Eväät huomiseksi duunipäiväksi.
Printable View
Eväät huomiseksi duunipäiväksi.
Olin lapsenvahtina (mummo mukana) skypen avulla puolitoista tuntia, kun vanhemmilla oli etäpalaverit yhtä aikaa.
Etäpäivä päikkäreillä.
Pihalla lumi- tai oikeastaan jäätöissä. Mielettömän paksu (max. 15cm) jääkerros paljastuu sitä mukaa, kun sen päällä oleva lumikerros katoaa.
Vaihdoin nettiliittymää. Vihdoinkin.
Laitoin lohen graavautumaan.
Valmisteluja tulevaan työntäyteiseen päivään; aamu/työlenkkivarusteet valmiiksi, eväät valmiiksi ( tai ne on jo pussissa), kuvaustarvikkeet valmiiksi - hermostuttaa niin paljon aamun askareet, miten ehtii, että olen käyny läpi tarvikkeet jo moneen kertaan ja tehnyt asian suhteen myös mielikuvaharjoittelua.
Ja kun tämmöinenkin asia jännittää ja hermostuttaa niin ei ihme että jännitin kisoja sen verta ettei se ollut enää hyväksi. Työpäivät ei ole enää jännittäneet.
- taidan mennä vielä laittaan niitä tavaroita.
Kävin pyöräilemässä. Jostain ihme syystä laitteelsi valikoitui läski.
Kivaa oli tälläkin.
Päivän hommat on tehty; tulin kotiin ( tuli se 80km sieltä täyteen..) kävin suihkussa ja söin aamulla itelleni tekemäni salaatin ( voi että olen innostunu salaatti + ruokaisaa siihen mukaan, talkooeväitten jälkeen tämä salaatti-juttu on parasta ruokaa vuosikymmeniin)
Söin välipalaa.
Pelasin live shakkia. Chess.com kantsii testata, tosi kuumottavaa hommaa
Naputtelin touko-kesäkuun perjantait lomiksi. Onpahan nyt kunnolla aikaa Veloviewer-hommiin ja muuhun fillariretkeilyyn.
Söin itse rakennettua makaronilaatikkoa. Nam.
Korjasin eilen yöllä valmiiksilaittamani kuvaustarvikkeet ja tilpehöörin, vitsit enemmän meni aikaa kaiken pakkaamiseen - laitteluun kuvauspaikalla - ja purkamiseen.....ja tuloksena mun omia hössötyksiä.
Kun en ankarasta etsinnästä huolimatta löytänyt jnnkn hukkaamaani lukituslaitteen avainta niin vetäsin sen murtosuojatun kapistimen sit rälläkällä auki asentoon, neitimäisesti kuulosuojaimet ja turvalasit päässä. Uuudesta katkaisulaikasta jäi vielä kolmannes käyttämäti.....
Pääsee huamenna villarilla konttuurille :)
Laitatin kesäpyörät kaaraan alle. 0,5 tuntia vartoamista ja 20 min asennusta, 30 € makso.
Toki pesivät ja pussittivat talvikiekot samaan hintaan. Silti, 90 €/h on paljon, kun itselle jäi kuitenkin se pyörien retuuttaminen varastosta autoon ja takaisin autosta varastoon, koko operaation paskin vaihe.
Rengashotellissa operaatio olisi ollut 65 €/kausi, eli 130 €/v, kallista sekin, joskin vaivatonta.
Itsehommailtuna operaatio n. 40 min mutteripyssyllä ja hallitunkilla, sisältäen renkaiden retuuttamisen. Tällä kertaa DIY ei vain onnistunut, kun pyöränmuttereissa suojahatut eikä kalua niiden irrotukseen. Mutta AliPapalla olis ollut hintaan 0,37 € ja uskoisinkin, että ensisyksyyn mennessä löytyy myös multa. Ja uskoisin nuita löytyvän myös Biltsusta tai Mätänetistäkin, ei vain ole tullut kateltua.
https://ae01.alicdn.com/kf/Hc0731a20...c35e07633k.jpg
Tuuliennusteen vuoksi käänsin huomisen lenkin kiertosuunnan.
No huh, nukelle lappuhaalarien lappu&henkseli-osion. Farkuista caprit, ja sääriosasta sai sen lapun ja henkselit. Ompelukoneessa on joku vialla, sain ommeltua koneella 2 x 5cm osiot, loput käsin. Voi elämä että tällaiseen pieneen juttuun menee 5 tuntia.
Paljonkin.
Kävin läheisellä mökillä eka kertaa tänä vuonna, nyt kun ilmat lämpeni +12 asteen tuntuman :)
Kaksi hiirtä loukussa, ei myyriä. Hyvä.
