Odottelen vielä tapahtuvaksi.
Printable View
Odottelen vielä tapahtuvaksi.
Pätkäpaastokokeilu.
"Intermittent fasting" saattaa olla jo vanha juttu, mutta en ole aikaisemmin siihen tarttunut tai viitsinyt ruveta. Ajattelin että mulle voisi sopia parhaiten 24 tunnin paasto ja nyt on menty eilisestä kello kolmesta ilta- ja aamukahvimukillisen voimin. Eilen illalla tein reilun kahden tunnin kevyen ulkoilun, 30 s juoksua ja 30 s kävelyä kunnes aika tuli täyteen (ja vähän juoksulihasjumppaa siihen päälle). So far so good eli vallalla on hyvä tuuli jonka saa aikaan se että vihdoin tekee jotain mitä on pitempään ajatellut joskus tekevänsä.
Pisimmät tunnit lienevät edessä - vaikkei mitään epämukavia tuntemuksia eikä edes pahempaa näläntunnetta ole ollutkaan - ja ennen paaston päättymistä olisi tarkoitus tehdä tunnin verran tuota 30/30-ulkoilua. Mutta siinäkin on odotettavissa hyvää tuulta (eli uskon vielä tänäänkin nauttivani siitä positiivisesta yllättyneisyyden tunteesta joka sai minut eilisellä lenkillä melkein nauramaan ääneen: Sarva Xerojen pito jäisillä ulkoiluteillä oli miltei uskomaton, etenkin edellisiin ikivanhoihin nastalenkkareihin verrattuna.)
Tänään joogailtiin pitkästä aikaa. Hyvä fiilis :)
Venezuelan Solanon MM-hiihto.
Vuodenvaihteessa käyttöön otettu ajotietokone ilmoitti tänään treenin jälkeen uudesta ennätyksestä nousumetreissä: 6 metriä.
Poljitko trainerilla?
Perjantai ja viikonlopun positiivinen sääennuste.
Schwalbe Marathon Almotion (38c). Ero kauppakasseilussa Plussiin suorastaan valtava, Schwalben pojat ovat keksineet miten matkarenkaalla saa hymyn nousemaan vanhankin huulille.
Laskiaispullan syönti
Hiihtoloma, joka alkoi nyt :)
Kolopesijöiden avustaminen tehometsätalouden aikakaudella:
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/...loista/752691/
Lisää puhdasta valkoista lunta:D
https://lh3.googleusercontent.com/li...A=w982-h736-no
Eilinen lenkille lähtö: ensin piti palata kun huomasin hissin peilistä että kypärä oli unohtunut, sitten muistin että juomapullot jäivät keittiön pöydälle ja pyörään tartuttuani totesin että ladattavana ollut Garmin piti sekin vielä hakea.
Ja eilisellä lenkillä sankka maiseman hävittänyt lumipyry. Tai oikeammin sen jälkeinen kirkas auringonpaiste, sininen taivas ja vitivalkoinen lumi jossa enimmilläänkin näkyi vain yhdet renkaanjäljet.
Se, että asiantuntijat ennustavat lumitilanteen edelleenkin paranevan tulevina vuosina: etelä-Suomen talvet tulevat olemaan lähes lumettomia.
Appivanhemmat toivat 7 mottia kuivaa koivuhalkoa meille. Hyötyliikuntaa edessä, että tuo määrä on klapeina.
No näin siinä tulee käymään; onneksi talvikuvaprojektit on otettu ehkä yksi tulee vielä ja sitä varten on lunta jemmassa. Meinaan pyöräillä jatkossa enempi niin ei sitä lunta sitten kaipaile.
* Lenkki tuli ajettua, se on aina henkisen kultamitalin aihe.
* 3 pupua
* Painonhallinnassa on onnistuttu vaikka yleensä vasta kesällä kilot alkaa sulaa pois.
* Uusi ilmestynyt nukke ( tehty 150, joka myös retail-price) myyvät pirun kalliilla noin 400-500 dollaria - ja minä en yhtään tykkää koko nukesta. Lommoposket, pienet silmät ja korkee otsa ja musta mekko jossa irtokukkasia( kun en tykkää kukkasista). Hyvä että minulla on hivenen erilainen maku, mun suosikkia saa yleensä alle satasella :)
Takaisin omalla kustannuspaikalla 6 vko etäputken jälkeen :)
Ei tänään, mutta viikonloppuna, minä mieleni niin iloiseksi sain, kun olin koiran kanssa ulkona ja pyöräilijä ohitti meidät kelvillä. Kerrankin kaikki meni ns putkeen:
1. minä itse: en ollut kännykällä ja muutenkin hereillä, että huomasin, että takaapäin oli lähestymässä pyörä
2. koira, joka touhutessaan hajujen perässä päätti juuri vaihtaa kelvin poikki sen toiseen laitaan, mutta totteli, kun toppuutin sen ja käskin reunaan
3. pyöräilijä, joka kiitti performanssistamme käden heilautuksella
Oivallinen resepti:) Näpäytys uusavuttomille tai totaalinen
kyllästyminen ylitarjontaan?
