuisia pyyhekoukkuja, jotka aiemmin jokainen tulivat alas 2-puoliteippikiinnityksestä.
Ja nyt saan Alipapan lähettämän saippuapumpunkin seinään kiinni. :) :)
Uutinen, kaveri pääsee huomenna pois Lastenlinnan video-EEG tutkimuksesta. Dataan on kertynyt hyödyllistä tietoa epilepsian hoitoon.
Ilahduttaa päivää myös kutsu Vemdalen- Tukholma-Kööpenhamina-Århus-Dublin-Ateena kiertomatkalle, nuorison puuhiin tutustumaan. Elämässä eteenpäin, hyvällä vauhdilla.
Miellyttää sekin, sain vihdoin aikaiseksi vahata ruokailuhuoneen sekä keittiön pöytien kannet.
Löyty Kuusankosken sport-outletista Viking Tracker -kumpparit hintaa 10 euroa!
Talveen kuuluvat äänet: kiekkoaan kaukalon laitoihin lämäilevät lätkäpojat ja pienempien lasten iloiset äänet kelkkapuistosta.
Lenkille lähtöön kuuluvat äänet: kypärän soljen naks ja klossin klak.
Lahdentien ja Keravantien risteyksen liikennevalot, jotka on ilmeisesti ohjelmoitu uudelleen ja joista pääsin luullakseni ensimmäistä kertaa odottamatta sekuntiakaan.
Juoma joka on säilynyt ajotakin taskussa lämpimänä vanhan (parittomaksi jääneen) villalapasen sisällä.
Vastaantuleva tuttu kuski, josta ensin noteerasi pyörityksen, sitten ajoasennon ja hahmon, sitten valkoisen kypärän, sitten *ne* ja tunnistuksen jo varmistettua ajolasit.
Letkusta tuleva lämmin vesi jonka avulla sai pyörästä pestyä lumen mukana tarttuneen hiekan ja suolan.
Kuuman kaakaomukillisen jälkeen se hetki kun seisoo lämpimässä suihkussa shampoopullo kädessä ja huomaa ettei ole varma pesikö jo tukkansa vai oliko vasta laittamassa shampoota.
Talvipyöräily.
^ oli kyllä hieno keli ajella.
Mutta kummittyttöni umpparileikkaus sujui hyvin, ja herääminen leikkauksesta myös :)
Annoin pyörälle kunnolla kenkää, ja sen vastaus oli lyhyt - anna lisää.
Jalat eivät olleetkaan vielä lopussa, vaikka vähän jo pelkäsin lepoviikon olevan edessä. Eli lisää tehoja, kevät lähestyy jo :)
Jaa. Mun pyörä ei ole tainnut ikinä vastata kuin "Etkö sä enempään pysty?"
Silti: onnistuin järjestelemään asioita siten että pääsen huomenna ja ylihuomenna ajamaan kunnon talvipäiväpyörälenkit.
Huikaisevan kaunis tähtitaivas tuolla ulkona.
Reilu määrä työmatkaliikkujia pakkasesta huolimatta[emoji108] ehkä ihmiskunnalla on vielä tulevaisuus[emoji23]
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Aamuinen työmatka -20C pakkasessa, kun mitään kohtaa kropassa ei palellut :D
Meilläpäin ei tullut kuin pari pyöräilijää koko 15km matkalla vastaan.
Se, että kotimatkan sai taittaa 10-15cm hangessa paksupyörällä vesisateesta nauttien. En muista tuommoista ikinä tapahtuneen aiemmin.
Eikä ollut kylymä......
^Luulen odottavat lumityöt tuulettaa hyvän olon.
Oman hyvän tuulen takaavat juuri päätökseen saadut lumityöt. :)
Aamulla oli Vantaan puolella reitit aurattu jo niin hyvin että lähes normaalisti ehti perille töihin, joskaan ei normisykkeillä.
Takaisin tullessa oli ilahduttavan paljon jo aurattu Helsingin ja Espoon alueillakin, eikä plussapyörällä ollut kuin muutama hankalampi paikka (nietostumia ja ajoradalta aurattu loskavalli).
Energiaa jäi vielä lumitöihinkin.
Se, että tuolle Turkin höyrypäälle löytyy vastaanpanijoitakin:
https://yle.fi/uutiset/3-10040941
Jäljet lumessa. Myyriä ja päästäisiä, eilinen vesisade ilmeisesti ajanut liikkeelle.
Lumikon kulkureitit näyttivät hakeutuvan samoihin suuntiin:)
Työt sujuu, kunto kohoaa. Huomattavaa edistystä kolmessa kuukaudessa!
Sään oikuista huolimatta onnistunut hiihtolenkki vanhemman pojan kanssa.
:) ihanaa, Jukan johtama konsertti Turussa sai aivan loistavat arvostelut ja yleisökin piti. Äh, eivät honanneet kysyä jos olisin halunnu myös tulla...olisin mä halunnu, samalla olisi tavannu serkkuni pitkästä aikaa.
Sattumalta syntynyt idea; lämmin leivinuuni ja ½ litraa punaista maitoa.
Pannarin tuoksu leviää hiljalleen ympäristöön, ryntäystä odotellessa:)
Sain vielä naamioitua valmistuksen muuhun keittiötoimintaan.