Joo 45 oli vauhti ja tehot jossain 210 paikkeilla.
Printable View
Joo 45 oli vauhti ja tehot jossain 210 paikkeilla.
Olin myös tuossa eilisessä klo 19 lähdössä. Ave 205 W ja keskinopeus vähän alle 40 km/h. 90 kg ja peesissä melkein koko matka.
Tuli ajettua tänään kevyillä tehoilla keskipitkä ja lyhyt. Ihan ookoo reittejä ovat kaikki kolme ensimmäisen etapin variaatiota, mutta liian samanmittaisia: 13, 28 ja 49 km (kaikki tasamaalla). Vaikkapa 10, 30 ja 75 km tarjoaisivat jo enemmän variaatiota.
Itse jätin tuon keskimatkan ajamatta kun Waistband tuntuu jotenkin tylsältä reitiltä meikäläisen mielestä (ilmeisesti sen verran usein tullut noita reittejä ajettua) joten vietin tänään lähes 2-tuntia Makuri Islandilla ja ajoin pari kertaa 13km reitin tuona aikana.
Tänään olisi Tour de Zwiftissä virtuaalivuoria tarjolla. Saa nyt nähdä mitenkä aamuvuoron jälkeen riittää energiaa ajamiseen, yritän ainakin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Minulla olisi tarve ajaa rauhallisesti noin 2.5 w/kg mutta epäilen osaisinko pitäytyä sellaisessa tahdissa TdZ-etapilla... en ainakaan toissapäivänä osannut lyhyellä enkä keskipitkällä. Todennäköisesti joko TdZ2 Alpe klo 18 tai FZR pre-sauna klo 18.30.
Kyllä minäkin onnistuin pitämään alle kolmessa eli 2,975 w/kg :)
Ai nyt pitää alkaa ajamaan ylämäkeä? Eilinen flätti-etapin ajo alkoi tuntumaan melkein normaalilta, eli ehkä se korona on pikkuhiljaa selätetty. Viikonlopuksi vaan lupailee niin hienoa hiihtokeliä että olisi rikollista jumittaa videopeliä tuskaluolassa, eli ensi viikolle menee mun tokan etapin sitkuttaminen.
TDZ2 & mun 4s Alpe vedetty - ja Meilensteinit voitettu :) Ihan en vielä päässyt tunnin haamurajaan mutta vuodessa parannus 1:22 -> 1:03. Vaikka oli peesattavaa ja Cannondale Evo+353 setti niin 2,95 keskiteho ei riitä tuntiin näemmä. Ehkäpä loppukeväällä sitten R5 '20, Meilenstein & 3,1 teho piisaisi.
Vuosi kohta Zwiftattu - mulle parasta antia on nuo 30-50min kisat ja olen onnistunut löytämään sopivat eväät C-luokan podium-sijoituksiin. Paino ei ole laskenut mutta ftp nyt 3,1 ja voimaa kisoissa tarvittaviin 5-30s spurtteihin löytyy varsin hyvin. Luulenpa etten kauhean aktiivisesti hakeudu B-luokkaan..
Mitkähän on nuo eväät, jos sopii kydyä? Pari tunnin kisaa itse ajanut ja vaikka todellinen w/kg on 3.2 tuntuu ettei C luokan kisoissa voi pärjätä paljon Top10 paremmin, kun kärjessä menevät menojaan...
Joo, onhan tossa paljonkin huomioitavia juttuja - tässä mun teesejä:
- lasken vain Zwiftpower sijoitukset koska suodattaa pahimmat ylilyönnit (kaikilla ei edes tehomittaria). Jäljellä jää tietty painonsäätelijät mutta tuntuu että niitä on kuitenkin aika vähän
- Seuraan kahdella ruudulla kisoja: Zwiftpowerin Live-näytöllä näkee jos kärjessä menee A tai B-kuskeja, jotka suodatetaan lopputuloksista pois
- Kisojen ratojen opiskelu - eritysesti ratkaisevien mäkien sijainti ja niiden luonne
- Kisakokemus - omien rajojen tuntemus, 1. km aina täysiä, ei välttämättä kannata mennä yksittäisten irtiottoihin mukaan, mini-kirien ajoitus, pitkissä alamäissä pakko päästä ryhmäpeesiin jne.
- Katson myös etukäteen kanssakisaajien rankingit ja pyrin laittamaan lyhyelle listalle etukäteen kovimmat vastustajat.
- Kisan aikana voin myös kurkata kanssakisaajien sykkeitä ja saan käsityksen miten kireällä ajavat
- Käytän omia vahvuuksia - en halua jättää peliä kokonaan loppukirin varaan (57v plakkarissa ja nuoremmat on vahvoilla)
jne jne.
Tulipas väännettyä Mt. Everest haaste loppuun ja sain palkinnoksi saavutuksesta osto-oikeuden virtuaaliseen Trek Emondaan. Mikäs siinä, joskus olin miettinyt tuollaisen ostamista oikeasti mutta ostamatta jäi, mutta onpahan nyt virtuaalinen sellainen sitten. Enää tarttis jonkun 40 k nousumetrejä, niin saisi sen hienon hohtavan Tronin. Harmi kun oli ehtinyt mennä nousumetrejä hukkaan kun laitoin Mt. Everestin haasteeksi vasta myöhemmin, mutta eipä niistä paljon apua olisi Tronin metsästystä ajatellen ollut. Sen verran paljon tekemistä vielä on edessä.
Tulipa ajetta ekaa kertaa alpe du zwift alle tuntiin kun ohjelmassa oli pitkiä sweet spot vetoja.
