Nope. DT Swiss rr21 Dicut on molemmissa vuosikerroissa. Ovat muuten aika helkkarin hyvät kiekot ja syy valkata nimenomaan CF 9.0 versio.
Printable View
Dang. Cyclon osto näyttää melko pakolliselle ja Inflite8 vaikuttaa asialliselle vaihtoehdolle.
Minkälaisen rengastuksen tuohon saa mahtumaan ? Meneekö vielä noin 36mm nastallinen takahaarukkaan ilman lokareita /lokareilla ?
(Paljon) aiemmin tässä ketjussa mainittua:
===========
"Tuossa muutama kuva haarukoista 35mm nastarenkailla
https://lh3.googleusercontent.com/-V...29.11.2013+-+3
https://lh6.googleusercontent.com/-H...29.11.2013+-+2
https://lh5.googleusercontent.com/-r...29.11.2013+-+1
Omien mittailujen mukaan 42mm rengas mahtuisi..."
Hyvä, kiitos.
Selasin viestiketjua taaksepäin jonkin matkaa, mutta ilmeisesti en tarpeeksi pitkälle.
Vaikuttaa että Infliten takahaarukka on jonkin verran leveämpi kuin edellisen cycloni Spessu Cruxin ja se on oikein hyvä asia.
Inflite vaikuttaa oikein sopivalle soratien pyöräksi.
42 mm Marathon Winterit taitaa olla omassa Inflite 9.0:ssa alla. Lokareidenkin kanssa mahtuvat pyörimään.
Bluemels Olympicin (25-35mm rengas) asennus on ainakin ihan... S-kokoiseen pyörään. Nuo piiloitetut lokarikiinnikkeet eivät ole vuosituhannen innovaatio. Canyon voisi vaan vielä myydä niitä valmiiksi pahoinpideltyjä lokareita
Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla
Ihan vittuahan noiden asennus oli ja etunen piti jättää lopulta veke kokonaan, kun koon 46 talvimono otti äärikäännöksissä kiinni lokariin, mutta takalokari on paikallaan. Toki sai rosteriasiaa katkoa ja taivuttaa, sekä porata uutta reikää lokariin.
Maantiepyörän päivitys olisi ensi kesäksi edessä ja olen nyt pohtinut Ultimate CF ja Endurace CF välillä. Molemmista kiikarissa joku Di2 vaihteilla varustettu malli. Onko foorumilaisilla kokemusta eroista Ultimaten ja Enduracen välillä? Ja tietysti kiinnostaisi päästä koeajolle, kun vähän arvelluttaa 3000+ € laite ostaa kokeilematta.
Ilmeisesti Canyon on joskus järjestänyt koeajotapahtumiakin Suomessa, mutta nettisivuilta en ainakaan löytänyt tietoa tulevista tapahtumista.
Oleellisesti eroa on ajoasennossa. Runko on molemmissa samaa tasoa eli riittävä. Enduracessa on hiukan enemmän joustava satulatolppa, joskaan ei se Ultimatenkaan tolppa mikään rautakanki ole.
(Uudesta Ultimatesta ei ole perskohtaista kokemusta, mutta oletan, että se on mukavuudeltaan ja jäykkyydeltään ainakin yhtä hyvä kuin vanhakin, joka on jo aika hyvä...)
XL-kokoinen VaijeriUltegra Endurace CF 9.0 on tarjolla koeajoon Lohjalla.
Mulla on heinäkuun lopulta ollut tuo uusi Endurace CF SLX 8.0. Kovasti olen pyörästä tykännyt. Aikaisemmat maantiepyörät ovat olleet teräsrunkoisia, joten vertailu on niihin, mutta niihin nähden tämä on suorastaan räjähtävä. Geohan tuossa ei ole hirveän rento, mutta alkaa siihen selkä tottua. Itsellä on xs koko joka toki vaikuttaa tuohon mataluuteen. Mun mielestä pyörä toimii loistavasti asfaltilla, mutta itse en vieroksu hyviä hiekkateitäkään lenkeillä. Kaiken kaikkiaan muutaman kuukauden perusteella kokemukset tosi hyviä ei valittamista.
