Hattu nousee täälläkin... Ensi kesänä sitten mukaan..
Printable View
Hattu nousee täälläkin... Ensi kesänä sitten mukaan..
tänään joutui jo vähän "ajamaan", kun oli pro-tason urheilijoita mukana. Hyvä "jalka" oli, mutta uusi geeli tökki loppumatkalla. Kyllä näille reissuille voi mukaan lähteä. Ajetaan porukan mukaan ja vain "tutumpia" pyritään matkalla pudottamaan ;) Tänään yritin Pihkainmäessä karata, mutta pahus, muut saivat ennen Haminanlahtea kiinni.
Eilinen kierros. Kuopio-Pieksämäki on vähän vajaa, kun virta loppui kännykästä. Pieksämäki-Kuopio on kokonaan:
http://www.sports-tracker.com/#/work...msrno2hgugacjc
http://www.sports-tracker.com/#/work...cjq0k24tg2tv6b
Hyvää, osin mäkistä tietä. Kerkonkosken tie oli vähän rupinen, mutta ei pahimmasta päästä.
Data sisältää lyhyet tauot, joten ajonaikainen keskari oli jonkin verran reippaampi.
KirmaTempon kuvia ja tulokset
http://www.harbom.com/kuvat11.htm
Tänään lenkillä tapahtunutta: 1x renkaanvaihtoja ja 1x hurjannäköinen kaatuminen. Voisi sanoa että kypärä pelasti kaverin hengen. Lenkkinä Länsiranta ja tapahtumien jälkeen 3 miehen voimin. Keskari reilut 33km/h
https://lh5.googleusercontent.com/-V...2012.06.51.jpg
Hyvä kuva ja hyvä, että laitoit esille. Itse en ole kypärääni tuohon kuntoon onneksi saanut, mutta jos ei olisi joskus kaatuessa ollut kypärää kylläkin pääni.
Mukana yhteislenkillä aina Koivusaaren risteykseen asti - vauhtia riitti 35km/h pintaa -sitten yksin vajaa 100km.Ikävä kaatuminen onneksi kypärä toimi niinkuin sen pitääkin ! -Tsemppiä kypärän omistajalle kolhut paranee kyllä:)
Kun tuo 300 km meni sujuvasti, niin eiköhän vielä tänä syksynä 400 km ajeta. Menee kyllä syyskuun puolelle. Esim. 9.-10.9., jos kelit sattuvat kohdilleen.
PS. Syyskuun eka viikonloppuna (2.-4.9.) on kyyti tarjolla kuskille ja pyörälle Tampereelle Tour de Tampere -ajoon perjantaina ja paluu sunnuntaina. Jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä.
On kyllä kypärä ottanut osumaa ihan kunnolla. Huh huh.
Onko muuten Tour de Helsinkiin menijöitä, joiden kyytiin mahtuisi? Ei kehtaisi yksin lähtä ajelemaan Helsinkiin ja osallistun kustannuksiin luonnollisesti. Vaihtoehtoisesti minun kyytiin mahtuu yksi lähtijä, jos nyt sitten omalla autolla lähden. Meneminen Helsinkiin käy lauantai-iltana tai sitten yötä myöten suoraan kisaamaan. Paluu heti kisan jälkeen.
Lauantaina aamusta sellainen "perussatanen" kahvin kera. Lähtö 8.00 Rastaantien Teboil.
Ja sepä ajettiin kolmeen mieheen. Kevyt reissu oli ja vauhtiakin sopivasti 28 km/h. Köyhien ystävä tarjosi yllättäen pullakahvit Eevantalolla. Kiitos siitä. Karttulantie on ajokunnossa lännestä päin ajettaessa. Huomenna uudestaan. Jokohan sitä uskaltaisi kymppilenkille edes lähtöpaikalle? Mukanahan en pysy enää.
Kiitokset seurasta ja pullakahveista! Itsellä lenkki tuntui välillä vähän tuskaiselta, mutta kyllähän se kone sieltä pikkuhiljaa käynnistyi.
Kuuteen mieheen Vehmeri vastatuuleen. Pysyin mukana 80 km, jolloin keskari näytti 32 + km/h. Kyllä sai vanha kyytiä. Hyvä reissu oli, kun minua jopa odoteltiin. Hiltulanlahdessa loppui jo välitykset pyörästä ja miehestä. Ajoin sakkolenkin, jotta satanen tuli täyteen. Hiljaisesta loppuvauhdista huolimatta keskari kotona 31 km/h. Tällä massalla ihan hyvä Vehmerin kierros. Kahvit lossilla.
http://www.sports-tracker.com/#/work...7sv4q4ofgl9k4q
Vehmeri meikäläisittäin vähän reippaammin eli tämänpäiväinen yhteislenkki. Nopein kymppi 37,7 km/h.
