Kävin Alkossa. Kysyttiin paperit. Täytin kesäkuussa 31. :o
Printable View
Kävin Alkossa. Kysyttiin paperit. Täytin kesäkuussa 31. :o
Näin tänään suden! No en luonnossa tosin, vaan Nevadasta kotoisin olevan, koiratarhassa asuvan oikean suden, nätti ku mikä ja se liikkeen sulous ja voima! Ai että. Koirien kanssa harvoin tunnen olevani samalla aaltopituudella, mutta että tuo susi... Sen kanssa olisi jännää lähteä metsäretkille. Tuntuisi varmasti hyvin turvalliselta. :D
WOW!
Lumivalkoinen maa.
Pilvetön sinitaivas.
Auringon paiste.
Suomenlippu.
Suomi. 100 vuotta.
Naaras pukeutui päivän kunniaksi kansallipukuunsa (Tuuteri), joka ei ole ollut vuosikymmeniin päällänsä.
Wow, haluaisinpa asua siellä sadan+ vuoden takaisessa Suomessa, silloin naiset osasivat pukeutua!
Uunista (puilla lämmitettävä) sieraimiin hiipivä hirvipaistin tuoksu.
Kehkeytyvät maa-artisokka-aurajuustopaistos ja mustikkakukko:)
Kaksi viimeksi mainittua oikeilla väreillä; kukko vaniljajäätelön kera.
12 tunnin työvuoro kohta rupee loppumaan ja vilkaisin ekaa kertaa tänään foorumia ihmetelläkseni
viestien vähyyttä. Mut sittenhän mä muistin että ne on kutsuttu Linnan juhliin ja vetämässä pakkelia naamaan
ja pukua päälle.
Väsäämäni lakkakakku sai hyvän arvion. Vaikka kreemi jäikin hiukan turhan pehmeäksi (en nimittäin arvannut että sokeri sulaa kätsysti niinkin pieneen vesitilkkaan). Vähän kun vielä parannetaan taitoja niin käydään Paris Brest -leivarin tekoon.
jipii, jipii
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...4e9c4f3d8b.jpg
Ei tätä hyvää mieltä nyt mikään, tai kukaan, vie.
LAMPREY-pinssit tuli! ja nää on ...ihammahtavia, ei voi kun nauraa.
I love (nahkiaisen kuva) sea lampreys - ja merinahkiksen suu-pinssit. NAHKEETA!
:D nahkiaispostimerkki-ensipäivänkuoretkin tuli, näköjään "melkein naapurista" lähetetty.
Tuoksu: Glögi, kanelitanko, neilikka. Lämmin juoma ja Suomi Viina :)
Ja Kisukin vetää kertomansa mukaan Sisulla :D
Hyvä Suomi!
Vihdoin päästiin mökille, kauheen remonttimuuttohärdellin päälle kiva vähän huilatakin.
Mökille, huilaamaan, REMONTEISTA ... AARGH!
Repikää mökkini paloiksi ja polttakaa se poroiksi sirotellaakseni sen tuhkaa verottajan, sekä itseni päälle.
No more pakkotyöleiriä :D
Eilinen lenkki ihan itsekasatuilla kiekoilla!
Vaikka alinta keskikastia ovatkin, 105/5800 navat briteistä, pinnat ja Alex ACE 18 vanteet lähikaupasta. Mutta kun vanteet täysin pyöreät, sivuttaisheitto havaitsematon, pinnat soivat, niin mieli iloitsee kuin olisivat premiumit.🤗
Kehut itselle tärkeässä asiassa saa aina hyvälle mielelle.
Tuli asiakkaan kanssa puheeksi valokuvausharrastus, ja kerroin ja näytin sitten mikä on se mun juttuni. Sain lievästi sanottuna kehuja. Arvostusta tuli erityisesti siitä että kuvat on oikeita, ei "tehtyjä".
Kun joku valokuvausalan ammattilainen tai aktiiviharrastaja antaa mulle superpositiivista palautetta, se saa toki aina hyvälle mielelle.
Oli koko päivän hyvillä mielin; eräs potilas kyseli mitä kalaa voisin suositella syötäväksi, ja varmaan arvaatte mitä mä suosittelin.. :D
Kerrankin voitin jotain, ja vielä omalla tiedolla. Toki säkää sen verta et ekana pääsin linjoilla läpi[emoji23]
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
12.-19.12.2017
Sain kolata pihan kahesti ja varmaan pittää kolata vielä kerran, että postihenkilö pääsee lootalle tarpeitaan tekemään. Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa.
Lisäksi naapurit noituu lumen paljoutta, kun ei pääse autolla 1.5km päähän kuntosalille ennekö kaivaa koslansa hangesta. Vahingonilo seon sitä parasta iloa.
Vajaat pari vrk käytössä ollut valon muutos akvaariossa näyttää toimivan
toivotulla tavalla, katsellaan...
Liiterin suolainen iso (irtomyynnistä ostettava) bretzel ja jääkylmä Cokis. Sielu lepää kun nuo heittää koneistoon sisään.
Piti oikein interwebistä tarkistaa tarkoittiko asia sitä mitä sen kuvittelin tarkoittavan.
Tarkoitti se!
Useamman kerran olen ollut ihan siinä hollilla, jos vaikka ostaisi muutaman kokeeksi, mutta on vaan jäänyt...
Mutta nyt on kyllä pakko testata, kun kerran "sielukin lepää" noiden jälkeen :-) .
