Vuoden 2013 tappiot 0
Vuoden 2014 tappiot 0, tällä hetkellä
Kai sitä pitää tulla stadiin polkeen että saa kunnon kisoja, tulee työmatkalle kyllä kilsoja mutta mitä sitä ei tekisi päänahkojen toivossa :)
Printable View
Vuoden 2013 tappiot 0
Vuoden 2014 tappiot 0, tällä hetkellä
Kai sitä pitää tulla stadiin polkeen että saa kunnon kisoja, tulee työmatkalle kyllä kilsoja mutta mitä sitä ei tekisi päänahkojen toivossa :)
^ Ajatko reittiä, jolla ei pyöräile kukaan muu?
Huh, tänään olisi voinut tulla jo vuoden toinen tappio, mutta ajoitus oli puolellani. Sattuman hyödyntäminen lasketaan tietysti TMT:ssä todellisuudessa tappioksi, tämän siis tietää vaan ajaja itse eikä ukko nooa voi todentaa tappiota, koska ohitusta ei tullut. Mutta olisi tullut, ellei reittini poikkea tuon mustaan pukeutuvat Orimattilan tms. kiitäjän reitiltä. Taitaa olla sama tyyppi joka aiheutti tappion jo aiemmin. Täytyy ryhtyä varomaan. Mahdollisen tappiokohdan osalta matkaa on 1,5 km. Täytyy vaan sotkea niin sikana, ettei vaan siinä käy kalpaten.
Asiantuntijoille lisäkysymys: voiko tappioksi laskea sen, jos joku on (samoilla keliolosuhteilla) ajanut pätkän yksinkertaisesti vaan nopeammin. Ei väliä vaikkei ajakaan samaan aikaan kuin sinä, ikään kuin time-trial-meininkiä. Tämä nimittäin nostaa vääjäämättä myös kaikkien vältän-muita-TMT-ajajia -väen tappio-osuutta.
Alkaa taas kevättä kohden tämä kysymysten tulva :). Jos tulet ohitetuksi, olet hävinnyt. Eliminoi häviöt, it's so clear.
Kyllä on syytä ajaa varmuuden vuoksi niin kovaa, ettei kukaan saman työpäivän aikana varmasti ole ajanut samaa pätkää lyhyemmässä ajassa jonakin muuna ajankohtana kuin milloin itse oli työmatkalla.
Poljin yövuorosta kotia kohti, vielä nastan rapinaa kuunnellen omissa ajatuksissani. Näin töistä lähtiessä naaputehtaalta jonkin hahmon lipuvan kohti porttia perääni. Tässä vaiheessa olisi hälytyskellojen jo soida ja tutka pistää päälle. Tai edes ketju riittävän kireälle. Pari kilsaa kaveri roikku perässä ja minä asiata autuaan tietämätön. Sitten pienessä mäen tapaisessa ninja puski ohi ja kaarsi 300 metrin jälkeen oikealle. Ihailtava taktinen suoritus. Mitä opimme tästä? Myös pöndellä on oltava valppaana...
Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
Kevään lintujen vasta availlessa kurkkujaan ja katusoran lakaisijoiden vasta käynnistellessä koneitaan, alkaa työmatkatempoilijat nähtävästi myös rasvaileen kettinkejään. Talven mittaan helposti pidetty työmatkatempokuninkuus sai tänään romahduksen…
Marawinttereiden rapistellessa vielä alla, sain vastatuuleen matkavauhdin pidettyä omasta mielestä turvallisessa 27kmh vauhdissa. Mutta silti yllättäen, täysin mustaan tuulipukuun pukeutunut tempoilija pääsi yllättämään. Lahkeet vain viimassa lepattaen, katseiden kohtaamatta, hän päästeli ohi. Keskellä järkytystä, alitajunnasta tunkeutuvat kilpavaistot pakottivat iskemään ohittaneen hybridin kantaan. Mittarin näyttäessä jo 33kmh, tajusin kuitenkin kaiken olevan jo menetetty ja tappiosta häpeillen päästin voittajan jatkaan suurimmalla vaihteella etenevää kuninkuusajoaan. Vannoen kostoa, nyrkki kohti taivasta, aloitan cyclon riisumisen jo tänään talvivarusteista ja vaihdan alle sileämpää rengasta. Sillä vaikka tappion päivä tänään koittikin, kerään ylpeyden rippeet kasaan ja lähden huomenna taas katuviidakkoon jatkamaan jokapäiväistä taisteluani…
Olin tyhmä ja pysähdyin punaisille ja eläkeläismummo meni ohitse.. Kyllä kirvelee
Männä viikolla kun Läntiselle Pitkäkadulle eksyin niin edessäpäpäin fillaroi varsin rentoon tyyliin sinkula-specialized-cx (?) -kuski kädet vailla tankoa. Kauhealla kadenssilla pyristelin (ss29) ohi ja cx-kuski siinä vähän oikeutetustikin katsoi vähän kummeksuen perään. Hyvää kevättä vaan sullekin, täällä ollaan reenattu läpi talven!1!
