Kyselin Verkkokauppa.comista milloin tulee uusia:
Saaamme tuotteita 61129 (kickr snap) ja 61372 (kickr 11v) varastoomme muutaman viikon välein.
10-vaihteinen 41809 on poistunut malli.
Printable View
Kyselin Verkkokauppa.comista milloin tulee uusia:
Saaamme tuotteita 61129 (kickr snap) ja 61372 (kickr 11v) varastoomme muutaman viikon välein.
10-vaihteinen 41809 on poistunut malli.
Tacxin Neo on XXL:ssä varastossa (muutamia kappaleita per liike) hintaan 1349 €. Käykäähän hakemassa ja kertokaa kokemuksia! ;)
Itselle joko toi tai Bike Discountin 1199 €+ pk (=bulky good 26 € ?), lupaus saatavuudesta 9.10.
Tänään itse asiassa seurasin vierestä, kun Kalevan XXL:ssä joku osti itselleen ko. masiinan. Jos oikein etäältä ymmärsin niin ei sekään ihan hintalapussa lukeneella hinnalla lähtenyt. Nyt vielä kun saatas ostaja kertomaan tänne kokemuksistaan.
Minkä tehoisen koneen Tacx trainer software4 vaatii Intel HD 2055MB ja CPU Intel N2840 2.16GHz ei toimi Win10 kanssa vaan videot pysähtyy :seko::seko:
Verkkokaupan puheet piti paikkansa ja tänään on lähtenyt mulle Wahoon Kickr. Hieno homma ja suht edullinen hinta.
Tässä on viime päivät olleet vimmattua speksausta trainerista. Tietämätön kyselee, että miten tuo itse ajo tapahtuu perinteisin tavoin esimerkiksi Trainerroadissa? Kun mäki nousee niin ohjelma käskeen nostamaan kadenssia ja/tai laittamaan isoa vaihdetta vai pitääkö säätää traineria raskaammalle tasolle?
Trainereihin on tulossa pikkuhiljaa avoimempaa rajapintaa, joka avaa paljon uusia mahdollisuuksia softien saralla. Mitenkäs FE-C toimii käytännössä? Jos oikein ymmärsin niin softa pystyisi ohjaamaan tämän avulla traineria. Eli kun mäki tulee niin trainerissa vastus kasvaa ja ajaja itse päättää miten tulevan esteen taklaa?
Tällä hetkellä ykkösvaihtoehto on Tacxin Vortex Smart. Firmware päivitettävissä FE-C:tä tukevaksi, sekä muutenkin yhteydet kunnossa, kun löytyy ANT+ sekä Bluetooth Smart, niin saa kaikki softat ja mittarit kiinni.
Myös kehuttu Turbo Muin ehkä kiinnostaa, mutta halvemman hinnan ja paremman rajapintatuen takia tällä hetkellä ehkä Vortex olisi ostoskorissa.
Kun on alkanut tuo Eliten Turbo Muin hotsittamaan talviharjoittelua ajatellen niin heitetään ilmoille muutama kysymys. En tiedä onko täällä ketjussa jo käsitelty mitä tarvitaan tuon Turbo Muinin kanssa treenatessa jos omistaa pyörässä jo erillisen tehomittarin (tässä tapauksessa Vector 2 polkimet) ja onko siitä jotain erityistä hyötyä nähdä Turbo Muinin lähettämä teho? Olen ymmärtänyt että Turbo Muinissa olisi mahdollisuus nähdä kadenssi ja nopeus tai teho kun hommaa siihen sopivan ANT+ lähettimen. Ja tarvitseeko Turbo Muinin käyttö muuten Android tai Applen laitteen kaverikseen, vai onko se tarpeellinen vain jos haluaa käyttää sitä Eliten my E-Training aplikaatiota? Ja anteeksi turhista kysymyksistä jos kysymyksiin oli vastattu jo aiemmin mutta tämä ketju on niin pitkä etten jaksanut käydä sitä kokonaan läpi, muutaman edellisen sivun sentään koitin tarkastaa.
Turbo muinin ja misuro b+ anturin sain alkuviikosta himaan. Asensin sony xperia z luuriin ton E-training softan versio oli 2.0.0 tiistaina.
Luuri löysi anturin mutta kun training softa kysyi turbo muinin sarjanumeroa ja siitä eteni niin koko softa kaatui.