51min47s meni tuolla 3.75w/kg. Pieni kipinä syntyi kokeilla miten kulkisi kynnysteholla kunhan pk-hommat on ensin tehty.
Pitää ilmeisesti jatkossa siirtyä Zwiftissä lähtökarsinaan vähän aikaisemmin kuin mitä aikaisemmin olen mennyt. Otin osaa kuudenteen TdZ etappiin ja n.3min ennen lähtöä päätin siirtyä lähtöalueelle. Siirtovaiheessa Zwift päätti kuitenkin sulkea itsensä. Onneksi ehdin kuitenkin mukaan kun matkaa ei ollut taittunut kuin 0,1km.
Minulla siirtymä ei ole kestänyt puolta minuuttia enempää. Niinpä usein vaihdan "kisapaikalle" vasta minuuttia vailla. Kun on tavoitteita sijoittumisen suhteen ja iso posse, niin saatan mennä varaamaan eturivin paikan heti kun JOIN NOW on näkyvissä. Sitten poistun tapahtumasta ajelemaan muualle ja palaan siihen eturiviin minuutin ennen starttia. Tuo minuutti ei kyllä ihan riitä siihen, jos pitää lopettaa ohjelma ja käynnistää uudelleen. Sekin kuitenkin on hoitunut alle kahdessa minuutissa silloin kun näin on käynyt.
Tunnin kuluttua FZR pre-sauna ride.
Itselleni ei mennyt uudelleen käynnistys ihan kuin elokuvissa. Ant+ ei lähtenyt tunnistamaan laitteita vaan piti suorittaa vielä toinen uudelleen starttaus, sitten vasta kaikki meni niin kuin pitikin. Vähän meinasi puna päästä nousemaan kasvoilleni.
Onnistuu, itsekin olen tehnyt kuten Fiberkin ylempänä mainitsee.
Minut yllätti juuttien tiimitaktiikka tavanomaissa pikkukisassa, joka ei kuulu mihinkään sarjaan. Näissä kun yleensä ajetaan vain itselle, mutta nyt oli oman sarjan osallistujista 1/3 tanskalaisia. Aika pian oli vain kymmenen kuskin kärki, joista 5 oli tanskalaisia ja selvästikin keskustelivat taktisista kuvioista koko ajan Discordissa. Oli harvinaisen kiinnostavaa mutta aika raskasta, kun irtiottoja, valeirtiottoja jne riitti. Mahdottoman kivaa, vähän kuin oikeasti ulkona. Maaliin asti ei ajanut B-kategoriassa kuin yhdeksän.
Löytyykö muuten jostain sivustoa josta löytyy esim TdZ etappien tuloksia ja sijoituksia jossa on kaikkien osallistujien nimet?. Zwiftpowerissa on ainoastaan Zwiftpoweriin rekisteröityjen nimet ja Companion appissa ei ole nykyään mitään. Onko niin että nykyään ainoastaan kisojen tulokset julkaistaan companion appissa?. Ei sillä että olisi tärkeä tieto vaan lähinnä mielenkiinnosta.
Erikoinen ongelma...kun käyn ajelemassa Recap Ridgen maastopyörällä, niin maaliin saavuttuani zwift saa jonkun ihme kohtauksen ja pyörä nousee ilmaan. Sikäli metkaa ajella Zwiftin maailmassa minne haluaa, mutta jossain kohtaa maisemat alkaa kyllästyttää. Mulla on siis Sterzo ohjauspalikka käytössä joten voin kierrellä missä haluan. Muutaman kerran olen onnistunut vastaavassa tilanteessa ajelemaan ns. maastoajoa, eli tieltä on voinut poiketa mihin vaan eturengas näyttää, myös meren pohjassa ajelu on onnistunut. Muuten asia ei vaivaisi, mutta jos haluaisi ottaa Recap Ridgen heti uusintana, niin joutuu keskeyttämään ajelun ja on aloitettava alusta uudestaan.
Huhut käyvät kuumana, että Zwift ostaisi Trainerroadin. Nyt oli kuulemma tullut tuotekyselyitäkin missä kysyttiin halukkuutta ostaa erillinen Zwift Premium. Premiumissa täysin identtiset ominaisuudet kuin Trainerroadissa.
Mites Elite Turbo Muin treineri Zwiftissä? Toimiiko miten?
Nyt voi luoda oman seuran. Jos kiinnostaa liittyä Cycle Club Helsinkiin, niin tervetuloa! Olisi samalla hyvä kuulla miten tuo löytäminen ja liittyminen sujuu.
Ajattelin, että ensimmäinen eventti voisi olla perinteisen Pepen tempon virtuaaliversio ensi keskiviikkona.
EDIT: tämä ominaisuus on näköjään ollut jo useammankin viikon. No, tulipa vihdoin huomattua. Aika-ajoa ei kuitenkaan pysty luomaan, joten laitoin kimppalenkin tuohon ke 16.2. klo 18.
Itsekkin liityin ZZRC seuraan kun kutsuivat. Joku voisi perustaa fillarifoorumille oman seuran.
Aika hankalaa, että pitää erikseen kutsua seuraan.
Tapahtumaan kuitenkin onnistuu linkittää eli tämä siis ke klo 18: https://www.zwift.com/events/view/2786310
(En näitä rupea tämän enempää floodaamaan, mutta nyt on ensimmäinen seuralle tekemäni kimppalenkki jonka aikana toivottavasti tulee keskustelua siitä mitä halutaan. Blogissa vielä aiheesta tarkemmin)
Tuo tämän päivän tapahtuma näkyy kyllä Zwift.com ja Companion-apin listauksissa, mutta ei Zwifthackissä tai Zwiftpowerissa. Onko käsitystä miksi ei ole mukana noissa?