Vahvin vaihtoehto tällä hetkellä mullakin on tuo Endurace CF SLX 8.0 mutta Di2 vaihteilla. Pitäisi tuota päästä testaamaan ajoasennon kannalta. Tällä hetkellä ajossa Focuksen alumiinirunkoinen pyörä ja vaihdon yksi suuri syy on ajoasento. Nykyisessä pyörässä siis niska kipeytyy jo vähän lyhyemmilläkin lenkeillä. Tietysti myös tuo nykyisen pyörän suuri paino on toinen iso syy vaihtoon.
Ultimaten puolesta taas houkuttaisi tuo keveys. Jos vertaa esim CF SLX 8.0 Di2 malleja Endurace ja Ultimaten välillä niin painoeroa on 0,7kg. Enduracessa taas kiehtoo nuo levyjarrut. Tiedän kyllä että perinteisilläkin jarruilla hyvin pärjää, eikä noita levyjarruja omassa käytössä oikein järjellä pysty perustelemaan, kun en talvella tai yleensä märällä kelillä kovasti ajele.
Mitä olet Zed tykännyt levyjarruista?
Mulla on ollu levyjarrut kaikissa omissa pyörissä joten en oikeen osaa muita ajatella. Oon toki kokeillut vannejarrullisiakin, mutta itse pidän kyllä levyjarruista. Mitä painoon tulee niin nuo molemmat on kyllä niin keveitä pyöriä, että musta 0,7 kg suuntaan tai toiseen ei tee mitään.
Itse tilasin tuon Enduracen kokeilematta ja on se aika matala ajoasennoltaan ja ultimate on vielä matalampi. Niskan ja selän kanssa oli alkuun vähän ongelmia, mutta nyt alkaa olla ok. Mää ajan aika lyhyitä lenkkejä 30-50 km, joten sekin auttaa asiaa. Endurace on mun notkeudella kyllä ääripää, yhtään kireenpään asentoon ei taipuis.
Oon miettiny Contin GP4000SII 25/23mm:sten tilalle jotain hiekkatiekelpoisempaa rengastusta. Cycloon ei nyt ole varaa (vaikka inflite 9.0 olis outletissa 1699€), joten mahtuisko noihin Simpan 105 jarrulänkien sisään jotain rengasta, jossa kuviota ja joka hyvin kestää välillä hiekkatietäkin. On noilla Conteillaki hiekkateitä ajanu ilman rikkoja, mutta muu olis mukava. Pyörä Canyon Endurace al 6.0.
Ilmeisesti kestävin mitä löytyy. 595g 25mm leveänä.
http://www.wiggle.co.uk/schwalbe-mar...igid-road-tyre
Continentalin Grand Prix 4-Season tai Gatorskin? 28 mm GP4KS2 menee Enduraceen ainakin mikä on todellisuudessa yli 31 mm, joten eiköhän nuokin mahdu pyörimään.
Juu, pystyhän tuo Enduracen ajoasento maantiepyöräksi on.
Jos ongelmia on alaselän ja hartioiden kanssa, syynä voi olla pituussuunnassa vääränmittainen ajoasento. Myös liian lyhyt ohjaamo voi olla pahasta, jos painosta liian pieni osa jää käsien kannateltavaksi. Silloin erityisesti alaselän tienoille syntyy helposti jännitystiloja. Käynti bikefittingissä on tuollaisessa tapauksessa paikallaan.
Ihan vain uteliaisuudesta:
Aeroadissahan on tällainen tiettävästi Canyonin ikioma erikoisuus kuin "rake shift" eli etuhaarukan päissä on palat joiden asentoa muuttamalla (eli kääntämällä ja vaihtamalla ne puolelta toiselle) voidaan "rakea" eli etukiekon paikkaa siirtää 5 mm, minkä pitäisi vaikuttaa pyörän ajo-ominaisuuksiin tekemällä siitä joko vakaamman tai ketterämmän ajettavan. Kysymykset Aeroadien omistajille kuuluukin:
(1) Oletteko edes olleet tietoisia tämmöisestä ominaisuudesta ja siitä miten muutos tapahtuu?
(2) Jos olette olleet tietoisia, oletteko olleet uteliaita ja kokeilleet miten paljon muutos todella vaikuttaa?
(3) Jos olette tienneet että siellä haarukoiden päässä on jotain tälle pyörämallille erikoista, oletteko huomanneet että palojen kiinnitysruuvit olisivat löystyneet?
(4) Olettepa tai ette, onko pyöränne pitänyt ikävää naksuntaa kun nousee satulasta (esim. ylämäessä tai kiihdytyksessä)?
