Minäkin vaihdoin Racefacen kuppeihin teollisuuslaakerit. On kestänyt jo puolet enemnän kuin RF. Seuraavaksi Wheels MFG, joista edellisessä pyörässä pelkkää hyvää kokemusta.
Printable View
Minäkin vaihdoin Racefacen kuppeihin teollisuuslaakerit. On kestänyt jo puolet enemnän kuin RF. Seuraavaksi Wheels MFG, joista edellisessä pyörässä pelkkää hyvää kokemusta.
Äitienpäivän kunniaksi sitten päädyin painamaan tilausnappia eli parhaat lahjat saa kun itse hankkii?
Nyt on viikot pitkiä!
Osaako kukaan suositella hinta-laatu suhteelta fiksuja kuitukiekkoja taigaan?
Dt:n kiekot on sinänsä ihan hyvät, mutta kuitukiekkojen kanssa tubeles hommat on paljon helpompia.
Oli tuollaiset: ei moitittavaa. Löytyy näemmä myös 90mm leveänä.
Nyt on tarakat paikallaan. Takana asensin jalat väärään suuntaan, jotta sivuaisat riittivät rungon kiinnityskohtaan. Silloin sain eteen käytettyä muovipalaset, joilla sivuaisat oli tarkoitettu taakse laitettavaksi. Muuten edessä olisi aisat tulleet varsin huonoon kohtaan.
Eli säätämistä oli, mutta lopussa seisoo ja olen tyytyväinen. Hinta oli kyllä suolainen, mutta kai se on sen arvoista. Hommaan toiset laukut, niin on helppo pakata. Ortliebin laukut istuivat paikalleen kuin nenä päähän.
Lisään kuvan erilliseen viestiin.
hieno on, ei varmasti tule toista samanlaista vastaan
Tarkistin ja rasvasin litiumrasvalla poljinkeskiön kolmannen kerran puolentoista vuoden aikana - syksyllä 2019 oli eka kerta. Laakerit tuntuivat sormelle pyörivän ehjinä, vaikka keskiö on jo yli puoli vuotta vingahdellut säännöllisen epäsäännöllisesti - kylmällä enemmän kuin lämpimällä.
Mutta mutteripuolen spaceri hajosi kolmeen kappaleeseen ja nyt keskiö heiluu hieman. Toivottavasti spaceri löytyy Kuopion pyörähuolloista. Spaceri oli muuten vielä keskitalvella ehjä, eikä siis liity vingahteluun.
Onko kellään vinkkejä spacerin hankintaan?
Maken Pyörä- ja välinehuollosta löytyi poistetusta keskiöstä rinkula, joka on miltei sopiva. Ehkä 0,2 mm liian paksu, mutta sillä mennään.
Pitäisi hommata uusi eturatas kohta Taigaan, kammet on RF:n Turbine Cinch-kiinnityksellä. Mikähän on oikea offsetti? Nykyisessä Racefacen NW:ssä ei ole mainintaa siitä. Boost vain non-boost? Takanahan pyörii Eagle 12-speed jos sillä on merkitystä.
6mm, eli mahdollisimman iso. Saat ketjulinjaa suorempaan keskirattailla, muuten jää sinne isoille vaihteille -> pikkurattaille.
Saahan tuon offsetin vanhasta mitattua
Hyvännäköiset tarakat. Saapa nähdä millaiset rimpulat on tulossa mulle paketissa. Toisessa pyörässä on Salsa takana ja se on ollut erittäin toimiva.
Mutta toi ohjaustanko näyttää aika hurjalta jatkopaloineen. Olet vissiin tosi iso mies, jos pyörää on joutunut kasvattamaan vielä XL-koosta?
Nämä lokasuojat voisivat sopia Puusilmän pyörän tyyliin https://www.styleride.fi/tuote/18976950
Kädet puutuvat helposti, siksi ajoasento pitää olla pysty. Pallitkin puutuvat herkästi, siksi joutuu käyttämään erikoisjakkaroita. Taiga on ensimmäinen runko moneen vuoteen, jonka olen saanut säädettyä kohdilleen.
Ja pallit siis puutuvat myös silloin, jos ajoasento on aero, oikeastaan silloin ne vasta puutuvatkin. :D
Koko pyörä vai runko, mulle tuli runko kolmessa viikossa...
Annettu mahdollisuus M-koon rungolle...https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0d1c16a402.jpg
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Puusilmä ei vaihda paloja. Puusilmä vaihtaa jarrun.
https://photos.smugmug.com/photos/i-...M5whr5d-4K.jpg
https://photos.smugmug.com/photos/i-...d8SzptF-X5.jpg
XT BR-M8120
Itselle aikalailla samanlainen kokoonpano tulossa ja kiinnostaisi paino, osaatko sanoa paljonko kuvan mukainen pyörä painaa? Näyttäs olevan kuitukiekot joita itsekkin miettiny. Lähinnä mietityttää kannattaako: dt 2250 kiekkosetti painaa sen reilu 2200g ja mitä katsellut kuituisia niin ne painavat sen n. 1800-1900g. Nuilla taas on jo hintaeroa n. 1000€ jos oikein ymmärtänyt. Saa vinkata myös hyviä hinta-laatu suhteeltaan olevia kuitukiekkoja!
Onko tuossa nyt mikä mastodonin keula tarkalleen? Tästäkin porukka keskustelee tuolla mastodon ketjussa, mutta ei nyt ihan tarkalleen ota selvää mikä kannattaa hommata.
Ja vielä lisäksi, onko porukka asentanut Taigoihinsa kuitukampia? Mitkä siihen menee suoraan (esim. sramilta), mitkä kammet kannattaa hommata + spacereilla alkaa kikkaileen. Tämäkin hieman sekava.
En löytänyt näistä mitään moitittavaa. Ainut kiekko missä mulla on tubeless toiminu 100%. Pyörän käsiteltävyys+nopeus myöskin parani huomattavasti noilla.
Vaikka ei kevyet olleetkaan.
https://icancycling.com/collections/...e-wheelset-65c
Tuo pyörä kuvassa painaa 14.3 kg alumiinikammilla. Vannesetti painoi 1990 g RTechin puntaroimana. Ei kevyimmillä pinnoilla kasattu, mutta eipä yhtään ole poikkikaan mennyt. Napoina DT Swiss 350.
Mulla tuossa s-koon rungossa oli RF Next SL-kuitukammet, niillä taitaa puristaa vielä 150 g pois.
DT:n BR2250 vannesarjassa on erittäin hyvä hinta/painosuhde, niinkuin Brille totesikin muuta etua ei juuri kuituvanteilla saa kuin erittäin helpon tubeles asennuksen. Nyt vaihdoin JJ:t uusiin, vanhat meni kolme vuotta samoilla litkuilla mutta takanen alkoi hikoileen kyljistä.
Keula on 100 mm EXT-versio eli 5.05 sopii. IMO, joustomatka riittää mun löntystelyyn erittäin hyvin.
Nuo brilleauxin mainitsemat Icanin kiekot sinällään saattaisi olla ihan hyvät, mutta taidan mennä nuilla Dt kiekoilla ( jos ei mistään löydy alle 1500€ hintaan noin 1700g painavia kiekkoja). Tuota keulaa tässä nyt vielä kanssa arvon, ottaako std vai ext version ja 100 vs. 120mm.
Tarkoitus ois saada tuonne alle 14kg kokonaispaino.