Tanko-ohjaintankokompleksin voi vaihtaa normaaliin stemmiin ja tankoon jos koko ei natsaa tai integroitu ohjaamo jostain muusta syystä ahdistaa.
Printable View
Ja kun katsoo millä hinnalla nuo "integroidut ohjaamot" ebayssa vaihtavat omistajaa niin todella mielelläni haluaisin sellaisen omistaa.
Minulla ei ole tullut Gatorskinillä yhtään rengasrikkoa. Muutamia GP4000S:llä. Gatorskinin huono puoli on huono rullaavuus. http://www.bicyclerollingresistance....d-bike-reviews
Eli jos on tiedossa porukkalenkkejä minulle kovilla nopeuksilla, käytän GP4000S:ää. Pidän vain takana 28 mm:stä
Todella kiva viritys tuo Acros ohjainlaakeri. Rupesin säätämään niiden omalla torxilla mikä tuli pyörän mukana ja olikohan sit huonosti avain paikallaan, mutta kerran lipsahti ja sen helkutin pienen pultin kanta oli siinä. Torx avainkin (1,95€) huonolaatuinen niin saattoi sekin edesauttaa. Kiva alkaa ny jostakin etsimään sit uutta pulttia kun tuskin löytyy kivijalasta näin erikoisia. :(
Itse kyllästyin tuohon Acrosiin ja tilasin perinteisen Top Cover setin Canyonilta. Samalla sai tankoa alaspäin 12mm ja siten roppakaupalla lisää katu-uskottavuutta...
Alkoi kiinnostamaan. Etsin Canyon sivulla ym top cover settiä löytämättä.
Autatko puusilmää? Mistä sen löydän?
Verkkokaupassa sitä ei ole tainnutkaan olla hetkeen listattuna, mutta ota yhteyttä asiakaspalveluun, sitä kautta saa. Tuotenumero taisi olla A1005740, mutta varmistakaa se vielä.
http://kaze.pic.fi/kuvat/Tilap%C3%A4...G/_img1280.jpg
Et välttämättä mistään, minäkin sain asiakaspalvelun kautta - kiitos vielä sinne. Toimitus saattaa kestää, riippuu...Minulla on yksi uusi ylimääräisenä, jos et saa tuota kautta (voin jopa harkita myymistä).
Paljonko tuollainen kustansi suurinpiirtein suoraan Canyonilta?
Itse näkisin sen integroidun mieluummin optiona koska nykyiseenkin CF SLX:ään vaihdoin eri mallisen tangon ja sentin lyhyemmän stemmin. Samoin Canyonin kannattaisi laittaa nuo vanteet myös optiolistalle. Aika moni haluaisi varmaan olla maksamatta extraa mukana tulevista vanteista jos hyllystä löytyy jo paremmat.
Kävi mielessä pitää Inflite 9.0:n vakkarikiekot eli R 23:t litkutettuina Vittorian krossikumeilla ja hankkia kaveriksi toiset kiekot levyineen, mihin laittaisi esim. Continentalin 4 Seasonit 28 mm tai vastaavaa. Onko kukaan toisia kiekkoja hankkinut? Jos joku on, mihin kiekkoihin ja muihin palikoihin päädyit ja mitä tuli kustantamaan.
Samalla joku voisi selventää Enduracen satulatolpan kiristimen logiikkaa, siis sitä millä satula pistetään tolppaan kiinni. Saahan tuon kiinni, ei siinä mitään, mutta miten helvetissä tuota pitäisi hienosäätää muka. Hetki menee kun taiteilee satulan vaateriin kun kupla hyppii puolelta toiselle kiinnityssysteemin ollessa täysin perseestä mielestäni.
Noilla perustolpilla on kiinnitys sellainen, että hermo menee! Satulaa ei saa millään asettumaan niin että se olisi juuri vaaterissa. On noiden kanssa tullut kiroiltua. Nyt pääasiassa kahdella ruuvilla säädettäviä, saa tarkasti oikeaan kulmaan ja pysyy siinä! Tilasin Planet X:ltä kun sai niin halvalla ja samalla useampia, samalla tuli muutamia satuloita. Heiltä saa tuollaisia bulkkipakattuna halpamaiseen hintaan.