http://www.kotikokki.net/reseptit/na...297.1409124142
Viikonlopun satoa: olin henkisesti varautunut piiiitkään kevääseen nuoremman kersan kanssa fillaroinnin opettelemisen tiimoilta. Apupyöriä ja silleen. Lauantaina otti mökkinaapurin kakrun apupyörättömän fillarin ja...no, lähti ajamaan. Koskaan ei ole aiemmin kokeillut ja osasi laakista, jopa jarrutus oli hallussa. Tämän nuoremman kanssa taktiikka on ollut potkupyörä kapeilla ja isoilla renkailla pienestä pitäen, ajatuksena helpottaa sitten fillaroinnin aloittamista...myönnetään että näin hyviä tuloksia en osannut odottaa. Jarrun käyttöä opeteltu käsijarrullisella potkulaudalla tässä talven aikana.
No olo oli ihan kamala, jännittämisesta masu kipeä ja uhkaava migreeni.
Mutta kotona odotti ihania paketteja! Pupulaukku, nuken pää ja asuja, ja..
http://www.sherv.net/cm/emoticons/ca...y-emoticon.gif
deRochefort- dvd, ja sen ukkelin kuva on kannessa siinä etualalla, siis ihanaa, oon nyt tosi iloinen ja onnellinen ( naurua) ja olo parani heti huomattavasti ( tosin joutui ottaan migreenilääkkeen)
Näistä pienistäkin iloisista asioista kansii olla miljoonailoinen :) :)
3 pistettä sarjakakkoselta. Hyvä Ipa!
Haa. Ilmestyi uusia nukkeja 5 kappaletta. En tykkää, ja varsinkin kun kaikilla mustat asut ( maailman vaikeimmat kuvata). Kommentoin palstalle että oon niin iloinen tästä värikkäästä kokoelmasta.
Mun Visakortti kiittää.
Nauratti myös klubikirjeen aloitus "the internet has been on fire..." :D niin varmaan onkin näitten nukkeitten takia.
Lisäys: sain ostettua vielä yhden "Herkun" ( nukke) tämä onkin jo numero 38.
Mustarastas liverteli tänä vuonna ensimmäistä kertaa, kun menin aamulla hakemaan lehteä postilaatikosta. Hienosti lauleli.
Mikä idea ostaa (ilmeisesti samaa?) mallia 38 kpl? Ymmärtäisin jos jokainen olisi vaikka saman valmistajan eri malli mutta jotta saman valmistajan(?) samaa mallia 38kpl? Mikä hyöty? Mikä idea? Jos on 38 vaatekertaa niin pitääkö sit olla 38 nukkeakin jotta jokaiselle saa puettua eri vaatteet? Eikö vaatteita voisi vaihtaa välillä jotta jokaiselle kalsarille ei tarviis olla uutta kroppaa ympärille?
Tempokisu on kahdessa asiassa ainakin paras: paras vuosisaavutus ajokilsoissa ja paras nukkekokoelma. :cool:
No, mulla on aika paljon samaa nukkemallia muistakin, mutta niillä on erilaiset asut. Ja sitten eri nukkeja samassa asussa; Sailor Girlsseillä on kaikilla sama sailoriasu. Ferrariryhmäläisillä on Ferrarihaalarit.
Tämä "Herkku" on mun ehdoton suosikkini, kaikilla Herkuilla on erilaiset vaatteet. Ja nyt on ideaa kyllä näille kahdelle kun tulossa, toisesta tulee Red Arrow ja toisesta Forest Warrior.
Tässä kummiskii muutamat Herkut, Red Riding Hood ja Sailor Girls-ryhmän kapteeni, myös tuo mun avattareni on Herkku eli Viking Line:
http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Fash...pg?img=smaller http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Sail...pg?img=smaller http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/Sail...pg?img=smaller
Ja kiitos; omasta mielestäni nukkekokoelmani on tosi upea, tosin olen aika perfektionistisesti näitä laitellut ja hankkinut juurikin erilaisia asuja ja tarvikkeita. Ja toi ulkokuvaus-juttu on se mun juttuni.
Kilsoja vuodessa -ennätys tuntuu tänä päivänä ihan mahdottomalta, mutta tosi hyvä että tuli ajettua.