Yhteislenkki oli tosiaan yhteislenkki vaikka välillä ajettiin noita vauhteja.Vetomiestä vaihdettiin ja StantheMan:ia haittiin - positiivisessa mielessä - rentoa meininkiä, vaikka vauhdista johtuen jutttelu loppui välillä:) Lossilta taidettiin tulla mahtavaan myötätuuleen välillä jo yli 40km/h vauhteja - vetomiestä vaihtaen -Kiitos Ok lenkistä.
Pannaapa uutta huastetta pelliin Puijon huasteen lisäks: Apinan raivolla Nepalissa
Älähän fob sinäkin sorru urheilemaan ;) Kyllähän minä tiedän, että sinä salaa treenaat ja Kalakukossa sinun perässäsi saa muut mudat naamalle, kun riittävän jyrkkä mäki tulee vastaan.
En mää urheile enkä reenaa. Mää vaa kruisailen villarilla, jos se hyvältä tuntuu. Kalakukossakin mudat lentää kengän pohjista, kun viimesillä voimilla yritä pysyä jaloillani. Mää oon satunnaisharrastelija. Sää se urheilija olet:)!
Pistetään tyrkylle huomenna lähtö 9.05 Teboililta. Erittäin rauhallinen (viikon flunssa takana, toivottavasti) Savulahti-kierros kahveilla. Matka 85 km. Ei säävarausta - ajetaan joka säällä.
Vähän venähti aamun lenkki, mutta suunta oli sama. Tuusjärven nurkilla kävin kääntymässä. Allkuun oli saattomies mukana muuten yksin. Hyvä sää. 100 km / 24.9 km/h. Huomenna, jos kykenen, yritän tulla kymppilenkille nöyryytettäväksi.
Minulla olisi mielenkiintoa vähän kevyempään lenkkiin. Tuun varmaan norkoilemaan Teboilille katselemaan minkälaisia hurjapäitä on lähdössä reissuun ja teen päätöksen sen mukaan lähdenkö porukkaan.
Kyllä sinä mukana kestät ihan hyvin ja ajellaan kahdestaan, jos isot pojat kiusaavat liikaa :)
Kuuteen henkeen Airaksela. Kerrankin ajettiin järkevästi. Alku rauhassa (koska minä olin ihan hapoilla eilisestä) ja Eevantalon tauon jälkeen reippaammin. Näin, jos ajetaan vastakin, niin hyviä yhteislenkkejä on tiedossa. 96 km / 28 km/h.
Tulevalle perjantaille suunnittelen yöajoa 18.00 - 04.00 (noin). Luultavasti Iisalmeen ja takaisin 200 km. Mukaan etuvalo, takavalo ja huomioliivi. Meno ehkä Martikkalan kautta ja tulo suoraan viitostietä. Niin pitkälle pohjoiseen ajan, että 100 km tulee täyteen ja sitten takaisin. Taukoa voi pitää Lapinlahdella mennessä ja tullessa sitten Iisalmen Aabeeceellä. Juttukaveria kaivataan mukaan, joten lamppukaupoille vain.
Huomenna siis yökakssatanen. Lähtö 18.00 Teboil ja käydään jäsen x saattamassa Varpaisjärvelle, josta Iisalmeen. Siellä jonkinlainen kierros, jotta Kuopiossa on takaisin tullessa mittarissa 200 km. Ei muuta, kun reipasta mieltä ja mukaan.. Kelistäkin näyttää tulevan hyvä.
201 km hurjalla 22 km/h keskarilla. Ändyn piti lähteä saattamaan, mutta en malttanut startissa (17:58) odotella, sori! Ajoin reippaaseen ja kosteaan vastatuuleen suoraan Iisalmeen Pielaveden tien risteykseen, 80 km, jossa päästäisen päättävyydellä ja viisaudella aloin keräämään kilometrejä. Ensiksi ajoin Pielavedentietä n. 14 km ja sitten kävin Pemolla. Vielä puuttui 13 km, joten kävin Asevelikadun kierroksen ja sitten takaisin. Ensin ajattelin ajaa koko reissu sisätauotta, mutta Matilla ja Liisalla (140 ja klo 1) oli pakko sämpylä syödä ja kahvi ja vissy juoda. Virkisti sen verra, että piti nukkua kohta bussipysäkillä (150 km). Loppu tulikin sitten jo paremmin ja kotona olin 11 minuuttia (4:11) aikataulusta jääneenä ja kilometrin liikaa ajaneena. Kunto oli ok, mutta sisu oli jäänyt puseroon. Vähän pitäisi saada ryhtiä mieheen.
http://www.sports-tracker.com/#/work...illvabgbg57naq
Kolmella aloitettiin tämän päivän lenkki. Poika jätettiin ajamaan lyhempää kierrostaan ja me miehet ajettiin Savulahti rauhallisesti rupatellen. Kahvit Seolla ja 80 km ja 24,5 km/h. Loistava sää.