Rotor UBB4630 keskiölaakeri. Vaikuttaisi huomattavasti paremmalta kuin SRAMin pressfit keskiö.
Printable View
Rotor UBB4630 keskiölaakeri. Vaikuttaisi huomattavasti paremmalta kuin SRAMin pressfit keskiö.
Ketjun puhdistuksen ja Rexin lisäämisen sijaan vaihdoin uuden kettingin soramyllyyn. Olin jo putsaamassa kunnes sattumalta päätin kokeilla mittarilla. 0.75 meni pudottamalla joten ketju meni heittämällä kierrätysmateriaaliksi. Ketjukeskustelun innoittamana suoritin pienen mittauksen joka osoitti 114 lenkkisen rajun kuluman lisäsi venyneen liki puolikkaan lenkin verran. Miesmuistin mukaan ketju ei kovin vanha ollut ja olen (ainakin omasta mielestäni) ahkerasti puhdistanut ja voidellut mutta kun ajot ovat paljolti hiekkateitä on voimansiirrossa toki aina hienoa mutta kovaa hioma-ainetta mukana.
Ergon gripit ja hieman jarruja tuli ruuvailtua.
Uusi hissitolppa.
"asensin" pään vartaloon. Kuumennetaan pään reikäosaa hiustenkuivaajalla ja sitten se asentuu kaulatolppaan. Kun on silmäripsetön pää, helppoa. Ripsellisen pään kanssa pitää suojata ripset esimerkiksi kylmägeelipussilla.
^Mene heti huomenna pyytämään palkankorotusta, koska "kirurgi." :)
Thulen ProRiden säädin auton katolle. Vaikutelma telineestä näin alkuun on tosi hyvä.
Cyklosta otin sisärenkaat pois.
Uuden fillarin takanavan. Yhden kuulan poisto, rasvan lisäys ja säätö. Muuten hyvä, mutta väärin kasattu ja ylikiristetty irtokuulalaakeri on tainnut jo saada vaurioita, eikä pyöri täysin smoothisti edes huomattavalla välyksellä. Saas näkee mitä etunapa on nauttinut; sillä myös purku ja säätö edessä.
Saksalainen tarkkuus my ass!
Lisäsin litkua renkaisiin.
Etujarrusatulan keskityksen.
Telian turvapaketti....voi että, en mä tajua. Kävin telian myyntipisteellä koneeni kanssa ( oho kuinka iso, ikinä nähnyt näin isoa kannettavaa :D )ja poitsu kuulemma asensi paketin.
Onnistuin ilmeisesti perumaan sen, kun koneella ei voinut tehdä mitään ellei napauttanut "asenna"- "peru asennus" - ja kuvittelin että on asennettu jo...
Mutta jotenkin onnistuin sitten ihan itse asentamaan turvapaketin. "Turvapaketti on nyt asennettu koneellesi".
! hei täällä olisi yksi tietotekniikkaguru, pääsisikö telialle töihin asentamaan turvapakettteja !
Asentelin uudet kahvat ja uuden rataspakan taakse. Samalla poistin edestä isomman rattaan. Nyt vaihteistona 1x8, edessä 34-piikkinen, takana 11-30.
Eilen juniorin mökkitsygästä sisurit ParkToolin tarrapaikoilla koristelin. Huono tuli, tällä viikolla haen uudet sisurit - meneeköhän noi tarrat huonoiksi kuumuudessa (=auton peräkontissa) muutaman vuoden aikana?
OffTopic: odotin Liitiän kertovan tässä ketjussa foorumin serveri/softapäivityksestä... :p
Maastohöpöpyörään yhdeksän vaihdetta lisää.
Jarrut piti keskittää.
Grainderiin Thomsonin stemmi Ritcheyn tilalle. Jokohan toi fillari olis valmis?
Lokarit crossariin. Oli taas reilua modaamista.
Vaihdoin työpöytätaustakuvan.
To 03.08. kruisailin Vuokatti-Sotkamo-raittia kompaktikamera jerseytaskussa (sain Iltalehden yhdyssanatestissä 8/10-tuloksen), tiesin Havukka-ahon ajattelija-patsaan, nostin pyöräni hahmojen seuraksi ja nappasin digikuvia elokuun illassa.
Valitettavasti, luultavasti paikallinen Little Miss Sunshine, sormi hinkaten gorillalasia, oli myös läsnä haitaten omaa kuvauskohteen asettelua, kuvausetäisyyden ja valaisuolosuhteiden suunnittelua; aika äkkiräpsyjä nuo kaksi otosta olivat.
Valitettavasti en osaa kaunistaa tätä foorumia otoksellani, joten kuvitelkaa tuo patsasaihe lisättynä yhdellä nykypäivän kuitupyörällä. Avuton.
Lukkopolkimia pyörästä toiseen kun on vaan yhdet mukana mökillä
Stravan ja RideWithGPS:än
Puhdistin litkun tukkiman presta-venttiilin ytimen.
Asensin olutta tuoppiin.
Työmatkasinkulaan Weinmannin lohenpunaiset jarrupalat. Pitää sateellakin edes jotenkin.
:D asensin pään vartaloon. Herkun pää, mutta ei herrkkuvartaloon vaan uudenpaan "mallinvartaloon". ( lämmitetään pään alaosaa ja kun on pehmee niin napsautetaan vartalon kaula"nuppiin" )
Kuitukrossarin paremmille kiekoille soratiegummit maantiegummien tilalle. Maantiekausi siis päättyi tai ei se ole alkanutkaan. Luulin, että viime kesän 500km maantiellä oli vähän mutta tänä vuonna 150km tekee tiukkaa.
Vaihdatin eturenkaan pienellä pp-pajalla. Jouduin tyylirikoksen uhriksi. Renkaan kylkitekstit ei oo missään säännöllisessä asennossa vanteen teksteihin nähden. Joudun korjaamaan asian itse etten saa syitä päälleni ja tyhmän leimaa otsaan.:eek:
Oli vaan kiire päästä ajamaan...
Uus vaihdevaijeri läskipyörään.
Kolmosmaasturiin nastarenkaat alle. Muotipoliisin kiusaksi laitan lokaritkin, ettei työmatkalla selkä ole kurassa.
Jopon ketjunkireyden optimointia siten, että lokari ei ota kiinni.
Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla