Öljysin mökin saranat ja lukkopesät, loppu se vinkuminen.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Printable View
Öljysin mökin saranat ja lukkopesät, loppu se vinkuminen.
Otin leivän uunista.
Kävin asentamassa edge 530 etukiinnityksen.
Tein ne hommat mitä olin tälle aamupäivälle suunnitellut ja osaksi huomesenkin juttuja; kävin 3 eri kaupassa, postissa ja kahdessa paikkaa kuvaamassa. Aattelin että nyt uimaan - no kävin, mutta oli niin kylmää vettä että eipä se uiminen oikein inspiroinut.
Nyt tässä vähitellen laittelen mukana olleita tavaroita takaisin paikoilleen ( kuvausjutut).
Paikkasin makuualustan ja laitoin haarukan myyntiin.
Siirsin ruohonleikkuun huomiseen päikkäreiden tieltä.
Tälle päivälle suunnittelemani asiat; kahdessa kaupassa käynti, postissa 2 paketin haku, kokeilemassa kuvaprojektia ja totesin että ei onnistu, ja sitten uimassa.
( kas, olin postipisteessä jo aamukasilta, ja hymyilytti kun huomasin että aamun vakiokävijä on vaihtanut jälleen S-markettiin - eli voin käydä Lidlissä aamulla ihan rauhassa :D )
Testasin hopeanpuhdistus kotikonstein -ohjetta: kippo vuorataan foliolla, pohjalle suolaa 1-2cm ja päälle kuumaa vettä - ja puhdistettava hopeaesine kippoon.
- toimii. Tummentumat hävisi hetkessä. Tosin jälkikäsittelin hopeanpuhdistustahnalla ja fairy-pesulla joilla taas kiilto palautui.
Maksoin laskuja. Piruvie, ei tule sitä tekstiviestiä vaikka muka tulee...sitten tuli kaksi, ja menin ihan sekaisin mikä kuuluu mihinkä. Piruvie, se yksinkertainen avainlukulista oli paljon nopeampi ja helpompi. Kääk saa olla lippua ja lappua ja kynää ja laskut ja puhelin tuossa....no on nyt maksettu.
Ja poistelin taas parikymmentä info@mailelisa.fi -osoitteesta tullutta roskapostia. Yritin itse laittaa suodattimia, sitten myös asiakaspalvelijan avulla - ei auta ei. Saa olla ### jatkuvasti poistamassa roskaa. Sitten vielä kun Elisan joku tyyppi soittaa että liittymän vaihtoa, niin voitte arvata mitä olen mieltä elisasta :D
ps. tiedoksi tuolla ei ole linkkiä
Kävin leikkaussalissa piikitettävänä (perkeleen välilevyt)...kohta helpottanee vaivat ja pystyy elämään suht normaalia elämää.
Sohvalla maatessani otin leposykkeen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a0800ee046.jpg
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Muumimukillinen kaakaota ja ruisleipä.
Näillä eväillä kesälomajakson viimeiseen yöhön.
---
Sain silmälääkäriltä sähköreseptin silmätippojen tiputtajaksi - kerroin ilmiöstä, kuinka pyörälenkillä välillä silmät kastuvat voimakkaasti: Kuivat silmät. Setä-iässä. Pitäisi sitten seuraavat 24 kk tiputella 3-8 krt päivässä 1-2 tippaa silmään.
Ne tehoavat jo, ei tullut ilmiötä Vanajanselän kierroksella su 19.07.2020.
Että tiputellaan vielä ennen "liskojen yötä" - varmaa on ahdistavat unet ja multiheräily, kun saa taas totutella työelämän paineisiin ja tyhjänpäiväiseen länkytykseen kommentoineineen. Siitäkin piti minulle urpoilla ennen lomaa, kuinka viimeisenä....
Joku Fingerporin lääkäri, lue nyt toi itekin .....niitä tippoja taitaa saada ilman reseptiäkin...( sama ohje ja pullon kestoaika)
Jälkimmäinen tuttua myös töitten takia, mutta todennäköisesti eri syystä...
Heräsin iltapäiväunilta ja join kupin kahvia, totesin että hyttynen ( yksi pallukka) puri mua sääreen vaikka oli sukat ja pitkät housut. Ei paljaat käsivarret sitten kelvannu?
Tutkailin myös RedBubblen uusia lamprey-aiheita. Kivoja uusia tarroja ( edullisia)..
Tulin suihkusta ja sitä ennen maalaisin pihavajan kertaalleen.
Aloitin nuken villapaidan kauluksen teon kolmatta kertaa tänään ( aiemmin sitä on aloitettu ja purettu ainakin 7 kertaa; aluksi pitääkin tehdä oikein-nurin jotta se joustaa - aha, kääntää ja tekee kuvion...sitten kuvio ei menny...kuvio tuli liian ylös...lanka katkesi ja myös kuviolanka eli liian paljon solmuja...)
Ei olisi ikinä kuvitellu että se kaulus-osa on näin hankala!
( ja on sitä pusero-osaakin muutamaan kerran uusiksi tehty...)