Joo halpoja on ja se näkyy. Kaverilla taipui tuollainen 31,6mm tolppa mutkalle reilun vuoden käytöllä. On-Onea/Planet-X:ää ei kiinnostanut paskaakaan. Itselläni meni tuollaisesta etummainen pultti poikki kesken lenkin. Kiva oli ilman satulaa polkea kymppi kotiin. Kaiken hyvän lisäksi omani oli lievästi alamittainen joten joutui kiristämään tarpeettoman tiukalle.
Kahdella ruuvillahan se kiristetään tuokin, tosin olen Inflitestä ottanut Enduraceen nyt lehtitolpan missä se kiinnitys on ihan toisenlainen taas. Satulan etäisyys menee kahdella ruuvilla ja kulma pysyy samana, kun satulan kulman säätämiseen vaaditaan satulatolpan irroittaminen kokonaan ja tolpan juuresta ruuvin avaaminen minkä jälkeen kulmaa saa säädettyä. Hienosäätämiseen tien päällä ehkä vähän turhan "hankala".
edit: Tuohon kiekkoasiaan, DT Swiss R 24 -takakiekon ja 2 kpl 160 mm jarrulevyjä saisi yhteensä 96 eurolla. Tuohon pitäisi metsästää vielä edullinen etukiekko ja takapakka. Kannattaneeko?
Kaverin puolesta järkkäilen Endurance CF:ää koeajoon. Olisiko pk-seudulla mahdollista kokeilla XL/2XL-kokoista pyörää? Täysi arvoitus miten nuo kokoluokat menee n. 190 cm ajajalle.
Hah, itse olin juuri kyselemässä samaa. Jos lähellä Matinkylää olisi (sanotaan nyt 30 km säteellä) Canyonin Endurance CF tai mahdollisesti Endurance AL, olisin kiinnostunut koeajosta. Oma pituuteni 191, joten XL-runkokoko olisi lähimpänä. Ensimmäistä maantiepyörää ostamassa ja sanotaanko että ajoasento mielellään enemmän mukavuuspainoitteinen kuin ilmanvastusta minimoiva.
Niin, varmasti kylmätyypit riittää :D Eli tässä menisi kaksi kärpästä yhdellä kertaa.
No Keravaltahan löytyisi XL Endurace CF 7.0 kuten yltä voi rivien välistä päätellä.
Ajattelin nyt rekisteröityä foorumille ja kysellä omakohtaisia kokemuksia etenkin Canyon Ultimaten runkokooista. Ensimmäistä kunnon fillaria olen ostamassa ja on tullut pitkään katseltua Ultimate CF 9.0 SL mallia, josta kirjoittelinkin jo Canyonille. Laskuri näytti runkokooksi L, mutta spostilla suositeltiin M-kokoa mahdollisesti pidemmällä stemmillä. Kysyin myos Radonilta sopivaa runkokokoa ja minulle suositeltiin lämpimästi kokoa 60cm Spire Carbonille ja XL-kokoa Vaillaint Ultegralle. Jokin ei nyt täsmää, kun eri valmistajilla on kaksi runkokokoa eroa. Ikävä kyllä Radonilta on myyty loppuun nuo isommat runkokoot tältä vuodelta.
Tässä vielä taktiset mitat eli lyhyet jalat, pitkä selkä ja kädet
Pituus: 184.5
Sisämitta: 86.5
Ylävartalo 68
Käden pituus: 68
Paino: 82
Onko foorumilaisilla kokemuksia Infliten käytöstä "gravel grinder" tyylisenä pyöränä?
Nyt kun 29' jäykkäperä, cyclo ja maantiepyörä on myyty, niin pitäisi löytää "One Bike To Rule Them All" tyyppinen ratkaisu.
Huomasin jo viime kesänä etten uskalla/osaa ajaa maasturilla sen teknisemmässä maastossa kuin cyclollakaan. Lisäksi olen havainnut ortodoksisen maantiepyöräilyn tylsäksi. Eli tarvitsisin YHDEN pyörän jolla voi ajaa missä huvittaa.
Onko Inflitestä pidemmille lenkeille vaihteleville teille? Ennen kaikkea kiinnostaa, miten sillä pärjää asfaltilla pidempää matkaa (100km???) ajaessa.
Inflite Al 9.0 tuntuisi ainakin nyt parhaalta vaihtoehdolta (hinta/osat/paino) minkä olen löytänyt. Tosin tuo musta/punainen väritys on hirveä.
Osaako joku arvata milloin Canyon esittelee vuoden 2017 mallit? Jos vaikka väri olisi vaihtunut? Jaksaako odottaa???
