Onko porukalla käytännön kokemusta 35mm ja 42mm Roudista? Kulkeeko tuo 42mm sopivilla paineilla merkittävästi pehmeämmin kuin 35mm? Painoja en löytänyt valmistajan sivuilta ja onko noi kaikki tubeless yhteensopivia?
Printable View
Onko porukalla käytännön kokemusta 35mm ja 42mm Roudista? Kulkeeko tuo 42mm sopivilla paineilla merkittävästi pehmeämmin kuin 35mm? Painoja en löytänyt valmistajan sivuilta ja onko noi kaikki tubeless yhteensopivia?
42mm Roudasta on yhden talven kokemus. Rengas on suhteellisen kapea. Alle 40mm renkaan leveys 22mm leveällä vanteella. Tubeless toimi itsellä hyvin eikä hikoillut litkut. 3,5 bar paineilla rullaa kohtuullisen hyvin. Jos pitoja haluaa niin pitää ajaa merkittävästi pienemmillä paineilla. Liukkaimmat kelit ajelin 2-2,2 bar paineilla.
35mm vertailua en osaa tehdä. En pehmeydestä, rullauksesta tai pidoista.
Kuinka korkea rengas tuo Routa 42 mm versiona on vanteesta mitattuna? Minulla on sellainen spessun vado sl missä on lokasuojat ja aprikoin tässä että sopisivatko nuo 42 mm versiot siihen. Nyt siinä jotkut spessun omat 38 mm renkaat.
42mm Roudasta myös yhden talven kokemus Hunt 4 season i25 vanteella. Renkas ei lukittunut vanteelle joten litkutus ei onnistunut, vika oli asiakkaanpalvelun tiedossa ja luvattiin että tämä vuoden tuotantoerässä on korjattu. Joten siis ajoin sisurilla. Renkas oli 42mm leveä, korkeutta en mitannut mutta ainakin oli korkeammat kun 40mm (oikestaan 39m) WTB Byway:t joita käytän samoilla vanteilla kesällä. Pito oli riittävä niin lumella kun myös jäällä. Paineet noin 2,2 - 2,8 bar.
Ok, kiitos tiedosta. Tuossa minun pyörässä on 21 mm vanteet joten renkaat ei varmaan ole ihan noin leveät sen vanteilla . Lähinnä mietityttää ottaako ne niihin lokasuojiin kiinni korkeuden puolesta. No sehän ei selviä kuin kokeilemalla.
Bikeplanetilta sain kotiutettua 29x2,6" piikkisian. Vielä odotellaan, että electrobike saisi 27,5x2,6" varastoon. Kuulemma viivästynyt niissä toimitus tehtaalta.
Ensihätään löytyy kyllä ISP 27,5x2,6" DD versio.
Jos nuo Motonetin 2.6” Pikkisiat on sitä viimevuoden mallia, niin minkä kokoiset ne onkaan? Isoiksi sanottu, mutta kuinka iso?
Mistähän löytyisi tubeles ready nastarenkaat 700x38 ?
Kellään vielä Piikkisikoja uudesta tän talven erästä? Onko 2.6" nyt oikeasti 2.6" (eikä 2.8") ja uskaltaako taittuvakylkisen SL-mallin ostaa vai onko ne edelleen kieroja?
Mittasin oman viikko sitten bikeplanetista ostetun 29x2,6" piikkisian, tämä siis ei-SL versio. 68,2mm, 30mm id vanteella tubelessina. Suora on. Herää kysymys onko tämä näitä uusia vai ei? Oon yrittäny ettiä kumista jotain valmistusviikkoa mutta en oo löytäny.
Juuri asennettuna mitta oli sen 66 mm. Näköjään viikossa venyny.
Just tuli uudet 2.6 SL.ät takuuseen, jotka oli reklamoitu viime talvena.
Luulen, että uudet on huomattavasti kapeammat, kuin aikaisemmat. (mulle pettymys)
Kuvio on selkeesti pienemmillä väleillä/ limittäin.