Luulin ettei toi xperia z ole bluetooth smart yhteensopiva (ikä on siinä rajoilla). Tänään sain kaverin käymään jolla on sony xperia e4 halpis luuri (julkaistu helmikuussa 2015) ja asensin softan siihen niin huomasin vahingossa että versio joka siihen asentui oli 2.0.1.
Halpis sony toimi laakista joten poistin omasta luurista softan ja asensin uudestaan. 2.0.1 versiohan sieltä pamahti ja nyt sai muinin serialin syötettyä sisään ja homma toimi.
Watit, kadenssi ja nopeus näkyy softassa. äkkiä kun kattelin niin kadenssi näkyy ainakin oikein , nopeus oli liian alhainen poljintuntumaan nähden (reilusti) , wateista ei kokemusta ole, 250-300 watin lukuihin pääsin runnomatta perse penkistä ajaessa.
Olen ajanut 50km suht tasamaa lenkin pisteestä a pisteeseen a (eli ei mitään pelkkää alamäkireittiä) keskarilla 35,12 soolona. Tiedä sitten millasia tehoja toi tasamaalla vaatii?
Ihme ettei softa ilmottanut luurissa että uusi versio on saatavilla.
Mulla on myös Muin ja tehomittari (kammet). Itse en ole käyttänyt Muinin tehomittausominaisuuksia, vaan otan tietokoneelta ant+-mokkulalla yhteyden kampiin. Trainerroad sitten näyttää kampien mittaaman tehon. Muiniin saa myös mainitsemasi pulikat, mutta en ole kokenut niitä tarpeellisiksi kun on jo tehomittaus omasta takaa. Toki olisi mielenkiintoista vertailla tuloksia. Toivottavasti vastasin edes osittain kysymyksiisi.
Tämä ongelma ei ole muuten vieläkään korjaantunut(!). Ehdin jo downgradata Ipadini IOS 8:siin ja kirosin Tacxin samalla alimpaan helvettiin. He siis mokasivat pahasti tämän suhteen. Korjaus on heidän mukaansa jätetty viime viikolla Applen Storelle hyväksyttäväksi, joten ehkä jo ensi viikolla se saattaisi tulla saataville.
Aikanaan iOS 7 ja 8 päivityksistä oppineena en aio vielä hetkeen päivittää puhelinta enkä padia 9 versioon. Koska kaikki toimii, niin antaa niiden vielä toistaiseksi toimia. ;) Päivitystahti on nykyään muutenkin liian nopea -tai ehkä mie oon vaan liian vanha tähän nykyseen tahtiin ja lyhyisiin kvarttaaleihin.
Kickrin saan tänään treenikselle. Siinäpähän siten pääsee taas softien kanssa säätämään. Saa nähdä, koska eka treeni onnistuu ilman säätämistä.
Kysymys teille Turbo Muinin ostajat: Näettekö olleenkaan tarpeelliseksi satsata lähes tupla hintaa Real Turbo Muiniin?
Mulla Kickr toimii kuin junan vessa. Ainoa pieni ongelma, tosin ei Kickrin syytä, on ANT+ mokkulan onneton kantama. Jos käytän läppäriä, niin koneen pitää olla melkein Kickrissä kiinni, että ei signaali töki. Puhelimella
Onko kellään tietoa että käykö jonkun muun valmistajan sykevyöt turbo muinin ja eliten my e-training softan kanssa?
Mulla on toi muini ja misuro b+ sensori ja ne pelaa nyt ok sonyn xperia z luurissa.
Lähimarketissa olisi Karhu bluetooth smart sykevyö hintaan 39,95ekuu.
Edit. Itse itselleni vastaten. Karhun bluetooth smart sykevyö pelaa e-training softan kanssa yhteen.
Hinta paikallisessa citymarketissa 39,95ekuu.
Kiitokset vain ristopee:lle vastauksesta, tuo auttoi ja nyt tietää mitä tarvitsee hankkia. Tässä on kelit kylmennyt sen verran että aletaan liikkumaan niillä rajoilla joilla tämä pyöräilijä enää fiksusti tarkenee ajella ulkona, ilman että tarvitsee pukeutua nallepukuun joka treenatessa on liian kuuma mutta toisaalta kevyempiä jaksoja ajaessa taas alkaa kylmä hiipimään kimppuun joten sisälle treenaamaan siirtyminen saattaa tulla ajankohtaiseksi varsin pian jos keli yhtään kylmenee.