On Inflitellä Suomi päästä päähän ajettu.
https://m.facebook.com/fillaripaivakirja/
Inflitellä olen rapakauden lenkit ajellut. Krossari se on, en paremmasta tiedä ja ihan ongelmitta on palvellut asfaltillakin.
Nykyinen Inflite julkaistiin 2015 elokuun puolivälissä, vähän ennen Eurobike -messuja. Arvaan, että sama marssijärjestys pätee myös tänä vuonna, Eurobike järjestetään 31.8.-4.9.
PS. Olethan huomioinut Inflite AL 9.0 ja AL 9.0 S:n erot välityksessä (edessä 36/46 vs. 52/36).
Inflite Al 9.0 ja Al 9.0 S versioiden ero tiedossa.
Tahdon joustavan satulatolpan joka puuttuu S versiosta.
S mallin välitykset (ja väri) saattaisi sopia minulle jopa paremmin, mutta tarvitsemani koko on loppuunmyyty.
Olkapäävamman takia olen joka tapauksessa loppu kesän ajokiellossa, joten saatan jaksaa odottaa elokuulle. Tai sitten isken kiihkossa tilausnappia ja ajelen syksyllä synkän mustalla Canyonilla???
Aeroad mukavan pirteänä Rion kisoihin.
http://racefietsblog.nl/wp-content/u...nyon-rio-3.jpg
Voi kun myisivät tuollaisia pirteämmän värisiä pyöriä ihan kuluttajillekin.
On kyllä kaunis rotko.
Kysymys: onko kukaan Canyonin ostanut koskaan tarvinnut tuota järkyttävän kokoista kuljetuslaatikkoa (jota Canyon suosittelee säästettäväksi) mihinkään? On vielä olohuoneessa ja mietin meneekö pahvinkeräykseen vai ei...
En oo käyttäny, mut jos reissaa, siihen kyl on hyvä fillari pakata.
Sent from my iPad using Tapatalk
Erikoista toimintaa Canyonilta. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä on nyt tulossa. Kyselin top cover settiä Canyon Suomelta sähköpostilla ja liitin tuotekoodin kysymysmerkin kera ja saman kuvan liitteenä, että saisin oikean tuotteen. Tälläinen vastaus tuli:
Teimme tilauksen kyseisestä top coverista, maksutapana ennakkomaksu. Tuote toimitetaan Saksasta, valitettavasti aivan tarkkaa toimitusaikaa emme pysty antamaan, sillä tuote toimitetaan tuotannon varaosista. Mikäli sinulla on erittäin akuutti tarve ohjainlaakerille, voimme tarkistaa saatavuuden myös Suomen varastostamme. Olethan tässä tapauksessa vielä yhtyedessä meihin paluuviestinä, jotta voimme varmistaa asian. Pyörään on saatavilla myös ns. plane top cover set, joka on nimenomaan madallussarja. Vahvistathan paluuviestinä mikäli tämä on osa jonka haluat, niin teemme sinulle tilauksen siitä.
Sit tuli sähköpostiin order confirmation tälläisestä tuotteesta 100009 HSP ACRS top cover 1 1/4 bk25€ + postit
Vastasin samantien ja koitin selvittää mikä tuo tilattu tuote nyt on ja kyselin ettei vaan tuo ehdotettu plane top cover set ole se mitä yritän hakea. Google yhdisti tuon haluttuun tuotenumeroon. Lisää selvitystä mitä yritän hakea ja että haluan vaihtaa tuon Acros vempeleen normaalin tyyliseen ohjainlaakeriin mikä kiristetään stemmin yläpuolelta pultista.
Vastaus tähän kyselyyn:
Kiitos vististäsi.
Teimme osasta tilauksen puolestasi.
Ja taas seurasi uusi order confirmation:
121943 Plane Top Cover Set For Ultimate AL+CF+C 24,90€ + postit
Ja äskön tuli seurantakoodi UPSille ja ovat lähettäneet tuon ensimmäisen osan tulemaan. Mitään en ole maksanut enkä varsinaisesti tilannutkaan kun en vielä saanut edes selville mikä on oikea. :seko: Kaikenlisäksi lähettivät vanhaan osoitteeseen kun olivat kaivaneet asiakastiedoista tiedot. Täytyy varmaan UPS:lle soittaa ja vaihtaa toimitusosoite kortteli eteenpäin. Niin ja kysellä Canyonilta mitäs nyt tehdään kun en mä väärää tuotetta ole maksamassa jos toi jälkimmäinen olisi ollut se oikea.