(5) Jos on, oletteko etsineet naksunnan syytä kaikkialta muualta kuin etuhaarukan päistä?
1) joo tiesin niistä, mutta en halunnut pyörästä laisinkaan rauhallisempaa (kisaisempi oli oletuksena ainakin omassa aka ketterämpi) Pyörä oli minulle todella vakaa ja sopivan ketterä
2) en ehtinyt kokeilemaan, pyörä meni lunnaiksi
3) tarkistin ja ainakaan 2tkm ajoilla ei ollut laisinkaan löysässä
4) pyörä naksui, mutta vika oli muualla
5) en etsinyt, kun vika löytyi muualta
Viimeisessä fillarilehdessä on kuvailtu ja kuvattu hyvin toi rake shift.
Yllättävä tieto, sillä omassani palat ovat alkuperäisessä asennossa joka on nimenomaan se vakaampi. Kun pyöriä ei kasata yksilöidysti asiakkaan toivomusten mukaan, luulisi että asento on kaikissa sama. Voihan olla että eri vuosina tai eri malleissa defaultti on vaihdellut.
Ei sillä että tietoa tarvitsisin tai että sillä olisi ollut kohdallani merkitystä, mutta tässä on ehkä menetettty mahdollisuus hyödyllisen informaation välittämiseen,Lainaus:
4) pyörä naksui, mutta vika oli muualla
5) en etsinyt, kun vika löytyi muualta
No siis omassa oli viallinen ohjainlaakeri. Sain takuuna uuden. Oli ihan kunnolla porsinut...
Eli sinäänsä minun tapauksessani ei mitään ihmeellistä ollut.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Komppaan Zediä, mulla vaihtu Domane Endurace CF:ään ja Canyon on monta senttiä matalampi. SLX vielä vähän matalampi. Mulla i-lockin (vaimikäsenykyäänonnimeltään) päällä 15mm spacer, ja tosta jos pudottaisi vielä n. 5mm ni saman ajoasennon (drop/reach, satula samassa paikassa keskiöön nähden) saisi Ultimate CF:ään.
Suosittelen lämpimästi bikefitiä ennen ekan maantiepyörän ostoa.
Maanantaina tilattu Ultimate cf sl 9.0 kotiutui eilen. Mielestäni aika onnistunut toimitus. Upsin seurannassa paketti todella liikkui, eikä maanut terminaaleissa. Toimituksen kruunasi vielä alihankkijan kuriiri, joka soitti ennen toimitusta varmistaakseen että joku on kotona. Lopputuloksena tyytyväinen vastaanottaja joka muisti myös antaa kiitoksen kuskille.
Illalla pyörä pois siististä paketista ja nippuun. Pullotelineen pultti napsahti poikki 3nm voimalla, vaikka manuaalissa ohjeistettiin 5nm. Onneksi pullotelineen mukana tuli toiset ruuvit ja pihistin siitä yhden tilalle.
Säätölenkki kruunasi tänään hyvän fiiliksen, vaikka tuulinen keli yrittikin dropata tunnelmaa. Ensilenkillä päälimmäiset plussat olivat pyörän äärimmäinen hiljaisuus ja tien epätasaisuuksien nielemiskyky. Takavaihtajan tuntuma oli jopa liiankin pehmeä kun on tottunut 105 selkeisiin naksahduksiin. Etuvaihtajalla ei tarvinnut käyttää voimaa lainkaan vaikka ison rattaan koko kasvoi aikaisempaan 46 pykäläiseen verrattuna. Totuteltava ominaisuus edelliseen pyörän jälkeen on juuri tuo 52 kokoinen limppu yhdistettynä alitehoisiin reisiin.
Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä. Kun pyörä oli melko miellyttävä ajaa jo perussäätöjen jälkeen (satulan setbackia piti pienentää tien päällä hiukan) ja koko osui nappiin, niin tässä vaiheessa uskon että tällä laitteella ajellaan paljon kilometrejä.
https://www.canyon.com/fi/factory-ou...bikes&id=19652 CANYON ROADLITE AL 5.0. Sanokaahan kokemuksia tollasesta. Kiinnostas hommata kohtuupienellä budjetilla kaupunki/kelvipyörä päivittäiseen n.20km pyöräilyyn. (Endurace al 6.0 on maantiepyöränä että runko varmaan samantyyppinen eli hyvä.) Nykyinen 29" maasturi on hajoilemassa joka puolelta. Kiinnostais vähä kevyempipoljentoinen vekotin. Saako tuohon kuinka leveät nastarenkaat alle? Hyvät lokarit olis myös must. Säilyykö tuollainen pyörä esim. Treen keskustassa lukossa monta minuuttia? Jos tuo on teidän mielestä syvältä, niin heittäkää parempi vaihtoehto.