Asennetta!
Tuli tuossa viikko harrastettua (auton oleiltua korjaamolla) TMT:a, mutta ilmeisesti kovimmat TMT-koneet rasvailivat silloin vielä ketjujaan. Eli hämmentyneenä ajelin ilman tappioita. :seko: Ei edes yhtään talven treenannutta osunut aikatauluihin/reitteihin. :)
Tänään paineli ekaa kertaa sellainen sähköfillari ohi vastatuulessa about tuplavauhtia. Sellainen läski äijä prkl! Toipuukohan tuosta ollenkaan?
Uskoisin, että tappio tulee siinäkin tapauksessa että mennään samaan paikkaan mutta eri reittiä? Paikassa A vilkaisin, että takaa veivailee setä miestenpyörällä hissukseen. Itse lähdin keskustan kautta ja setä kääntyi sivukadulle suoremmalle reitille. Hiukan myöhemmin paikassa B liikennevaloja odotellessani samainen setä pääsee ohittamaan vihreillä valoilla joten hävisin tässä kohtaa TMT:n. Noh, hävittiin lopulta molemmat sillä kuittasin ennen kuin reittimme erkanivat muutama sata metriä myöhemmin paikassa C. :)
No sitähän minä arvelinkin. TMT näyttäisi olevan yksinkertaisesta säännöstään huolimatta moniulotteinen laji sillä hävitä voi vaikkei varsinaisesti tulisikaan ohitetuksi. :) Onneksi tulee varsin vähän tilaisuuksia osallistua, koska on aivan liian vaativa laji minulle.
Ja täydennyksenä asb:n ohjeistukseen:
Jos kuvittelet hävinneesi, niin olet auttamatta hävinnyt.
Ugh!
et ole siis nähny sauvakävelijöitä
Mutis varmaankin tarkoitti että et ole vielä tullut sauvakävelijän ohittamaksi...
Jos tulee ohitetuksi, niin tulee ohitetuksi, riippumatta siitä mitä tien osaa ohittaja käyttää.
Voi hyvä ihme näitä kevätpörriäisiä! Tullaan kelveillä valoihin rinnalle ja lähdetään autoliikenteen ehtyessä punaisia päin porhaltamaan 20kg succishybrideillä ja semisti-pro-cx -konkeleilla! Eikö kannattaisi ottaa reilu lähtö niin tuntuisi se nöyryttävä häviö hitusen vähemmän nöyryyttävältä?! edit: Yritättekö hidastaa minua aiheuttamalla myötähäpeää??
Tästä tulee mielenkiintoinen ja viihdyttävä kevät, kun työmatka piteni vuodenvaihteessa Turun keskustaan asti..
Tänään hävisin.
^ Tyly tarina ytimekkään lyhyesti kerrottuna, voin aistia tuskan määrän, joka sanojen väliin kätkeytyy. Toivottavasti toivut ja lähdet uuteen kisaan huomisaamuna virne naamalla.
^^Nokku on nyt ihan väärässä säikeessä. Kuvaamasi käytöshän on olennaisin osa TMTn taktiikkaa. Jälkimmäinen edit aiheuttaa nimenomaan myötähäpeää - sinua kohtaan :).
No niinpä tietysti. :)
Punaisissa ohittelu/varaslähtöily menee kuitenkin mun katsantokannassa samaan kastiin kuin vilkkaalla kelvillä/kävelykadulla ohittelu. Itse tykkään TMT:ssä noudattaa liikennesääntöjä ja huomioida muuta liikennettä, *moraalisäteilevä yskäisy*.
Nöyryyttämisestä pitää jäädä hyvä maku suuhun.