!! sain viimeinkin em. villapaidan kauluksen valmiiksi ja päättelin. Nyt enää puseron silitys.
Lämmitin pitkästä aikaa yhden mökin uuneista ja hiilloksella lämpeni illallinenkin.
Laitoin huutonettiin nuken ja nukenvaatteita myyntiin > kaikki meni puolessa tunnissa...
Joo, se kumma kyllä ilmeisen toimiva tapa.
olin tatissa
Roikun hereillä tulevia yövuoroja helpottaakseni. Sharknado 6 ei vaadi liikaa aivotoimintaa, käsittämätöntä sontaa🤪
Nettiautosta katselin mahdolista tulevaa ajopeliäni.
Juoksin 8km.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Kävin poliisiasemalla tiedustelemassa milloin voin tuoda muutamia satoja patruunoita hävitettäväksi. Vanhaksi käyneet.
Tulin "työmatkalta". Keräsin ensin vadelmia, kävin sitten hakemassa eilen kerätyt loput roskapussit ja vein ne siinä ihan vieressä oleviin sekajäte-roskiksiin ( miksen mä heti huomannu näitä roskiksia...) keräsin vielä lisää roskia ( pahus, se alue jota eilen siivosin oli taas karmeen näköinen) mutta onneksi suuri osa roskista oli panttitölkkejä ja tölkkejä kertyi 6 muovipussillista. Siinä meni neljä tuntia taas ulkosalla. Kävin myös Nokian paateilla ottamassa yhden kuvaprojektin.
Vaihdoin vielä pyörään satulan ( hajosi käsiin) ja pesin pyörän, sekä imuroin kotona ja pesin pikkupyykit.
Putsasin 12 l mustikoita, jotka aamulla poimin. Paikan löysin eilisellä maastopyörälenkillä.
Keitin aamulla käsin poimimiani mustikoita hilloksi. En oikein pidä mustikoista sellaisenaan....enkä nyt muutenkaan ( suolistovaivan takia) mutta pakkohan se on poimia kun marjoja on niin paljon! Laitoin osan vadelmista, joita niitäkin tuli poimittua aamulla, pakkaseen.
Marjat mä poimin käsin, mun mielestä poimia on käsillä poimia ja kerätä voi olla sitten jollain apuvälineelläkin keräämistä. Poimimisessa on se etu että ei tarvi kotona enää perata. ( oletan että jos aamulla ennen yhtä olet keränny 12 l mustikoita niin sulla on ollu semmoinen härpäke apunasi )
Kävin kaupassa ja palutin viikonloppuna keräämäni tölkit ja pullot, niistä sai reilu 24e.
edit. hyvää mustikkahilloa tuli!
Ilmoittauduin kaikkiin syksyn kututalkoisiin. Näin olin suunnitellutkin, mutta yllätys oli että ekat kudut on jo 15.8. Nakkilaan seuraavana päivänä, onneksi ekat talkoot on Ylöjärven kohteessa niin ei tule mitään älytöntä autoajelua viikonlopuksi.
( täytyykin nyt tutkiskella minne tuli ilmoittauduttua....)
Virittelin isälleni tietokonenurkan vanhasta miniläppäristäni ja pöytäkoneen näppiksestä, hiirestä sekä näytöstä, kun vanhan keskusyksikön Windows 7 meni aivan juntturaan. Sähkökatko ehti jo tappaa pari päivää sitten porukoitten tv-antennin vahvistimen, niin olisi ollut liian paha uutisvieroitus maailman tapahtumista, jos ei vanha mies edes nettiin pääsisi kunnes saadaan viat korjattua.
^ täällä meni vielä pari vuotta sitten niin päin että "isä tulee katsomaan" jos mulla joku laite ( tietokone, tulostin, vessan se halogeenilamppu, auto ...) ei toimi. Joskus on oikeesti vain se katsominenkin auttanut. Windows 7 on mullakin :D
Mutta päivän hommat; piti noukkia mustikoita ja kerätä roskia tietyltä alueelta - mutta kaikki kipot tuli täyteen vadelmia ja poimittavaa jäi vaikka miten. Välissä söin eväät ( ah hyvää metsänreunassa..) ja keräsin niitä roskia + panttitölkkejä. Siinähän menikin se kolme tuntia ja kävin Motonetissa ostamassa tarvetavaroita + yksi heräteosto - käteen tosi miellyttävän tuntuiset maastohanskat. Vielä ruokakauppa, Ferrarin pesu ja testaus kuuluko se ääni ( ikävä kyllä kuuluu, eli kyllä se rataspakka on ostettava...) ja tavaroiden järjestely kotona mm. osa vadelmista pakkaseen, kivilamppuun sitten uusi hehkulamppu....
Piirsin pitkästä aikaa, yhden permiksen söherrys vähän oli hakusessa ;) pitänee käydä kirjakaupasta nippu paperia ja kunnon tussit niin on sadepäiville kivaa tekemistä.
Arvaa kuka?? Ei pitäs olla vaikea kun niin selvät tuntomerkit. :D
https://i.ibb.co/HPRd7ns/IMG-20200807-103203-0-01.jpg