Ultimate kuumetta alkaa pukkamaan. 2017 tarjonnasta aero malli taitaisi olla järkevin ostos, koska vannejarrullisia kiekkoja ei ennestään löydy.
Reynoldsin kiekot ovat ilmeisesti laadukkaat tuon hintaiseen pyörään? Sähkövaihteista tuossa joutuu tinkimään, mutta uskon pärjääväni hienosti ilman niitäkin.
Reynoldsit on hyvät. Leveämpää ja uudempaa designia. Ei tuolla metsään mene, mutta asfaltilla saa leveän virneen
CF SL malleista toi aero-malli näytti silmääni parhaimmalta hinta-laatu suhteeltaan. Vähän mauton ja hajuton tollanen on, mutta tekniikan puolesta ei heikkoja lenkkejä. Värit olis tosin huomattavasti kivemmat kalleimmassa mallissa.
Reynoldsin kiekkoja ei paljoo näy Suomessa, mutta Jenkeissä suositumpi valmistaja jos ei mennä sinne kalleemmalle Enve/Zipp tasolle. On niissä sentään moderni 25mm leveys ja straight-pull pinnatkin lisäämään hitusen jäykkyyttä sivuttaissuunnassa. Hubit on varmaan jotkut Reynoldsin brändäämät kiinalaiset vaikka kalleemmissa kiekoissa näyttäisi omaan silmiin erottuvan pohjalta DT240. Mielummin mä tollaset kiekot ottaisin pyörääni kuin jotku Mavicit tai Zippin 30 ylihintaset alukiekot noista vaihtoehdoista. Plussaa vielä Contin renkaista ettei tarvi Mavic Aksiumeja ottaa. :) Pinnojen määrästä vähän miinusta.
http://aerogeeks.com/2014/07/16/reyn...ke-slg-review/
Testi on 2014 vuodelta, mutta nopeella vilkasulla näytää samalta logoja lukuunottamatta. Ihan hyvin pärjäsi.
Äsken kävin omaa Ultimatea ulkoiluttamassa ja on se vaan kiva pyörä ajaa.
https://farm9.staticflickr.com/8634/...5ed211f680.jpg
(Kuva ei ole hetki sitten suoritetulta lenkiltä).
Tuollainen joulukuusi olisi poistoissa myynnissä M-koossa, mutta tökkää kyllä väriin :)
^ Höpsis, toi kulkee paljon kovempaa kun Protkin ajaa samalla värillä :)
Ok, kyllä nuo reynoldsit on saatava, pelkästään ulkonäön vuoksikin.
Kieltämättä vähän samaa mieltä ultimaten hajusta ja mausta. Pystyisiköhän millään pimittämään rahaa sohvan alle slx8 aeroroadiin...
Onko näillä miten isoa eroa normaali lenkkikäytössä? Aeroroadi paljonkin kovempi? Tosin nairokin ajaa ultimatella, joten ehkä se just ja just välttää minullekkin.
Molemmilla ajaneena voin kyllä kertoa aeroadin olevan huomattavasti jäykempi. Polkiessa eron huomaa lähinnä etupäässä. Aeroad ei ole niin mukava kuin ult cf slx.
Aiemmin ollut kulkupelinä 2010 ult cf slx, ja siinä sain keskiön hieman liikkumaan.
Kummatkin ovat hyviä. Aeroadin kisakireys ei kaikille sovi.
Näin vähän arvelinkin. Minä en saa liikuteltua kuin polkimia rauhakseltaan ja uskon, että varsinkin lomareissuilla tulee ajeltua heikkokuntoisemmillakin asfalteilla. Eli ultimate jatkoon.
Kaverilla oli kyllä vankka mielipide Di:n puolesta. Tätä täytyy vielä mietiskellä. Kai ne aerokiekot voi ostaa myöhemminkin...
Uusia mallejahan ei näytä onneksi saavan vielä pitkään aikaan.