Mutta siis eron huomaa selkeästi, kun uudet ja vanha malli vierekkäin vertailtavana.
Vanteella ei vielä ole, joten "vemputusta" en kommentoi, mutta toivotaan parasta....
Kävin sit itekin hakee Bikeplanetista tollasen syksyn saapumiserässä tulleen tuoreen Piikkisika 29x2.60:n ja ainakin silmämääräisesti näyttäis olevan sitä mitä pitääkin, eli tällä kertaa aito 2.6". En kuitenkaan pistäny vanteelle, joten lopullinen tuomio vasta kun tulee lunta.
Nastarengaskausi alkaa hiljalleen lähestymään... ellei tule taas lumetonta talvea. Aiemmassa sähkömaastofillarissa oli 27,5x2,25 Schwalben Ice Spiker Pro Evolution renkaat jolla tuli ajeltua parina talvena. Uudessa fillarissa on 29" renkaat, joten uusia nastarenkaita siis pitäisi hommata. Ja renkaiksi on aikalailla valikoitunut Piikkisiat.
Nyt mieltä vaan askarruttaa lähinnä, että hommaanko 2,25" vai 2,6" koossa? 2,6" koko sinänsä kiehtoisi, mutta epäilyttää vaan, että sopiiko. Lähinnä lokasuojat mietityttää, joita en meinannu ottaa pois. Tämän hetkiset renkaat on Marathon Plussat 2,25" kokoisena ja silmämääräisesti näyttäisi olevan vielä kasvuvaraa, mutta itellä ei ole mitään hajua miten lähteä arvioimaan mahdollista sopivuutta.
Yks ois tietysti, että kävis tuolla BikePlanetissa kans kyselemässä neuvoa ihan fillarin kanssa, kun vaan joskus kerkeäis ajelemaan toiselle puolelle Vantaata, kun ei ihan ole oikein työmatkan varrella. Mutta jos sais alustavasti hyviä vinkkejä, miten asiaa tutkis omin nokkineen.
Eiköhän se eteen ainakin mene. Itsellä on viimevuotista erää 2.6 ja mahtuu rokkarin keulassa pyörimään lokarin kanssa. Jos tämän vuotiset on vielä pienempiä niin tilaa on reilusti :p takarenkaan osalta riippuukin sitten pyörästä...
Mistä tietää sopiiko 2,6 omalle vanteelle? Piikkisiat kiinnostaisivat kyllä ja leveämpinä kuin Ice Spikerit, joihin olen vähän jo kyllästynyt, kun laatu vaihtelee.
Oma 2.6 piikkisika ei mahdu edessä lokarin kanssa pyörimään, niin on kookas. Foxin 36 keula.
Taidan ajella paljaalla talven. Perkele.
Lyrikkiin mahtuu kyllä, aika outoa ettei foxiin mahdu.
^Siis mahtuu se "pyörimään", rahinan kanssa. :D
Josko mulla on sitten noita ylikokoisia, pirun muhku se kyllä on.
Olin jo valmis tilaamaan 2.6 renkaat, mutta omassa viisi vuotta vanhassa maasturissa onkin 19mm leveät vanteet. Nice. Se on sitten 2.25 prkl. Uusi pyörä alkoi kyllä himottaa, sillä talven työmatka kulkisi ehkä hippasen paremmin leveämmillä kumeilla. Miten nämä pyöräprojektit on aina tälläisiä dominoefektejä?
Ei kai tuo mitenkään mahdoton yhdistelmä ole, jos vaan mahtuvat pyörimään haarukoissa. Renkaan profiili noin kapealla vanteella on varmaan aika pyöreä, mutta ihan hyvin kapeilla vanteilla ja leveillä renkailla on maastopyörissä pärjätty viime vuosiin asti.
Selkeesti sai syyn päivittää kiekot :)
Näinhän sitä tuli hyvä syy pyöräkuumeilla. Saatavuus on vaan vähän niin ja näin. Erikoista aikaa elämme.
