Itseäni tuo ei häiritsisi, päinvastoin nykyisten Bontragerien hiljaisuus häiritsee.
Printable View
Itseäni tuo ei häiritsisi, päinvastoin nykyisten Bontragerien hiljaisuus häiritsee.
Vapaarattaan äänekkyyteen vaikuttaa kiekkomallista riippumatta jonkin verran se, kuinka täyteen rasvaa ratas on tehtaalla pakattu.
Itselläni campan vapaarattaat eivät yleensä pidä mitään ääntä, koska yksin ajaessa on yleensä veto päällä...
Meillä on käytössä kaksi settiä Fulcrum racing 3* kiekkoja vm. 2010 ja 2011. Uudemmassa setissä on selkeästi hiljaisempi vapaaratas. Eli vaikka malli pysyy 'samana' niin eri vuosimallien välillä eroja on.
Fulcrum racing:han on campagnolon rinnakkaismerkki joista 3 taitaa olla lähellä Zondaa.
Ja jos ei lähe tarpeeksi ääntä ni aina voi askarrella viilipurkista räpättimen. Nimim. siirsin juuri perintötietoa jälkipolvelle.
Nippusiteestä saa kanssa aika kätevän räpättimen ;)
Juma! Räpätin 2.0.
Mitä äänekkäämpi vapaaratas sitä parempi! Mistä muuten saa tällä hetkellä halvimmalla Ksyrium Equipe TAKAkiekon? Shimano M10.
Minä aina ajoittain siunaan itteni että huonosta kuulostani on ees jotain hyötyä...
http://www.bikeradar.com/road/gear/c...onda-14-48295/
Tuossahan nuo jotain vikisee Zonda-kiekoista. Tuota ylenmääräistä jäykkyyden tuomaa epämukavuutta mun on vaikee ymmärtää. Sitten viime syksyn kun Sciroccot ollut käytössä niin cyclocrosrengastuksella kuin ei niin mukavimmilla Conti 4000s 25mm renkailla. En ole kokenut alurunkoisilla Scirocco-kiekkojakaan niin kauheen kovina, enempi sillai terhakkaasti tien pinnan esille, ei häiritsevästi tuovina.
Tällä hetkellä alla on Alexrims r450, olen kuolannut nyt shimanon wh-r501-30 ja Fulcrum racing 7 settejä, tulee pk-seudun pyöräteille kuntoiluajoon, maksanko pelkästä ulkonäöstä vai saisinko muutakin hyötyä mukana ?
Molemmat vaihtoehdoistasi ovat niitä ihan halvimpia ja painavimpia malleja mitä markkinoilta ylipäätään on saatavissa. Shimanon R501-30:t saa alle 100 eurolla ja äkkiseltään vaikuttavat melkoisilta ankkureilta. Fulcrum 7 on varmaan ihan OK työmatka-ajoon, mut tuskin sekään erityisiä riemunkiljahduksia aiheuttaa ajotuntumaltaan. Planet-X AL30 saattaisi olla yksi ihan pätevä vaihtoehto tiukalle budjetille: http://www.planetx.co.uk/i/q/WPPXAL3...-al30-wheelset
Jollei halua planet-x kiekkoja niin saldenilla fulcrum 5:t 209 €. Ovat pomminvarmat ja laakeria ja pinnaa saa ainakin maalikylien pyöräily kivijalkakaupoista tarvittaessa sillä noita on paljon.
KLV-kuntoiluun ei IMHO kannata enempää sijoittaa eikä keventää, sillä siinä kanttari ja reikähelvetissä ei äärimmäinen keveys ole aina etu. Ja eri Fulcrumeilla olen ajanut 120->95 kiloisena eikä ikinä ongelmia. Eikä tarvi ymmärtää mitään laakerin välyksen säädöstä kuten Shitmanon navoissa, jotka kyllä herkkiä ja hienoja jos viittii niitä välyksiä joskus tarkistella.
edit// ja linkki http://www.salden.nl/default.asp?pid...236&catid=3180
Fulcrum 5 voisi olla joo tosiaan hyvä vaihtoehto ja on taatusti laadukas sekä tuhansien harrastajien koeponnistama kiekko. Ne ovat kuitenkin eri painoluokassa Planet-X AL30 kanssa ja hintakin muutamia kymppejä enemmän (mikäli tällä on alkuperäiselle kysyjälle merkitystä). Valitsisin silti AL30:t.
Siinäpä tasavahva pari, Fucrum 5 tai AL30 se varmaan sitten on. Pyörässä on Sora vaihteet ja 8 rattaan pakka takana, noissa monissa verkkokaupoissa lukee että 9/10/11 yhteensopivia ?