Määkin joutessani tsekkasin... pitääkö noihinkin tunkea saatanan palmuöljyä? Vastaan itselleni: joo, koska sitä pitää laittaa kaikkeen :mad:
Melkein houkuttaisi täälläkin kerrankin astua liideliin, sieluni kaipaisi lepoa.Lainaus:
Mutta nyt on kyllä pakko testata, kun kerran "sielukin lepää" noiden jälkeen :-) .
Tänään pistin liksan haisemaan ja ostin kolme kokeeksi.
Cokiksen, maidon, veden, teen ja ihan vaan raakana nautittuna ilman mitään juomapuolta yritin löytää "sielu lepää" tilan, mutta ei vaan löytynyt :-(
Pitäisikö asento olla ehkä joku tietty syödessä? Esimerkiksi istua lattialla jalat ristissä ja kämmenet kohti kattoa, peukalo ja etusormi yhdessä?
Tuntui, että takertuu henkitorveen ja ainut mitä pian tarvittaisiin olisi tyyppi joka osaa Heimlichin otteen tai muuten sielu lepäisi aivan kirjaimellisesti.
No, jos näin olisi käynyt, olisin luonnollisesti tullut kummittelemaan VesaP:lle ja Lidlin omistajille :-)
Viimehetken lomashoppailut Axen kans.
Hämeenlinnassa tuli poikettua joulumarkkinoilla ja samalla piipahdettua kauppakeskus Goodmanissa. Yllätyin kun siellä olikin kylki kyljessä Suomalaisen kirjakaupan vieressä ihan perheyrityksenä toimiva yksityinen kirjakauppa: Kirja & Idea. Mahtavuutta.
:D honasin että eihän mun tartte ihan niin paljoa enää maksaa ennakkoveron täydennystä kun ajattelin, helpottaa huomattavasti.
@ Ilmora Täällä ei ole enään kun Suomalainen. Muinoin oli jopa Akateeminen ja paikalliset
Nikka ja Pohjalainen, joista viimeksi mainittu on nykyään tuo ainoa oleva ketjuuntuneena
Akateeminen toki käväisi Stockan kylkiäisenä paluumuuttajana vajaat 20 vuotta.
Sähköpostiini tuli viesti, että ammattiliittoni on myöntänyt minulle virkistysstipendin, siis 7 ilmaista yötä liiton hyvin varustetulla majalla Saariselällä + mielestäni varsin avokätisesti korvattavat matkakulut. Taidanpa sitten ensi kesänä maastopyöräillä Hossan lisäksi myös Kekkospuistossa. Eläköön ay-liike!
Talvi. Nyt on ainakin yritystä entisaikojen malliin. Ja vaikka valoisaan aikaankin olisi voinut suunnata lenkille, niin silti odottelin hämärää ja sinistä hetkeä - voi ihailla talojen jouluvalaistuksia. Pimeässä ajamisessa on myös oma viehätyksensä. Noilla syrjäteillä metsien keskellä ei paljon autoja kulje sunnuntai-iltaisin, talot ja valot ovat harvassa ja valokiila valaisee vain tietä, penkkaa, lumisia puita. Joku iso lintu kohahtaa läheisen kuusen latvasta kun pysähdyn hetkeksi. Sitä tuntee olevansa viimeinen ihminen koko maailmassa, erämaassa nimeltään Suomi. Olet tyystin yksin, kuuntelet vain renkaiden rahinaa, ja tunne on sekä pelottava että ihana samaan aikaan.
Tänään Rouvan kotiutuminen hommista, iltapäivällä.
Veti koko tiputanssin lyhentämättömänä eteisessä. Jäi juuri Joululomalle :)
https://www.youtube.com/watch?v=Hb9FwlubyIQ
Polttopuita pinotessa tulin hyvälle tuulelle, en tiedä että miksi mutta tulin kuitenkin....siis hyvälle tuulelle.
Hoksasin talvikuvia ottaissani uuden ( mulle uuden, onhan se siellä kamerassa ollut...) teknisen jutun - eniten mä tykkään olla tuolla ulkona kykkimässä ja kuvaamassa, ja joka vuosi on oppinu jotain uutta.
Pikku pajotusrupeaman jälkeen vinkkelin käyntiä oli mukava kuunnella.
Mitäpä vielä?
Kaveri lähetti Tom of Finland -joulukortin. Tuommoisen.
https://asiakas.kotisivukone.com/fil...ti_140x250.jpg
En osaa erityisesti nimetä sellaista seikkaa
Poikkeuksellisen olemattomat työmatkaruuhkat. Sai ajaa töihin asti 10-20 km/h ylinopeutta Hämeenlinnanväylää ja silti oli välillä itse tientukkona. Ihanaa.
Eilen harjoituksissa parina oli nuori nainen, joka poisti virhitäni. En ollut aikasemmin tiennyt/ tuomannut, ettei kyynärpää saa mennä selkälinjan taakse koukussa. Sen kyllä tiesin, että u-väistössä kumarrun eteenpäin.
Jäin katselemaan tv2 sellaista lastenohjelmaa kun "Olli Oksamies" - oli niin kauniisti kuvitettu, kaunis musiikki ja ennenkaikkea kaunis ja koskettava tarina joka myös kunnioitti luontoa. Nyt itken silmät päästäni.
Enemmän tällaisia rauhallisia kauniita satuja kun sitä hälinää ja sähläämistä ( kuten monissa uusissa lastenohjelmissa Frozenia myöten).