Mun mielestä 19C vanteet eivät rajoita 2.6" renkaiden asennusta, pilaanko siten hyvän kuumeen, vanteesta joskun löytyy koukku, voi nuo turvalisisin mielin asentaa, hassu suomennos muuten tuo "koukku".
Kalliiksi tulisi kuitenkin kokeilu, jos eivät mahdukaan pyörimään.
Ja on sitä muutenkin ajatellut, että uudempi, parempi maasturi olisi kiva. Tulisi ehkä ajettua taas poluillakin.
Uuden pyörän hankinta on mielekäs juttu, hyvää mieltä ainakin tuottaa, mielellään uudella ajaa...
Kuinka paljon pienempi toi uus 2.6 piikkisika mahtaa olla vs. Vanha ylikokoinen?
Ja mistä tunnistan ”uuden” version? Ja saako uutta piikkisikaa teräsvaijerilla?
Myös 2.25 piikkisika käynyt mielessä, Ice Spikerin ominaisuudet lumella on niin kehnot että se ei herätä niin paljon kiinnostusta. Vai onko wired-versio kenties vähemmän kiemurteleva?
Kyljethän Ice Spikerin taittomallissa on luvattoman ohuet.
Nasta tulee siis vain eteen ja ainoastaan pääkallokeleille, että toisaalta voi olla sama onko siellä Ice Spiker vai piikkisika.
45NRTH Nicotine? Hinta kyllä suolainen.
2.25” piikkisika on kyllä mainio, joskin järkyttävän raskas tietty. En ole huomannut, että onko tämän kauden renkaista mitään kokemuksia vatkaamisesta tässä tullut vielä.
Itsellä on talvea varten vanhat viime kauden vatkaavat 2.25” mallit eteen ja taakse. Haitta on kosmeettinen, en huomaa sitä ajossa mitenkään. Pito on ns. jäätävä ja pärjää lumellakin. Ilmeisesti vatkaus koski taittuvaa mallia. Itsellä on myös ISPit (sähkömaasturissa) ja ne ei ole hyvät kuin jäällä.
^^Kai sitä vois tuohon Piikisikaan taipua. 2.25 on vaan vähän kapoinen, josko etsis sitten uuden ”kapeamman” 2.6:n.
Piikkisika on oikeasti jäätävän hyvä. Tarttuu kuin purkka tukkaan ja lumellakin toimii mainiosti. Sellaiset kalliomäet mitä ei syysmärällä pysty laskemaan menee jäisinä piikkisioilla kuin kuivalla kesäkelillä.
Mikä on tuon 2.25:n todellinen leveys? Ja meneekö 30mm leveällä kiekolla profiili huonoksi?
Kun olis edes ylikokoinen kuten isoveljensä. 2.25 kun vaan on vähän kapea eteen.
On se jonkun verran ylikokoinen, olisikohan ollut noin 2.45” leveä 30 mm sisäleveällä vanteella, pitääpä mitata kun laitan ensi viikolla taas nastat alle. Saattoi olla jopa vähän leveämpi. Profiili oli mun mielestä aivan hyvä, kun niillä viime talvena ajelin.
Vielä senverran utelen että onko 2.25 piikkisika TLR aina vaijerirengas? Superlight sitten taitettava pierunkuori?
Minulla 2.25" ISP on kyljistä 53 mm leveä, eli siihen joku 4-5 mm lisää olisi kyllä hyvä juttu. Tuo Moukarin muistelo tekisi n 62 mm, eli kiinnostaa kovasti...
Mittailin että 2.6" Piikkisika ei mahdu 100 mm Foxiin, korkeudesta alkaa ahdistamaan.
Tilasin Motonetistä 2kpl 2.25 vaijeriversiota. Paikallisessa Motonetissä ei ollu kuin ruttaantunut 1 kpl hyllyssä kun aamulla siellä turhaan kävin.
Tulevat ilman kuluja tuohon lähikauppaan 100m päähän. Very nice.
2.6 en tosiaan uskaltanu toistamiseen ostaa kun ei tiedä minkä version saa kouraansa. :D
Ja jääpähän tilaa sohjollekin sinne lokasuojan ja renkaan väliin.