Heps! Olen miettimässä maantiepyörän päivitystä ja Endurace CF on vahvoilla. Olen S ja M kokojen välimaastossa (pituus 176.5, inseam 84) joten olisi kiva testata kokoja ja muutenkin pyörää. Olisiko Tampere - Hämeenlinna akselilla kenelläkään halua antaa pyörää pikku lenkille? Itse asun Vesilahdella. Turun toimipisteessäkin on kuulemma M-koko testattavissa ja jos palaset loksahtaa kohdilleen niin tulee sinne reissua huomenna.
Tulipa vaihdettua muuten VLCS 2.0 -satulatolppa maantiepyörästä pois, kun alkanut viime aikoina verenkierto häiriintyä ja puutumista ilmennyt sen verran, ettei ole normaalia enää. Missään suhteessa. Olen epäillyt vähän tuota tolpan joustavuutta syyksi tuohon, vaikka satulan nokka on selkeästi ollut perää alempana. Isolla kuskilla se kuitenkin joustaa vielä pientä tai keskikokoistakin kuskia enemmän.
Laitetaan krossariin takaisin ja tuleehan sitä enemmän lajinomaisessa ajelussa noustua satulasta, eikä lenkitkään ole läheskään yhtä pitkiä mitä maantiellä.
On tullut heiteltyä kokoehdotuksia, kun kuskin koko on lähelle omaa, S olis sopivampi koon puolesta, ihan niin kuin valmistajakin ehdottaa. Stemmi 100, tanko 420, kammet vois olla 172,5, jos mahdollista. Pienempi runko on näppärämpi ja kaikki mitat riittävät. Jos kuskin kokoon ei ole luvassa lisää mittaa, ei kasvuvaraakaan tarvi varata. Niin ja tämä oli vain heitto tällaiselta rimpulakuskilta, jos kysyjä atleetti, niin ei enempää.
Alennusmyynnit alkaneet!
TERU - kiitos kommenteista! Ne ovat aina tärkeitä. Kävin tosiaan tänään Turussa kokeilemassa Fillarilehden testissäkin ollutta M-kokoista Endurace CF 9.0 -yksilöä. Kyllä se ihan hyvältä tuntui mutta todettiin tuo sama että S olisi minulle sopivampi. Lähinnä satulatolpan takia joka toimisi optimaalisemmin jos siitä jäisi muutama sentti enemmän näkyviin. S:ään ehdotettiin 90:n stemmin vaihtamista 100:aan tai 110:een. 172.5mm kampia ei tahtaalta S:ään saa mikä on harmi kun olen tottunut sellaisilla ajamaan. Kuinkahan 170 kampiin tottuisi? Tanko mulle olis 440 kun nuo hartiat taitaa olla 48 vaikka olen kyllä muutaman vuoden 420:llä ajanut..
Eniten tällä hetkellä tuon pyörän kanssa (ainakin teorian tasolla) kiusaa KOPS.. Treinerissä kun testilenkkini jälkeen pyörää katsottiin allani tulivat polvet parisen senttiä edemmäs teoreettisesta linjasta, ja siitä mikä nykyisessäkin pyörässäni tilanne on. Ja rungon muuttuminen S:ään ei pitäisi juuri tähän vaikuttaa. Satulaakaan ei paljoa taaemmas saa. Onko mahdollista että polvet alkavat sitten kiukutella pidemmillä lenkeillä.. Tosin vaimollani tuo tilanne on parin sentin sijaan nelisen senttiä ja hän on kovin tyytyväinen pyöräänsä..
Oli muuten hyvää palvelua toimistolla, 10 points!
... ja jos atleetin määritelmä on mukana kuljetettavat lisäkilot niin tämä kolahtaa kyllä :)
Tilaa Canyonilta satulatolpaksi S13, jossa saa setbackiä säädettyä 35mm asti. Sitä on Ultimatessa vakiotolppana, joten uskoisin sitä saavan varaosanakin. Mun pikkukuvasta näät et mulla on hurja setbackin tarve (Endurace CF S- koossa) ja tuolla tolpalla onnistuu. Mun asento siis ammattilaisen tekemän bikefitin kautta, sen ulkonäkö on ruma mutta asento mulle hyvä ja tuo mun erikoinen satula (ISM Peloton) korostaa ulkonäössä setbackiä yöi 5cm.