Päätin sitten kokeilla tänä vuonna yöttömän yön Tahkoa. Mutta tarvitaanko siellä valot? Ei varmaankaan koko aikaa tai koko matkalla, mutta onhan siellä vielä niitä synkkiä kuusimetsiäkin jäljellä....
- Tomi
Printable View
Päätin sitten kokeilla tänä vuonna yöttömän yön Tahkoa. Mutta tarvitaanko siellä valot? Ei varmaankaan koko aikaa tai koko matkalla, mutta onhan siellä vielä niitä synkkiä kuusimetsiäkin jäljellä....
- Tomi
Viime vuonna muutaman kerran oli melkeen tarvetta, mutta taivas oli lähes kokonaan pilvetön. Eli ilmankin pärjää, mutta muistaakseni joku ajeli hetken aikaa valojen takia meidän kanssa.
Mutis ku iskee sen fikkarinsa päälle niin pöllötki tippuu puista alas ja kaarnat syttyy palamaan.
Ei mitään, meni jo!
Valmis! Pussillinen karkkeja vedetty ja tankkaus on suoritettu..
No ei vaan, jalat tuntuu viikon loppua kohden yhä väsyneemmältä ja nuppi raskaammaalle... Tyyntä myrskyn edellä? :eek:
edit: aurinkovoide mukaan (lasten suojakerroin) - check :D
http://i3.aijaa.com/b/00953/8255741.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=009538255741.jpg
26-32(etu-taka) on hyvä pienin välitys tahkolle
Jos yhden eturattaan konfiguraatiota hakee niin sitten 32-34 voi olla riittävä.
En ole vielä valmis. Päivän kunto nähdään 2.7. Rengastus 2,4 nobbynic. Pyöränä remedy. matkana 45km. Sitten on ajettu kaikki matkat, paitsi ensi vuonna ajettava 240km.
Oijoi. Kateutta ilmassa, tahtois kanssa lähtee. Mutta ei viä tänä kesänä ollu kanttia. Ehkä sit ens vuonna...
mulla on edessä yks ratas(36) ja takana 11-34 pakka!
pyörällä painoa 15+kg ja joustoa vähintään 170mm!!
meneeköhän 60km läpi? :rolleyes:
Noh, minulla on edessä 22 ja takana pienin on 36. :rolleyes:
Mutta tuli siinä tehtyä perinteinen herkistely-lenkki. Ensin löin polveni kipeästi ohjaustankoon ja vaihdevipuun, ja sitten vielä puhkasin takakumin kotiin ajellessa. Ei riittänyt 2.7 bar kivikkoon.
Eli nyt särkee polvea ja mietiskellään mistä löytäisi kunnon 29-sisureita. :)
Onkohan niillä Tahkon pihassa olevilla kauppiailla 29 sisureita, tai jopa kunnon ulkorenkaita siellä myynnissä? Mistähän sitä osaisi tiedustella...
Ps. Ehkä täältä.
http://www.tahkomtb.fi/File/Tahko_MB...ainos_2011.pdf
Nyt olen valmis, tai ainakin pyörä äsköisen huoltoseisokin jälkeen. Mies tuskin koskaan valmiiksi tuleekaan :D
Jahas, se olis taas Tahko edessä.
Tälläkertaa valmistautuminen onkin ollut aivan omaa luokkaansa.:rolleyes:
Yli viikko flunssaa takana...Ja vieläkin tuntuu kurkussa olevan aivan tolkuttomasti sitkeää limaa! :mad:
Aattelin tuossa jo välillä että muutan tuon 120 matkan kuuteenkymppiin, mutta taidan vain ajaa kuitenkin satakakskymppisen. On se nyt kahdeksan kertaa ollu matkana. Ei sitä oikein osaa muuta matkaa aatella...Pitää vissiin vaan ajella turistityylillä maisemia katsellen...:p
+28 ja pilvetön taivas, tämänhetken ennuste. Muistetaanhan juoda hyvin myös päivällä;)
Jep, pitäis ottaa sama kadenssi, kuin spinning tunnilla viereisillä tytöillä. Hyvä jos tämmöinen tunkkireisi pystyi puoleen siitä :D
Tuota 26-32 pienemmillä välityksillä näytti mun ajo viime vuonna lähinnä käärmeen tai humalaisen menolta. Sen verran alkoi hakea puolelta toiselle, kun yritti jyrkempään ylämäkeen mennä.
suom: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kadenssi
Pitäis varmaan alkaa ilmoittautumaan pikkuhiljaa... pienintä eturatasta ja suurinta takaratasta tarvitsee varmasti. Isoin eturatas jää kotiin koska puoliso ei jää.
Yksi osallistumisoikeus jäi juuri ylimääräiseksi...jos tarvetta niin mielellään yhteyttä mahd. nopeasti.
MYYTY
Eilen olin vielä niin valmis, että alta pois. Varustelekasta vielä viime hetken kalustopäivitykset (ja samalla herkistelylenkki). Tokihan tällainen paarmoja sietävä normaalikuntoinen puolikkaalle matkalle on aina valmis!
Mutta, aamulla kun sängyn toiselta laidalta kuuluu valitusta ja itsellä on kurkku kipeä, alkaa fiilis vaihtua.
Nyt, kun alkaa ruumiinlämpökin nousta normaalista, on pakko tunnustaa, että lauantaina ei ole metsään asiaa.
Onneksi sain sentään siirrettyä osallistumisoikeuden viime hetken ilmoittautujalle (ensi kerralla voisinkin itse yrittää moista konstia ;) ), kun järjestäjältä saa kuitenkin vain sen 40 € hyvitystä.
- Timo
EDIT: Meni jo kaupaksi.
Aivan sama. Mä otan mukaan oman pumpattavan.
Levitän sen siihen lattialle ja hurisutan täyteen, se kun on motorisoitu.
pitää vaan kaataa yksi seinä että se mahtuu koko 160x200x50cm:n komeudessaan tupaan sisälle. Siinähän läiskitte hyttysiä sitten yöllä, vailla seinää, nih!
Muisteloin, että 60km oli joskus kova juttu, josko sitä nyt se 120km riittäisi kun meriitit ei riitä 180km:lle. Kuntohan riittäisi...:p
ja halvattu, heti tuli flunssan oireet kun ilmoittauduin mukaan peruutuspaikalle! pitäiskö ottaa 2 paikkaa samantein niin on varuilta toinen jos tulee kipeeksi.:seko:
Jos unohdetaan vuosi 1999 ja verrataan vuotta 2000 viime vuoteen, niin on tuntia kovemmat ajat kärjellä. Tosin luulenma, ettei muinainen kärki ole aivan tämän päivän kärjen tasolla suorituskyvyssä. Jos heitetään villi arvaus että reitti on kärjen osalta kolme varttia nopeampi, niin olisko se meillä, ei niin nopeilla, sen tunnin verran, ainakin?
Liekö kuskit paljoakaan koventuneet. Kalusto kylläkin on pehmentynyt. Ziljoonalla rengasbaarilla, vannejarruilla ja elastomeerijousilla ajo oli ennen alamäissä ylämäkiä rankempaa hommaa. Onhan reittikin pohjaltaan tietty nykyään leveämpi, pohjaltaan kovempi ja ainakin tänään aivan ruutikuiva. Kinahmi-II oli toisaalta ainakin viime vuonna aiempaa rankempi. Ja onhan matkoihin tullut kiekkoja halukkaille lisää. Taidan lähteä uimaan, Tahkonlahdessa näyttää hiljaiselta;-).