Fulcrumien vapaarattaalle passaa toki 8pakka. Aivan varmistuksen maksimoisimeksi ostat pari millin paksuista sovitetta, tuskin tarviit mutta kuiten. Ainakin B-componentsilta löytyy pinnoja. Ääneni annan Fulcrum-setille.Nimimerkillä sitten 2009.
Ajattelin itse hankkia supran kiekkot malli muistaakseni RA30. Ajatusasteella vielä.
^^^Fulcrum 5:ttä saa bike-components.de:stä Saldenia halvemmalla, jos tuohon valintaan päädyt.
Niinpä näkyy ja vielä 2014 mallia joka on enään 50-60 g painavampi kuin tuo planet-x jossa jengi raportoi jonkin verran laakeriongelmista, tosin yleisesti eivät sitä pahasti haukkuneet (bikeradar forum, etc.)
edit // en tiedä onko ne vielä eri "painoluokassa" ;-)
Kyllähän ton painoeron tosikuski tuntee välittömästi, ja toteaa painavamman setin täysin ajokelvottomaksi :p
Joo ja se vasta on hiuksenhieno ero koska kiekot muuttuu löysistä epämiellyttävän jäykiksi bikeradarin testeissä, ainoa varma on että kaikki boardmannit saa 5 tähteä ja muut britit 4,5 jollei ne hajoa käsiin testissä
Mites arvon foorumilaiset tulkitsee tämän Mavicin tilanteen? Eli vanne halkesi hieman tuosta pinnan kohdalta, piti ajella hieman rauhallisempaa tahtia kotiin. Takana noin 10 000km, pitäisi varmaan löytää firma joka saisi laitettua tuohon uuden vanteen.Onko tässä kyseessä "Luonnollisesta kulumasta", ettei Canyonia tai Mavicilta kannata edes alkaa edes kuumottelemaan näiden kilometrien jälkeen? Eikös kiekon ikä pitäisi kuitenkin olla jotain 20 000 - 30 000 km?
http://i3.aijaa.com/b/00305/13230100.jpg
Kymppitonnin jälkeen voi olla vähän nihkeää takuun kanssa vaikka onkin vähän ennenaikainen kuolema.
Mavicillahan on varta vasten se maksullinen kolmen vuoden MP3-takuu, joka korvaa ajossa räjähtäneitä kiekkoja perään kyselemättä. Jos MP3:sta ei ole erikseen maksanut, niin taitaa olla aika hiljaista Mavicin kiinnosts kymppitonnin ajettuja kiekkoja kohtaan.
Parhaassa tapauksessa Mavic voisi kiinnostua kiekosta laadunvalvontamielessä ja pyytää yksilöä tarkastukseen tehtaalle. Vaikka eivät ilmaista uutta kiekkoa takaisin lähettäisikään, niin ehkä he jotain rabattia voisivat tarjota.
Eipä se paino todellakaan kerro kaikkea. Omalla kohdallani sattui niin että Shimanon RS80:et olivat omaan käyttööni turhan "kireät". 300g panoeron kyllä huomasi varsinkin mäkiä noustessa RS20:iin. Mutta silti Eightyt lähti ja mukavammat ja jotenkin rullaavamman tuntuiset ankkurit jäi.
Alle 200€ luokassa olen itse suunnitellut näitä http://www.rosebikes.fi/tuote/road-w...700/aid:401809 Kokonaispainoa tuossa ei mainita mutta kehämassa ei pitäisi kyllä olla paha OpenProilla.
1856 g näyttäisi olevan ilman pikalinkkuja, ks. http://www.ebay.de/itm/Laufradsatz-R...item5d4b0613b7
Joskus unelmoin Hope + Open Pro-kiekkoparista, mutta niiden hinnat karkaavat (mulle) järjettömän korkeiksi.
Uudessa pyörässäni on Fulcrum Racing Quattro kiekot. Mitä mieltä olette? Pyörällä tavoite ajella 3-5000km vuodessa. Edellisessä oli racing 5, et vissiin yksi askel parempaan, mutta onko jollain omakohtasta kokemusta?
Pari sivua taaksepäin, ni löysin vastauksen....heh heh....
Tilasin alkuviikosta nämä kiekot. Joku pienellä präntätty teksti jäi lukematta tai sitten sitä ei oikeasti missään mainittu. Eli näitä kiekkoja ei ilmeisesti ole varastossa valmiiksi kasattuna vaan tekevät sitä mukaa kun tilauksia tulee.? Status edelleen - "tuotteita valmistellaan kasausta varten" - Visalla näkyy katevaraus mutta ei ole veloitettu. Katsotaan ensi viikko, jollei ala kuulumaan niin laitan kyselyä perää.