Rannassa kaksi konkeloa koivua. Paska.
Meri käynyt tosi korkealla ja vienyt kaikki haravoimattomat lehdet. Hyvä.
Laskin laiturin veteen, kuin myös veneen ja sen rantatelakointivempeleen. Jess!
Rouva imuroi ja luuttusi huushollin, auttelin mööpeleissä.
Grande Finale: Naapuri kehui uutta kaaraani hyvännäköiseksi. OH JESSS! (pelkkä kohteliaisuus toki, mutta silti. Itse ajaa 100 000 kalliimmalla, niin olkoon).
Niin ja tää keuhkoinfektiotauti.
Keuhkot pääsivät tosi toimiin ja meinasivat tulla pihalle, kun niin tykkäsivät.
Sitten tuli jokin tuskainen ruokatorven kouristus, jonkin sortin suonenveto, mutta hankalammassa paikassa. Siihenkin auttaa vartalon vääntö tiettyyn asentoon torven venyttämiseksi äärimmäisen pitkäksi. Puolessa tunnissa homma ohi.
Kotio päästyä otsamittari 36,2 :)
Toki myöhemmin sitten se tuttu uusi vaiko 37,4 :D
Mutta hieno päivä tänään, ehkä jatkossa siirtyminen tuonne kesäasumukselle, jos kelit vain myötäilevät :)
5-6 vko semieristyksellinen sisäelo on toki kokemus sekin :)
Laitoin pellillisen sämpylöitä uuniin paistumaan. Etätyön hyviä puolia.
Sori, avasin 2 casea ebay-ostosten suhteen, jos ei ostos ole 2kuukaudessa tullu niin pakko se on toimia, pahoittelin myyjille tätä. Maksan takaisin jos tuote tulee.
( pahus olin ostanu myös from Singapore ja China pari pientä juttua maaliskuun alussa, ebay ei anna avata "casea" joten ei auta kun unohtaa nämä )
Vaihdoin kulahtaneen gx eagle ketjun uuteen x01 ketjuun.
Kiikutin Canyonin Turkuun rungonvaihtoon - arvatkaapa, kuka tämän (työn & kuljetuksen (280 km ajoa Vt9)) kustantaa?
Syytön osapuoli.
Muistattteko sen mauttoman vitsin paavista, nunnasta ja työnantajasta?
Neljänneksi totuudeksi tulee maahanmuuttajan anteeksipyyntö ilman rahallista korvausta.
Suruttoman suvenlapsen lailla
Paljain jaloin käydä tahtoisin
Jälleen lapsuuteni kultamailla
Ajatuksin raikkain avoimin
Soisi suven tuulet niin kuin urut
Kuljettaisi kauas suuret surut
Kyyneleet pois kuivus vihdoinkin
Kun katsoo maailmaa enkelin silmin
Niin nähdä voi sen kauneuden
Niin viaton kun katse on
Voi nähdä sateella auringon
Kävin hakemassa alhaalta säilytystilasta työjalkineet huomiseksi.
Otin demarilasagnen uunista vartiksi vetäytymään ennen syömistä.
Mikä on demarilasagne? Lasagne ilman jauhelihaa tai muuta protskua?
Juuri näin, uuden terveellisen Rinteen reseptillä kasvislasagnea. Tai niin ainakin kerrotaan.
Oulussa eivät näköjään ihan kaikki lue Hesarin kuukausiliitettä: https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000006490983.html
Mä olisin veikannut sellaista joka ei maistu miltään mutta josta riittää kaikille ja joka täyttää elintarvikeviranomaisten asettamat laatuvaatimukset ja vastaa ravintosuosituksia kaikilta osin.
Mä kiristin gravel-pyörän pullotelineiden ruuvit. (Eilisellä lenkillä jouduin ensin huomaamaan että ne olivat kuin yhteistuumin päättäneet löystyä niin että pullot heilahtelivat silminnähden. Sitten havahduin siihen tosiasiaan ettei sopivaa työkalua ollutkaan matkassa.)
Paikkasin myös samaisella lenkillä puhjenneen sisurin. (Juuri sellainen mitätön slow leak jonka litku olisi paikannut ilman että kuski olisi tapahtunutta huomannutkaan. Minäkin olisin todnäk päässyt kotiin, jos matkaa olisi ollut puolet vähemmän.)
Aiemmin kävin ulkoiluttamassa naapurin koiraa, sen emäntä kun oli päiväreissussa ja tarvitsi jonkun johon saattoi luottaa (ja jota se piski jotenkin suvaitsi sietää).