Pistin tilauksen Eliten real turbo muin b+:n. Pitkä vääntö pään sisällä Tacx Neo:a vastaan. Katsotaas miten kauan menee.. Taitaa olla keski-euroopassakin kylmät ilmat tulossa kun ei oota myyvät useiden laitteiden kohdalla.
Jokos täällä on joku päässyt testaamaan KICKR SNAP-traineria? Kokemuksia?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itsellä samaa tuumailua käynnissä kyseisten laitteiden välillä. Olin jo kiinnittänyt Tacxin vastaukseksi, mutta kun bike discountin hinta on pompannut 200 €, niin pitää jatkaa ihmettelyä. Voitko kertoa miksi itse päädyit Eliteen? Netissä ko. laitteesta tuntuu olevan vielä hyvin vähän tietoa & kokemuksia.
turbo omuin on jo ollut aiemmissa muodoissa markkinoilla muutaman vuoden. Jos siitä olisi ollut huonot kokemukset, olisivat ne jo tulleet aikoja sitten vastaan. Kaverilla oli real turbo muin viime vuoden mallina ja ei ole osannut pahemmin haukkua. Pieni hintaero lisänä - samaa 200 lisäystä tässä on katseltu..
Saapa nähdä tuleeko laite edes. Tilasin bike-componentin kautta ja yli 20 päivää näytti vievä, eli valmistajallakaan ei ole toimittaa? Sama tilaustilanne näytti olevan kaikilla muillakin, jotka laiteta mainostaa.
Kiitos! Bike24 näyttää 2-4 päivän toimitusta ja ihan hyvällä hinnalla.
perskules! niin näyttää olevan. Ei muuten ollut 2 päivää sitten. PItääs katsoa jos saisi peruttua tuon bike-componentin tilauksen.
No huh. Chat löysi tiedon, että tulee heille ensi viikolla ja lupaavat pyhästi myös lähettää ensi viikon aikana!
Tänään rukkaan vanhan läppärin siihen kuntoon, että saan masinat pyöriin.
Keväällä avauduin Kickrin tehonmittauksesta, mutta nyt syksyllä tilanne on parantunut rutkasti. Muistaakseni tossa oli joku päivitys sekä Kickriin että Trainerroadiin. Käytin myös SRM:n kalibroitavana, eli saattaa olla useampien osien summa, mutta kickr/trainerroad vs. SRM ero on enää 10-20 wattia, kickrin näyttäessä enemmän. Tosin toi ero on sama kautta linjan, eli suhteellinen heitto on melko paljon jossain 200 watin korvilla, mutta 400 watissa suhteellinen ero ei sitten tunnu missään.
Onko kenelläkään kokemusta tacx smart vastuksista ja esim. polar v800 yhteensopivuudesta. Jostain intervebin sopukoista löysin jonkun tiedon, että saattaisi lähettää tietoja polariin.
Eli, Jos jollakulla on omakohtaista kokemusta niin lisäinfo olisi tervetullutta.
Hups, lähti Tacx Neo tilaukseen XXL:stä. Kerron sitten kokemuksia kunhan pääsen testailemaan. Testiapseina Zwift, TrainerRoad ja jossain vaiheessa todnäk myös Sufferfest (kunhan saavat sen uuden apsinsa julkaistua).
Oho! Hieno homma, pistä ihmeessä raporttia vehkeestä kun saat kokemuksia. Itseäni kiinnostaa erityisesti, kuinka tuo sähköjarru simuloi inertiaa. Mainosten mukaan pitäisi toimia hyvin. Olen etsiskellyt mahdollisimman realistisen inertian traineria, mutta sellaisia on aika vähän markkinoilla. Yleisemmät toteutukset toimivat tällä saralla todella huonosti ja niiden realistisuus vastaa lähinnä jyrkkien mäkien hinkkaamista vähänkään isommilla tehoilla...
Tästä löytyi yksi KICKR vs. Neo -arvostelu, kuulostaa ihan lupaavalta: http://www.titaniumgeek.com/gear-rev...s-wahoo-kickr/