Hyvä vaihtoehto budjettiluokan kiekoiksi on mielestäni Campagnolo Vento.
Hankin sellaiset viime syksynä rospuuttopyörääni enkä keksi mitään moittimista.
Paino Campan vapaarattaalla ilman pikalinkkuja 1668g.
http://www.bike-components.de/produc...dell-2014.html
Mun kaksi suosikkia halvoista kiekoista on Mavicin Cosmic elite ja erityisesti Citecin Aero3000. Jälkimmäinen ei tunnu ajossa ollenkaan niin raskaalta, kuin ilmoitettu +1700gr paino. Pysyivät hyvin suorana vaikka tuli muutama isokin reikä löydettyä tiestä. Ebaystä noita kannattaa metsästää. Omani taisin saada posteineen 270e hintaan. Mun verrokkina noile on cosmicit ja missään osa-alueessa nuo citecit eivät ole ainakaan huonommat. Bang for buck 10p. Ei cosmicitkaan huonot 300e hintaan ole, mutta yhtään enempää en niistä maksaisi.
Tässä on yhdet 300e hintaan. Kyttäämällä saa kyllä halvemmalla. Noiden S-versiot tulee vielä joku päivä mantiepyörään.
http://www.ebay.de/itm/Citec-Rennrad...item2339467ce9
Miten kävi, tuliko nuo DA c24:t hommattua? Itselläni mielenkiinto on kohdistunut samoihin. Mitään painorajoitusta en kuskille spekseistä ole löytänyt eli kestänee "aikuisenkin" alla? Nyt alla on Mavic Ksyrium Elite S:t ja parisen sataa grammaa taitaisi c24:illa saada painoa alas. Tosin ulkonäössä hieman ehkä häviäisi...
Tuolla joitain näkemyksiä ja onhan noilla näkemyksiä muistakin Shimanon kiekoista.
Tähän ikään on kerennyt olemaan erinäinen määrä cup and cone eli halvempia irtokuulaisia niin omassa ajossa kuin huollossani. Kummasti vaan myös Campa Shimanon ohella niinkus kalliimmissaan pysyttäytyy tossa rakenteessaan. En tietenkään moiti teollisuuslaakerillisia, mun tallin saldo on noitten hyväksi aikamoinen. Siis tosiasia on että DA-tasoiset navat on sieltä hienoimmasta päästä.
Ja jos DA-navoilla ajava ei tajua oikeaoppisesta huollosta ynnä napojensa säädöstä mitään niin silloin on heitetty helmiä sioille. Aivan lempeesti:D Väitän nyt vakavissani että kun osaa nää vanhemman polven cup and cone kiekkojen navat oikeesti säätää niin silloin on kohtuu korkealla mekaanikkotasolla, ei vain minun arvostuksessa.
Se jumalainen tunne kun napa on käsissä akselin päistä kiinni pitäen oikein pehmeästi pyörivä ja se tyydytys kun kiekon panet runkoon kiinni, panet pyörimään ja väännät pikalukon ihan kunnon oikeaoppisella voimalla kiinni eikä kiekon pyörimisessä tapahdu havaittavaa hidastusta. Eikä klappia.
Tässä kun olen etsimässä uutta kiekkoparia niin voin todeta että kiekot ovat nykyän yleinsä mustia..... Teräsrunkoiseen kun sopisi paremmin hopean väriset. Niiä ei paljon tarjoilla jos valmiskiekkoja etsi.... ja budjetti tiukka.
Mikä on halvin suht kevyt kiekkopari nykypäivänä.
Onko kokemuksia Campan Scirocco 35:sta? En noita aerouden takia (ei kai 35mm profiili edes ole vielä varsinaisesti aero...) tosin ole katellu, ovat Zondia hieman edukkaammat mutteivat "liian edulliset". Ja pirun hyvän näköiset, tosin liki 200g Zondia painavammat. Vaikeeta, pitäisi saada koeajettua kiekkoja. ;)
Jos edulliset peruskiekot kelpaa niin esimerkiksi Campagnolo Khamsin/Vento, Mavic Aksium tai Fulcrum Racing 5/7.
Teräsrunkoiseen korrektia kiekkoa saa valmiinakin, esimerkiksi Halo Retro. Ei ole kyllä mitään hajua millaiset nuo ovat.
Tai sitten jos viitsii nähdä vähän vaivaa niin kasaat itse tai teetät lähikaupassa. Navoiksi esimerkiksi Ambrosio Zenithit (tai shimanolta 105/ultegra-osastoa, mutta minen niinstä tiedä mitää :)) ja kehiksi Mavicin oivalliset Open Prot. Pinnoiksi kaksoisohennetut Sapim Racet tai DT Swiss Competitionit.